AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Oioioi ik voel een nieuwe naam brainstorm sessie op komen. Degene met de beste nieuwe naam krijg leven lang gratis kip.
 
:thumbs: helemaal goed hoor! Hopelijk kun je nog net gebruik maken van de actie. Welcome back iig!
Net op tijd :D Ik ben ook erg benieuwd naar de kangoeroe.
Ik zou trouwens ook sterk aanraden om een andere naam te overwegen en daar dan ook niet veel langer mee te wachten.
 
Mja ik heb hier natuurlijk al vaker gehamerd op de naam musclemeat. Zoals ik het zie zijn jullie vrij vroege instappers in de vriesmaaltijden service en bezitten jullie de juiste kennis en hebben nu ook voldoende ervaring.

Ik weet niet wat jullie ambities zijn en ik heb me nooit verdiept in de hele markt van kant en klaar maaltijden. Maar mijn gevoel zegt dat de markt studenten, ict'ers, etc etc allemaal veel groter is dan de krachtsporter. Kant en klaarmaaltijden uit de supermarkt zijn over het algemeen gezien toch altijd wat schraal. En vooral: ze zijn niet houdbaar.

Hoe relaxed is het als je altijd ff wat backup meals hebt liggen, just in case. Een maaltijd die ca 5 euro is en voldoende groot is, dat is net dat breekpunt waarop het nog wel betaalbaar is. Zelf kan je voor 3 euro wat fixen als je je best doet, 5 euro is mooi punt. Duurder en je kan net zo goed thuisbezorgd bellen.

Ik neem aan dat jullie wel wat aan product positionering doen en dan zijn er voldoende markten die voor het oprapen liggen.

Ik denk dat als je genoegen neemt met wat minder marge dan compenseer je dat ruimschoots met volume. Er zitten hier in Adam een paar toko's die prijs kwaliteit echt goed zitten (8,50 voor grote echt lekkere maaltijd). Staat iedere dag een rij tot meters buiten.

Maar maaltijden die je zo in de kast of vriezer hebt liggen, dat is zo laagdrempelig. Die maaltijden die gaan er doorheen als een speer. Goed, bouwen met die zaak Scoob, en knallen.
Ik ben zelf student en in theorie zou het een goede doelgroep zijn, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat veel studenten dit zouden bestellen. Puur uit plaatsgebrek en de verzendkosten. Meeste studenten hebben maar een kleine koelkast en zo'n mini vriesvakje. Musclemeat is imo voordelig als je relatief grote bestellingen kan plaatsen. Als belg zijnde zal ik nooit 4-6 kant en klare maaltijden kopen en daarbij €8 verzendkosten betalen. Meeste studenten zijn dan ook f*cking gierig en geven liever hun geld aan alcohol. Heb zelf al in eeuwen niet meer bij muscle meat besteld, puur omdat ik geen plaats heb om alles op te slaan. Vanaf dat ik groter woon is er een grote kans dat ik vaste klant word. Ik zeg niet dat kant en klare maaltijden geen mooi segment is, maar ik zou niet te hard focussen op studenten. Bij gezinnen met tijdsgebrek, wat meestal wel het geval is, valt imo meer te rapen.
 
Ik ben zelf student en in theorie zou het een goede doelgroep zijn, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat veel studenten dit zouden bestellen. Puur uit plaatsgebrek en de verzendkosten. Meeste studenten hebben maar een kleine koelkast en zo'n mini vriesvakje. Musclemeat is imo voordelig als je relatief grote bestellingen kan plaatsen. Als belg zijnde zal ik nooit 4-6 kant en klare maaltijden kopen en daarbij €8 verzendkosten betalen. Meeste studenten zijn dan ook f*cking gierig en geven liever hun geld aan alcohol. Heb zelf al in eeuwen niet meer bij muscle meat besteld, puur omdat ik geen plaats heb om alles op te slaan. Vanaf dat ik groter woon is er een grote kans dat ik vaste klant word. Ik zeg niet dat kant en klare maaltijden geen mooi segment is, maar ik zou niet te hard focussen op studenten. Bij gezinnen met tijdsgebrek, wat meestal wel het geval is, valt imo meer te rapen.

Ja ik zei ook dat voor student vriesmaaltijden niet geschikt zijn ivm geen vriesruimte. Je kan dan ook denken aan inblikken van shit. Wat blikken kan je altijd wel ergens parkeren.

Ik ben nog steeds verbaasd over het feit dat er zo weinig voedsel/bezorg servicen zijn (in Adam tenminste) die niet wat meer richten op de student. Veel eettenten hebben maaltijd prijs van 7,50 - 12,50, dat is te veel voor student. Maar als je voor <5,- een goede avond maaltijd kan krijgen kan je als student best aantal keer per week zo eten.

Maatje van me woont in studentenflat, zit een keuken in. Allemaal duur vreten. Dan denk ik; waarom knal je er niet grote pan pasta met kip en groenten neer en verkoop je voor 4-5 euro per maaltijd. Dan gaan mensen daar best meerdere keren per week eten.

Belgische studenten zijn wel echt centenneukers heb ik trouwens het gevoel. Als ik ooit die verhalen lees. Ik heb ook vele jaren gestudeerd maar nooit zo moeilijk gedaan om paar euro.
 
Ja ik zei ook dat voor student vriesmaaltijden niet geschikt zijn ivm geen vriesruimte. Je kan dan ook denken aan inblikken van shit. Wat blikken kan je altijd wel ergens parkeren.

Ik ben nog steeds verbaasd over het feit dat er zo weinig voedsel/bezorg servicen zijn (in Adam tenminste) die niet wat meer richten op de student. Veel eettenten hebben maaltijd prijs van 7,50 - 12,50, dat is te veel voor student. Maar als je voor <5,- een goede avond maaltijd kan krijgen kan je als student best aantal keer per week zo eten.

Maatje van me woont in studentenflat, zit een keuken in. Allemaal duur vreten. Dan denk ik; waarom knal je er niet grote pan pasta met kip en groenten neer en verkoop je voor 4-5 euro per maaltijd. Dan gaan mensen daar best meerdere keren per week eten.

Belgische studenten zijn wel echt centenneukers heb ik trouwens het gevoel. Als ik ooit die verhalen lees. Ik heb ook vele jaren gestudeerd maar nooit zo moeilijk gedaan om paar euro.
Mensen reageren niet bepaald positief op mijn blikken tonijn :roflol:

Nja dat is idd een probleem. Ik weet niet of dat in Nederland ook zo is, maar in België bieden de hogescholen/universiteiten vaak goede (niet altijd even gezonde) en goedkope maaltijden aan. Op mijn hogeschool kan je voor bv €5-6 een grillmaaltijd krijgen (kalkoen, steak of zalm), voor €4-5 pasta (lasange, bolognaise en een alternatief) en voor €4 een dagmenu (vandaag bv soep en spareribs, morgen soep en moussaka of zalm met spinaziestamppot). Uitgebreide saladebar is inclusief in die prijs.

Grootste probleem volgens mij is dat de meeste jongen mensen niet fatsoenlijk kunnen koken en/of te lui zijn om te koken en daarom voor een makkelijk alternatief gaan.


:roflol: hangt van persoon tot persoon af denk ik. De Nederlanders die hier op kot zitten zijn wel gieriger :roflol: Of toch op vlak van bier
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.026
Wow, wat een inspiratie en leuke mee denk berichten allemaal! Momenteel is het onwijs druk op de achtergrond (laatste dag actie week). Ik kan op het moment alleen even het forum checken voor noodvragen. Straks na MM trainen en dan heb ik even rustig tijd alles 1 voor 1 te lezen en te reageren :thumbs:.
 
Ik zou MM als concept en naam behouden. Daarnaast een Joe public/fitchick label onder een andere naam + nieuwe logo opstarten.

Back end kan gewoon gelijk blijven. Producten kunnen ook op beide sites verkocht worden.
 
Ik zou MM als concept en naam behouden. Daarnaast een Joe public/fitchick label onder een andere naam + nieuwe logo opstarten.

Back end kan gewoon gelijk blijven. Producten kunnen ook op beide sites verkocht worden.

True. Je krijgt dan wel dat MM een productlijn wordt, evenals je Joe lijn. Ding is dat je wellicht wel wilt denken aan een overkoepelende naam op termijn. Het is een merger tussen MM en Joe (waarbij laatste nog niet bestaat), tot een nieuw bedrijf. Je kan de markt wel blijven benaderen met allebei je product ranges.

Noem het bedrijf Scoobz0r, bekt lekker, international en shit. Musclemeat, a Scoobz0r product line aimed at the serious athlete. El Cheapo, a Scoobz0r productline aimed at students; best bang for buck meals to keep you going. Joe; when the supermarkt is closed and the wallet empty, but Scoobz0r quality required. Hoppa.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Gewoon voedselonline.nl en een speciaal protocol voor het verzenden van maaltijden die niet gekoeld hoeven te worden om studenten aan te spreken (bv. geen verzendkosten, het verzenden van producten die geen koeling nodig hebben is ook veel goedkoper dus wellicht is het dan haalbaar).

Bestelling is prima binnengekomen vandaag trouwens.
 
Goed idee, ik vind het ook altijd een beetje semi awkward om de spullen op te halen met het grote logo. Persoonlijk was ik ook afgestapt van de naam. Als ik de site aan raad aan mensen beginnen ze altijd te lachen over de naam en nemen ze het minder serieus. Wij weten je toch wel te vinden, de naamt boeit mij niets.

Met het oog op de toekomst, segmentatie van je doelgroep etc. Grotere productrange. Je kan altijd nog een zuster site opzetten oid maar liever niet. Maar als je echt groot denkt kan je de grootste leverancier van europa worden, meerdere vestigingen openen. Ik zou groter denken en echt eens goed gaan zitten en nadenken over je doelgroep.

Denk bv aan het inblikken van maaltijden en zo een hele kudde studenten die je kan bereiken die geen vriezer hebben. Ik roep maar wat. Sky is the limit met deze zaak en volgens mij kan je echt heel heel groot worden. Maar goed dat is mijn idee.

Ik denk ook dat B&F shop marketing technisch flinke voorsprong heeft op XXL, puur door naam.

Let wel, bodybuilding is zo een niche. Je kan concurreren met de hele supermarkt kant en klaarmaaltijden sector en meer.

Helemaal mee eens, en denk ook dat het nieuwe logo een stap in de goede richting is. Heb me eerder ook al afgevraagd wanneer jullie dit gingen doen. Bij mijn weten is MM opgestart omdat er zoveel gerommeld werd met het gangbarev eten uit de supermarkt (en elke dag slager erg duur is). Dat dit vertaald is naar een BB doelgroep is vanwege de oprichter logisch, maar er is natuurlijk een veel grotere doelgroep voor 'eerlijk eten' voor een goede prijs.
 
Laatst bewerkt:
Vind het logo wel mooi, maar zoals wordt aangegeven het past niet helemaal bij de naam meer.
Aan de andere kant misschien een kwestie van gewenning ;)
 
Ik zie bij de bulkvoordeel kip de smaak shoarma niet meer staan?
 
Oude logo was idd wel mooi.
Maar deze ziet er ook wel fris uit en is beter inzetbaar.
Ook vind ik de naam er niet meer bij passen
Dus mm met bicep is een goede combi en dan een andere naam met nieuwe logo.
Jullie zijn iig lekker bezig
 
Ik vind het logo te druk en te complex. Op zich wel herkenbaar vanwege de kleuren. Maar als je dit wilt printen in klein formaat krijg je rommel. Ik had het zelf simpeler gehouden.

Gemiste kans Richterses ;)
 
Ik vind het logo megagoed. Echt perfect, kleuren en symbolen. Hopelijk heeft een professionele werkloze (liberal arts of graphic design degrees ofzo) hier wat centjes aan verdiend.
 
Verrek, symbolen. Moest ff zoomen op retina display ;)
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.039
Zojuist alles doorgenomen. Leuk te lezen hoe iedereen er over denkt :). Ik was net bezig op iedere zin van iedereen individueel te reageren maar dat werd een scriptie :D. Even een samenvatting hieronder.

De naam veranderen vonden we niet perse nodig. Ik herken wel wat jullie zeggen over dat de naam ook kan afschrikken of hoe vaak het verkeerd uitgesproken wordt (mukkelmeet blijft wel de vreselijkste die we soms horen hehe). En voor Galen, check: www.sportvlees.nl , voor als ze het echt niet begrijpen :D. Maar goed, de nadruk van Muscle is er nu af en mensen kijken naar de kleurrijke icoontjes en zien boodschappen/eten. We zullen altijd de sportende mensen als grootste doelgroep hebben en steeds meer ook de 'healthy mensen', maar ook degene met een drukke levensstijl waarbij maaltijden snel klaar moeten zijn. Het logo schrikt nu niet meer af, is toegankelijker en toch blijf je bij je originele vertrek punt. Met de naam Muscle Meat hebben we aardig wat naamsbekendheid al opgebouwd. In Barcelona arnold classic is er meerdere keren ''Hey muscle meat!'' naar mij geroepen, als ik in andere gyms train hetzelfde. Of grappige verhalen als dat de PostNL dame die onze PostNL rolcontainers komt brengen zegt dat haar man uit zijn dak ging (positief) toen hij hoorde dat ze naar ons ging. Naam kom je zomaar even niet heel makkelijk van af na bijna 4 jaar. Een tweede naam / site is momenteel geen behoefte aan als we naar onze groei kijken, maar ook door wat daar bij komt kijken. 2x marketing, 2x dozen, 2x vriescel ruimte ivm logo's op het vlees (of we moeten het blanco doen) en ga maar zo door. Aankomend jaar is het de bedoeling dat we ook naar Duitsland gaan sturen. Het is ons gelukt pakketten te maken die 5 dagen bevroren blijven en de gemiddelde levertijd is 3 dagen daarheen. De verwachting is dat we het daar druk genoeg mee krijgen, naast de drukte nu. Eind dit jaar komt een verbouwing waarbij we dubbel zo groot worden en weer een reeks nieuwe producten 1 voor 1 kunnen introduceren zoals jullie gewend van ons zijn :meal:. Rob g, heb je onze zoete aard chicken al geprobeerd die buiten de koelkast houdbaar is? Echt een aanrader: http://musclemeat.nl/non-diepvries/kant-en-klare-maaltijden
 
een reeks nieuwe producten 1 voor 1 kunnen introduceren


1cc3ls.jpg
 
Terug
Naar boven