AndroidHealthClinic

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Voor diegenen die er niet in geloven.
Jullie geloven ook niet in de mogelijkheid van meerdere/andere dimensies?

Dat heeft toch niets te maken met het feit dat jouw hersenactiviteit stopt?
Of gaat de hersenactiviteit van elke kip ook naar 'een andere dimensie' stop jezelf, als mens, toch zo speciaal te vinden en beschouw jezelf als wat je bent: een diersoort. Dan snap je toch ook wel dat het licht gewoon uitgaat als je dood gaat. Echt, ik kan zo moedeloos worden dat sommigen gewoon geen rede hebben.

Zucht... we zijn apen zonder doel in ons leven en als we dood gaan is er niks meer.
Zo goed?

VERDORIE, ik heb gewoon een heel verhaal gtypt en ALLES is weg, stomme internetverbinding! :mad: Nu moet ik helemaal opnieuw beginnen..

Snoezepoes, thanks... dat is precies wat er gebeurt, mensen die dit mee hebben gemaakt zullen ook niet meer bang zijn voor de dood, omdat ze toch weten dat het wel goed komt.

@Medievil, heb je ervaringen met DMT?

Graag gedaan virusje!

Als ik jou zie komt er heel wat testosteron vrij :eyebrow:

Ok, gefeliciteerd!

Onzin hoef je niet te respecteren, dat moet je bestrijden als onkruid. Voordat het zich verspreidt.

Nogmaals: als er geen bewijs is voor een bepaalde theorie, en die valt verder ook niet falsificeren, dan is die theorie gewoon waardeloze onzin. Zoals het bestaan van een "ziel".

Onzin, ja, voor jou is het misschien onzin, maar voor anderen is het geen onzin. Accepteer dat nou maar gewoon. Jij kan iets onzin vinden, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Voor JOU, is het onzin, omdat jij wilt dat het onzin is, maar dat betekent niet dat jij dan gelijk hebt. Heb jij bewijs dat er geen 'ziel' bestaat? Bepaalde dingen kunnen en / of hoeven niet eens bewezen te worden, omdat ze daar gewoon te ongewikkeld en onbegrijpbaar voor zijn.

Ik weet zeker niet alles, dat lijkt alleen zo, omdat jij zo weinig van de wereld snapt. En ja, ik weet dat wij mensen geen ziel hebben. Ik weet ook dat engeltjes niet bestaan.:)

Je hoeft het niet op jou te betrekken, maar ik had het ook bij jou gedaan. Het is wel een naive domme gedachte, maarja dan kom jij weer met je geloven (lees aanname maken dat je op niets baseert, maar omdat je het een geruststellende gedachte vindt toch maar aanneemt). Het is geen mening, en al helemaal geen gedachtegang. En ja, ik was al bang dat je dat laatste argument niet zou snappen.
Kijk, het is niet mijn probleem dat de waarheid soms hard is, dat dat jou uit je roze wolkje haalt is niet mijn probleem, maar noem het niet respectloos. Besef jij eigenlijk wel dat jij zomaar compleet iets anders had kunnen beweren als je anders was opgevoed?

Ik weet weinig van de wereld? Ok, jahoor, gaatie weer. Je kent me zo goed he Riddertje! Je slaat altijd de spijker op zijn kop, wow, hoe doe je dat toch? Fijn voor je, dat je WEET dat mensen geen ziel hebben. Heel fijn dat je ergens zeker over bent (waar je eigenlijk niet eens zeker over KUNT zijn, maargoed -> dat terzijde he Ridder).

Oh nee, je had het niet bij mij gedaan, geloof me, mij een facepalm geven gaat je niet lukken. ;) Dan is het maar een naieve en domme gedachte.. maar er zijn mensen die geloven in leven na dood. Ik vind het wel een beetje DOM van jou om deze mensen naief en dom te noemen, niet? Maar ja, alles waar jij in geloofd, klopt en is de waarheid, en waar anderen in geloven, is altijd dom en onzin. Wellicht is het geen mening, maar het is wel een overtuiging, een idee, of eigenlijk een verzameling van ideeen. Voor hen, kan dat de realiteit zijn, of een "poging tot het proberen te begrijpen over wat er na het leven komt", of "het gevolg van een bijna doodervaring", en ga zo maar door. Omdat jouw visie hierop afwijkt van anderen, betekent niet meteen dat jij het bij de juiste eind hebt en dat anderen dom en naief zijn, maar het betekent ook niet dat jij dom bent en dat anderen het bij de juiste eind hebben. En houd eens een keer op met je 'engeltjes' en 'roze wolkjes'. IE-DE-REEN zou iets anders beweren, als hij / zij op een andere manier zou zijn opgevoed. OOK JIJ. De manier waarop jij bent opgevoed, is een héél belangrijk proces op je verdere leven, op je verdere gedragingen en je persoonlijkheid (eigenlijk hoef ik jou dat niet te vertellen, want dat weet jij ook). ;) Als jij zou zijn opgevoedt in een ander omgeving, is de kans heel groot dat jij ook een ander mens zou zijn dan de individu die je nu bent. Sommige mensen nemen alles wat hun is 'verteld', 'geleerd', 'opgedragen, 'voorgedaan', etc., letterlijk over, de ander doet dit gedeeltelijk en de ander wijst het in het geheel af en gaat op eigen onderzoek uit.

:roflol: hij heeft zeker nog een kopje thee gedronken ook met zn overleden familie?

Hahahahaha, ja, ik vond het ook apart. Ergens vind ik het heel jammer dat het hem niet op een bepaald gunstige manier heeft beinvloedt. Hij heeft niet meer zo'n zin in het leven.. en daarnaast is hij niet meer zo passievol zoals hij voorheen was.

Heb jij bewijs dat er geen 'ziel' bestaat? Bepaalde dingen kunnen en / of hoeven niet eens bewezen te worden, omdat ze daar gewoon te ongewikkeld en onbegrijpbaar voor zijn.

Ik geloof in een vliegend zilvervliesrijst monster dat de aarde heeft gemaakt in 9000 uur. Bewijs maar eens dat het niet zo is. :mad:

Oh nee, je had het niet bij mij gedaan, geloof me, mij een facepalm geven gaat je niet lukken. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar][/quote]

Ik geloof in een vliegend zilvervliesrijst monster dat de aarde heeft gemaakt in 9000 uur. Bewijs maar eens dat het niet zo is. :mad:

[Link niet meer beschikbaar]
[/QUOTE]

Je weet zelf ook heel goed dat je vliegende zilvervliesrijst monsters niet kunt vergelijken met leven na de dood. Sukkellie toch. :(

Ik snap het plaatje niet?

Er zijn natuurlijk nog wel wat onverklaarbare dingen als een Char en die paragnostenprogramma's.
Zo zijn er wel meerdere dingen dus 100% uitsluiten dat er geen leven na de dood is slaat ook nergens op, we weten het gewoon niet.

Je weet zelf ook heel goed dat je vliegende zilvervliesrijst monsters niet kunt vergelijken met leven na de dood. Sukkellie toch. :(

Ik snap het plaatje niet?

Heb jij bewijs dat er geen 'vliegende zilvervliesrijst monster' bestaat? Bepaalde dingen kunnen en / of hoeven niet eens bewezen te worden, omdat ze daar gewoon te ongewikkeld en onbegrijpbaar voor zijn. :)

Ik snap het plaatje niet [/QUOTE]

Dit lijkt me wel het gepaste uitgangspunt.

Heb jij bewijs dat er geen 'vliegende zilvervliesrijst monster' bestaat? Bepaalde dingen kunnen en / of hoeven niet eens bewezen te worden, omdat ze daar gewoon te ongewikkeld en onbegrijpbaar voor zijn. :)

Ja, vliegende zilvervliesrijst monsters zijn inderdaad HEEL goed te vergelijken met leven na de dood en VEEL te ongewikkel en onbegrijpbaar. ;) Jouw best, zucht.

Ik snap het plaatje niet

Dit lijkt me wel het gepaste uitgangspunt.[/QUOTE]

Ja, noh, omdat ik niet vind dat het van toepassing is op hetgeen ik zeg.

• Topic Starter Topic Starter
[/QUOTE]

Good lord, de persoon die dit gemaakt heeft moet toch wel heel wat tijd hebben zeg. En zoals gezegd, idd we weten het gewoon niet. Blame de topic starter:mad:

Ik kies eigenlijk om wel te geloven. Misschien zelfs in god...Maar maakt dat me naïef of laf of angstig voor de dood ?? Neen meneer, het is gewoon een overtuiging of geloof dat je hebt, maar dat maakt je niet meteen zoals hierboven vermeld.

Ik weet weinig van de wereld? Ok, jahoor, gaatie weer. Je kent me zo goed he Riddertje! Je slaat altijd de spijker op zijn kop, wow, hoe doe je dat toch? Fijn voor je, dat je WEET dat mensen geen ziel hebben. Heel fijn dat je ergens zeker over bent (waar je eigenlijk niet eens zeker over KUNT zijn, maargoed -> dat terzijde he Ridder).

Oh nee, je had het niet bij mij gedaan, geloof me, mij een facepalm geven gaat je niet lukken. ;) Dan is het maar een naieve en domme gedachte.. maar er zijn mensen die geloven in leven na dood. Ik vind het wel een beetje DOM van jou om deze mensen naief en dom te noemen, niet? Maar ja, alles waar jij in geloofd, klopt en is de waarheid, en waar anderen in geloven, is altijd dom en onzin. Wellicht is het geen mening, maar het is wel een overtuiging, een idee, of eigenlijk een verzameling van ideeen. Voor hen, kan dat de realiteit zijn, of een "poging tot het proberen te begrijpen over wat er na het leven komt", of "het gevolg van een bijna doodervaring", en ga zo maar door. Omdat jouw visie hierop afwijkt van anderen, betekent niet meteen dat jij het bij de juiste eind hebt en dat anderen dom en naief zijn, maar het betekent ook niet dat jij dom bent en dat anderen het bij de juiste eind hebben. En houd eens een keer op met je 'engeltjes' en 'roze wolkjes'. IE-DE-REEN zou iets anders beweren, als hij / zij op een andere manier zou zijn opgevoed. OOK JIJ. De manier waarop jij bent opgevoed, is een héél belangrijk proces op je verdere leven, op je verdere gedragingen en je persoonlijkheid (eigenlijk hoef ik jou dat niet te vertellen, want dat weet jij ook). ;) Als jij zou zijn opgevoedt in een ander omgeving, is de kans heel groot dat jij ook een ander mens zou zijn dan de individu die je nu bent. Sommige mensen nemen alles wat hun is 'verteld', 'geleerd', 'opgedragen, 'voorgedaan', etc., letterlijk over, de ander doet dit gedeeltelijk en de ander wijst het in het geheel af en gaat op eigen onderzoek uit.

pfff wat een dooddoener, ieder zijn eigen waarheid, dus laten we elke discussie maar stoppen.
hoe zit het trouwens met je "onderzoek"?

Good lord, de persoon die dit gemaakt heeft moet toch wel heel wat tijd hebben zeg. En zoals gezegd, idd we weten het gewoon niet. Blame de topic starter:mad:

Mooi he hoe dit soort topics toch eindeloos door kunnen gaan terwijl er niemand is die het weet. :D

Laatst bewerkt:
pfff wat een dooddoener, ieder zijn eigen waarheid, dus laten we elke discussie maar stoppen.
hoe zit het trouwens met je "onderzoek"?

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, ik zeg niet dat we de discussie moeten laten stoppen. Joh, waar lees je dat in vredesnaam?!?!!?!? Ik ben van mening dat bepaalde mensen wel wat 'opener' mogen staan jegens meningen die verschillen van hun eigen meningen en overtuigingen, en oja, het ontbreekt aan sommigen aan acceptatie en begrip. Ik accepteer het dat er mensen zijn die NIET in God of een God geloven, en ergens begrijp ik dat ook wel. Was het voor mij ook maar zo makkelijk om te zeggen, nee, ik geloof niet in God! Dan hoefde ik al die moeite ook niet te doen, om uit te leggen WAAROM ik in God geloof. Maar nee, dat doe ik niet, omdat ik (nog steeds) overtuigd ben van Jahweh's bestaan. Misschien verandert dat in de toekomst, maar ik betwijfel het om heel eerlijk te zijn.

En ja, iedereen heeft zijn eigen waarheid wat betreft; gevoelens, emoties, 'buitenwereldse' overtuigingen, religie, hoe anderen hen zien en hoe zij naar anderen kijken en overtuigingen omtrent dingen die we niet met het blote oog kunnen zien. En ga zo maar door eigenlijk.

Mooi he hoe dit soort topics toch eindelijk door kunnen gaan terwijl er niemand is die het weet. :D

Tja.. ergens zijn zulke discussies wel fijn hoor. Kan je mooi 'je ei kwijt', haha. Ook zo flauw, wat was er eerst.. de kip, of het ei?
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF! :p

Ik ben van mening dat bepaalde mensen wel wat 'opener' mogen staan jegens meningen die verschillen van hun eigen meningen en overtuigingen

Ik sta open voor alles, wil alleen wel wat harde bewijzen zien, anders kan iederen lulraak wat lullen.

Al is het vliegende zilvervliesrijst monster uiteraard gewoon real.

ok en wat bracht je er dan toe om te geloven dat jaweh bestaat?

Terug
Naar boven