XXL Nutrition

'Nederland moet islam-bashen stoppen'

benchMarc zei:
als ik die uitzet gaat dan het forum sneller draaien?

:D Sorry, kon het niet laten. Ik ben gewoon jaloers op het feit dat n*gers gemiddeld betere atleten zijn... :o

on topic :o

DBC01 zei:
Laat ik me op de vlakte houden:

- Tegelijkertijd is Nederland momenteel het land met de meeste 'terroristische danwel persoonlijke bedreigingen direct danwel indirect te maken met geloofsterrorisme

- De jarenlange en nog steeds voortdurende misverstanden over Moslims en hun geloof worden door Moslims nog steeds niet aangegrepen om eens netjes te verduidelijken aan de autochtoon.

Werk aan de winkel. Voor de Moslims dus. Want ik word er een beetje ziek van dat we telkens moeten horen dat wij niet tolerant zijn, dat wij niks voor een ander overhebben, dat wij kortzichtig en rascistisch zijn.
Nergens ter wereld is er zoveel vrijheid van godsdienstbeleving. Kom zeg.
En denemarken dan? Ze boycotten denemarken in het midden oosten, ze gaan zelfs zo ver, dat ze POEDERMELK uit denemarken in de fik steken hahaha crazy ****ers.
Die primitievelingen daar, sommigen daarvan laten zich meeslepen met de kudde. Daarnaast is het ookvaak zo dat als je niet meedoet als informant beschouwt kan worden(zoals op die ene site vermeld stond) 1 kogel, daar gaat je leven.
En, voor sommigen daar is het westen een bedreiging, ze zijnbang en willen zich aan hun oude gewoontes houden. Fundamentalisten. DBC, is dat nou zo moeilijk? Kan je niet gewoon onderscheid maken tussen extremisten/fundamentalisten en moslims? Zou een discussie namenlijk makkelijker/waardevoller maken naar mijn mening. Gewoon, op niveau.

Misverstanden zijn oorzaak van ignorant people. Eenzijdige stereotyperende gedachtes. Als er een misverstand is, dan is het vaak dat een kant het niet opvat zoals het opgevat zou moeten worden.

Wat dat laatste zinnetje betreft, nederland is zo vrij dan toch nog niet? Als ze al beginnen met roepen met minder moskeeen dan is nederland geen zak beter dan al die andere landen. Vrijheid = vrijheid, vrijheid = niet beperkte vrijheid. Dan beginnen ze over vrijheid van meningsuiting, geiteneuker mag wel, maar een hoofddoek mag niet. KOM OP, koop een oude weegschaal, zet op de enekant een appel, en op de andere kant niks wat krijg je dan? Geen gelijkheid. Dus of beiden iets, of beiden niets. En niet achteraf b**chen over zulke kleine dingen. Netalsof een moskee in je woonkamer gebouwd wordt.

Wat integratie betreft.. daar denken we welliswaar hetzelfde over ;)

Het gaat erom dat één van de hoofdredenen van het 'bashen' de angst voor dreiging is. En wederom komt die dreiging niet van een andere natie maar van 1 geloof...

De dagelijkse ergernissen: Moslima's die zich arrogant gedragen op straat 'om het Moslim-zijn', jongens met mobiele telefoons die MP3tjes Arabische muziek laten schallen, meisjes in hoofddoeken die nooit met een doek omliepen, nooit, maar dit doen om te provoceren. Dat opdringen, dat irriteert veel mensen,

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Het gaat erom dat één van de hoofdredenen van het 'bashen' de angst voor dreiging is. En wederom komt die dreiging niet van een andere natie maar van 1 geloof...

De dagelijkse ergernissen: Moslima's die zich arrogant gedragen op straat 'om het Moslim-zijn', jongens met mobiele telefoons die MP3tjes Arabische muziek laten schallen, meisjes in hoofddoeken die nooit met een doek omliepen, nooit, maar dit doen om te provoceren. Dat opdringen, dat irriteert veel mensen,
Mweh.. niet echt een sterke post dbc.
Ik irriteer me ook aan zat nederlanders.. geeft mij nog geen recht om een heel volk zo te beoordelen.
Ik laat zulke dingen meestal links liggen, als je er op gaat letten dan kan je je aan alles ergeren.

De laatste tijd hebben wel meer mensen het idee om mijn bijdrages post voor post cijfers te gaan geven :roflol:

Lieve Sage doe es gek en laat je keyboard staan.:p

Net als ik groepsgedrag en opdringerige zaken van Hoedjeskerkfanatici hekel, zijn er ook typische
Moslim-uitingen. En het topic gaat over het stoppen van het bashen, ik zoek de reden achter het 'gebash' al wil ik het geen bashen noemen. Bashen is ongenuanceerd boe roepen maar dat is in dit geval wel anders: Veel mensen zijn het dagelijkse opdringerige gedrag zat. Wij moeten Arabische muziek aanhoren op straat maar zij willen geen handen schudden. Dáár komt het commentaar van. Door irritatie. Wij alle plichten, de Moslim alle rechten. Zo is het dus niet.

Edit: Oh enne wil je 10000 redenen voor het 'Moslim-bashen' vinden, kijk dan op één van de Marokkaanse fora. De taal die ze daar naar autochtonen uitslaan geeft je enorm veel zin om es hard te bashen.

Eens met topictitel, al dat gezeik over moslims zus, en moslims zo... steek je tijd en energie eens in iets positiefs. Hoe meer er hierover geluld word des te meer gaan mensen in de 'dreiging' geloven en eindig je als het ware in een self-fulfilling-prophecy.
In hoeverre geeft JE EIGEN ERVARINGEN nu aanleiding tot doemdenken, burgeroorlogen en andere indianenverhalen!?? Mensen zijn zo beinvloedbaar.

Pff ik word moe om weer een topic over moslims te zien hier op dbb.
Je blijft pro en tegenstanders houden.

Ze zijn luidruchtig, maar dat ben ik ook.
Ze zijn vaker opgefokt, maar dat ben ik ook.
Ze zijn lelijk, maar dat ben ik ook.

Ik had hun broer kunnen zijn, maar dat ben ik niet! ;)

20 jaar geleden hoorde je niemand iets zeggen over marokanen en turken of wat dan ook.
Nu wel. Ligt denk ik niet aan de Nederlander die minder tolerant is geworden. Heeft meer te maken met de allochtoon (niet allen) die denkt zich als een haan te moeten gedragen.
Altijd schreeuwen, altijd tof doen, moeilijk nederlands lullen terwijl ze hier zijn geboren, vrouwen slecht behandelen, terwijl niemand het over hun mama mag hebben, enz, enz.
Niemand heeft echt moeite met een hoofddoek. Het jammerlijke is dat het in Turkije in de steden niet eens meer wordt gedragen, maar hier door bepaalde groepen (meestal de mensen uit de bergen) nog wel. Die denken dat het nog steeds zo hoort. Denk dat wij sneller aanpassen aan hun als hun aan ons.
Zo hoort het gewoon niet te zijn.

Ik denk dat er een soort van enquete moet komen aan de gehele allochtone bevolking.
Wat wil je, aanpassen ja of nee.
Sta je achter de nederlandse leefwijze ja of nee.
En zo 20 vragen. Dan kun je een oordeel geven of iemand hier uberhaupt wel wil blijven ja of nee. Denk dat veel mensen best weg willen, maar simpelweg niet kunnen. Geef ze een soms geld mee (laat zeggen 25 mille per gezin) en ze kunnen in hun eigen land iets beginnen.
Als mensen niet willen veranderen/aanpassen moet je ze niet dwingen, maar afscheid van nemen.

DBC01 zei:
De laatste tijd hebben wel meer mensen het idee om mijn bijdrages post voor post cijfers te gaan geven :roflol:

Lieve Sage doe es gek en laat je keyboard staan.:p

Net als ik groepsgedrag en opdringerige zaken van Hoedjeskerkfanatici hekel, zijn er ook typische
Moslim-uitingen. En het topic gaat over het stoppen van het bashen, ik zoek de reden achter het 'gebash' al wil ik het geen bashen noemen. Bashen is ongenuanceerd boe roepen maar dat is in dit geval wel anders: Veel mensen zijn het dagelijkse opdringerige gedrag zat. Wij moeten Arabische muziek aanhoren op straat maar zij willen geen handen schudden. Dáár komt het commentaar van. Door irritatie. Wij alle plichten, de Moslim alle rechten. Zo is het dus niet.

Edit: Oh enne wil je 10000 redenen voor het 'Moslim-bashen' vinden, kijk dan op één van de Marokkaanse fora. De taal die ze daar naar autochtonen uitslaan geeft je enorm veel zin om es hard te bashen.

Grappig dat je dat zegt!
Vandaag op school nog was ik rustig bezig met het leren van mijn maatschapijleer. Op een gegeven moment komt er een groepje naast me staan en roept dingen als fatimaaaaa blaaablaaa allaah.
Het word erger ja, eentje haalt zijn telefoon uit zijn zak en gaat vlak naast me staan met zijn telefoon-boxjes en begint een of andere hardcore nummer te draaien.
No probs mo houdt wel van hardcore todat een nummer opkomt wat een beetje zo ging: Kanker moslims vieze t*ring kanker apen OPROTTEN **** fatima en **** achmed dit is mijn LAND
Dan wil ik hierbij nog ook zeggen dat het geen lonsdalers waren met gewoon gozers met polo en lacoste.
Hierop heb ik de telefoon uit zn hand geslagen als gevolg een kapotte telefoon en nog een lekkere trap na.
En de bedreiging dat ik volgende keer naar de directie stap en aangifte doe voldeden wel.
Hoe had jij zoiets opgelost dbc? En geef me geen onzin met praten want je weet net zo goed als mij dat het niet helpt en je uitgelachen word. En moet je je eens voorstellen hoe ik me voel

Is van alle tijden, zondebokken zoeken als het economisch wat minder gaat. Overigens was dat 20 jaar geleden niet anders, niet voor niks dat toen groepen als de Centrumpartij en de afsplitsing de Centrum Democraten op eens stemmen kregen bij Tweede Kamer verkiezingen. Terwijl de al langer bestaande NVU altijd veel marginaler bezig was.

Onvrede met de eigen situatie is vaak reden genoeg om de schuld bij anderen neer te leggen, blijft toch de makkelijkste weg. Niet het heft in eigen handen nemen maar gezellig mee bashen op de golven van het populisme.

Waar maken we ons dan nog druk om als het toch allemaal aan de economie en onszelf ligt...:rolleyes:

Lees wat je wil lezen, ik kenschets alleen een algemeen beeld dat al duizenden jaren voorkomt. Problemen op integratiegebied zijn er zeker, maar dat als belangrijkste issue naar voren te halen en soms Nederland af te schilderen als de nakende hel op aarde lijkt me ver bezijden de waarheid.

spiertje16 zei:
Grappig dat je dat zegt!
Vandaag op school nog was ik rustig bezig met het leren van mijn maatschapijleer. Op een gegeven moment komt er een groepje naast me staan en roept dingen als fatimaaaaa blaaablaaa allaah.
Het word erger ja, eentje haalt zijn telefoon uit zijn zak en gaat vlak naast me staan met zijn telefoon-boxjes en begint een of andere hardcore nummer te draaien.
No probs mo houdt wel van hardcore todat een nummer opkomt wat een beetje zo ging: Kanker moslims vieze t*ring kanker apen OPROTTEN **** fatima en **** achmed dit is mijn LAND
Dan wil ik hierbij nog ook zeggen dat het geen lonsdalers waren met gewoon gozers met polo en lacoste.
Hierop heb ik de telefoon uit zn hand geslagen als gevolg een kapotte telefoon en nog een lekkere trap na.
En de bedreiging dat ik volgende keer naar de directie stap en aangifte doe voldeden wel.
Hoe had jij zoiets opgelost dbc? En geef me geen onzin met praten want je weet net zo goed als mij dat het niet helpt en je uitgelachen word. En moet je je eens voorstellen hoe ik me voel

Dat doen ze omdat er altijd zoveel gezeik is met moslims, vind 't trouwens wel belachelijk dat ze dat bij jouw deden aangezien jij mij geen k*t moslim lijkt.

EricR zei:
Lees wat je wil lezen, ik kenschets alleen een algemeen beeld dat al duizenden jaren voorkomt. Problemen op integratiegebied zijn er zeker, maar dat als belangrijkste issue naar voren te halen en soms Nederland af te schilderen als de nakende hel op aarde lijkt me ver bezijden de waarheid.

Elke economische crisis kent z'n zondebokken, dat klopt, maar hier is een geheel nieuw iets gaande: Een verregaande immigratie van een relatief zeer kleine bevolkingsgroep (slechts 6% van Holland is Islamitisch) die zo'n enórme sociale, maatschappelijke, religieuze en politieke druk kan leggen op de maatschappij, dat vraagt om problemen. En die mag je niet wegstoppen met een 'ach dat heb je weleens met mindere economische tijden.' Ik hoor geen énkel kritisch geluid, het schijnt allemaal zelfverzonnen te zijn die kritiek die veel mensen terecht hebben na jarenlang nagewezen te zijn als rascist. In Nederland mocht je jarenlang niks zeggen over 'De Allochtoon' want iedereen riep standaard 'discriminatie!'

DBC01 zei:
Elke economische crisis kent z'n zondebokken, dat klopt, maar hier is een geheel nieuw iets gaande: Een verregaande immigratie van een relatief zeer kleine bevolkingsgroep (slechts 6% van Holland is Islamitisch) die zo'n enórme sociale, maatschappelijke, religieuze en politieke druk kan leggen op de maastschappij, dat vraagt om problemen.
Immigratie is ook van alle tijde, daar komt de term Diaspora vandaan. Zo nieuw is dat dus niet. In alle gevallen leidt overigens de toevoer van een nieuwe bevolkingsgroep tussen inheemse bevolking tot integratie problemen. Vroeger roeide dan meestal de nieuwe groep de oude groep uit, gelukkig zijn we op dat gebied tegenwoordig wat verder ontwikkeld.

De druk wordt mijn inziens nog steeds overdreven, cijfermatig valt het in ieder geval niet te onderbouwen. Ja bepaalde groepen kennen een grotere achterstand, maar dan nog is de grootste bevolker van de gevangenissen de autochtoon, de grootste subsidietrekker ook de autochtoon en alleen op grootstedelijk gebied zijn er bepaalde pijnpunten aan te wijzen waar duidelijk bepaalde groepen problemen veroorzaken. Maar of dat nou een moslimprobleem is? Ken in ieder geval bar weinig Antiliaanse moslims, een groep die eveneens voor aardig wat problemen zorgt en procentueel het meest crimineel is.

Origineel gepost door spiertje16
Grappig dat je dat zegt!

Als ik naast je had gezeten had ik 't niet bij die telefoon gelaten :roflol:

Eerlijk, zulke dingen= vragen om een reactie, nou die kunnen ze van opa krijgen. Net zo goed als er Lonsdalers in de tram een Moslima gaan bashen, ik loop er graag heen. Maar andersom dus ook. Helaas zie ik nooit Lonsdale-achtigen k*tten op straat da's wel jammer. Ik zie 10 keer vaker Mocro's oudere vrouwen lastig vallen.

EricR zei:
Immigratie is ook van alle tijde, daar komt de term Diaspora vandaan. Zo nieuw is dat dus niet. In alle gevallen leidt overigens de toevoer van een nieuwe bevolkingsgroep tussen inheemse bevolking tot integratie problemen. Vroeger roeide dan meestal de nieuwe groep de oude groep uit, gelukkig zijn we op dat gebied tegenwoordig wat verder ontwikkeld.

De druk wordt mijn inziens nog steeds overdreven, cijfermatig valt het in ieder geval niet te onderbouwen. Ja bepaalde groepen kennen een grotere achterstand, maar dan nog is de grootste bevolker van de gevangenissen de autochtoon, de grootste subsidietrekker ook de autochtoon en alleen op grootstedelijk gebied zijn er bepaalde pijnpunten aan te wijzen waar duidelijk bepaalde groepen problemen veroorzaken. Maar of dat nou een moslimprobleem is? Ken in ieder geval bar weinig Antiliaanse moslims, een groep die eveneens voor aardig wat problemen zorgt en procentueel het meest crimineel is.

Antillianen-probleem is enorm. Toch hoor je dagelijks wel iets over Moslims en een botsing. Niks crimineels dus, maar dagelijks hoor je maatschappelijke botsingen. Moslims die een grotere moskee willen, Moslims die zich in de slachtofferrol stoppen, Moslims die geen handen willen schudden, per sé een Burka of hoofddoek in een publieke functie motten dragen, vrijwel el-ke dag komen ze in het nieuws omdat ze weer een speciale positie opeisen. Daarnaast: Wie geen kranten leest of TV kijkt merkt het zelf op straat ook:
Fatima van 23 loopt ineens met een enorme hoofddoek om, terwijl ze dat nooit deed, Islamitische muziek schalt door de wijk, gebeurde eerst ook niet, de dagelijkse portie Islam-propaganda komt je tegemoet zodra je je voordeur opendoet.
Waar een kleine stroming groot in kan zijn.

haha, het is gewoon simpel.

ze moeten zich gewoon aanpassen en zo niet kunnen ze oprotten...

waarom doet iedereen daar zo moeilijk over???

Terug
Naar boven