Update van woensdag.
Op deze dag de volgorde iets aangepast, normaal zou ik met squats beginnen en daarna OHP, nu ben ik dus met OHP begonnen om zoveel mogelijk energie te kunnen gebruiken...en op advies van
@Bullshark
8 x 30
4 x 40
2 x 50
werksets;
5 x 50
5 x 50
5 x 52.5
5 x 55 maar dan wel met pushpress vanuit de benen want man man ik vind t nog wel lastig om vanuit stilstand dat gewicht omhoog te krijgen. Maar we zijn onderweg.
8 x 40
Als ik zo bekijk naar de sets, misschien is de warming up te "zwaar" , dit ga ik nog even bekijken.
TIPS zijn hierin natuurlijk weer welkom.
Squats;
Geen 5reps dit keer maar gewoon simpel gehouden met een lichte deload;
10 x 60
werksets;
8 x 100
8 x 100
8 x 100
Mooie lekkere diepe bewegingen met fijne spanning overal, lekkere pomp, verder geen bijzonderheden.
Ik kreeg wel de opmerking van iemand; " jij squat echt vaak he?" deze opmerking krijg ik de laatste weken bijna dagelijks. Voor mijn gevoel ben ik de enige in de gym die 3 keer per week squat, ik zie nagenoeg niemand squatten op de tijden dat ik er ben. Maar goed, ik hou er van. Squats4Life
Toen kwam de Deadlift weer voorbij en ik had de vorige keer 140 gepakt, ik was benieuwd of me dat dit keer ook weer ging lukken NADAT ik OHP en Squat gedaan had....ja hoor....ging goed. Ik wilde eigenlijk ook kijken of ik de 150kg vd grond kreeg maar dat bleek lastiger te zijn dan ik dacht, helaas.....2 keer getrokken maar kwam een centimeter vd grond en ik kon er geen lekkere grip op krijgen.....wel beetje balen maar dat duurde maar 10 seconden en toen heb ik mijn traantjes weggeveegd en ben weer verder gegaan.
Deadlift;
8 x 60
2 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
Hierna even 5 minuten gerust en mijn vrouw geholpen met een setje shoulderpress 20kg per arm (ze is lekker bezig!)
1 x 150.........man man man echt vies lelijk, hij kwam langzaam van de grond maar kreeg hem niet verder en toen BAM....op de grond.....
Ok, rustig......even ademen.....focus.....kop leeg.....nog een keer!
1 x 150.......en weer niet.....dat was wel kut.....maar goed. dan maar het gewicht omlaag en die 140 weer pakken.
2 x 140 dit ging goed! Dat was dan wel weer fijn. Die 150 ga ik de volgende keer killen!
Als afsluiter;
Barbell Upright Row;
8 x 40
8 x 40
8 x 40
Straight Bar Biceps Curls;
8 x 30
8 x 35
8 x 30 mooie langzame bewegingen, bovenin 2 seconden vastknijpen en langzaam weer naar beneden, 3 seconden heen 2 seconden vasthouden en 3 seconden terug.....
Tevreden over de training, dat wel, ondanks de gemiste 150kg op de deadlift maar dat is dan ook weer een volgend doel. En sterker worden in de schouders.
Ik ga nu een paar weken de OHP als eerst doen, en op diezelfde dag als afsluiter de barbell upright row toevoegen.