- Waardering
- 2.775
- Lengte
- 2m18
- Massa
- 144kg
- Vetpercentage
- 15%
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/01-11-2012
Ik kwam laatst dit filmpje tegen. Ik wil mijn eerste bestelling plaatsen, maar hoe weet ik of die kogelbiefstuk wel echt van de kogel komt?
Ik begrijp je bezorgdheid. Wij kennen het filmpje. Ook door de verschillende nieuwsitems over rund en paard willen wij juist een zo eerlijk mogelijk product verkopen. Hiervoor hebben wij natuurlijk gezorgd dat wij precies weten waar ons vlees vandaan komt en daardoor dus ook weten wat wij precies verkopen. Een voordeel voor ons is dat wij echt een familiebedrijf zijn, waarvan de vader van Yvette (een van de mede-eigenaren) een gecertificeerde slager en bedrijfsleider is bij onze leverancier. Hij ontwikkelt en zoekt samen met ons uit wat het perfecte product is.
Kogelbiefstuk wordt ook wel in vakterm “Babytops”genoemd. Dit is een specifiek deel van de koe waar alleen kogelbiefstuk van gesneden wordt. Deze worden aangeleverd in stukken van +/- 1,2 KG, terwijl een bovenbil waar de normale biefstuk vandaan komt stukken groter is. Wel is het erg lastig te zien wat het verschil is tussen kogelbiefstuk en normale biefstuk als je deze in porties naast elkaar legt. Een consument zal niet het verschil zien, alleen een slager met jaren lange ervaring zou het verschil kunnen zien.
Wij hebben bewust alleen voor kogelbiefstuk gekozen omdat wij zo een constante kwaliteit kunnen leveren. Houdt wel in gedachten dat elk dier anders is en dus ook elk stukje vlees anders kan zijn. Bijvoorbeeld; een koe die veel beweging heeft gehad zal gespierder zijn, dus ook taaier zijn qua vlees, terwijl een koe die veel stil heeft gestaan dus ook veel malser vlees oplevert.
Alle kritische vragen zijn welkom! Ik ga binnenkort even een FAQ op de site maken en dan neem ik dit soort vragen mee.
Lekker kritische vragen allemaal lol
@ Scoobz0r , er zitten 40 ei-eiwitten in het pak. Op de site staat 30, dus voel me nu best belazerd achteraf..
Pakketje is netjes verzonden en 100% bevroren aangekomen 24h later. Na wat passen en meten toch alles in de vriezer gekregen gelukkig. Morgen = testday maar daar ben ik niet bang voor..
Dat wilde ik inderdaad ook vragen. Is daar bewust voor gekozen om zo'n pak als 30 eieren te rekenen of is dit een foutje ivm een andere producent?
Ik weeg het bij eiwitten altijd af in grammen, 6 eiwitten= 200gr.
Hier kan ik morgen het exacte antwoord op geven (persoon die dit weet is even afwezig). Ik kom er dus even op terug.
Wat ik zelf denk is dat het 30 medium eieren zijn. Bij ovodor (het merk dat wij hiervoor eerst haden) waren het 30 eieren in 1 liter. Cocovite kan van kleine eieren zijn uitgegaan, waardoor zei op 40 uitkomen.
Laatst bewerkt:

:'(. Het is voor ons erg lastig te oordelen of het aan de biefstuk ligt of aan de kookkunsten. Ik eet met een groep van mijn gym van elke lading die wij krijgen elke dag, vandaar dat ik op mijn hart durf te zeggen dat onze standaard malsheid echt hoog ligt.
, wij kopen ze voor € 12,- per pak, maar die zou ik elke dag boven normale eieren verkiezen zo lekker zijn ze.
. Welk merk was dat, kan je daar achter komen?i
.