AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

ik kan nergens spare ribs vinden op de site?

Kan ik die kipfilet uit argentinie eigenlijk zo in de pan gooien of moet ik dat eerst snijden?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.304
Kan ik die kipfilet uit argentinie eigenlijk zo in de pan gooien of moet ik dat eerst snijden?

Ik zelf snij het altijd in blokjes. Een hele filet bakken duurt lang omdat hoog vuur dan ook niet aan te raden is. Misschien 1x in de breedte snijden? Dan is de oppervlakte alweer 2x zo groot. Het kan wel, maar ben er zelf geen fan van. Misschien andere mensen hier wel met tips (?).

ja man kan gewoon. Ik doe het ook altijd. als je het in blokjes snijdt is het wel sneller klaar net zoals bij iedere kip maar als je het langzaam laat garen op laag vuur krijg je echt malse kip van.

Gewoon een minuutje of 20 in de oven op 180° (eerst voorverwarmen) Heb je er geen omkijken naar en blijft het lekker sappig.

Dit geldt als je een hete lucht oven hebt, als je een gewone oven hebt kan ik je aanraden om het eerst dicht te schroeien in de pan rondom en vervolgens 30 minuten op 170-180gr in de oven.

De filet over de hele lengte fileren als het ware, waardoor je twee dunne plakken krijgt, werkt imo het allerbeste als je grotere stukken wilt bakken in de pan. Even marineren in wat olijfolie en kruiden alvorens het bakken. Vervolgens gewoon op hoog vuur gaar bakken in 7-10 minuten.

Ben erg tevreden met de kipburgers, ze smaken uitstekend.

Veel bruikbaar advies, denk dat ik eerst ga proberen het in de breedte door te snijden. Bedankt!

• #7.311
Veel bruikbaar advies, denk dat ik eerst ga proberen het in de breedte door te snijden. Bedankt!

Nice :) bedankt voor de tips iedereen hierboven! Voor Huargh nog 3 algemene tips die goed zijn toe te passen bij onze rauwe kipfilets:

1: Sluit de zak altijd goed weer nadat je een kipfilet er uit hebt gepakt. Anders krijg je vriesbrand (kipfilet raakt wit uitgeslagen door uitdroging in de vriezer).
2: Beste ontdooi methode bij dit product is een kipfilet bloot (zonder verpakking er om heen) in water te leggen, warm water mag als uitzondering bij dit product.
3: Nooit de kipfilet in de pan of hoe dan ook bereiden als een deel (kern bv) nog bevroren is van de kipfilet. Dan wordt de kipfilet taai, alsof de spiervezels verkrampt zijn.

Nice :) bedankt voor de tips iedereen hierboven! Voor Huargh nog 3 algemene tips die goed zijn toe te passen bij onze rauwe kipfilets:

1: Sluit de zak altijd goed weer nadat je een kipfilet er uit hebt gepakt. Anders krijg je vriesbrand (kipfilet raakt wit uitgeslagen door uitdroging in de vriezer).
2: Beste ontdooi methode bij dit product is een kipfilet bloot (zonder verpakking er om heen) in water te leggen, warm water mag als uitzondering bij dit product.
3: Nooit de kipfilet in de pan of hoe dan ook bereiden als een deel (kern bv) nog bevroren is van de kipfilet. Dan wordt de kipfilet taai, alsof de spiervezels verkrampt zijn.

Ok, duidelijk.

Bestelling net aangekomen, alles zat er mooi bij volgens mij. Wel even kijken hoe ik de vriezer ga indelen zodat ik niet elke keer 3-4 zakken eruit moet halen voordat ik bij de goede zak kom :D

Heb net de guacamole geprobeerd, wel een erg sterke smaak vergeleken met 'rotzooi-guacamole' uit de winkel (met een heleboel willekeurige ingredienten bijeengegooid en een veel lager avocadogehalte) maar ik vond het prima. Je moet er wel van houden. Heb het bij mijn eieren gedaan (scrambled) omdat ik daar normaal hele stukken avocado doorheen doe maar de smaak was iets te overheersend, denk dat het beter past bij iets wat 'harder' is zodat er duidelijk verschil zit tussen de guacamole en de rest. Misschien een stuk vlees ofzo? Iemand ideeen?

Heb ook een review op de site geplaatst.

Hoe zit het met de Teriyaki smaak kipblokjes? Komt deze ooit nog eens?

• #7.316
Ok, duidelijk.

Bestelling net aangekomen, alles zat er mooi bij volgens mij. Wel even kijken hoe ik de vriezer ga indelen zodat ik niet elke keer 3-4 zakken eruit moet halen voordat ik bij de goede zak kom :D

Hehe herkenbaar.

Nice ben benieuwd!! ook beniewud naar jullie ijs... NU 24 graden binnen pfffff

:thumbs: iedereen hier bij Muscle Meat ook. Iedereen wil aan het protein ijs met dit weer en in het weekend aan de spareribs geloof ik haha. Nog even geduld!

Heb net de guacamole geprobeerd, wel een erg sterke smaak vergeleken met 'rotzooi-guacamole' uit de winkel (met een heleboel willekeurige ingredienten bijeengegooid en een veel lager avocadogehalte) maar ik vond het prima. Je moet er wel van houden. Heb het bij mijn eieren gedaan (scrambled) omdat ik daar normaal hele stukken avocado doorheen doe maar de smaak was iets te overheersend, denk dat het beter past bij iets wat 'harder' is zodat er duidelijk verschil zit tussen de guacamole en de rest. Misschien een stuk vlees ofzo? Iemand ideeen?

Heb ook een review op de site geplaatst.

Thnx voor de review hier en op de site! Ik gebruik het zelf als dip saus bij mijn zelf gemaakte chicken wrap. Wanneer ik er op google vind ik best wat inspiratie, bv: [Link niet meer beschikbaar]

Hoe zit het met de Teriyaki smaak kipblokjes? Komt deze ooit nog eens?

Nee, na vele tests hebben we deze kruidenmix compleet afgekeurd. Hij was niet lekker te krijgen meer en het is een raadsel waarom niet, want toen we het introduceerde waren we destijds tevreden. Ipv meer kruiden smaken erbij te ontwikkelen, hebben we toen 3 compleet nieuwe varianten kant en klare kipproducten geïntroduceerd. Dit zijn de 20euro 2.5kg zakken die op de 3de rij hier beginnen: MuscleMeat - Online Sports Supermarket

in dit YT filmpje begint Lui Marco ook met de foto :D

Zo te horen ben je inmiddels ook een vriend van Lui Marco haha. Mooi om te zien dat iedereen zo onder de indruk is.

• #7.320
Hehe lache! Thnx voor het delen. Uitleg van de foto staat op mijn fb. Ben idd dit weekend in Birmingham, morgen Body Power UK bezoeken :). Zal wel niet zo groot zijn als FIBO maar vast vermakelijk.

Terug
Naar boven