Fitness Seller

'Nederland moet islam-bashen stoppen'

DBC01 zei:
Elke economische crisis kent z'n zondebokken, dat klopt, maar hier is een geheel nieuw iets gaande: Een verregaande immigratie van een relatief zeer kleine bevolkingsgroep (slechts 6% van Holland is Islamitisch) die zo'n enórme sociale, maatschappelijke, religieuze en politieke druk kan leggen op de maatschappij, dat vraagt om problemen. En die mag je niet wegstoppen met een 'ach dat heb je weleens met mindere economische tijden.' Ik hoor geen énkel kritisch geluid, het schijnt allemaal zelfverzonnen te zijn die kritiek die veel mensen terecht hebben na jarenlang nagewezen te zijn als rascist. In Nederland mocht je jarenlang niks zeggen over 'De Allochtoon' want iedereen riep standaard 'discriminatie!'

6% van de bevolking is islamitisch, maar ik heb al enkele malen opmerkingen op dit board gelezen in de trant van 'over enkele jaren neemt de islam het land over en krijgen we een regering vol met moslims'. Misschien is er dan gewoon wat mis met de perceptie en worden problemen te veel opgeblazen?

Want net als iedereen begrijp ik ook wel dat er problemen zijn, maar als je kijkt hoe de media en er hier op DBB op gereageerd wordt, lijkt me dit toch niet helemaal kloppen met de realiteit en de feiten.

Nou woon ik toch in een voor Nederlandse begrippen grote stad, maar buiten een aantal wijken is de voorgestelde islamisering lang niet zo extreem als wordt voorgesteld. Ik kan zo de wijken opnoemen met problemen : Schilderswijk, Spoorwijk, Transvaal, Molenwijk, Laakkwartier, delen Moerwijk, Regentessekwartier. Zijn nog wel wat andere wijken waar natuurlijk problemen voorkomen, maar de genoemde wijken waren voor de komst van de immigranten ook al pokke buurten om in te wonen met een meer dan bovengemiddelde criminaliteit.

Heb niet het idee dat in steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht de problemen voorkomen in de vanouds de wat betere buurten, maar juist ook in de vanouds slechtere buurten. De steken die ooit zijn laten vallen bij de inplaatsing van immigranten draai je niet zo makkelijk meer terug, 1 ding is in ieder geval duidelijk. We hadden nooit groepen als 1 concentratie bij elkaar moeten plaatsen.

Dat is imo de denkfout die velen maken: Ze zijn een klein deel van de samenleving dussss geen angst. Maar dat kleine deel heeft wel duidelijke meningen over hoe een maatschappij in elkaar moet zitten. Het begint kleinschalig, dus op regionaal niveau, dat zien we nu al in diverse gemeenteraden.

Als voorbeeld: Amsterdam. De gemeenteraad is bezig om de plannen die het kabinet heeft met Schiphol, te dwarsbomen. Hoe? Aandelen moeten vrij gemaakt worden, gemeente Amsterdam heeft er een hoop, geeft ze niet vrij want gemeenteraad= links en tegen uitbreiding. Zo kan een gemeente al invloed uitoefenen op landelijk beleid. En laat de gemeente A'dam nu juist net eens met een ongelofelijk aantal voorkeursstemmen bij elkaar gehaald zijn....van....:rolleyes:

Of te wel ze moeten in jouw optiek helemaal geen zeggenschap krijgen? Je doet nu net alsof ze bij ieder besluit met de koran in de hand een hamerslag geven. Motieven tegen uitbreiding Schiphol vanuit een gemeenteraad kunnen best reeel zijn, je hebt als raad toch als eerste doel het beste voor je gemeente en niet het landelijk belang. Dat kan inderdaad wel eens botsen.

Zeggenschap voor élke bevolkingsgroep, duw me niet zo snel in een CD-bootje zoals anderen dat graag plegen te doen. Alleen géén eindeloze reeks uitzonderingsposities voor die bevolkingsgroep. Dát is wat ik bedoel. En die uitzonderingsposities kunnen middels gemeenteraden sneller toegewezen worden en daar ben ik tegen.

Dat heet nou democratie, doe je weinig aan.

Dezelfde democratie die de Islam afwijst! :D

Met andere woorden: D.m.v. de westerse democratie invloed winnen en als je genoeg hebt het liefst de democratie afwijzen...slimme zet.

Als de radicale islam aanhangers in de raden en de landelijke politiek het voor zeggen krijgen wel ja, maar voorlopig zijn het de gematigde of progressieve moslims die daar zitting hebben. Waarom slaat een moslimpartij hier amper aan? Omdat er geen vraag naar is.

mass_builder zei:
haha, het is gewoon simpel.

ze moeten zich gewoon aanpassen en zo niet kunnen ze oprotten...

waarom doet iedereen daar zo moeilijk over???
Waarom haalt iedereen altijd aanpassen erbij, noem eens een concreet voorbeeld. Wat is volgens de normen en waarden aanpassen aan de nederlandse cultuur? Hoofddoek af? Ik zie alleen maar hypocrisie.
Waarom roepen ze altijd aanpassen anders oprotten, ik geloof dat velen niet eens weten wat ze bedoelen met aanpassen. Wat is niet aanpassen? 30 jaar gewerkt hebben en nu een uitkering hebben? Is dat niet aanpassen?

DBC01 zei:
De laatste tijd hebben wel meer mensen het idee om mijn bijdrages post voor post cijfers te gaan geven :roflol:

Lieve Sage doe es gek en laat je keyboard staan.:p

Net als ik groepsgedrag en opdringerige zaken van Hoedjeskerkfanatici hekel, zijn er ook typische
Moslim-uitingen. En het topic gaat over het stoppen van het bashen, ik zoek de reden achter het 'gebash' al wil ik het geen bashen noemen. Bashen is ongenuanceerd boe roepen maar dat is in dit geval wel anders: Veel mensen zijn het dagelijkse opdringerige gedrag zat. Wij moeten Arabische muziek aanhoren op straat maar zij willen geen handen schudden. Dáár komt het commentaar van. Door irritatie. Wij alle plichten, de Moslim alle rechten. Zo is het dus niet.

Edit: Oh enne wil je 10000 redenen voor het 'Moslim-bashen' vinden, kijk dan op één van de Marokkaanse fora. De taal die ze daar naar autochtonen uitslaan geeft je enorm veel zin om es hard te bashen.
;) wees blij dat ik tenminste nog rate.. dan krijgt het iig nog de aandacht.

Nee bashen is niet ongenuanceerd boeroepen. DIT, is een bash topic, netzoals de vele bashtopics hiervoor. Bashen is om elk klein ****ding een topic openen en zeiken over aanpassen, integratie, stelende allochtonen, moslima's met hoofddoeken, en achmed die de turkse taal PREFEREERT voor zijn rijexamen.

Jij bent ongenuanceerd bezig DBC, wie zegt dat jij MOET luisteren naar die arabische muziek, en welke arabische muziek? Vertel me dat eens. Ik heb in geen 22 jaar arabische muziek gehoord, noch van mijn allochtone buren, nog van mijn autochtone buren. Tell me dbc, enlighten me!

En wie is zij? de hele bevolking? Dat was 1 b*ch. En als ze geen hand wil geven, dan niet, dan groet je toch gewoon niet. Pech voor haar. Sta je dan toch gewoon boven? Gaat weer nergens over.

DBC01 zei:
Antillianen-probleem is enorm. Toch hoor je dagelijks wel iets over Moslims en een botsing. Niks crimineels dus, maar dagelijks hoor je maatschappelijke botsingen. Moslims die een grotere moskee willen, Moslims die zich in de slachtofferrol stoppen, Moslims die geen handen willen schudden, per sé een Burka of hoofddoek in een publieke functie motten dragen, vrijwel el-ke dag komen ze in het nieuws omdat ze weer een speciale positie opeisen. Daarnaast: Wie geen kranten leest of TV kijkt merkt het zelf op straat ook:
Fatima van 23 loopt ineens met een enorme hoofddoek om, terwijl ze dat nooit deed, Islamitische muziek schalt door de wijk, gebeurde eerst ook niet, de dagelijkse portie Islam-propaganda komt je tegemoet zodra je je voordeur opendoet.
Waar een kleine stroming groot in kan zijn.
Voor een grootdeel van je post geef ik je gelijk, maar dat dik gedrukte.
Dat wat je hier beschrijft is een pure reactie op hoe er omgegaan wordt met mensen. Zo kan je ook radicalisering zien bij nederlanders, de rasechte (ik wil het geen lonsdaler noemen omdat ik dan generaliseer en een lonsdaler hoeft niet altijd crimineel en discriminerend te zijn)"lonsdaler".

Fatima is door al dat gebitch gaan inzien dat ze meer aan haar geloof heeft dan aan een land dat alleen maar loopt te zeiken. Dan grijpt ze naar haar geloof. GEWOON een reactie. Heel logisch te verklaren.

Kijk anders naar jezelf, je ziet dat er dingen mis gaan dus grijp je je vast aan je normen en waarden en gewoontes en cultuur. SAMESHIT goes for fatima. En waar staat in de wet dat ze dat recht niet heeft? Tell me.

Het gaat pas echt fout als er een terroristische organisatie hier in nederland de lakens wil gaan uitdelen, zoals in palestina -> hamas. Maar kerel, in het hartje van het westen, denk je dat dat gaat gebeuren? Kom op, hoe groot acht je die kans.

Inprincipe komt het er allemaal op neer wat EricR zei: het slaat niet aan. Er zijn geen grote groeperingen van extremistische moslims in nederland. Je hoort mij niet zeggen dat er geen dreiging is, er zal altijd wel een of andere gek zijn die in de naam van islam iets zal doen. In de naam van de islam.. iedereen kan zoiets zeggen. In de naam van de islam post ik deze post, dit betekend nog niet dat het die waarde heeft en dat ik islamiet ben.

Mensen die het geloof gebruiken om anderen te bedreigen/uit te buiten/vermoorden/terroriseren, dat zijn geen gelovigen, dat zijn mensen die behoren tot een of andere rare sekte. Wil ik je gelijk er bij vertellen dat ik nergens in geloof.. ja ik geloof in de techniek.. of hoe ze dat ook zeggen. Aap -> mens. Evolutie.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
Mweh.. niet echt een sterke post dbc.
Ik irriteer me ook aan zat nederlanders.. geeft mij nog geen recht om een heel volk zo te beoordelen.
Ik laat zulke dingen meestal links liggen, als je er op gaat letten dan kan je je aan alles ergeren.
Zeg maar extreem-links :rolleyes:

mass_builder zei:
haha, het is gewoon simpel.

ze moeten zich gewoon aanpassen en zo niet kunnen ze oprotten...

waarom doet iedereen daar zo moeilijk over???
Dat is gesproken!

Wat moslims of andere linkse groeperingen 'bashen' noemen, is eigenlijk niets meer dan de waarheid vertellen ipv alles in de doofpot steken. Ik ben blij dat men in Den Haag eindelijk over de problematiek gaat praten, in een open discussie. Nu we eindelijk zo ver zijn wil extreem links er natuurlijk een stokje voor steken. Jammer, maar dat zal niet lukken. Mensen zijn het kotsbeu dat positief discrimineren van moslims en verzwijgen van de problemen. Jaren hebben ze het proberen verzwijgen en nu kan er eindelijk over gepraat worden. Ik ben blij met die evolutie, en hoop dat de rest van Nederland ook eindelijk de ogen gaat openen :)

EricR zei:
Onvrede met de eigen situatie is vaak reden genoeg om de schuld bij anderen neer te leggen, blijft toch de makkelijkste weg. Niet het heft in eigen handen nemen maar gezellig mee bashen op de golven van het populisme.

Ja bro, moet je vooral SP stemmen, die leggen de verantwoordelijkheid bij de burger :roflol:

Rob G zei:
Ja bro, moet je vooral SP stemmen, die leggen de verantwoordelijkheid bij de burger :roflol:

Je komt ook niet veel verder met jouw bijdragen Robje, eenzijdige berichtgeving kan je de rechtsen wel nageven.

Links Nederland wijst altijd de ontevreden mensen die populistisch lullen aan als de schuldigen, daar irriteer ik me ook aan. Pas sinds een jaar proberen ze wat kritischer over te komen n u ze eindelijk die roze allochbril es afdoen.

Er wordt niemand aangewezen als schuldige, maar populisme is in ieder geval niet de weg om tot een oplossing te komen. Dom blaten in de ruimte kunnen we allemaal, het leidt nergens toe.

mag ik linken? Weest optimistisch:
http://www.optimistisch.nl/
ik geloof dat het sommigen wel kan oppeppen. Nederland rockt met z'n democratie. Nederland gaat andere landen vooruit. Nederland staat voorop. Laten we het zo houden. Anders gaat nederland ook terug naar het stenentijdperk, netzoals veen islamitische fundamentalisten willen. Terug naar de bouwstenen van je cultuur... well, is that what we want?

Iedere persoon die de angst om uitgescholden te worden voor rascist overwint en eens zegt waar het op staat is meteen een populist.

Er is geen populairder woord bij Links Nederland dan Populist.
Populist is de opvolger van rascist. In de jaren '80 was je meteen een 'rascist' als je commentaar had op het Vreemdelingenbeleid of op de manier van integreren van allochtonen, nu we beter weten moest er een ander woord verzonnen dat wat meer in de breedte gebruikt kon worden.

Populist was geboren.
Jan Marijnissen, Femke Halsema, iedereen blèrt het uit zodra er een persoon kritisch en onverbloemd iets uit over hun kindje: Het allochtonenbeleid.
Als jouw mening in de lijn ligt van meerdere mensen ben je een populist en lul je maar wat inn de ruimte.
Ik zeg: Doe die bril es af want volgens bepaalde mensen is er nog-steeds-niks-aan-de-hand en overdrijven we graag en veel.

Bolkestein? Een smerige populist was 't. Heerlijk woord hè Jan, ja Femke, het rolt zo lekker he! Theo van Gogh! Ah nee, wát-een-po-pu-list!
Pim Fortuyn? Óók een populist. Iedere persoon die zich rechtdoorzee uitspreekt over de problematiek ten aanzien van bepaalde zaken wordt meteen de stickjer opgeplakt, gedeeltelijk monddood gemaakt, in de hoop dat mensen leren dat populisten bah zijn en niet naar geluisterd moet worden.

De echte populisten zitten al jaren in den Haag wara ze hele volksstammen kunnen binden aan hun slappe beleid. Dát zijn populisten en erg goeie Eric.
Die doen het al jaren met de massa en bespelen de zaak keurig door anderen uit te maken voor populist. Maar er zelf net zo hard mee weglopen.

Moesten de islamitische landen evenveel lef hebben om mispraktijken aan het licht te brengen in hun eigen land (kinderen worden verkocht, homo's worden ter dood veroordeeld, vrouwen verkracht in de gevangenis, martelingen, ...) ipv enkel en alleen de mispraktijken in de USA (guantanamo etc) dan zouden ze al een klein beetje meer respect van mij krijgen...

Mijn tante is ook een 5-tal jaar getrouwd met een marokkaan, nooit last mee gehad met die gast maar tegenwoordig begint hij steeds meer druk uit te oefenen etc... vrouw mag minder buiten etc... man wat zou ik die graag in de handboeien slaan en mijn loodjespistool op hem uitoefenen en eens een duidelijke les geven in democratie en de rechten van de vrouw etc...

• Topic Starter Topic Starter
DiSTuRBeD zei:
man wat zou ik die graag in de handboeien slaan en mijn loodjespistool op hem uitoefenen en eens een duidelijke les geven in democratie en de rechten van de vrouw etc...

:roflol: je wilt die man een les geven in democratie en dat doe je door op hem te schieten met een loodjespistool? Je begrijp nog niet zoveel van democratie gozer, je past nog beter in een dictatuur dan je denkt :D.

Terug
Naar boven