Fitness Seller

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Mensen helpen is toch altijd beter, sterker dan mensen jou laten helpen? Ik heb enorm veel respect voor mensen die andere helpen. Is niet zomaar eventjes een vorm van je geweten sussen dit, het is een positieve levensstijl.

Iemand die zijn leven wijdt aan het helpen van anderen (wat ik hier betwijfel), is natuurlijk bewonderenswaardig. Dit zijn er alleen heel weinig, laat staan mensen die niet denken dat ze er door een denkbeeldig vriendje door beloond worden. En vergeet niet dat het niet het 1 of het ander is. Dus als je niet je leven wijdt aan andere mensen helpen, betekent dit niet dat je een parasiet bent. Dit soort uitspraken waar ik op reageerde doen mij gewoon walgen. Het is een beetje zo'n 'bescheidenheid is een christelijke deugd' uitspraak. De gristen denkt dat hij moreel superieur is, daar kan ik niet tegen.
Besef overigens wel, dat hetgeen waardoor hij deze zgn. postieve levensstijl heeft, het verdriet om zijn ex is. Nou kom op zeg.

Iemand die zijn leven wijdt aan het helpen van anderen (wat ik hier betwijfel), is natuurlijk bewonderenswaardig. Dit zijn er alleen heel weinig, laat staan mensen die niet denken dat ze er door een denkbeeldig vriendje door beloond worden. En vergeet niet dat het niet het 1 of het ander is. Dus als je niet je leven wijdt aan andere mensen helpen, betekent dit niet dat je een parasiet bent. Dit soort uitspraken waar ik op reageerde doen mij gewoon walgen. Het is een beetje zo'n 'bescheidenheid is een christelijke deugd' uitspraak. De gristen denkt dat hij moreel superieur is, daar kan ik niet tegen.
Besef overigens wel, dat hetgeen waardoor hij deze zgn. postieve levensstijl heeft, het verdriet om zijn ex is. Nou kom op zeg.

Dat is idd triest.

Snap trouwens niet wat Maximilo bedoelt met vechten, daar draait het leven toch helemaal niet om. Atlhans bij mij toch niet.

Laatst bewerkt:
Aangezien zekerheid van kennis niet binnen de menselijke capaciteit ligt is 'weten' altijd relatief aan de persoon. De term 'weten' verminderen tot de 'Denken te weten' is dus een betekenisloze toevoeging. Denken in deze zin drukt een onzekerheid uit van de persoon zelf. ('Ik denk dat dit en dit het geval is' betekent dat de persoon zelf enige twijfel overlaat)
Wanneer iemand zelf volledig overtuigd is van zijn kennis dan gebruikt hij de term 'weten'.

Als 'weten' niet op deze manier gebruikt kan worden, moeten we de term volledig uit de alledaagse taal laten vallen en enkel overhouden voor metafysische speculatie.

Laatst bewerkt:
Aangezien zekerheid van kennis niet binnen de menselijke capaciteit ligt is 'weten' altijd relatief aan de persoon. De term 'weten' verminderen tot de 'Denken te weten' is dus een betekenisloze toevoeging. Denken in deze zin drukt een onzekerheid uit van de persoon zelf. ('Ik denk dat dit en dit het geval is' betekent dat de persoon zelf enige twijfel overlaat)
Wanneer iemand zelf volledig overtuigd is van zijn kennis dan gebruikt hij de term 'weten'.
Het was gewoon om erop te wijzen dat je daarover geen zekerheid kan hebben, dat het qua zin niet klopt weet ik ook ;)

welke experimenten heb je dan allemaal opgezet en uitgevoerd?:eyes:

en kom nu niet af met "ik zei in mn hoofd, als god bestaat gaat het morgen regenen", want volgens die redenering ben ik helderziend, aangezien ik ooit 3x na mekaar het cijfer op een roulette tafel heb geraden (dat is een kans van 1 op 50653;))

Laatst bewerkt:
Ik wist het gewoon. Noch daarvoor noch daarna heb ik een moment in mijn leven ervaren waarin ik me blijer en gelukkiger voelde en omringd, omarmd door liefde.
Zegt Paulus dat? Boeien. Ik heb teveel gebedsverhoringen gehad om ze aan toeval te kunnen toeschrijven.

Hoe kan je zeggen dat "ik wist het gewoon" genoeg is voor je? Mensen die gokken 'weten' ook vaak wat de juiste keuze is, welk paard ze moeten kiezen of welk nummer, maar ik denk dat je wel begrijpt dat dit in de meeste gevallen onjuist is en sowieso nergens op gebaseerd. Hoe sterk hun gevoel ook is.

Boeien? Geloof je dan niet in de Bijbel, en dat deze het woord van God is? Je zegt dat het woord van God (zoals Paulus dat heeft opgeschreven in 1 Kor. 13:8-12) onzin is voor je, maar toch geloof je nog dat je gebedsverhoringen van God afkomstig zijn. Als God zelf zegt dat hij in deze tijd geen wonderen meer verricht, maar jij ervaart het toch dan moet het dus uit een andere bron komen. Wellicht satan die je gebeden verhoort? ;) Mijn punt is, je kunt niet nagaan dat het van God afkomstig is. Ik durft te garanderen dat je verhoringen ook te verklaren zijn zonder bovennatuurlijke hulp. Waarom dat dan gebruiken als reden voor je geloof in God, het is nergens op gebaseerd?

Ik vind niets. Veel zaken worden uit hun verband getrokken (Oud-testamentische wetten die nu niet meer geldig zijn omdat ze door de komst van Jezus vervallen zijn). Andere zaken heb ik geen oordeel over want het oordelen is iets wat we aan God moeten overlaten. (Dat is tenminste wat hij de Christenen in de bijbel opdraagt).

Ik ben blij dat ik niet alles hoef te snappen of te kunnen verklaren om toch gered te zijn.

Als je Mattheus 5:18 leest staat daar heel duidelijk dat de wetten van het oude testament nu nog steeds geldig zijn, of bestaat de hemel en aarde niet meer? Buiten dat, het waren wel wetten die God ooit aan zijn volk gaf. Ooit vond hij het dus schijnbaar rechtvaardig om kinderen dood te stenigen als ze ongehoorzaam waren. Ik denk dat ik jou met alle argumenten van de wereld niet zover kan krijgen om dat nu bij een kind, je eigen kind, te doen. Maar toch geloof je in een God die zulke wetten aan zijn volgelingen gaf.

En natuurlijk vel je wel een oordeel over jouw God en wat hij opdraagt. Je hebt toch ooit voor hem gekozen? Dat is een oordeel.

Het is nogal zwak om te zeggen dat je God niet oordeelt wanneer het uitkomt. Net zoals het zwak is om niet alles te willen snappen of begrijpen.

Bespaar je de moeite. Het is veel moeilijker om een heiden die zich op latere leeftijd tot het geloof heeft gewend weer het juiste pad op te krijgen dan een religieus opgevoede te laten twijfelen aan zijn of haar geloof.

Laatst bewerkt:

Hoe ziet een cirkel eruit gemaakt van rechte stokken?

Dat we de heer nog niet kunnen aantonen hoeft niet te betekenen dat de heer er niet is. Als mensheid moeten we nog een stuk begaafder worden al willen we zoiets complex aan gaan tonen.

Laatst bewerkt:
Hoe ziet een cirkel eruit gemaakt van rechte stokken?

Dat we de heer nog niet kunnen aantonen hoeft niet te betekenen dat de heer er niet is. Als mensheid moeten we nog een stuk begaafder worden al willen we zoiets complex aan gaan tonen.

jij bent echt de grootste idioot ter wereld hé:rolleyes:

Eens

Terug
Naar boven