XXL Nutrition

My first log, lekker log maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Nou, vandaag toch maar ter plekke geluisterd naar mijn gevoel.
Thuis plannen maken voor in de gym werkt niet altijd, merk ik....

Squats:
3 x 5 x 120
2 x 8 x 90 lekker rustig omlaag

Geen fratsen maar gewoon goede vorm en lekker getraind die benen.

OHP:

2 x 5 x 47.5
Ging zo veel beter dan maandag.
Daarna 3 x 8 x 40 gingen ook goed, stabiel en goede vorm.

Eerst volgende OHP wordt 2 x 5 x 50.

Wat ik bij de benen van plan was heb ik ter plekke maar gedaan bij de deadlift.

Deadlift:

4 x 60
3 x 80
2 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 120
2 x 125 (dit zouden mijn 5 werkreps moeten zijn)
1 x 130 dit is nu mijn PR, lekkere vorm.
5 x 90

@Bullshark ik ga jouw voorstel meenemen in gedachten dit weekend en ik zal eens bedenken wat wijsheid voor mezelf is. Sowieso thanks voor het meedenken, wordt gewaardeerd.

@Bullshark
1 RM = 135kg sqaut, zonder hulp.
3 x 140 met een beetje hulp.
Direct daarna;
10 x 100....stuk gaan

Updates volgen

Dat is geen opbouw zoals ik had uitgelegd. Maar als je nu tevreden bent is het toch goed
Sowieso ben ik tevreden, dat absoluut.
130 was mooi, 135 zat er ook op en was ook mooi, kon wel iets dieper zakken vond ik dus voor de volgende keer een punt van aandacht.

Ja, die 135 deed ik zonder spotter, de 3 x 140 deed ik met spotter die heel iets meehielp dus is niet echt helemaal zelf dus ook geen 1RM.

Maar wat ik bedoel is..
Als je 3x140 kan, ookal met een beetje hulp, is 135 niet je 1RM.
Met een goede voorbereiding kun je denk ik wel 140 of 142.5 halen voor 1RM.

Update over gisteren (maandag)

Allereerst @Bullshark bedankt voor je gedeelde voorstel met betrekking tot mijn doel mijn 1RM te willen bepalen, maar de aanpak van jou duurt me simpelweg te lang.

Mijn aanpak ging als volgt;

Squat; Doel = bepalen van mijn 1RM

10 x 40
4 x 60
2 x 80
2 x 90
1 x 100 Hierna heb ik het gewicht telkens met 5kg verhoog voor 1rep;
1 x 105
1 x 110
1 x 115
1 x 120
1 x 125
1 x 130 Goede vorm, lekker diep kunnen zakken, ging goed maar wel zwaar, lekker gevoel.
1 x 135 Dit ging echt zwaar, vorm was goed maar ging niet diep genoeg vond ik zelf, ik kwam met mijn kont niet tot onder mijn knieën, dus dit wil ik de volgende keer nog eens doen.

En toen kwam mijn spotter, ik zei hem dat ik 140 wilde doen, "Oh ik help je wel even"

3 x 140, de 1ste keer was loeizwaar maar ik had zelf de kracht om beneden het gewicht te stoppen en uit mezelf omhoog te komen met een klein beetje hulp. @Hell93

2de keer ging moeizamer en bij de 3de keer belandde ik in een hurk waar ik eigenlijk niet meer uitkwam, dus met zijn hulp wel weer op het punt gekomen dat ik zelf weer kon pushen....man man man wat lekker zwaar zeg.

Aan beide kanten van de bar dus 3 schijven van 20, "kom, haal er eentje van af en dan even 10 x pompen" zei mijn spotter.

ok doen we, 10 x 100 dus, met hulp van hem....helemaal stuk gaan. wat een lekker gevoel in de benen zeg.

Daarna even goed gerust en nog een setje van 8 x 100 gedaan.

Dit was mijn beenverhaal, goed gedaan en erg tevreden over.

Benchpress;

10 x 40
4 x 60
1 x 70
1 x 80
1 x 90
Werksets
5 x 95
5 x 95
5 x 95
8 x 80
8 x 80

Ging erg lekker, mooie fijne flow in de bewegingen, mooie kalme bewegingen met veel spanning op de muscles, lekker gepompt.

BOR:

8 x 60 warming-up
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80

Compounds gingen erg lekker.

Daarna een incline benchpress gedaan;

3 x 8 x 70

Na de buik even een deadhang gedaan, altijd fijn om even te hangen naar een zware workout.....heerlijk.

Geen verdere bijzonderheden.

Op naar de volgende!

Maar wat ik bedoel is..
Als je 3x140 kan, ookal met een beetje hulp, is 135 niet je 1RM.
Met een goede voorbereiding kun je denk ik wel 140 of 142.5 halen voor 1RM.
Ja daar heb je wel een punt maar ik vind dat als ik een beetje hulp heb gehad dat het dan niet kan en mag gelden als een echte 1RM, omdat ik hem dus niet helemaal zelf gedaan heb.

ik ga woensdag (morgen dus) weer squatten, ik ga denk ik dan een lightday pakken om even de benen te ontzien, vrijdag wil ik dan weer kijken naar die 135/140 of hoger.
Moet ik nog even bekijken hoe en wat.

Ja daar heb je wel een punt maar ik vind dat als ik een beetje hulp heb gehad dat het dan niet kan en mag gelden als een echte 1RM, omdat ik hem dus niet helemaal zelf gedaan heb.

ik ga woensdag (morgen dus) weer squatten, ik ga denk ik dan een lightday pakken om even de benen te ontzien, vrijdag wil ik dan weer kijken naar die 135/140 of hoger.
Moet ik nog even bekijken hoe en wat.

Ik zeg niet dat die 140 een 1RM is, ik zeg dat als je een fatsoenlijke opbouw hebt (dus niet elke week 1RM testen of kapot gaan met reps tot falen) jouw 1RM werkelijk boven 135 kg ligt.

Wanneer ik een wedstrijd had (PL) deden we 3 weken van tevoren een mockmeet, daarna afbouwen met gewichten en als de wedstrijd zaterdag was, was het woensdag tm vrijdag geen training en de laatste training was vrij licht.

Dus als je deze 135kg nou als mockmeet neemt mbt squat, dan doe je vanaf nu 3 weken lang voorbereiding tot een echte 1RM.

(@tymboo ik tag jou eventjes want het is al ff geleden dat ik een wedstrijd heb gedaan. Klopt wat ik zeg een beetje? :o )

• Like
Waarderingen: K82
Update van woensdag 6 maart 2024

Even een tandje terug gedaan;

Squat;

8 x 60
4 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 120
daarna werksets
3 x 8 x 100

Even lekker pompen met minder zware gewichten, laatste set was alsnog zwaar tegen de laatste reps, wel weggelopen met een heerlijke pomp in de benen.

OHP:

8 x 30
4 x 35
1 x 40
1 x 45
daarna werksets
5 x 50
5 x 50
3 x 8 x 40

Deadlift:

5 x 70
3 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
2 x 100
3 x 90

Assistance:

Biceps barbell curl:

3 x 10 x 30
Lekker langzaam en bovenin 2 seconden pauze, burning biceps we love it...

Over het algemeen niet echt ontevreden, ik kon wel merken dat ik maandag mijn benen helemaal uitgedrukt had, vandaar even een lager gewicht op de squats.
De shoulder press gaat eigenlijk wel met een goede vorm maar ik wil hier echt nog een heel stuk sterker in worden. 50kg OHP is nou niet echt bijzonder vind ik maar ik merk dat mijn schouders daar toch echt anders over denken.

Wederom zijn alle tips en feedback welkom!

Wat ik tegenwoordig extra doe bij military press is een set push presses van 5 reps waarbij ik dus met legdrive uitstoot om vervolgens zo langzaam mogelijk de barbell te laten zakken. Negatieve setjes dus. Deze doe ik na mijn zware werksets, op hetzelfde gewicht.

Isoholds met bovenarmen parralel aan de grond zijn ook top.

En ik doe meestal nog 1 a 2 sets 12 a 10 reps op laag gewicht rpe 7 a 8 waarbij ik heel strict press met langzame negatief.

Daarnaast doe ik tegenwoordig ook barbell behind the neck presses op laag gewicht 10,9,8 reps max rpe 7 a 8, maar ik zou hier heeel voorzichtig mee zijn en kan alleen bij genoeg shoulder mobility.

• Like
Waarderingen: K82
Terug
Naar boven