AndroidHealthClinic

My first log, lekker log maar toch.

• Topic starter K82
  • Startdatum
  • Reacties 263
  • Weergaven 11K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Ik zit hier op een punt waar ik doorheen wil, ik wil naar 140kg, even bekijken hoe ik dit ga aanpakken.
Handen heb ik tot nu toe nog met de palmen naar binnen.
Waarom niet overstappen naar mixed grip? En eventueel kijken voor extra oefeningen om de grip te verbeteren.

• Like
Waarderingen: K82
Waarom niet overstappen naar mixed grip? En eventueel kijken voor extra oefeningen om de grip te verbeteren.
inmiddels heb ik de 140 weten te pakken.
Afgelopen vrijdag ben ik met deadlift begonnen, normaalgesproken zou ik eerst squatten, dan de OHP en daarna pas de deadlift doen.
Vrijdag besloot ik eens helemaal anders te beginnen namelijk met deadlift,, en dit bleek een goede zet. 140kg is nu mijn PR, erg blij mee.

De eerstvolgende keer zorg ik sowieso dat ik de mixed grip hanteer, want ik vermoed dat 150 er ook wel in had kunnen zitten.

Afgelopen vrijdag ben ik met deadlift begonnen, normaalgesproken zou ik eerst squatten, dan de OHP en daarna pas de deadlift doen.
Staat me iets van bij dat ik op een gegeven moment ook wel eens ging afwisselen met de volgorde. Volgens SL begin je elke training met squat maar als het allemaal zwaarder wordt staat dat je DL wel eens een beetje in de weg.

Goede keuze dus om daar wat mee te spelen.

En die 150 gaat je gegarandeerd lukken op zeer korte termijn :lifter:

Het is verstandig om te beginnen waar je het minst sterk in bent
Dan is dat de OHP vind ik zelf, daar zit ik nu op 52.5kg, niet echt spectaculair als ik het even zachtjes uitdruk.

Lijkt me trouwens niet dat beginnen met OHP de andere compounds in de weg gaat zitten, squatten sowieso niet, ik ga sowieso niet benchen als ik OHP gedaan heb maar de rest moet kunnen dacht ik zo.

inmiddels heb ik de 140 weten te pakken.
Vrijdag besloot ik eens helemaal anders te beginnen namelijk met deadlift,, en dit bleek een goede zet. 140kg is nu mijn PR, erg blij mee.

De eerstvolgende keer zorg ik sowieso dat ik de mixed grip hanteer, want ik vermoed dat 150 er ook wel in had kunnen zitten.
Stap dan gewoon over op Greyskull LP, 70s Big LP, GZCL(p) of 531 (for Beginners) of iets anders, zou ik zeggen?

Stap dan gewoon over op Greyskull LP, 70s Big LP, GZCL(p) of 531 (for Beginners) of iets anders, zou ik zeggen?
Inmiddels heb ik bijna een schema klaar, hier heb ik elke dag (3 dagen p/week) een andere focus (lees begin),
Wanneer ik hiermee start is nog niet helemaal zeker, mijn huidige programma bevalt op zich wel goed alleen kwam ik tot de ontdekking dat ik kan spelen met volgorde (zoals het schema hieronder)

Gaat er ongeveer zo uitzien;

Maandag (Squat Focus):
Squat: 3 sets x 3 herhalingen
Deadlift: 3 sets x 3 herhalingen
Bench Press: 3 sets x 3 herhalingen
Optionele Hypertrofiesets voor Squat: 3 sets x 8-12 herhalingen (of meteen na de bench of als verlenging van de squatworkout, ik ga denk ik voor het laatste, lekker doorpompen met die benen (=Squats4Life)
Toegevoegde assistentieoefeningen: Leg Press: 3 sets x 8-12 herhalingen, Pull-ups: 3 sets x max herhalingen

(Verder ga ik zeer waarschijnlijk die LP assistance op maandag eruit doen, wil enkel squatten en geen legpress (legpress is leuk hoor maar dan op een vrijdag, zodat ik twee dagen kan rusten.)

Woensdag (Deadlift Focus):
Optionele Hypertrofiesets voor Deadlift: 3 sets x 8-12 herhalingen
Toegevoegde assistentieoefeningen: Romanian Deadlift: 3 sets x 8-12 herhalingen

(Assistentieoefeningen voor de deadlift ga ik vervangen door pull-ups, cablerows (narrow/wide grip), dumbellrow, barbellrow (niet allemaal natuurlijk maar een combi hiervan en maximaal 2 voor een maand zodat ik niet elke week andere assistentieoefeningen doe.)

Vrijdag (Bench Press Focus):
Optionele Hypertrofiesets voor Bench Press: 3 sets x 8-12 herhalingen
Toegevoegde assistentieoefeningen: Dumbbell Rows: 3 sets x 8-12 herhalingen, Tricep Dips: 3 sets x max herhalingen

Daarnaast zie ik ook geen OHP en BOR in dit programma dus die gaan er ook in maar waar moet ik nog even bekijken.

Fijn getraind gisteren.

Begonnen met Squats.

Squats:
Warming-up ook aangepast.
6 x 60
6 x 80
2 x 100
2 x 110
werksets;
5 x 120
5 x 120
5 x 125
8 x 100
8 x 100

Ging lekker, mooie vorm en lekker diep.
Geen verdere op- of aanmerkingen.

Bench;
Warming-up
5 x 70
5 x 70
werksets
5 x 100
5 x 100
5 x 105 Deze ging lekker, mijn spotter heeft me met de laatste rep moeten helpen, de volgende keer hoop ik hem helemaal alleen te kunnen, zou geweldig zijn!
8 x 80
10 x 80

Ik zou de BOR als laatste doen maar die heb ik vandaag on the spot vervangen voor dips.

Dips;
6 x BW
6 x BW
6 x BW

Assistance;

Triceps cable pull down (reversed grip)
8 x 50
8 x 50
8 x 50 langzame bewegingen, mijn triceps stond in brand na de laatste rep, heerlijk....

Braaf weer de buik even bijgepakt en met een goed voldaan gevoel afgesloten. Op naar de volgende.

Woensdag begin ik met OHP en daarna Squat en Deadlift, waarschijnlijk gaan we de Deadlift na de OHP doen en dan squatten als laatst. Lijkt me momenteel een goed plan.

Lekkere training, veel volume

• Bicep
Update van woensdag.

Op deze dag de volgorde iets aangepast, normaal zou ik met squats beginnen en daarna OHP, nu ben ik dus met OHP begonnen om zoveel mogelijk energie te kunnen gebruiken...en op advies van Bullshark

8 x 30
4 x 40
2 x 50
werksets;
5 x 50
5 x 50
5 x 52.5
5 x 55 maar dan wel met pushpress vanuit de benen want man man ik vind t nog wel lastig om vanuit stilstand dat gewicht omhoog te krijgen. Maar we zijn onderweg.
8 x 40

Als ik zo bekijk naar de sets, misschien is de warming up te "zwaar" , dit ga ik nog even bekijken. TIPS zijn hierin natuurlijk weer welkom.

Squats;
Geen 5reps dit keer maar gewoon simpel gehouden met een lichte deload;
10 x 60
werksets;
8 x 100
8 x 100
8 x 100

Mooie lekkere diepe bewegingen met fijne spanning overal, lekkere pomp, verder geen bijzonderheden.
Ik kreeg wel de opmerking van iemand; " jij squat echt vaak he?" deze opmerking krijg ik de laatste weken bijna dagelijks. Voor mijn gevoel ben ik de enige in de gym die 3 keer per week squat, ik zie nagenoeg niemand squatten op de tijden dat ik er ben. Maar goed, ik hou er van. Squats4Life

Toen kwam de Deadlift weer voorbij en ik had de vorige keer 140 gepakt, ik was benieuwd of me dat dit keer ook weer ging lukken NADAT ik OHP en Squat gedaan had....ja hoor....ging goed. Ik wilde eigenlijk ook kijken of ik de 150kg vd grond kreeg maar dat bleek lastiger te zijn dan ik dacht, helaas.....2 keer getrokken maar kwam een centimeter vd grond en ik kon er geen lekkere grip op krijgen.....wel beetje balen maar dat duurde maar 10 seconden en toen heb ik mijn traantjes weggeveegd en ben weer verder gegaan.

Deadlift;

8 x 60
2 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
Hierna even 5 minuten gerust en mijn vrouw geholpen met een setje shoulderpress 20kg per arm (ze is lekker bezig!)
1 x 150.........man man man echt vies lelijk, hij kwam langzaam van de grond maar kreeg hem niet verder en toen BAM....op de grond.....

Ok, rustig......even ademen.....focus.....kop leeg.....nog een keer!

1 x 150.......en weer niet.....dat was wel kut.....maar goed. dan maar het gewicht omlaag en die 140 weer pakken.

2 x 140 dit ging goed! Dat was dan wel weer fijn. Die 150 ga ik de volgende keer killen!

Als afsluiter;

Barbell Upright Row;
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Straight Bar Biceps Curls;

8 x 30
8 x 35
8 x 30 mooie langzame bewegingen, bovenin 2 seconden vastknijpen en langzaam weer naar beneden, 3 seconden heen 2 seconden vasthouden en 3 seconden terug.....

Tevreden over de training, dat wel, ondanks de gemiste 150kg op de deadlift maar dat is dan ook weer een volgend doel. En sterker worden in de schouders.

Ik ga nu een paar weken de OHP als eerst doen, en op diezelfde dag als afsluiter de barbell upright row toevoegen.

8 x 30
4 x 40
2 x 50
werksets;
5 x 50
.............
De laatste wu set is al met het gewicht van de werksets, dat zou ik zo niet doen.

Ik zou de wu zo doe:

10X 20Kg (lege stang)
5X 30Kg
3X 40Kg
2X 45Kg
En nu de werksets

Verder een lekkere training, die deadlift komt wel goed :lifter:

De laatste wu set is al met het gewicht van de werksets, dat zou ik zo niet doen.

Ik zou de wu zo doe:

10X 20Kg (lege stang)
5X 30Kg
3X 40Kg
2X 45Kg
En nu de werksets

Verder een lekkere training, die deadlift komt wel goed :lifter:
Die wu ga ik de eerstvolgende OHP toepassen, thanks!

Warming ups blijven een raar ding hoor. Is ook niet echt een advies in te geven want het verschilt per persoon en het is ook gewoon een kwestie van uitproberen. Mijn trainingsmaat doet bijvoorbeeld veel met een lege bar tijdens het squatten na 15 minuten treadmill. Terwijl ik begin met 80 kilo omdat ik mij meer focus op het rekken en strekken en wat holds doe in de bodempositie.

Het blijft gewoon uitproberen.

Zelf doe ik eigenlijk amper warming ups. Dit deed ik in mijn jongere jaren bij de voetbal al niet. Heb ook nooit last van blessures. Ik merk persoonlijk dat ik veel kracht al verlies als ik warming-up sets doe.

• Wow
Tussen 140 en 150 zit 145 pannekoek :D
Kzou niet over de grens gaan met deadlifts, neem de tijd om sterker, of geef je lichaam de tijd om sterker te worden.

• Bicep
Oja en even uitkijken met dat maxen op die deadlift elke week. Je zal niet de eerste zijn die zijn rug aan bonken tilt.

En anders de deadlift ff terug schroeven naar iets van 5X120 en elke training er 2.5kg bij doen en hopen dat je zo voorbij het plafond komt.

Maar zoals gezegd is het niet handig om elke keer te willen maxen om die 1RM omhoog te krijgen, uiteindelijk ga je dan zelfs inleveren.

• Like
Zelf doe ik eigenlijk amper warming ups. Dit deed ik in mijn jongere jaren bij de voetbal al niet. Heb ook nooit last van blessures. Ik merk persoonlijk dat ik veel kracht al verlies als ik warming-up sets doe.
Nooit warmingups?

Als je met zware gewichten traint wil je toch wel een beetje opgewarmd zijn, lekker veel bloed naar je spieren is niet verkeerd.

Tussen 140 en 150 zit 145 pannekoek :D
Kzou niet over de grens gaan met deadlifts, neem de tijd om sterker, of geef je lichaam de tijd om sterker te worden.
Ja daar heb je echt een heel goed punt, daar moet ik me wel bewust van zijn.

Ik had inderdaad 145 als eerst moeten pakken, 10kg is een te grote stap.

Held, ik ga de eerste weken even rustig aan deadliften en na een week of 3 weer een PR proberen te breken.

Back
Naar boven