apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bedoeld dat hier de benen bij gebruikt om "af te zetten"zegmaar?
Je kan ze met dumbbells ook naast je doen (je hoofd zit niet in de weg), of met een KB vanaf de rack positie. Je kan bij deze twee ook kiezen voor unilateraal.Wat betreft die "behind the neck"; die deed ik vroeger maar mijn schouders vinden dat niet prettig, ikzelf vind het ook een vreemd aanvoelende beweging, die doe ik nooit en ga ik ook nooit doen.
Ja dat kan maar ik vind de beweging met de ellebogen te wijd sowieso niet prettig, dan pak ik liever een rear delt fly en een side lateral, die presses wil ik persoonlijk liever alleen gebruiken als military/OHP.Je kan ze met dumbbells ook naast je doen (je hoofd zit niet in de weg), of met een KB vanaf de rack positie. Je kan bij deze twee ook kiezen voor unilateraal.
Thanks voor de tip!Als je sterker wilt worden met oa je deadlift.
![]()
10 Reasons to Start the 3X3 Program
I’m a big fan of programs that focus on doing a few things very well. Complicated programs are rarely built to last and few trainees benefit from them. One of my favorite programs is the 3X3 program. Why the 3X3? The 3X3 program allows you to focus on heavy weights and low reps. You do three...www.elitefts.com
Rack-pulls, ga ik doen.Dikkie, Kijk ook eens naar Rack-pulls om Deadlift te verbeteren.
Het is geen SL meer, maar je gaat lekker.Ben vandaag maar eens even heel anders gaan trainen en heb mij niet aan mijn schema gehouden.
Ik zou beginnen met Squats maar, die heb ik vandaag eens niet gedaan.
Mijn eerste workout vandaag;
Deadlift;
6 x 70
2 x 90
2 x 100
1 x 120
Voelde zo lekker...
En toen.... @Bullshark
1 x 140
1 x 140! =PR
Ik wou dat ik het gefilmd had, dan kon je zien hoe blij ik was hahaha. Wat voelde dat lekker.
1 dingetje, de bar gleed bijna uit mijn hand en ik gebruikte mijn vingers als haken, voelde niet lekker moet ik zeggen alhoewel de stang wel bleef hangen dus die 140kg hield ik wel maar voelde heel onwennig.
Maar toch, 2 x 140 kg deadlift in da pocket!
Nog 6 x 90 als laatste set en klaar was de deadlift.
Benchpress;
Voor de verandering een compleet andere warming-up gepakt;
5 x 70
5 x 70
5 x 100
5 x 100 (alleen de laatste rep met hulp)
8 x 70
8 x 70
Super pomp en heerlijk gevoel.
OHP vervangen voor Seated dumbell press;
10 x 24
8 x 26
8 x 26
Mooie rustige moves, lekker gepakt maar de laatste set had eigenlijk wel een 28 of 30kg dumbell mogen zijn.
De volgende keer dan maar.
Assistance;
Superset
Biceps curls straight bar 4 x 10 x 30
Triceps pushdown 4 x 10 x 50
Fijn getraind, goeie pomp en erg blij met de resultaten.
Steeds dezelfde volgorde aanhouden is niet optimaal, de deadlift deed ik normaalgesproken nadat ik gesquat had en de OHP, dan is mijn power voor de deadlift behoorlijk laag...
Nu ik de deadlift als eerst gepakt had voelde ik me heel erg powerful, als ik een betere grip zou hebben gehad durfde ik de 150 ook wel te proberen.
Tijd om magnesium aan te schaffen, de gym heeft dat namelijk niet.
Bench ben ik nu achter dat mijn warmingup altijd te lang was, ik wil niet te hard van stapel lopen dus de volgende keer doe ik wel een 3de setje in de warming up, iets in me zegt dat ik dat moet doen. Mijn ellebogen en schouders waren een klein beetje gevoelig tijdens de rust van de Bench het drukken zelf ging zonder die "pijntjes" of branderig gevoel. Dus misschien een iets uitgebreidere warmingup
Klopt, ben iets afgeweken van het programma maar wil niet te veel afwijken, het moet wel SL/PL blijven, in ieder geval de basis zijn. Daarom wel deadlift en Bench vandaag.
Misschien overwegen om eens straps te gebruiken. Ik vind ze super handig.1 dingetje, de bar gleed bijna uit mijn hand en ik gebruikte mijn vingers als haken, voelde niet lekker moet ik zeggen alhoewel de stang wel bleef hangen
Dit is nou echt waardevolle info, oprecht.@K82 als je wedstrijden wilt doen, moet je lift wel volgens PL regels. Dus oa met BP laten zakken en press/lift als de scheids het zegt.
Dat is andere koek en moet je echt op trainen. zo moet ook je squat net onder parallel zijn.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ipf_technical_rules_book_2024_24_jan-pdf.662707/
K.N.K.F is aangesloten bij IPF en volgens hen reglement. eind sept is er bij Speijers in Nijmegen-Beuningen een beginnerswedstrijd voor bankdrukken
Ja, ik zat daarnaast ook te denken aan magnesium, of misschien toch vertrouwen op de kracht in mijn vingers wanneer ik de stang haak zeg maar...Misschien overwegen om eens straps te gebruiken. Ik vind ze super handig.
Dit is nou echt waardevolle info, oprecht.
Thanks man, ik ga me inlezen hierover. Ik had idd al iets gelezen over die lift wanneer de scheids een teken geeft, dus dan zou ik eigenlijk "pauzed" moeten trainen, toch?
dus daar wen je wel aan. Bij wedstrijden is het simpelweg meemaken en oefenen van tevoren.