LaViidaLocaa
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 59kg
- Vetpercentage
- 15%
Van onze runderkogelbiefstukken weet ik het wel, maar bij wat de Nederlandse kippen te eten krijgen moest ik even navragen bij de slager (30jaar in het vak) in de vleesfabriek waar wij mee samen werken.
De koeien zijn Nederlandse vleeskoeien. Deze krijgen gras en supplementen brokken ter aanvulling op hun dieet. Denk bij deze supplementen aan dat in de winter gras minder mineralen bevatten en deze worden zo aangevuld via de brokken.
Onze biologische kippen krijgen voedsel bio-voedsel, dit is voedsel dat biologisch goedgekeurd is. Voor onze niet biologische kip wordt het ook netjes gecontroleerd door overheid (VWA). De Nederlandse kip bedrijven moeten aan allemaal eisen te voldoen voor het voedsel. Maar toen ik vroeg wat te specificaties van dit voedsel zijn werd mij het volgende gezegd. ''Dat gaat veel te ver. Dierenvoeders hebben zeer strengen eisen waar het VWA controleert. Als ik de leverancier ga bellen en om de specificaties ga vragen word ik recht in mijn gezicht uitgelachen, want het recept gaat niet vrijgegeven worden behalve bij controles.'' De biokippen lopen vrij rond. De andere in kooien.
Betekent dit dus enkel grasgevoederd of ook graangevoederd?
Ik ben geen mierenneuker, maar het is toch wel een groot verschil, dus zou fijn zijn om te weten

Van onze runderkogelbiefstukken weet ik het wel, maar bij wat de Nederlandse kippen te eten krijgen moest ik even navragen bij de slager (30jaar in het vak) in de vleesfabriek waar wij mee samen werken.

mooi!!