AndroidHealthClinic

Nederland - Brazilie

Peiling Peiling Wie gaat er winnen vrijdag

• Totaal stemmers
    158

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Zelf vrijdag een kleine burgeroorlog in huis, ik trek maar een streep waar mijn vriendin niet overheen mag komen. Eerst nog even die Braziliaanse vlag verstoppen voordat ze thuiskomt :D

gehe je vrouw Brazilliaanse?Niet boos op der worden na de 90 min!

• Topic Starter Topic Starter
Nederland 4-1!!

Positief blijven denken:o

we rollen de brazillianen op..

en dat binnen 90 minuten

We worden afgemaakt door brazilie vrees ik.

Ik heb nederland nog geen 1x met een fatsoenlijk bal tempo zien spelen.

Sneijder staat te ver weg bij van Persie.

Hoop dat nederland met vleugel aanvallers gaat spelen. Anders heb je constant dat maicon er over heen komt.

Zal ik maar even realistisch zijn: ik vrees dat al samba voetballend de Braziliaanse aanval de 'topverdedigers' Mathijsen en Van der Wiel alle hoeken van het veld laten zien en Fabiano een zuivere hattrick scoort. Alle oranjevlaggetjes zullen vrijdagavond weer in de kast liggen. Des te blijer zal ik zijn als we toch winnen dan ligt de weg naar de finale open want Uruguay of Ghana kunnen we hebben.

Laatst bewerkt:
its no contest , 3-0 voor de brazilianen

Dus Brazilie kruipt opeens uit zijn schulp en Nederland is kansloos? Zou wel opzienbarend zijn. Nu was Chili wel redelijk kansloos tegen Brazilie maar Nederland is Chili niet.

De angst voor Brazilie is volgens mij gebaseerd op de teams uit het verleden maar die teams staan hier niet op het veld. Brazilie heeft zeker geen verkeerde ploeg maar dit is geen sambavoetbal, dat speltype heeft Dunga verlaten en in feite was dat al veel eerder verlaten. In de jaren 90 speelde Brazilie al niet meer het sambavoetbal van weleer, het moderne voetbal laat dat amper toe.

Volgens mij is het keerpunt voor Brazilie de pot tegen Argentinie in 1990 geweest. Brazilie tikte daar Argentinie volledig zoek maar Argentinie ging wel met de winst naar huis.

Nederland is Chili niet, maar Brazilie is ook geen Denemarken, Japan, Kameroen of Slovakije. Ik denk dat de Nederlandse verdediging het moeilijk gaat krijgen met Fabiano

In 2002 speelden ze ook behoorlijk goed hoor

Brazilië wint met 3-1

WK kwalificatie Nederland, 24 punten uit 8 wedstrijden
WK kwalficatie Brazilie 34 punten uit 18 wedstrijden.

Brazilie moest dus wel vaker aan de bak maar in 10 wedstrijden meer pakken ze maar 10 punten extra. Ondanks de winst in de CONMEBOL-poule was het toch allesbehalve vlekkeloos of evenwichtig. Nederland speelt al 2 jaar oerdegelijk zonder echt veel steken te laten vallen. Onderschat van Marwijk niet, het spel oogt misschien saai maar van Marwijk weet wel hoe hij resultaat moet boeken.

Denk dat Nederland goed weg is gekomen met deze schifting op het WK, aan de andere kant van het schema ziet het er toch zwaarder uit.

Wij hebben een (illegale..) Braziliaanse huishoudster en tuinman, mijn grootouders wonen op het land naast ons en hebben zelf 3 Brazilianen in dienst waarvan 1 een eigen woning heeft in hun tuin als het ware. (zij verzorgt mijn oma..etc). Op die manier staan wij in contact met zo'n beetje alle Brazilianen in haarlem en omstreken, en morgen komen er zo'n 25 vlak naast ons feest vieren en voetbal kijken...:p

Brazilie moest dus wel vaker aan de bak maar in 10 wedstrijden meer pakken ze maar 10 punten extra. Ondanks de winst in de CONMEBOL-poule was het toch allesbehalve vlekkeloos of evenwichtig. Nederland speelt al 2 jaar oerdegelijk zonder echt veel steken te laten vallen. Onderschat van Marwijk niet, het spel oogt misschien saai maar van Marwijk weet wel hoe hij resultaat moet boeken.

Denk dat Nederland goed weg is gekomen met deze schifting op het WK, aan de andere kant van het schema ziet het er toch zwaarder uit.

ja Nederland zat met Noorwegen, Schotland, Macedonie en IJsland in een groep, kan je niet echt vergelijken met de CONMEBOL natuurlijk. Langs de andere kant van de 10 landen in de conmebol staan er wel 4 van in de kwart finales

ja Nederland zat met Noorwegen, Schotland, Macedonie en IJsland in een groep, kan je niet echt vergelijken met de CONMEBOL natuurlijk. Langs de andere kant van de 10 landen in de conmebol staan er wel 4 van in de kwart finales

Gezien waar Brazilie van verloor of gelijk tegen speelde? Daar tegenover stonden wel mooie overwinningen tegen Uruguay en Argentinie maar het bleef wisselvallig.

In ieder geval heeft van Marwijk wel gelijk, Nederlanders vinden altijd wat te zeiken om af te doen aan de prestaties van het Nederlands elftal. Mochten ze wereldkampioen worden zullen er nog zeikerds zijn die mekkeren over het spel.

Met alle respect Eric maar Schotland, Noorwegen en Ijsland stellen natuurlijk niks voor tegenover de ploegen in de Conmebol poule. Ploegen als Ecuador, Paraguay en Bolivia zijn als ze thuis spelen onverslaanbaar door de hoogteverschillen. Bolivia won volgens mij nog met 6-1 van Argentinie! En Ecuador en Bolivia hebben zich niet eens gekwalificeerd voor het WK. Stuur daar europese toplanden heen en slechts een enkeling komt met een overwinning terug.

Dus op basis van je genoemde statistieken kan je er geen touw aan vastknopen. Net als dat Nederland in 94 en 98 verloor van Brazilie. In 1994 was het geen vrije trap voor Brazilie waar Branco de 3-2 uitmaakte. Destijds was ik 6 jaar, maar ik herrineer me het nog als de dag van gisteren. In1998 werd Nederland een zuivere penalty ontnomen in de verlenging. Dus het zou me niet verbazen als Nederland vrijdag weer de arbitrage tegen zich gaat krijgen als het erop aan gaat komen.

Zelf hoop ik dat Nederland wint en in de finale uit gaat komen tegen Argentinie. Dat zou een droomfinale zijn;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven