MuscleMeat

Muay Thai J's diary

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt ;)

Kom net terug van training... Vandaag benen getraind.
Ik zou om te beginnen graag een nieuwe term introduceren: ANTI-PUMP
Ik voel m'n benen echt niet meer! Geen pijn ofzo, maar gewoon extreem leeg! Na een avond op whisky uitgaan kan ik nog deftiger wandelen dan nu :D

Denk niet dat m'n uitvoering van de deadlift al echt goed is... al wat op't forum vanalles opgezocht, maar als iemand iets beweert zijn er direct 2 of 3 die beweren dat het op die manier niet goed is. Erg verwarrend allemaal, dus als er iemand een goede uitleg heeft voor deadlift om de hamstrings te trainen, don't hesitate to post it! (of de link ernaar te geven)

Anyway...

Leg Extensions: (vast toestel, maar dat is altijd zo zeker? :))
85 kg 12 reps
105 kg 10 reps
125 kg 8 reps (was mss net iets te zwaar, uitvoering was maar 90% zuiver)

Deadlift:
40 kg 15 reps (zonder verhoogje en voelde enkel m'n onderrug ipv mn hamstrings)
30 kg 12 reps (met verhoogje en geen last meer van onderrug)
34 kg 15 reps

Squat: (uitvoering kon ik al wat vanop de thai boks opwarming, maar dan zonder gewicht)
40 kg 12 reps (uitvoering niet 100% zuiver, niet diep genoeg denk ik)
30 kg 15 reps (ok, duidelijk op m'n quads aant trekken, lekker diep, quads evenwijdig met de grond en terug)
34 kg 20 reps (ging lekker)

Leg curls: (vast toestel, had gn zin om gewichten te verhangen naar de bank)
Uitvoering: één been per keer
45 kg 12 reps
50 kg 10 reps
55 kg 8 reps (ging wel, maar uitvoering van 50 kg was veel zuiverder)

Calf raises:
Is gn toestel voor, dus twee dumbbells in m'n handen en op m'n tenen staan...
40 kg 10 reps (waarom doe ik mezelf dit aan?)
40 kg 10 reps (waarom ben ik te tam om dumbbells van 10 kg te nemen?)
40 kg 12 reps (volgende keer de dumbbells van 10 kg nemen, tamme kloot die ik ben)
Heb het telkens een tweetal seconden gehouden, ging vlotter dan het aanvoelde :)

En om te eindigen nog wat lunges gedaan (10 met elk been, afwisselend)
24 kg, lekker diep, voelde wel 'iets', maar mag eigenlijk nog meer!

Wat was ik blij toen de training gedaan was! Wie durft er nog te beweren dat ik m'n benen niet train? ;) :D

Waarom zulke lage loads en zoveel herhalingen? Wees niet bang een zwaarder gewicht te nemen en laag in herhalingen te blijven, zeker als je aan je techniek werkt. Furthermore, cut the leg extensions.

Waarom zulke lage loads en zoveel herhalingen? Wees niet bang een zwaarder gewicht te nemen en laag in herhalingen te blijven, zeker als je aan je techniek werkt. Furthermore, cut the leg extensions.

Omdat het de eerste keer is dat ik met losse gewichten werk voor benen... ik had geen zin om tot beneden te squatten en daar te blijven! Plus ik moet eerst de techniek wat onder de knie hebben zodat ik m'n onderrug niet naar de vaantjes help :D

Kom net terug van training... Vandaag benen getraind.
Ik zou om te beginnen graag een nieuwe term introduceren: ANTI-PUMP
Ik voel m'n benen echt niet meer! Geen pijn ofzo, maar gewoon extreem leeg! Na een avond op whisky uitgaan kan ik nog deftiger wandelen dan nu :D

Denk niet dat m'n uitvoering van de deadlift al echt goed is... al wat op't forum vanalles opgezocht, maar als iemand iets beweert zijn er direct 2 of 3 die beweren dat het op die manier niet goed is. Erg verwarrend allemaal, dus als er iemand een goede uitleg heeft voor deadlift om de hamstrings te trainen, don't hesitate to post it! (of de link ernaar te geven)

Anyway...

Leg Extensions: (vast toestel, maar dat is altijd zo zeker? :))
Leg ext kan ook met losse gewichten en een beetje creativiteit:p

Ivm die deadlift. Maakt er eens een filmpje van, dan zie je mss meteen wat er mis is.

Dat is het juist, hoge herhalingen en een laag gewicht gaat niet noodzakelijk voor een goede techniek zorgen, als je de beweging al kent maar je techniek niet omtimaal is moet je met iets zwaardere gewichten werken en laag in herhalingen blijven zodat je niet vermoeid raakt en je lichaam optimaal samenwerkt om het gewicht te heffen en goed onder controle te houden.

Een licht gewicht is goed om de beweging aan te leren, maar om 'm te optimaliseren heb je een hoger gewicht nodig, je gaat later immers ook met hogere gewichten trainen en dan heb je niks aan ervaring met 40% van je 1RM.

Ga er zowiezo eerst nog vanalles over opzoeken, en als het dan nog niet lukt ga ik dat eens proberen flying fox...

Een licht gewicht is goed om de beweging aan te leren, maar om 'm te optimaliseren heb je een hoger gewicht nodig, je gaat later immers ook met hogere gewichten trainen en dan heb je niks aan ervaring met 40% van je 1RM.

Wel ik kan de beweging van de deadlift nog niet goed uitvoeren, squat lukt wel al zonder op m'n rug te trekken ofzo, dus dat ga ik eens proberen met hoger gewicht dan! Hoeveel reps raadt je dan aan? Als ik drie sets wil doen...

set 1: 10 reps
set 2: 8 reps
set 3: 6 reps

zoiets?

Bij de deadlift, doe je daar touch and go reps?

Setjes van 6-10 reps zijn goed, later kun je ook lager gaan (ik zelf doe vnl 1-5 reps), met nog geen maximale gewichten, maar gewoon zien of je techniek daar al goed is. Is je techniek perfect en je lichaam gewend aan belasting dan kun je echt zwaar gaan tillen. Uiteraard pas verzwaren als je techniek goed is.

Setjes van 6-10 reps zijn goed, later kun je ook lager gaan (ik zelf doe vnl 1-5 reps), met nog geen maximale gewichten, maar gewoon zien of je techniek daar al goed is. Is je techniek perfect en je lichaam gewend aan belasting dan kun je echt zwaar gaan tillen. Uiteraard pas verzwaren als je techniek goed is.

M'n doel is vooral om massa te kweken ipv zuiver kracht... dan is 1-5 toch vrij laag of vergis ik mij daar? Dacht dat rond de 8 reps ideaal was voor massa.

Het is te combineren, of 8 reps ideaal is hangt van je bouw ed. af, zou daarin varieren, al is mijn training idd vooral kracht gericht, maar kracht gaat gepaard met massa, dus zeker niet de low reps overslaan.

Ja, in principe is het de bedoeling om het gewicht elke keer gewoon op de grond te leggen en opnieuw te beginnen. Daarom heet het deadlift.

Goed, dan ga ik touch and go doen als eerste 'set' als opwarming en daarna zoals jij het voorstelt! Bedankt voor de feedback ;)

Welja 5 sets of 8 sets ok, maar minder dan 5 is toch niet echt voor massa???

Beter zo dan?

Set 1: 8 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 4 reps

I.p.v. 10 - 8 - 6 ???

Goed, dan ga ik touch and go doen als eerste 'set' als opwarming en daarna zoals jij het voorstelt! Bedankt voor de feedback ;)

Welja 5 sets of 8 sets ok, maar minder dan 5 is toch niet echt voor massa???

Beter zo dan?

Set 1: 8 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 4 reps

I.p.v. 10 - 8 - 6 ???
Ik weet iig dat een stop tussen de reps ideaal is voor sterker te worden met deadliften. Maar voor massa schijnt touch & go wel goed te zijn.

Terug
Naar boven