http://nos.nl/artikel/511530-moslim-ziet-syrieganger-als-held.html
Je verkoopt verder veel onzin in je alinea maar ik ben niet anders van jou gewend dan altijd de zijde kiezen van diegenen die het zwaarst worden aangevallen. Zal wel in je natuur leggen maar maakt je wel ongeloofwaardig bij tijd en wijlen.
Meeste syrie gangers hebben zich aangesloten bij
radicale groeperingen die staan:
-niet voor democratie
-wel weg Assad maar dat konden ook elke andere zijn die hun tegenstond en waar toevallig oorlog was.
-radicalen hebben algemeen genomen geen moeite met slachtingen van in hun ogen minderwaardigen als in dit geval sjiieten, alevieten, ongelovigen en anders gelovigen.
Ik denk dat een meerderheid van strijders die vanuit het buitenland zijn gekomen naar Syrie andere doelen hebben dan alleen Assad te verslaan. Die denken Assad verslaan = sharia installeren.
Een dode allochtone Syrieganger uit NL. Wilt democratie ? Lijkt me heel sterk. Want vanuit de opperste islam is democratie in strijd met de islam want democratische wetten zijn verboden, alleen de wetten van 'allah' tellen.
Ik zal het wat makkelijker voor je maken, en nog enes herhalen. Er zijn meerdere strijdende partijen: Assad, de rebellen in Syrie die strijden omdat ze onder Assad lijden, rebellen uit het buitenland die de rebellen steunen zonder oorlogsmisdaden te plegen, en dan heb je de laatste groep, groep 4, waartoe de mensen uit het clipje toe behoren. Deze laatste groep tracht de strijd te gijzelen.
In de enquete wordt er niet gezegd:" bent u akkoord dat moslims uit Nederland naar Syrie trekken om sjietten de kop af te hakken".
Neen, dus de moslims in Nederland zijn voor een strijd tegen Assad;
leer eens een enquete juist lezen. Maar omdat je oneerbare bedoelingen hebt moet ik daar niet op rekenen.
---------- Post toegevoegd 7 June 2013 om 21:06 ----------
Je vraagt je inderdaad af waar ze motivatie vandaan halen. De koran, de plaatselijke imam, mosliminternaten, buurt/koffie/thee-huizen, marokko.nl?
Vrij bizar allemaal, sowieso het Nederlands of Belgisch paspoort innemen en niet meer terug laten komen.
Wat hebben die moslims trouwens een obsessie met dat onthoofden? Is dat omdat ze de profeet zijn daden na willen doen? Of staat dat eigenlijk niet eens in de koran, yasmine?
Op het internet gaan nog meer gruwelijke plaatjes de ronde, boeddhisten e.a. waar alle ledenmaten van zijn afgehaald en bij elkaar op een hoopje gegooid etc. Dat onthoofden/martelen/ontleden moet toch ergens vandaan komen?
Ik ben blij dat je ook eens een vraag stelt waar ik toch enige ernst vind.
Onthoofden staat niet in de Koran. Strijden zoals deze mannen doen is volledig in strijd met de Islam;
Ze doen wat veel religies doen, de andere beschouwen als een ongelovige, en dan zeggen dat God hen zegt dat ze moeten sterven.
De islam zegt duidelijk dat je geen anderen mag doden omdat ze een ander geloof hebben:"elk zijn geloof".
en ook "er is geen dwang in de religie".
Echter zijn er smeerlappen die de religie misbruiken en dom ongeletterd schorem, zoals dat krapuul uit Antwerpen (die je in het clipje hoort) brainwashen.
Ik heb vroeger bij veel moslims rondgehangen en het was bijna een zekerheid: de wahabi's en salafi' aanhangers, die door de oudere wahabi's en salafi's worden gebrainwashed waren altijd, maar dan ook altijd laaggeschoolde, arme dommeriken. Die geloofden de grootste onzin en sprookjes;
Ik antwoordde eens uitgebreid op een vraag van Calimera: ik legde hem ook uit dat niet enkel de Koran als bron wordt gebruikt door soennitische moslims. Deze volgen ook de hadieth. (deze zijn zo ongelooflijk onbetrouwbaar en in strijd met de islam dat het niet meer schoon is). Hoe meer je deze tot de letter volgt , hoe extremer je wordt. De salafi's volgen deze hadieths in het extreme, wat hun gedrag, volledig in strijd met de koran, verklaard.