XXL Nutrition

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Ik zie niet in waarom juist die zin tot nadenken zal zetten zoals jij dat graag ziet, een beetje kritische geest ziet zo'n mentaliteit juist als een groot zwaktebod. Want in feite zeg je niets anders, en daar komen we weer bij die bekende kern van religie, namelijk het invullen van het onbekende met een godsbeeld zodat ik alles fijntjes systematisch kan duiden. Het is wat je al eerder gezegd hebt, een houvast. Jij voelt je daar prima bij en dat is mooi maar je geeft wederom weer aan dat er sprake is van een placebo effect. Niets van alles waarin jij vrij overtuigd in gelooft heeft ook maar een klein beetje feitelijke ondergrond. Het is placebo'esque lulkoek hoe je het ook draait of keert.

was jij trouwens geen agnost maxiamento?:rolleyes:

Doe ik ook niet man. Het gaat niet om het oud worden per se. Met wiet word je wel oud. Het gaat om de tijd dat je leeft onder de invloed van drugs. Het gebruiken van drugs is imo al een soort van zelfmoordpleging op het moment zelf, je leeft niet meer en richt je niet op de dingen die belangrijk zijn. Ik heb vroeger ook altijd gedacht ik wil niet oud worden. En langzaam begin ik te denken ik wil gewoon hard vechten. Denk dat velen wel aan het randje hebben gestaan van ik wil niet verder. Ik heb het gehad toen het uit ging met me ex. Ik heb besloten te vechten en me nergens achter te verbergen. Het is ook een reden waarom ik me leven wil geven aan het helpen van anderen. Omdat een leven opzich als je het voor jezelf leeft weinig betekenis zal hebben gehad. Je bent niet meer als een parasiet geweest.

Hier nog een keer.
Je nergens achter verbergen? Dat doe je juist, het is een soort van zielig vluchtgedrag. Mentaal normale mensen doen dit niet, maar accepteren het gewoon, zoeken misschien een oplossing ofzo. Nee, jij komt met troep zoals 'mijn leven geven aan het helpen van anderen' ahh, wat een goed mens ben jij.
Kijk, ik leef een jaar of 70 (hoop ik), wanneer ik doodga dan hoop ik dat ik denk, nou dat leven, dat was toch wel leuk. Dat het 'weinig betekenis heeft gehad' is zo'n gristendingetje. Heeft het leven van een mier betekenis? Nee! Zijn wij mensen allemaal parasieten? Ja! (Matrix ftw)
Maar omdat jij het allemaal een heel eng idee vindt ga je jezelf dingetjes wijsmaken dat er een zin van het leven is oid. Allemaal een inhoudsloze zooi, van iemand die er geen reet van snapt. En het leuke is, uiteindelijk ben jij nog het meest egoistisch van iedereen, maar je hebt het niet eens door.

Ik liet niets toe.
Ik ging uit nieuwsgierigheid naar de protestanten om te kijken hoe zij het deden (dienst is toch wel een beetje anders dan in de RK).
Het was een vriendelijke gemeente en niemand mepte me met de bijbel op mijn kop toen ik eerlijk vertelde dat ik niet gelovig was en ook niet op zoek of zo. Maar ik kocht de bijbel om mijn algemene ontwikkeling op een hoger plan te brengen.

En op een zaterdagavond toen ik alleen thuis in de bijbel aan het lezen was heeft God zich geopenbaard. Ik werd helemaal warm van binnen en wist opeens zeker dat Hij echt bestond. Daar waren dus geen mensen bij, geen discussies, geen argumenten en geen overtuigen in menselijke zin.
Het was nog een beetje eng en onwennig maar God heeft op mijn uitdaging 2 keer bevestigd
. Een paar weken later heb ik tijdens de Paasdienst ook in de kerk beleden dat ik geloof in God de Vader, de Heilige Geest en de Zoon die mijn Verlosser is.

Oh ja ik las de bijbel met een open mind maar met een zeer kritische blik. Ik ben als kind veel met onbetrouwbare mensen geconfronteerd. En die verhalen in de bijbel. Sommige gewoon boeiend en grappig, over menselijke trekjes die we allemaal hebben ;) andere heel indringend. Maar als je je eigen ouders niet kunt vertrouwen dan laat je je dus ook niet door het eerste beste verhaaltje overtuigen.

Weet je zeker dat het niet je eigen hersenspinsel was?

ik denk dat ik na de dood gewoon in de grond ga.

Voor de gelovigen, wat is het verschil tussen 'De Vader' en de 'Heilige Geest'?

De Vader en de Heilige Geest zijn beide schizofrene persoonlijkheden van God.

Een echt christen is bevangen door de heilige geest, De Vader spreekt voor zich verder denk ik. Overigens postte iemand hier onlangs nog een artikeltje waaruit bleek dat atheïsten vaak meer kennis hebben van het christelijke geloof dan christenen..

Laatst bewerkt:
En op een zaterdagavond toen ik alleen thuis in de bijbel aan het lezen was heeft God zich geopenbaard. Ik werd helemaal warm van binnen en wist opeens zeker dat Hij echt bestond. Daar waren dus geen mensen bij, geen discussies, geen argumenten en geen overtuigen in menselijke zin.
Dat noemen ze nou een orgasme schat :roflol:

De 'Vader' is in het echt Darth Vader. De 'Heilige Geest' is the force.

godop zichzelf staat buiten het wereldlijke, de heilige geest is de doorwerking van het goddelijke binnen de wereld.

zoals klaas al zei, de gemiddelde christene weet minder af van het geloof dan ongelovigen, makes you think.

Hier nog een keer.
Je nergens achter verbergen? Dat doe je juist, het is een soort van zielig vluchtgedrag. Mentaal normale mensen doen dit niet, maar accepteren het gewoon, zoeken misschien een oplossing ofzo. Nee, jij komt met troep zoals 'mijn leven geven aan het helpen van anderen' ahh, wat een goed mens ben jij.
Kijk, ik leef een jaar of 70 (hoop ik), wanneer ik doodga dan hoop ik dat ik denk, nou dat leven, dat was toch wel leuk. Dat het 'weinig betekenis heeft gehad' is zo'n gristendingetje. Heeft het leven van een mier betekenis? Nee! Zijn wij mensen allemaal parasieten? Ja! (Matrix ftw)
Maar omdat jij het allemaal een heel eng idee vindt ga je jezelf dingetjes wijsmaken dat er een zin van het leven is oid. Allemaal een inhoudsloze zooi, van iemand die er geen reet van snapt. En het leuke is, uiteindelijk ben jij nog het meest egoistisch van iedereen, maar je hebt het niet eens door.

Mensen helpen is toch altijd beter, sterker dan mensen jou laten helpen? Ik heb enorm veel respect voor mensen die andere helpen. Is niet zomaar eventjes een vorm van je geweten sussen dit, het is een positieve levensstijl.

Terug
Naar boven