- Waardering
- 14
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 8%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

)

Waarom zulke lage loads en zoveel herhalingen? Wees niet bang een zwaarder gewicht te nemen en laag in herhalingen te blijven, zeker als je aan je techniek werkt. Furthermore, cut the leg extensions.

Leg ext kan ook met losse gewichten en een beetje creativiteitKom net terug van training... Vandaag benen getraind.
Ik zou om te beginnen graag een nieuwe term introduceren: ANTI-PUMP
Ik voel m'n benen echt niet meer! Geen pijn ofzo, maar gewoon extreem leeg! Na een avond op whisky uitgaan kan ik nog deftiger wandelen dan nu
Denk niet dat m'n uitvoering van de deadlift al echt goed is... al wat op't forum vanalles opgezocht, maar als iemand iets beweert zijn er direct 2 of 3 die beweren dat het op die manier niet goed is. Erg verwarrend allemaal, dus als er iemand een goede uitleg heeft voor deadlift om de hamstrings te trainen, don't hesitate to post it! (of de link ernaar te geven)
Anyway...
Leg Extensions: (vast toestel, maar dat is altijd zo zeker?)
Ga er zowiezo eerst nog vanalles over opzoeken, en als het dan nog niet lukt ga ik dat eens proberen flying fox...
Een licht gewicht is goed om de beweging aan te leren, maar om 'm te optimaliseren heb je een hoger gewicht nodig, je gaat later immers ook met hogere gewichten trainen en dan heb je niks aan ervaring met 40% van je 1RM.
Setjes van 6-10 reps zijn goed, later kun je ook lager gaan (ik zelf doe vnl 1-5 reps), met nog geen maximale gewichten, maar gewoon zien of je techniek daar al goed is. Is je techniek perfect en je lichaam gewend aan belasting dan kun je echt zwaar gaan tillen. Uiteraard pas verzwaren als je techniek goed is.
Ja, in principe is het de bedoeling om het gewicht elke keer gewoon op de grond te leggen en opnieuw te beginnen. Daarom heet het deadlift.Ja... is het beter van het gewicht ff op de grond te laten ofzo? Is de eerste keer ooit dat ik deadlift deed...
Ideaal voor massa is veel eten. 5 reps of 8 reps gaat nog niet veel uitmaken.M'n doel is vooral om massa te kweken ipv zuiver kracht... dan is 1-5 toch vrij laag of vergis ik mij daar? Dacht dat rond de 8 reps ideaal was voor massa.
Ja, in principe is het de bedoeling om het gewicht elke keer gewoon op de grond te leggen en opnieuw te beginnen. Daarom heet het deadlift.

Dat maakt nog altijd niet veel uit imoGoed, dan ga ik touch and go doen als eerste 'set' als opwarming en daarna zoals jij het voorstelt! Bedankt voor de feedback
Welja 5 sets of 8 sets ok, maar minder dan 5 is toch niet echt voor massa![]()
Ik weet iig dat een stop tussen de reps ideaal is voor sterker te worden met deadliften. Maar voor massa schijnt touch & go wel goed te zijn.Goed, dan ga ik touch and go doen als eerste 'set' als opwarming en daarna zoals jij het voorstelt! Bedankt voor de feedback
Welja 5 sets of 8 sets ok, maar minder dan 5 is toch niet echt voor massa
Beter zo dan?
Set 1: 8 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 4 reps
I.p.v. 10 - 8 - 6![]()