XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bezoekers in dit topic

Voor de Argentijnse kipfilet liefhebbers --> Ik heb opgevraagd hoe de kippen leven.
De kippen leven beter dan de gemiddelde Europese kip en zijn bijna te vergelijken met een beterleven 1 ster. Zie de vergelijking: *HIER*
 
Voor de Argentijnse kipfilet liefhebbers --> Ik heb opgevraagd hoe de kippen leven.
De kippen leven beter dan de gemiddelde Europese kip en zijn bijna te vergelijken met een beterleven 1 ster. Zie de vergelijking: *HIER*

Een kleine opmerking, gewoon ter info, je hoeft er niet specifiek iets mee te doen. Wij zijn altijd heel erg te spreken over de kippetjes uit Argentinië. Nu wil het geval dat we in de afgelopen 5Kg zak een tweetal filets hadden zitten die echt ontzettend goor smaakten. Sorry voor het taalgebruik, maar het is de best passende omschrijving. Meestal berijden we er 3 tegelijk, in stukjes gemarineerd. Gelukkig lijkt het bij deze twee filets, waarschijnlijk van dezelfde kip te zijn gebleven. Maar ik durfde bijna geen kleine stukjes meer te maken ervan, in de angst dat ik weer een smerig stukje in mijn mond zou stoppen :roflol:

Wellicht was deze bewuste kip gewoon ziek of, heeft ie jaren kunnen ontkomen aan de slachting door stiekem in een hoekje te gaan zitten steeds. Denk ook niet iets waar jullie direct iets aan kunnen doen, maar wellicht zijn er meer ervaringen op dit gebied, dan zal het wellicht het onderzoeken waard zijn.
 
Een kleine opmerking, gewoon ter info, je hoeft er niet specifiek iets mee te doen. Wij zijn altijd heel erg te spreken over de kippetjes uit Argentinië. Nu wil het geval dat we in de afgelopen 5Kg zak een tweetal filets hadden zitten die echt ontzettend goor smaakten. Sorry voor het taalgebruik, maar het is de best passende omschrijving. Meestal berijden we er 3 tegelijk, in stukjes gemarineerd. Gelukkig lijkt het bij deze twee filets, waarschijnlijk van dezelfde kip te zijn gebleven. Maar ik durfde bijna geen kleine stukjes meer te maken ervan, in de angst dat ik weer een smerig stukje in mijn mond zou stoppen :roflol:

Wellicht was deze bewuste kip gewoon ziek of, heeft ie jaren kunnen ontkomen aan de slachting door stiekem in een hoekje te gaan zitten steeds. Denk ook niet iets waar jullie direct iets aan kunnen doen, maar wellicht zijn er meer ervaringen op dit gebied, dan zal het wellicht het onderzoeken waard zijn.

Ah dat is appart. Excuus voor dit ongemak. We verkopen dit product nu +- 4 jaar en nog nooit zoiets gehoord. Kijkend naar hoeveel er verkocht is in die 4 jaar, samen met de eerste keer deze klacht kun je er wel van uitgaan dat dit een incident is. Die je niet meer zult tegen komen. Ik stuur je een PM voor een goedmaker. Ik heb hier nog geen verklaring voor, omdat het eerste keer is. Bericht is doorgestuurd naar de fabriek.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ah dat is appart. Excuus voor dit ongemak. We verkopen dit product nu +- 4 jaar en nog nooit zoiets gehoord. Kijkend naar hoeveel er verkocht is in die 4 jaar, samen met de eerste keer deze klacht kun je er wel van uitgaan dat dit een incident is. Die je niet meer zult tegen komen. Ik stuur je een PM voor een goedmaker. Ik heb hier nog geen verklaring voor, omdat het eerste keer is. Bericht is doorgestuurd naar de fabriek.

Top, had natuurlijk niet gehoeven, maar een gegeven Argentijns kippetje mogen we niet in de snavel kijken natuurlijk :)
We zagen dit ook als incident, zijn verder super tevreden over jullie producten :thumbs:

Wat doen jullie voor rare shit in het weekend joh??! :roflol:

Daar worden ze extra mals van, eerst beetje in de olijfolie laten marineren ;)
 
Fabriek van het low fat gehakt en de low fat hamburgers gesproken. Komt aankomende week hierop terug bij mij of ze een ander type plastic aan kunnen raden / gebruiken.

Ik weet niet hoe duur het is, maar van dat schuimspul tussen de producten, of oude rekeningen versnipperen en dat gebruiken als vulling van de doos? Misschien dat het komt doordat de producten bevroren zijn en dus hard op elkaar kunnen knallen.
 
Top, had natuurlijk niet gehoeven, maar een gegeven Argentijns kippetje mogen we niet in de snavel kijken natuurlijk :)
We zagen dit ook als incident, zijn verder super tevreden over jullie producten :thumbs:

Daar worden ze extra mals van, eerst beetje in de olijfolie laten marineren ;)

Bedankt voor je begrip. Argentijnse kipfilet expert die ook regelmatig daar is gaf mij de volgende reactie als extra info:

Ik heb er ook geen verklaring voor. Blijft een natuurproduct uiteraard maar daar kan je ook niets mee. En zoals je al zei, het komt echt heel weinig voor. Zieke kippen zoals hij suggereerde komt niet voor, die worden niet geslacht. De kippen worden voor de slacht gekeurd en 1 individuele kip zou er heel veel aan steken. Ook dat hij achterblijft is een fabeltje, lege stallen worden geheel leeggemaakt en schoongemaakt alvorens er nieuwe kuikens worden toegelaten . Ook om ziekte insleep te voorkomen.


Bedankt voor de meedenk tip. Helaas is dit geen optie bij ons concept. Omdat ik het zelf thuis in de afgelopen 5 jaar nooit tegengekomen ben moet het inderdaad onderweg door ruig vervoer of bij de klant gebeuren.
 
Hey The Dutch Giant, is er al bekend wanneer de zalmworsten weer op voorraad zijn?
 
Hey The Dutch Giant, is er al bekend wanneer de zalmworsten weer op voorraad zijn?

Krijg deze vraag dagelijks. Populair product. Helaas duurt het 2 weken nog... Kruidenfabriek had de verkeerde kruiden gestuurd naar de zalmfabriek. Herstellen en juiste kruidenmix krijgen duurt een week en productie plus ontvangen voor Muscle Meat duurt een week. Kleine foutjes kosten veel tijd en klantevredenheid helaas. Ditzelfde geld voor de zalmburger. De rauwe vernieuwde zalmblokjes zijn wel op volle voorraad.
 
Laatst bewerkt:
Krijg deze vraag dagelijks. Populair product. Helaas duurt het 2 weken nog... Kruidenfabriek had de verkeerde kruiden gestuurd naar de zalmfabriek. Herstellen en juiste kruidenmix krijgen duurt een week en productie plus ontvangen voor Muscle Meat duurt een week. Kleine foutjes kosten veel tijd en klantevredenheid helaas. Ditzelfde geld voor de zalmburger. De rauwe vernieuwde zalmblokjes zijn wel op volle voorraad.

Dan bestel ik ze de volgende keer weer mee! De rauwe zalmblokjes zitten er deze bestelling wel weer bij, die nieuwe formule is top! En een paar minuutjes in de airfryer is nou ook niet zoveel werk. ;)
 
Zalmworstjes en zalmburgers zijn anders ook super! Zitten er volgende bestelling zeker weer bij.
 
die zalmblokes kan je toch ook rauw eten? (sushime?) zeg maar voor in een pokebowl
 
Hoe is de smaak van jullie kippendij vergeleken die uit de supermarkt? Aangezien er veel minder vet in zit.
 
Hoe is de smaak van jullie kippendij vergeleken die uit de supermarkt? Aangezien er veel minder vet in zit.
Echt super mals vergeleken met kipfilet.

Ik merk wbt smaak geen verschil met de op de verpakking iets vettere van de super.

De 200g verpakkingen zijn ook ideaal voor mij. Precies de hoeveelheid die ik normaal bij de lunch eet.
 
Echt super mals vergeleken met kipfilet.

Ik merk wbt smaak geen verschil met de op de verpakking iets vettere van de super.

De 200g verpakkingen zijn ook ideaal voor mij. Precies de hoeveelheid die ik normaal bij de lunch eet.
Ik vind kipfilet echt niet te eten, kant en klare van mm ook niet helaas.

Kipdij vind ik wel lekker, maar ben vang dat het beetje zoals kipfilet smaakt door het lage vet gehakte
 
Dan bestel ik ze de volgende keer weer mee! De rauwe zalmblokjes zitten er deze bestelling wel weer bij, die nieuwe formule is top! En een paar minuutjes in de airfryer is nou ook niet zoveel werk. ;)

We krijgen goede feedback terug over de vernieuwde zalmblokjes, erg blij mee, nu dus weer :)! Bedankt voor je begrip @ zalmworst en de zalmburgers.

Zalmworstjes en zalmburgers zijn anders ook super! Zitten er volgende bestelling zeker weer bij.

:thumbs: bedankt voor de review!

die zalmblokes kan je toch ook rauw eten? (sushime?) zeg maar voor in een pokebowl

Nee, heeft op papier geen sashimi. Volgens ons contactpersoon in de fabriek zou je het in theorie wel rauw kunnen eten omdat het zo vers meteen inegevroren wordt nadat er blokjes van zijn gemaakt, maar dat is op eigen risico en ik raad het ook af.

Hoe is de smaak van jullie kippendij vergeleken die uit de supermarkt? Aangezien er veel minder vet in zit.

Echt super mals vergeleken met kipfilet.

Ik merk wbt smaak geen verschil met de op de verpakking iets vettere van de super.

De 200g verpakkingen zijn ook ideaal voor mij. Precies de hoeveelheid die ik normaal bij de lunch eet.

Ik vind kipfilet echt niet te eten, kant en klare van mm ook niet helaas.

Kipdij vind ik wel lekker, maar ben vang dat het beetje zoals kipfilet smaakt door het lage vet gehakte

Het randvet is er voor 99% afgehaald, maar het intramusculair vet is er nog wel en het is een ander deel van de kip ofwel andere vlees structuur. De malsheid die men van dijen kent zit er absoluut in. Ook het kipgehakt en kipfilethaasjes rauw zou je kunnen proberen. Veel zachter en minder droog dan bv rauwe kipfilet. Heb je al een keer één van de 2.5kg zakken geprobeerd? De meest malse versie de we hebben is deze: kant-en-klare kipfilethaas chunks (2,5KG IQF)
 
Ik heb jullie kant en klare blokjes en roasted slices en beide vond ik niet lekker, maar kipfilet uit de super ook niet, dus waarschijnlijk is het gewoon m’n smaak niet.

Kippgehakt vind ik san weer wel lekker, zal dan toch aan het vet gehalte lkggen
 
Ik vind kipfilet echt niet te eten, kant en klare van mm ook niet helaas.

Kipdij vind ik wel lekker, maar ben vang dat het beetje zoals kipfilet smaakt door het lage vet gehakte

Vind kipdijfilet van de appie een stuk droger nog dan die van musclemeat. Kipfilet begin ik sowieso niet meer aan.
 
Ligt inderdaad aan jou hoxyz, hier komt nooit meer kip van de supermarkt of poelier in huis, uitsluitend van musclemeat. Wellicht eens proberen of kalkoen je beter smaakt?
 
Back
Naar boven