Fitness Seller

Muay Thai J's diary

• Topic Starter Topic Starter
Normaal zou het morgen rust zijn of thai boks training, maar aangezien ik 's avonds op resto ga eten gaat de thai boks training niet door...
En aangezien ik maandagavond (1 januari) nog straalbezopen ga zijn als ik opsta (om te gaan eten bij de familie van m'n vriendin :)) ga ik morgen trainen en maandag rusten... met als gevolg:

MORGEN BORSTSPIERTRAINING!!! dolletjes! eindelijk een training waar ik me geen slappeling voel :D

Voor borstspier zweer ik bij benchen, en ik doe echt niks anders dan dat, geeft héél goed resultaat bij mij imo.

Hier is wat ik ga proberen ipv de 4 sets van 8 repeats op 90 kilo die ik normaal doe:

set 1: 10 x 75 kg
set 2: 8 x 85 kg
set 3: 6 x 95 kg
set 4: 4 x 105 kg
set 5: 1 x 120 kg

Lijkt jullie dit goed? Of zijn er opmerkingen?

Zorg wel dat je n spotter hebt, draai ook wat meer volume, dus ipv 1 set van 4 reps doe je dr 4 of iets dergelijks. Doe je full rom op de bench? (dus borst aantikken met de stang, zo ja, dan zeer nette gewichten!)

Zorg wel dat je n spotter hebt, draai ook wat meer volume, dus ipv 1 set van 4 reps doe je dr 4 of iets dergelijks. Doe je full rom op de bench? (dus borst aantikken met de stang, zo ja, dan zeer nette gewichten!)

er zal wel een spotter zijn hoor!
dus 5 sets in totaal is niet goed genoeg volgens jou? Lijkt mij genoeg hoor! Of vergis ik mij?
wat bedoel je met "4 sets of iets dergelijks", 10 a 20 sets in totaal ofzo? :eek:
Geen full rom maar toch héél diep! Ga het eens proberen met full rom anders...

dit zijn trouwens de gewichten die ik ga proberen! Als ik zie dat het niet lekker gaat, dan neem ik minder hoor! Maar normaal doe ik 4 a 5 sets van 90 kg met 8 repeats...
Eventueel met de full rom uitvoering kan het zijn dat ik wat lager ga, ik zie dat morgen wel waar ik zin in heb :)

Laatst bewerkt:
Full rom doen en minder gewicht, tenzij je kampt met een schouder blessure of je aan je lockout wil werken. Cut the breezer crap en bench gewoon full rom.

Wat ik bedoel is dat als je 4 sets van 8 reps wil vervangen voor low rep zal het goed zijn meer sets te maken, om toch een hoog volume te krijgen (een herhaling is namelijk niet echt een set te noemen), dus bv 8x3 op de bench met een zwaar gewicht.

Ah ok, snap het, maar ik zit toch in de buurt?

8 x 4 = 32

10+8+6+4+1 = 29

Als ik nog zou kunnen dan doe ik er nog wel een setje bij hoor!

Morgen ga ik full roms doen hoor! Ik post m'n resultaten morgen tussen 16u en 17u ergens (na m'n training)

Full rom doen en minder gewicht, tenzij je kampt met een schouder blessure of je aan je lockout wil werken. Cut the breezer crap en bench gewoon full rom.

Wat ik bedoel is dat als je 4 sets van 8 reps wil vervangen voor low rep zal het goed zijn meer sets te maken, om toch een hoog volume te krijgen (een herhaling is namelijk niet echt een set te noemen), dus bv 8x3 op de bench met een zwaar gewicht.

wat houd die lockout in ? idd full rom voeld veel lekkerder ;)

Ah ok, snap het, maar ik zit toch in de buurt?

8 x 4 = 32

10+8+6+4+1 = 29

Als ik nog zou kunnen dan doe ik er nog wel een setje bij hoor!

Morgen ga ik full roms doen hoor! Ik post m'n resultaten morgen tussen 16u en 17u ergens (na m'n training)

Mja ik tel dat setje van 8 en 10 niet echt mee, vanwege het verwaarloosbaar lage gewicht in die setjes, als je die ook op goed gewicht doet kan het goed natuurlijk.

Ach ik zie morgen wel hoe het vlot...

Ga nu vlug m'n 1.5 gram kre-alkalyn slikken en dan naar de gym over een 45-tal minuten... Dolletjes ;)

Borstspier here we come!
Voel m'n rug extreem stijf (niet pijnlijk) van gisteren deadlift... Die goeie ouwe onderrug van me is het niet gewoon van te werken :D

Ik zou zeggen succes met je bench!

Gisteren trouwens een Most Muscular foto getrokken (spieren bovenlichaam waren koud, lijken anders nog wel een pakje voller):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn voedingsschema zorgt dus precies wel voor een clean bulk, aangezien mijn BF niet schijnt te stijgen... Ga vanaf vandaag nog meer eiwitten toevoegen onder de vorm van tonijn en kwark en ga ook vaker een rijstwafel binnenspelen om mijn carbs nog iets te verhogen!

Oh ja, een hint voor de mensen die ook willen bulken:
voeg de hoeveelheid Isostar voor 0.5 liter water toe aan 500 gram kwark... zo kom je in totaal op 471 Kcal!
En het spul wordt in één klap wél lekker :D

Net gedaan met borstspiertraining.
Het begon al goed, de verwarming in de gym was om zeep...
Lekker om te trainen in een zaal van maximum 10° Celcius. Ik heb mijn spieren nooit volledig warm gekregen, zodat ik echt niet 100% heb kunnen doorgaan, maar gezien de omstandigheden viel de training nog mee, al waren de eerste sets met kippenvel door de kou:

Eerst uiteraard wat geroeid om wat warm proberen te krijgen en dan even op zo'n vast toestel met 80 kg (wat even zwaar is als 50 kg op bench ofzo) om toch nog warmer te worden...

Set 1: Bench Press full rom 75 kg - 9 repeats
Set 2: Bench Press full rom 85 kg - 2 repeats (schiet er iets in mijn linker schouder :( --> ff geen full roms meer voorlopig)
Set 3: Bench Press (ellebogen tot 90°) 85 kg - 8 repeats (schouder is ok)
Set 4: Bench Press (ellebogen tot 90°) 95 kg - 6 repeats
Set 5: Bench Press (ellebogen tot 120°) 105 kg - 4 repeats (spieren echt véél te koud om zo'n gewicht tot ellebogen 90° te heffen, dus set telt niet echt mee...)
Set 5: Bench Press (ellebogen tot 90°) 100 kg - 4 repeats
Set 6: Bench Press (ellebogen tot 90°) 95 kg - 6 repeats

Na deze set begon ik wat warmer te worden in mijn triceps en borst, dus besloot ik van de full rom nog eens te proberen, maar geen te hoog gewicht om mijn schouder (die geen pijn meer gaf) niet opnieuw te forceren!

Set 7: Bench Press full rom 75 kg - 6 repeats
Set 8: Bench Press full rom 65 kg - 8 repeats

Ik heb hier iets belangrijks uit geleerd: mijn triceps moet ZWAAR getraind worden voor de full roms!!! Voelde die dingen echt afzien bij zulke p*ssy-gewichten! Denk wel dat ik op korte termijn mijn gewichten voor de full rom ook rond de 100 kg krijg! (uiteraard in een warme gym!!!)

Morgen goed stevig mijn armen trainen dus!
En nu ff eten, want heb er een reuzenhonger van gekregen...

Ik ben maar een meisje, maar lijkt me dat net als dat de schouders drie koppen heeft de borst ook op meerdere punten gepakt moet worden..
Dus zou mijn advies zijn afwisseling in apperatuur en oefeningen om de totale borst te trainen en zo volume te verdelen.. Maar ik zeg, ben maar een meisje..
Laat maar weten wat jullie ervan vinden..

Inderdaad, ik zou niet enkel benchpress doen (waar trouwens ook schouders/triceps een groot deel van het werk doen).
Doe ook eens flyes, cable crossovers,...

Ga vanaf vandaag nog meer eiwitten toevoegen onder de vorm van tonijn en kwark en ga ook vaker een rijstwafel binnenspelen om mijn carbs nog iets te verhogen!

Oh ja, een hint voor de mensen die ook willen bulken:
voeg de hoeveelheid Isostar voor 0.5 liter water toe aan 500 gram kwark... zo kom je in totaal op 471 Kcal!
En het spul wordt in één klap wél lekker :D

Zeker een goed idee om je carb te verhogen.. ziet er erg droog uit voor iemand die aan het "clean" bulken is.. op hoeveel zit je bf? (dmv huidplooimeting)

zittende press; pekback; push-up; dippen op steunen; dumbbell press; pull-over..

Ik ben maar een meisje, maar lijkt me dat net als dat de schouders drie koppen heeft de borst ook op meerdere punten gepakt moet worden..
Dus zou mijn advies zijn afwisseling in apperatuur en oefeningen om de totale borst te trainen en zo volume te verdelen.. Maar ik zeg, ben maar een meisje..
Laat maar weten wat jullie ervan vinden..

Wel, als ik bench wissel ik eens lichtjes van breedte of van plek naar waar ik afzak (soms bovenkant borst en soms onderkant)...

Mss dat ik er idd die oefening waarbij je je armen naar elkaar toe moet duwen ga bijdoen (ken de naam van die oefening niet)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoiets ongeveer...

Edit: Ah dat soort oefeningen zijn flyes precies... :D

Terug
Naar boven