MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Olivier,

Kunnen jullie dit ijs niet in jullie assortiment proberen te krijgen ?

https://www.arcticzero.com/

gr.

Zou inderdaad top zijn!

Jammer dat er in hun huidige protein-ijs weer "acesulframe-k" zit :(

Sucralose kan ik nog begrjipen (liever stevia) maar waarom in godsnaam "acesulframe-k" ???

Acesulframe-k staat samen met aspartaam op het zwarte daglicht :/

Volgens mij komt dit door de samenwerking met XXL, bijna in al hun whey producten zit acesulframe-k, ik begrijp gewoon niet waarom ze zo'n fan zijn van deze zoetstof.

Ik zou het zelfs geweldig vinden als ze dit kunnen vervangen door dextrose (geen suiker maar gewoon pure dextrose), zou een lekker dessert zijn na een intensieve krachttraining.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.383
Zou inderdaad top zijn!

Jammer dat er in hun huidige protein-ijs weer "acesulframe-k" zit :(

Sucralose kan ik nog begrjipen (liever stevia) maar waarom in godsnaam "acesulframe-k" ???

Acesulframe-k staat samen met aspartaam op het zwarte daglicht :/

Volgens mij komt dit door de samenwerking met XXL, bijna in al hun whey producten zit acesulframe-k, ik begrijp gewoon niet waarom ze zo'n fan zijn van deze zoetstof.

Ik zou het zelfs geweldig vinden als ze dit kunnen vervangen door dextrose (geen suiker maar gewoon pure dextrose), zou een lekker dessert zijn na een intensieve krachttraining.

Artic Zero is idd vaker aangevraagd maar naar mijn weten een Amerikaans product. Dat wordt nogal wat diepvries vanuit daar te importeren. Het is niet onmogelijk, maar het is eigenlijk een volgend project waar we naar willen kijken (zelf ontwikkelen) wanneer de Delicious Protein Ice verder doorontwikkeld is (meer smaken).

We hebben de afgelopen drie jaar gemerkt dat zoetstoffen nogal een dingetje kan zijn. Welk product we ook lanceren, met welke zoetstof dan ook, je kan het nooit goed doen. Bv toen we Slimpie introduceerde (Aspartaam) werd er volop geroepen dat het kanker verwekkend is terwijl op de KWF site staat waarom dit niet zo is. Zelfs toen we Bolero Stevia introduceerde was er commentaar, zonder enkele referentie die waardig is. Het is een oneindige welles nietes met vaak sites linken zonder enig onderzoek er aan gelinked. We hebben die discussie een beetje opgegeven en pakken het anders aan, namelijk: voor ieder wat wils. Voor de suikervrije limonades bieden we daarom 3 versies aan zodat met zelf kan beslissen. Ik begrijp je zorg, maar er is nu eenmaal de keus gemaakt dit product met Whey Delicous te maken van XXL waar het in zit, mede omdat hier het perfecte ijs uit kwam (alleen isolaat bv niet). Mocht het je enig sinds gerust stellen als je het ijs toch wilt proberen: het is 200x zo zoet als suiker, waardoor het onder de gram is wat er gebruikt wordt (uit mijn hoofd) in de hele pot 500ml en ver onder de Aanvaardbare Dagelijkse Inname (ADI) zit. Zie ook: [Link niet meer beschikbaar] Je idee van bv dextrose hebben we ook gehad (leuk dat je zo mee denkt :), waarderen we altijd). Je kan van alles bedenken: energy ice, post workout etc. Voor nu even dit all arround ''sport'' ijs met 51gr eiwit en 2x minder kcal dan ben & jerrys. Meer smaken krijgen is nu het doel, daarna wie weet variaties op zoals jouw idee (voor ieder wat wils).

scoobzor heb je enig idee of er ook aardappelpuree van normale aardappel gaat komen? :)

• #7.385
scoobzor heb je enig idee of er ook aardappelpuree van normale aardappel gaat komen? :)

Dat wil ik ook... heel graag, maar helaas heeft deze fabriek dit niet en er zijn geen plannen bij hun er voor. Ze hebben aardig wat puree producten: framboos, bonen, aardbei, pompoen, knolselder (wth?), spinazie, naast wat we nu hebben: zoete aard, broccoli, bloemkool en banaan.

Disclaimer: ik zeg niet dat deze onderzoeken allemaal even goed zijn, maar dit is zo'n beetje waar je het mee zal moeten doen.

Kunstmatige zoetstoffen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18800291
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3202359/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23097267
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18535548
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3220878/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2892765/

Stevia:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22823347
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23140911
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/9789241660600_eng-pdf.662213/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21663490

tl;dr: implicaties van carcinogene eigenschappen omtrent zoetstoffen zijn vaak overschoten maar er zijn wel een heleboel interacties die schadelijke gevolgen kunnen hebben. Dit heb je echter met meerdere dingen: je geeft iemand met een pinda-allergie ook geen pinda's maar niemand hier zal zeggen dat pindakaas (zonder gehydrogeneerde vetten zoals geharde palm-olie) slecht voor je is. Stevia komt eigenlijk (relatief) positief uit de bus. Sucralose wordt vaak gebruikt omdat het de minst chemische (na)smaak heeft (alhoewel dit natuurlijk per mening verschilt).

https://forum.bodybuilding.nl/topic...ia-saccharin-en-sucralose-door-mensen.394696/

Dit is een topic door mij gestart in februari, ik heb sindsdien met veel deskundigen gesproken en onderzoek gedaan en zoals met vrijwel alles ligt de waarheid ergens in het midden: zolang je jezelf niet volstampt met zoetstoffen denk ik niet dat je jezelf er al te druk om moet maken. Ik bestel mijn meeste supps neutraal indien mogelijk (ik heb de smaakloze night protein & whey concentraat van XXL) maar ik ga er niet wakker van liggen als er ergens zoetstoffen in voorkomen. Naar mijn ervaring zijn het meestal ook de overijverige individuen (denk: paleo- en crossfitmoeders) met een obsessie omtrent 'natuurlijke' dingen. Uranium is ook natuurlijk, ik wil maar zeggen... :rolleyes:

Bijlagen

Dat wil ik ook... heel graag, maar helaas heeft deze fabriek dit niet en er zijn geen plannen bij hun er voor. Ze hebben aardig wat puree producten: framboos, bonen, aardbei, pompoen, knolselder (wth?), spinazie, naast wat we nu hebben: zoete aard, broccoli, bloemkool en banaan.

Neem op in het assortiment :banana: dan kan ik meer drab bij elkaar stampen dan alleen de bloemkool-, broccoli- en zoete aardappelpuree. :D #whoneedstexture #lekkerhollandsstampen

hey musclemeat,

Ik eet al een tijdje quinoa van jullie maar ik heb gemerkt dat die veranderd is.

In het begin kreeg ik doorzichtige zakken die niet aan elkaar gevroren waren, lekker en mals was.

Nu zijn het zakken met een merk op, zijn ze in grote brokken aan elkaar gevroren, zijn het precies rubbere bolletjes en is niet echt zo lekker meer

waarom de omschakeling ?

• #7.389
Neem op in het assortiment :banana: dan kan ik meer drab bij elkaar stampen dan alleen de bloemkool-, broccoli- en zoete aardappelpuree. :D #whoneedstexture #lekkerhollandsstampen

:D ik begrijp je, ben er ook wel fan van. Ik neem je verzoek mee als tip.

hey musclemeat,

Ik eet al een tijdje quinoa van jullie maar ik heb gemerkt dat die veranderd is.

In het begin kreeg ik doorzichtige zakken die niet aan elkaar gevroren waren, lekker en mals was.

Nu zijn het zakken met een merk op, zijn ze in grote brokken aan elkaar gevroren, zijn het precies rubbere bolletjes en is niet echt zo lekker meer
waarom de omschakeling ?

Zelfde product, zelfde leverancier. Doorzichtige zakken waren van een andere batch. De zak die er nu om heen zit is degene die er om heen hoort te zitten (kleur etc.). Weet je zeker dat het gevroren aan elkaar zit? Wat droogijs -79graden kan doen is een product aan elkaar laten plakken. Er op leunen met beide polsen en het valt dan weer uit elkaar. Indien er iets mis is gegaan met de zak kan je mij het beste PM-en, dan lossen we het uiteraard naar tevredenheid op. Excuus voor eventueel ongemak!

ja, beetje op kloppen en alles komt los, toch raar dat er zoveel versdchil in zit

Net mijn bestelling weer binnen gekregen, en het proteïne ijs --> aarbei geproefd, het was niet doen om er een mooie bol uit te krijgen want is keihard, ook niet met met een lepel in warm water vantevoren. komt dat door het vele droogijs? Heb je daar tips voor? Maar de smaak is erg lekker. De spareribs laat ik nog weten, die ga ik nog proberen.

• #7.393
Net mijn bestelling weer binnen gekregen, en het proteïne ijs --> aarbei geproefd, het was niet doen om er een mooie bol uit te krijgen want is keihard, ook niet met met een lepel in warm water vantevoren. komt dat door het vele droogijs? Heb je daar tips voor? Maar de smaak is erg lekker. De spareribs laat ik nog weten, die ga ik nog proberen.

Hoi Guido :) het ijs is zo zacht als boter. Lees de LET OP bij het product: Let op: ijs dient rond de -12(℃) gegeten te worden, omdat het dan een zachte en romige structuur heeft. Direct vanuit ons pakket kan het ijs -30(℃) zijn en in jouw eigen vriezer -18(℃) Gewoon even laten staan dus op kamertemperatuur en smullen maar!

Hoi Guido :) het ijs is zo zacht als boter. Lees de LET OP bij het product: Let op: ijs dient rond de -12(℃) gegeten te worden, omdat het dan een zachte en romige structuur heeft. Direct vanuit ons pakket kan het ijs -30(℃) zijn en in jouw eigen vriezer -18(℃) Gewoon even laten staan dus op kamertemperatuur en smullen maar!

Ok bedankt. Je kan het dus ontdooien en daarna weer invriezen in je vriezer, als je niet meteen de hele bak meteen leeg wil eten?

• #7.395
Ok bedankt. Je kan het dus ontdooien en daarna weer invriezen in je vriezer, als je niet meteen de hele bak meteen leeg wil eten?

Klopt! Al ontdooit je het niet (volledig), je laat het wat op temperatuur komen. Hetzelfde is met Ben & Jerry's ijs. Daar kom je, direct uit de vriezer, ook niet met een lepel doorheen. 5-10min laten staan en je schept er zo door heen. Wanneer het op temperatuur is eet je het bv tot de helft leeg en stop je het terug in de vriezer, of je schept de helft er uit, in een kommetje leggen bv, zodat je de 500ml pot meteen terug in de vriezer doet.

Klopt! Al ontdooit je het niet (volledig), je laat het wat op temperatuur komen. Hetzelfde is met Ben & Jerry's ijs. Daar kom je, direct uit de vriezer, ook niet met een lepel doorheen. 5-10min laten staan en je schept er zo door heen. Wanneer het op temperatuur is eet je het bv tot de helft leeg en stop je het terug in de vriezer, of je schept de helft er uit, in een kommetje leggen bv, zodat je de 500ml pot meteen terug in de vriezer doet.

Ja thnx, je hebt gelijk. Jammie, jammie wat is dit ijs lekker! Echt een aanrader. Blijft een vaste denk ik in m'n maandelijkse bestellingen [emoji3]

:thumbs:

Is goed hoor! Tip: producten blijven na ontdooien 4 dagen goed in de koelkast, plus 1 dag ontdooien in de koelkast zelf. Je kunt dus als je ruimte gebrek hebt voor 5 dagen voedsel in de koelkast leggen.

:D :meal:

Hehe nee, er is ook een Duitse versie trouwens. Maar als je het over wie was eerst: wij. Vandaar ook de NL achter onze FB naam.

Bedankt voor de goede feedback! Ga ik bespreken. Het probleem dat ik wel zie is dat de arbeid dan 2x zo hoog wordt. 2x kleiner = 2x meer snijden en dat gebeurd allemaal met de hand. Zou ik moeten vragen wat dit met de kosten doet. Voor nu de volgende tip: wanneer de kip half gaar al is in de pan, kan je het met 2 spatels heel makkelijk door 2en duwen. Uiteraard wil je daar geen werk meer aan hebben, maar dat is misschien fijner dan achteraf op het bord snijden.

Awesome :) komt er aan guido! Benieuwd wat je van het ijs vindt.

Thx voor de tip! Daar ga ik zeker gebruik van maken maar er komt ook gewoon nog extra vriescapaciteit.
Die had ik voorheen ook alleen is die 2 maanden geleden naar de grootjes gegaan dus tijd voor een nieuwe.

Ik wilde nog een vraag stellen omtrent acesulframe-k maar zag dat die al gesteld was en beantwoord is.
Voor nu prima denk ik, voor in de toekomst zou ik het zeker waarderen dat er versies uit komen zonder deze stof.
Ik heb bijna niets in huis met deze stof, frisdranken en light producten zijn helemaal vol gepropt en de Stevia die men gebruikt is ook geen fijn verhaal.

Zelf koop ik altijd de normale producten en hou ik rekening met de porties in plaats van light producten.

Banana ice is alvast de shit! Well done guys!:banana::eating:

Wow die spareribs zijn echt zooooo lekker, net van genoten. Smullen

Vandaag eerste bestelling ooit ontvangen. Nooit gedacht dat die bloemkool en paprika reepjes zo goed gingen smaken.
Bespaart me heel wat tijd, zeer handig zeker tijdens de examens!
Sowiezo een vaste klant erbij :thumb:

Terug
Naar boven