XXL Nutrition

Net begonnen, Rippetoe log.

Balen van je rug kerel, maar gelukkig gaat het al beter. Misschien was je niet helemaal 100% gefocesed ofzo, waardoor je toch iets verkeerds deed qua techniek. In ieder geval succes!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag wel weer geweest maar met deze rug is het echt saai. Beetje aan de longpull lopen trekken enzo. Military Press wel gedaan en chin ups. Ik ga ff rustig aan doen tot het helemaal weg is en dan pak ik de squats wel weer wat lager. Zit toch zo op het oude gewicht.

Hehe. Wordt ook steeds drukker hè daar. Scheelt wel dat er weinig gebruik wordt gemaakt van het squatrek 'hoekje'.

Mja.. ik probeer ook zo veel mogelijk 's middags te gaan :) Squatten word je trouwens bruut sterk van. Deed laatst dus die zittende leg press vanwege me rug, maar ik pompte dat ding gewoon maximaal, 180 kilo ofzo.
Ik was gister trouwens 83 kilo, maar ik had net twee appeflappen gegeten dus het telt niet echt.. :P

Mja.. ik probeer ook zo veel mogelijk 's middags te gaan :) Squatten word je trouwens bruut sterk van. Deed laatst dus die zittende leg press vanwege me rug, maar ik pompte dat ding gewoon maximaal, 180 kilo ofzo.
Ik was gister trouwens 83 kilo, maar ik had net twee appeflappen gegeten dus het telt niet echt.. :P

Haha:). Die leg-press daar zuigt echt. Ik heb hem ook eens gedaan vanwege een blessure. Ben nu aan het front squatten ipv back squat. Ook een heerlijke oefening. Minder betrokkenheid van je erector/onderrug. Zou je ook eens kunnen proberen als back squat je problemen geeft.

7 Benefits of The Front Squat | StrongLifts.com

How to Front Squat with Proper Technique | StrongLifts.com

Op machines trainen is soms best lekker, alleen het gewicht klopt vaak voor geen meter. :D

Laatst 100kg op chest press...17x..ik krijg 100kg volgens mij niet eens uit de stelling bij Bench. :D

Haha:). Die leg-press daar zuigt echt. Ik heb hem ook eens gedaan vanwege een blessure. Ben nu aan het front squatten ipv back squat. Ook een heerlijke oefening. Minder betrokkenheid van je erector/onderrug. Zou je ook eens kunnen proberen als back squat je problemen geeft.

7 Benefits of The Front Squat | StrongLifts.com

How to Front Squat with Proper Technique | StrongLifts.com

Front Squat is inderdaad de shit. Ben daar nu ook al een tijdje de nadruk op aan het leggen en vind het echt fijn. Dinsdag eens 115kg proberen!

Zal eens kijken ja want ik voel al dat het maandag nog geen volle training wordt.

Frontsquat vind ik ook lekkerder. Hoef niet op te passen voor me rug enzo, gaat allemaal wat soepeler.

Wanneer train je weer Rouge ?

Vandaag squats geprobeerd met 70 kilo. Ging op zich wel.. maar het is nog niet weg uit m'n rug. Deadliften zit er voorlopig nog niet in. Verder beetje gebankt enzo... Ik wil squatteeeeeee !!! :(

Rustig aan doen, niks overhaasten. Straks verneuk je het wel man..

Hoe gaat het ermee, jongen?

Slecht.. ik kan amper m'n sokken aantrekken. Het wordt elke dag wel wat beter maar ik heb echt het gevoel alsof er een soort steen in mn rug zit die de boel aan het blokkeren is. Kan iig voorlopig niet meer normaal trainen. Poepzooi.

Wat een poepzooi inderdaad man... Probeer anders wat te gaan joggen ofzo om het los te lopen, bij mij hielp dat. Ben je trouwens bekend met Spinal Decompression? Is ook erg fijn vor je rug.

Slecht.. ik kan amper m'n sokken aantrekken. Het wordt elke dag wel wat beter maar ik heb echt het gevoel alsof er een soort steen in mn rug zit die de boel aan het blokkeren is. Kan iig voorlopig niet meer normaal trainen. Poepzooi.

Kan ook (micro)verkramping zijn van je wervelkolom strekkers, waardoor de aanhechtingen uiteindelijk gaan ontsteken. Maatje van me heeft dit ook gehad.

Zie je al een fysio?

Nee ik ga niet naar de fysio, daar heb ik geen geld voor. Ben toevallig drie weken vrij van school dus heb daar ook (nog) geen hulp kunnen vragen.
Ik heb echt geen idee wat het is... tis echt een vage klacht.

Meest pijnlijke is bukken en dan vooral in combinatie met een been optillen (sokken aantrekken). Bij een squat beweging op het laagste punt een steekje pijn (waar mijn rug trouwens ook een beetje bol trekt). Met lopen en dergelijk er eigenlijk niet veel last van. Als ik ga zitten voel ik het ook ff steken. 3d bewegingen is niet pijnlijker, extensie is helemaal niet pijnlijk net als rotaties en lateroflexie. Pijn zit een beetje ter hoogte van de sips denk ik.

Oja.. het LIJKT iets meer links te zitten..

Laatst bewerkt:
Ik ga deze ook doen! check me log maar even! Ik ga morgen beginnen dan ben ik weer thuis.

Terug
Naar boven