Fitness Seller

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/01-11-2012

Ik kwam laatst dit filmpje tegen. Ik wil mijn eerste bestelling plaatsen, maar hoe weet ik of die kogelbiefstuk wel echt van de kogel komt?

Ik begrijp je bezorgdheid. Wij kennen het filmpje. Ook door de verschillende nieuwsitems over rund en paard willen wij juist een zo eerlijk mogelijk product verkopen. Hiervoor hebben wij natuurlijk gezorgd dat wij precies weten waar ons vlees vandaan komt en daardoor dus ook weten wat wij precies verkopen. Een voordeel voor ons is dat wij echt een familiebedrijf zijn, waarvan de vader van Yvette (een van de mede-eigenaren) een gecertificeerde slager en bedrijfsleider is bij onze leverancier. Hij ontwikkelt en zoekt samen met ons uit wat het perfecte product is.

Kogelbiefstuk wordt ook wel in vakterm “Babytops”genoemd. Dit is een specifiek deel van de koe waar alleen kogelbiefstuk van gesneden wordt. Deze worden aangeleverd in stukken van +/- 1,2 KG, terwijl een bovenbil waar de normale biefstuk vandaan komt stukken groter is. Wel is het erg lastig te zien wat het verschil is tussen kogelbiefstuk en normale biefstuk als je deze in porties naast elkaar legt. Een consument zal niet het verschil zien, alleen een slager met jaren lange ervaring zou het verschil kunnen zien.

Wij hebben bewust alleen voor kogelbiefstuk gekozen omdat wij zo een constante kwaliteit kunnen leveren. Houdt wel in gedachten dat elk dier anders is en dus ook elk stukje vlees anders kan zijn. Bijvoorbeeld; een koe die veel beweging heeft gehad zal gespierder zijn, dus ook taaier zijn qua vlees, terwijl een koe die veel stil heeft gestaan dus ook veel malser vlees oplevert.

Alle kritische vragen zijn welkom! Ik ga binnenkort even een FAQ op de site maken en dan neem ik dit soort vragen mee.

Lekker kritische vragen allemaal lol

@ Scoobz0r , er zitten 40 ei-eiwitten in het pak. Op de site staat 30, dus voel me nu best belazerd achteraf.. :D

Pakketje is netjes verzonden en 100% bevroren aangekomen 24h later. Na wat passen en meten toch alles in de vriezer gekregen gelukkig. Morgen = testday maar daar ben ik niet bang voor..

Dat wilde ik inderdaad ook vragen. Is daar bewust voor gekozen om zo'n pak als 30 eieren te rekenen of is dit een foutje ivm een andere producent?

Ik weeg het bij eiwitten altijd af in grammen, 6 eiwitten= 200gr.

Hier kan ik morgen het exacte antwoord op geven (persoon die dit weet is even afwezig). Ik kom er dus even op terug.

Wat ik zelf denk is dat het 30 medium eieren zijn. Bij ovodor (het merk dat wij hiervoor eerst haden) waren het 30 eieren in 1 liter. Cocovite kan van kleine eieren zijn uitgegaan, waardoor zei op 40 uitkomen.

Laatst bewerkt:
Net de runds biefstuk geprobeerd, was erg pezig en vrij taai.

Hopelijk zijn de kip & het paard wat malser :)

Net de runds biefstuk geprobeerd, was erg pezig en vrij taai.

Hopelijk zijn de kip & het paard wat malser :)

Had ik op het begin ook, maar dat ligt waarschijnlijk aan hoe je 'm hebt bereid

Ik raad je aan een aantal stukken te proberen JorisL. Onze malsheid lat ligt erg hoog, mede omdat het van de kogel komt. Het kan voorkomen dat je net een stukje hebt dat wat taaier is, dat kom omdat elk dier anders is (wel/niet meer beweging). Mijn ervaring is dat dit 1 op de 20 stukken voor komt. Kan je het nog is laten weten als je er 1 geprobeerd hebt?

Wat Tythor zegt is wel waar. Biefstuk bakken is best een kunst als je het niet vaak doet. Je kan de allerbeste biefstuk zo vergallen. We hebben een klant gehad die hetzelfde bericht stuurde. We vroegen hem hoe hij het bakte en hij zei beide kanten 6 minuten op hoog vuur. 12 minuten totaal op hoog vuur :( :'(. Het is voor ons erg lastig te oordelen of het aan de biefstuk ligt of aan de kookkunsten. Ik eet met een groep van mijn gym van elke lading die wij krijgen elke dag, vandaar dat ik op mijn hart durf te zeggen dat onze standaard malsheid echt hoog ligt.

Laatst bewerkt:
Hmm dat is vervelend om te horen. Je hebt het over het heelei dus, en niet ei eiwit? Ik vind het zelf namelijk erg lekker, elke dag bij het ontbijt 10 eieren ervan. Wat was er mis mee (smaak, structuur, geur?) Heb je nog een pak om het te proberen/vergelijken? We hadden eerst het merk ovodor, maar de inhoud is hetzelfde, alleen een andere fabriek die het inpakt.

Naja structuur van de heelei (rauw) was sowieso raar. Eenmaal in de pan smaakte het niet echt denderend. Eiwit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben gewoon duur spul gewend:o, wij kopen ze voor € 12,- per pak, maar die zou ik elke dag boven normale eieren verkiezen zo lekker zijn ze.

Naja structuur van de heelei (rauw) was sowieso raar. Eenmaal in de pan smaakte het niet echt denderend. Eiwit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben gewoon duur spul gewend:o, wij kopen ze voor € 12,- per pak, maar die zou ik elke dag boven normale eieren verkiezen zo lekker zijn ze.

12 euro voor 1 liter? Dat is echt een ripoff :eek: . Welk merk was dat, kan je daar achter komen?i

Ik denk dat je pak niet goed was, of er iets mee gebeurt is idd. De structuur hoort volledig vloeibaar te zijn, geen klonten of wat dan ook wat raar er uit ziet. Daarom ben ik erg benieuwd of je nog een pak hebt om het te vergelijken. Ik zeg je eerlijk dat je de eerste bent met een klacht over heelei. Mijn ervaring is dat heelei een goede naturel smaak heeft en bijna naar niks proeft. Wat het voor mij top maakt omdat ik dan zelf knoflook poeder of iets anders erover heen gooi.

Ja nee had er voor 4 man gebakken, waren allemaal toch wel taai :)

2 minuten aan iedere kant, vervolgens nog 6 minuutjes in de oven op 75 graden..

Kip is wel absolute top.

Kip is wel absolute top.

Hmm dat verklaart het wel JorisL... Biefstuk bestaat uit 70% vocht. De kunst is om dit zo hoog mogelijk te houden om de malsheid te bewaren. Onze biefstuk heeft niet het formaat om zolang in de oven te zijn. De stukken zijn vrij plat en nog 6min is echt overkill want dan ga je naar beef jerkey neigen ;).

Gewoon kort bakken en laten rusten in folie eventueel. Folie hoeft niet eens als je hem een beetje rood wil van binnen en ken ook verder niemand irl die dit doet. Zoals Stickler. Probeer nog even wat dingen uit en ik weet zeker dat je straks zal smullen.

Fijn dat de kip bevalt!

Ook de paardenbiefstuk is heerlijk.

Even 1,5 minuut op hoog vuur aan beide kanten bruin bakken en dan nog 5 minuutjes in zilverfolie om hem van binnen ook lekker warm te krijgen.

Hmm dat verklaart het wel JorisL... Biefstuk bestaat uit 70% vocht. De kunst is om dit zo hoog mogelijk te houden om de malsheid te bewaren. Onze biefstuk heeft niet het formaat om zolang in de oven te zijn. De stukken zijn vrij plat en nog 6min is echt overkill want dan ga je naar beef jerkey neigen ;).

Gewoon kort bakken en laten rusten in folie eventueel. Folie hoeft niet eens als je hem een beetje rood wil van binnen en ken ook verder niemand irl die dit doet. Zoals Stickler. Probeer nog even wat dingen uit en ik weet zeker dat je straks zal smullen.

Fijn dat de kip bevalt!

Ik wil folie juist wel aanraden als je hem rood wilt van binnen. Als je hem 2,5 minuut bakt op een middelhoog vuur aan beiden kanten is hij nog wel rood van binnen maar niet lekker warm. Het folie zorgt er voor dat de biefstuk van binnen ook lekker warm wordt, maar niet gaar :-)

Is het goedkoper om hier vlees in te slaan? Of zou ik mijn grammetje biefstuk gewoon bij de Jumbo blijven halen?

Scoobzor, ik heb maandagavond besteld. Deze bestelling had dus gisteren verstuurd moeten zijn, heb alleen track&trace code ontvangen ;).

Bestelnummer 413.

Zit nu voor t eerst kip te eten besteld bij MM.

Smaakt super. Even opwarmen en wat kipkruiden, top dit.

Scheelt weer een 1000W grill die elke dag aan moest. :D

Kip is wel absolute top.
:roflol:

ik doe 2.5 minuut bakken elke kant en klaar. Dan is de bief nog redelijk rood en lekker als een piraat oppeuzelen

Is het goedkoper om hier vlees in te slaan? Of zou ik mijn grammetje biefstuk gewoon bij de Jumbo blijven halen?

Onze runderkogelbiefstuk in prijs is goedkoper dan de gemiddelde supermarkt. Ik kom straks toevallig langs de Jumbo, zal de prijs even voor je opzoeken. Als je alleen naar prijs kijkt en echt goed uit wil zijn, dan raad ik je paardenkogelbiefstuk van ons aan. Dat is nog is 3euro goedkoper per kg en van top kwaliteit.

Scoobzor, ik heb maandagavond besteld. Deze bestelling had dus gisteren verstuurd moeten zijn, heb alleen track&trace code ontvangen ;).

Bestelnummer 413.

De trackentrace code/link staat in jouw junkmail/spamfolder. Ik heb het even voor je opgezocht:

1z3auro.jpg

Levering vandaag
10:30-12:30

Zit nu voor t eerst kip te eten besteld bij MM.

Smaakt super. Even opwarmen en wat kipkruiden, top dit.

Scheelt weer een 1000W grill die elke dag aan moest. :D

:D super

:roflol:

ik doe 2.5 minuut bakken elke kant en klaar. Dan is de bief nog redelijk rood en lekker als een piraat oppeuzelen

:cool:

De trackentrace code/link staat in jouw junkmail/spamfolder. Ik heb het even voor je opgezocht:

1z3auro.jpg

Levering vandaag
10:30-12:30

Ja, klopt! Track&Trace wordt vanaf een ander emailadres verstuurd dan de bevestiging zie ik. Thanks, het zal zo binnen komen als het goed is.

Bestelling is binnen. Keurig verpakt en keihard bevroren aangekomen. Vanavond maar is een kogelbiefstuk proberen.

Gister de tweede bestelling gemaakt. Ik zal het later vandaag ontvangen volgens de track and trace code. Zal straks ook eens wat uitgebreider een review schrijven.

Had hem met folie (dichtgemaakt) in de oven gezet :)

Op aanraden van Rob G zen post :D

Goed bezig :)

Hoe was hij doorbakken? 2 minuut aan iedere kant en 6 min op 75 graden daarmee wordt een beetje bief iig niet zwaar doorbakken.

Over het algemeen is het een beetje dat je biefstuk wel echt een beetje moe leren klaarmaken. Maar toch zijn er zeker kwaliteitsverschillen.

Ik ga bij mijn volgende bestelling ook eens die kogelbief proberen.

De kip is ook op dus tijd voor wat nieuw spul.

Terug
Naar boven