MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.041
Ik zie bij de bulkvoordeel kip de smaak shoarma niet meer staan?

De actie week heeft deze smaak helemaal leeggetrokken. Er wordt nieuwe gemaakt. We hebben hem even uit de I love gehaald en de de 1kg versie op aantal gezet. We krijgen het pas aankomende week donderdag binnen...

1cc3ls.jpg

Hehe :D. We zijn inmiddels bij fabriek nummer 3 die dit product voor ons speciaal kan maken en het aankomende woensdag presenteert. We hebben goede hoop bij deze.

Zojuist alles doorgenomen. Leuk te lezen hoe iedereen er over denkt :). Ik was net bezig op iedere zin van iedereen individueel te reageren maar dat werd een scriptie :D. Even een samenvatting hieronder.

De naam veranderen vonden we niet perse nodig. Ik herken wel wat jullie zeggen over dat de naam ook kan afschrikken of hoe vaak het verkeerd uitgesproken wordt (mukkelmeet blijft wel de vreselijkste die we soms horen hehe). En voor Galen, check: www.sportvlees.nl , voor als ze het echt niet begrijpen :D. Maar goed, de nadruk van Muscle is er nu af en mensen kijken naar de kleurrijke icoontjes en zien boodschappen/eten. We zullen altijd de sportende mensen als grootste doelgroep hebben en steeds meer ook de 'healthy mensen', maar ook degene met een drukke levensstijl waarbij maaltijden snel klaar moeten zijn. Het logo schrikt nu niet meer af, is toegankelijker en toch blijf je bij je originele vertrek punt. Met de naam Muscle Meat hebben we aardig wat naamsbekendheid al opgebouwd. In Barcelona arnold classic is er meerdere keren ''Hey muscle meat!'' naar mij geroepen, als ik in andere gyms train hetzelfde. Of grappige verhalen als dat de PostNL dame die onze PostNL rolcontainers komt brengen zegt dat haar man uit zijn dak ging (positief) toen hij hoorde dat ze naar ons ging. Naam kom je zomaar even niet heel makkelijk van af na bijna 4 jaar. Een tweede naam / site is momenteel geen behoefte aan als we naar onze groei kijken, maar ook door wat daar bij komt kijken. 2x marketing, 2x dozen, 2x vriescel ruimte ivm logo's op het vlees (of we moeten het blanco doen) en ga maar zo door. Aankomend jaar is het de bedoeling dat we ook naar Duitsland gaan sturen. Het is ons gelukt pakketten te maken die 5 dagen bevroren blijven en de gemiddelde levertijd is 3 dagen daarheen. De verwachting is dat we het daar druk genoeg mee krijgen, naast de drukte nu. Eind dit jaar komt een verbouwing waarbij we dubbel zo groot worden en weer een reeks nieuwe producten 1 voor 1 kunnen introduceren zoals jullie gewend van ons zijn :meal:. Rob g, heb je onze zoete aard chicken al geprobeerd die buiten de koelkast houdbaar is? Echt een aanrader: http://musclemeat.nl/non-diepvries/kant-en-klare-maaltijden

Lekker bezig kerel, groei zit er goed in zie ik wel. De maaltijd heb ik nog niet geprobeerd. Misschien moet je wat test sampletjes gaan maken voor je trouwe klanten en die bij een bestelling gooien :) Heb net de vriezer tot de nok toe vol gepompt met MM spullen.

Lekker bezig kerel, groei zit er goed in zie ik wel. De maaltijd heb ik nog niet geprobeerd. Misschien moet je wat test sampletjes gaan maken voor je trouwe klanten en die bij een bestelling gooien :) Heb net de vriezer tot de nok toe vol gepompt met MM spullen.
Samples met vlees lijkt me moeilijk (vanuit een financieel perspectief). Een sample whey van 30 gr kost zo'n 40 cent, een sample van 200 gr vlees kost al snel ongeveer een viervoud (1,50 of meer). De marge op vlees is waarschijnlijk ook een stuk kleiner dan bij voedingssupplementen het geval is.

zijn de amandelen langer houdbaar als ik ze altijd in de koelkast heb bewaard?

actie toch gemist :sad: * 2 dagen slapen door griep en net voor t eerst weer op...*
Wachten op volgende actie dan maar!

Ik heb vandaag voor het eerst de zak sperziebonen open gemaakt. Precies goed, niet te rauw maar ook zeker niet te slap! :eating:

Dat wordt zeker een vaste waarde naast de broccoli!

• #8.049

Samples met vlees lijkt me moeilijk (vanuit een financieel perspectief). Een sample whey van 30 gr kost zo'n 40 cent, een sample van 200 gr vlees kost al snel ongeveer een viervoud (1,50 of meer). De marge op vlees is waarschijnlijk ook een stuk kleiner dan bij voedingssupplementen het geval is.

Het klopt wat Galen zegt. We zitten nog wel te denken aan een punten spaar systeem ipv om die reden bij elke bestelling een sample 'gratis'. We hebben al diepvriespunten in de site gebouwd, dit kan dan uitgebouwd worden. Maar dit staat nog in de beginfase.

actie toch gemist :sad: * 2 dagen slapen door griep en net voor t eerst weer op...*
Wachten op volgende actie dan maar!

Aaah... beterschap! Het heerst, ik kom veel zieken tegen. gele slijm kuch en snot, hoofdpijn en sommige koorts hoor ik om mij heen. Tip: ik zou bij ons niet op eens actie wachten. Dit was volgens mij de 2de actie van het jaar. Ons concept is de prijzen al op bodemprijzen te zetten zodat je altijd goed uit bent bij ons. Acties doen we alleen als er iets bijzonders is. Bv muscle meat is jarig, of in dit geval dat ons eerste product in 8 smaken compleet vernieuwd zijn. Het gaat dan ook uit van de leverancier, niet vanuit ons.

zijn de amandelen langer houdbaar als ik ze altijd in de koelkast heb bewaard?

Volgens mij moet je noten NOOIT in de ijskast bewaren , lijkt me juis tniet goed

Naar mijn weten verlengt dit inderdaad de houdbaarheid maar je moet je wel aan het volgende houden: afgesloten (liefst bakje met deksel) bewaren. Dit, om de volgende twee redenen. Wanneer het een lange tijd naast ander voedsel ligt, kan lucht de smaak/geur van een ander product in de noten verplaatsen. Daarnaast is vocht een probleem. Vocht + noten = houdbaarheid naar beneden. Ik bel maandag wel even de leverancier. Als hij iets anders zegt, kom ik hier op terug.
Ik heb vandaag voor het eerst de zak sperziebonen open gemaakt. Precies goed, niet te rauw maar ook zeker niet te slap! :eating:

Dat wordt zeker een vaste waarde naast de broccoli!

Goed op om te horen! Sperzibonen staat in de top 5 meest verkochte groente bij ons en dan lees ik ook weer meteen waarom ;). Bedankt voor de review.

Zo lang die spaarpunten met terugwerkende kracht worden ingezet ben ik game! Maar met sample bedoelde ik een hele maaltijd ;)

Je kan ook kijken naar iemand bestel geschiedenis bv. Zeg iemand heeft voor 500,- bij jullie besteld en plaatst grote bestelling. Dan kan het best slim zijn iets in de doos te gooien wat diegene nog nooit geprobeerd heeft. Zakkie beefjerkey, of een maaltijdje. Als je eenmaal zo'n roti rol gehad hebt is het hek van de dam.

Zou je me kunnen vertellen welke smaken beef jerky het minst taai/meest "mals" zijn? Dank je

• #8.052
Zo lang die spaarpunten met terugwerkende kracht worden ingezet ben ik game! Maar met sample bedoelde ik een hele maaltijd ;)

Je kan ook kijken naar iemand bestel geschiedenis bv. Zeg iemand heeft voor 500,- bij jullie besteld en plaatst grote bestelling. Dan kan het best slim zijn iets in de doos te gooien wat diegene nog nooit geprobeerd heeft. Zakkie beefjerkey, of een maaltijdje. Als je eenmaal zo'n roti rol gehad hebt is het hek van de dam.

Hehe ;).

Ja ik begrijp wat je bedoeld en dat willen we ook (marketing technisch werkt dat natuurlijk super), maar we kunnen niet alles, mede door het concept Het concept is wat ingewikkelder dan een eiwit pot sturen in het kostenplaatje. Hoe groter iemand besteld, hoe meer dozen het worden (extra postnl kosten op ons), meer kg droogijs, grotere isolatie zakken, Het is geen lineare lijn omhoog wanneer iemand meer besteld bij ons.. Die kosten heeft een normale webshop niet en kan in dat soort dingen gestopt worden zoals gratis verzendkosten, gratis goodies etc.. We concurreren met lidl aldi prijzen, nemen diepvrieskosten (droogijs + isolatie) op ons en men wil daarbij ook nog gratis verzending en gratis goodies. Hoe groter we worden hoe meer mogelijk wordt, maar voor nu niet. In ieder geval, het zit in ons hoofd, we blijven bezig op de achtergrond :). Gratis goodies en verzendkosten is ook een marketing ding he. We kunnen alle prijzen 50cent omhoog gooien en met goodies gooien en verzendkosten omlaag, maar de groot kopers zijn dan uiteindelijk slechter af.

Zou je me kunnen vertellen welke smaken beef jerky het minst taai/meest "mals" zijn? Dank je

Hoe minder eiwit en meer suiker des te malser het is. Van mals naar minder mals is: teriyaki > like a sir > peppered > honey mustard > turkey jerky > original

Laatst bewerkt:
Net voor het eerst de vernieuwde versie van de kip geprobeerd (lemon curry) en ik moet eerlijk zeggen dat ik de vorige versie toch lekkerder vond. Jammer.

• #8.054
Net voor het eerst de vernieuwde versie van de kip geprobeerd (lemon curry) en ik moet eerlijk zeggen dat ik de vorige versie toch lekkerder vond. Jammer.

Bedankt voor de feedback! Probleem is dat we met wisselingen nooit iedereen een verbetering kunnen geven omdat smaken verschillen. Met de vorige versie konden we dat ook niet. Wat we doen is feedback zoals de jouwe en bij andere producten verzamelen. Indien er veel meldingen zijn handelen we. Tot nu is het overgrote merendeel zeer tevreden (mails en fb inbox reactie, website reviews). Ik lees alleen niet in je reactie waar dit aan ligt. Zo heeft het nu niet alleen een zachtere malsere (mijn mening) structuur, maar is ook de kruiden aangepast zodat het minder zout overkomt. Belangrijk voor mij te weten of je de smaak achteruit vind gegaan of de kipfiletblokjes zelf en als het dit laatste is of je het pakje netjes behandeld hebt (dus bv niet in magnetron ontdooit). Ik PM je hier nog even over voor onze eigen info die we noteren.

Bedankt voor de feedback! Probleem is dat we met wisselingen nooit iedereen een verbetering kunnen geven omdat smaken verschillen. Met de vorige versie konden we dat ook niet. Wat we doen is feedback zoals de jouwe en bij andere producten verzamelen. Indien er veel meldingen zijn handelen we. Tot nu is het overgrote merendeel zeer tevreden (mails en fb inbox reactie, website reviews). Ik lees alleen niet in je reactie waar dit aan ligt. Zo heeft het nu niet alleen een zachtere malsere (mijn mening) structuur, maar is ook de kruiden aangepast zodat het minder zout overkomt. Belangrijk voor mij te weten of je de smaak achteruit vind gegaan of de kipfiletblokjes zelf en als het dit laatste is of je het pakje netjes behandeld hebt (dus bv niet in magnetron ontdooit). Ik PM je hier nog even over voor onze eigen info die we noteren.
Ik heb een pakje koud gegeten en een pakje warm. Als ik even een vergelijking maak vond ik de oude versie koud het lekkerste. Door de structuur vind ik de nieuwe versie koud minder lekker. Niet direct vies, maar ik zou dan toch de oude versie prefereren. Ik heb ook eentje opgewarmd samen met mijn maaltijd, precies zoals ik het bij de oude versie ook deed. Ook hier ging het me meer om de structuur, maar het 'stoorde' me minder erg dan wanneer ik hem koud at. Misschien een kwestie van gewenning. Het gaat dus puur om de structuur van de kip en niet de smaak (van de kruidenmix). Ik heb het pakje zoals ik eigenlijk altijd doe 24 uur van tevoren in de koelkast gelegd zodat het rustig kan ontdooien.
Overigens zal dit voor mij geen drempel zijn om niet meer te bestellen bij jullie want het is nog altijd veel beter, gemakkelijker en lekkerder dan wanneer ik het zelf zou maken. Aanstaande maandag heb ik een vrieskast van ruim 300 liter dus dan kunnen jullie nog wel een bestelling verwachten.

• #8.056

Duidelijk uitgelegd, bedankt! Stomen vs koken komt een andere structuur uit, het kan daarom wennen zijn omdat het nog 'vreemd/anders' is. Eigenlijk is het een nieuw product, maar we kunnen niet beide houden qua ruimte/inventory. Wij bij Muscle Meat waren meteen verliefd en wilde juist van het kruimelige af. Het kruimelige noemen wij gruis, wat niet netjes is. Blokjes die geen blokjes blijven en uit elkaar vielen. Fijn in ieder geval dat je het wel lekker vind op een niveau dan je het zelf zou maken, dat is natuurlijk altijd wel waar we naar streven.

De nieuwe structuur is inderdaad wel even wennen.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Toscaanse kipblokjes met de nieuwe structuur. Die was over het algemeen het meest kruimelig was mijn ervaring.
Wat me wel opvalt is dat met de gestoomde variant de pakjes wat minder vaak lek lijken te zijn. Ik had toch wel bij bijna elke bestelling dat een flink aantal van de pakjes niet meer vacuum waren. Dat lijkt nu minder.

Vraagje: ik heb uit de 5 kilo zak met kip gisteren voor de 2e keer een kip filet gepakt waar een witte waas overheen zit.
De eerste keer heb ik de kip gewoon klein gesneden en opgegeten maar viel me op dat de kip wat taai was.
Gisteren heb ik het er af gesneden en was de kip gewoon mals.
Enig idee wat dit kan zijn? Lijkt wel of het een dun laagje huid is. Ben vergeten er een foto van te maken.

Vraagje: ik heb uit de 5 kilo zak met kip gisteren voor de 2e keer een kip filet gepakt waar een witte waas overheen zit.
De eerste keer heb ik de kip gewoon klein gesneden en opgegeten maar viel me op dat de kip wat taai was.
Enig idee wat dit kan zijn? Lijkt wel of het een dun laagje huid is. Ben vergeten er een foto van te maken.
Ik denk vriesbrand

• #8.060
De nieuwe structuur is inderdaad wel even wennen.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Toscaanse kipblokjes met de nieuwe structuur. Die was over het algemeen het meest kruimelig was mijn ervaring.
Wat me wel opvalt is dat met de gestoomde variant de pakjes wat minder vaak lek lijken te zijn. Ik had toch wel bij bijna elke bestelling dat een flink aantal van de pakjes niet meer vacuum waren. Dat lijkt nu minder.

:thumbs: mooi!

Het klopt wat wat Wovano zegt, vriesbrand. Goed dat je het vraagt wat het is iets vrij simpels wat niet gevaarlijk oid is en ook simpel te voorkomen. Ik kopieer even het stukje van de productpagina. Mocht je daarna nog vragen hebben dan hoor ik dit graag!

''Vriesbrand, maak de zak goed dicht!
Vriesbrand ziet er uit als witte plekjes op de kipfilet. Het wordt veroorzaakt wanneer de zak waarin de kipfilets zitten niet goed dichtgemaakt wordt, nadat er een kipfilet uitgehaald is. Luchtstromen gaan dan langs de kipfilets waardoor er een op minder dan een millimeter dikte uitdroging veroorzaakt wordt. Dit kan verder geen kwaad en je zult het niet merken tijdens het eten. Het ziet er alleen wat minder mooi uit.''

Wanneer vriesbrand wel dus groot over de kipfilet zit, kun je het merken zoals je zegt, minder mals, omdat het vocht eruit is 'getrokken' door de lucht. Om dit thuis te verkomen leveren we een extra zak mee. De binnenste blauwe zak is van de fabriek. De inhoud wordt gecontroleerd op vriesbrand voordat hij ons verlaat. Zo krijg je bij ons altijd kipfilet geleverd zonder vriesbrand. De tweede zak die er om heen zit (met de touwtjes) is om vriesbrand te voorkomen. De binnenste zak kun je dus open maken en via de tweede zak er om heen ga je met je hand er in om een kipfilet er uit te halen. Rol de opening even dicht en doe de vriezer deur weer dicht. Wanneer je een kipfilet los, zonder verpakking in de vriezer legt, zal deze na een paar dagen geheel wit zijn. Dit probleem is er niet bij andere producten, omdat deze gevacummeerd in plastic zitten. Afgesloten van de buitenwereld.

Terug
Naar boven