Fitness Seller

Nicolas training for bigness

Pfff ik vind de barbell zo'n bullshit sorry maar ik ga bewijzen dat je met dumbbells een geweldige chest kan bouwen... No need for barbells...

Ja Dumbbells zijn effectief, dat weten we, de probleem is dat je lichaam toch hieraan zal wennen en je gewoon moet afwisselen.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.203
Ja Dumbbells zijn effectief, dat weten we, de probleem is dat je lichaam toch hieraan zal wennen en je gewoon moet afwisselen.

Bwa ik betwijfel het toch... Als iets goed werkt moet je het behouden... Als ik zie dat ik bv 1maand vastzit op die 3*34 tja dan ga ik wat aanpassen maar zodra ik 6*34kan heb ik al redelijke progressie...

Bwa ik betwijfel het toch... Als iets goed werkt moet je het behouden... Als ik zie dat ik bv 1maand vastzit op die 3*34 tja dan ga ik wat aanpassen maar zodra ik 6*34kan heb ik al redelijke progressie...

Ja uiteraard, jij kent je lichaam. ;)
Als je wel merkt dat je gewoon niet vooruitkomt, moet je niet twijfelen en gewoon switchen of werken met pyramides of langere sets etc. :D

Met db trainen is super, maar wat is er mis met barbells?

Feit is gewoon dat dumbbells en barbells beide massabouwers zijn. Alleen met een dumbbell is het makkelijker om te cheaten als het te zwaar wordt. Inderdaad wat al gezegd is (naar de zijkant gooien) En je hebt geen spotter nodig.

De enigste oef. waar je wel een barbell voor MOET gebruiken is de squat.

ik heb maandag een 36er laten vallen op een gastje zin gsm die daar naast een bankje lag...Hehe gooide ze ook weg:D

db deadlift gaat ook al moeilijk worden +100kg :D Maar je hebt verder wel gelijk. Afwisselen vind ik zelf toch wel het beste.

ik heb maandag een 36er laten vallen op een gastje zin gsm die daar naast een bankje lag...Hehe gooide ze ook weg:D

Is ntr zn eigen schuld. Ben ook zo eens op een ipod gaan staan met het squaten (vraag me nog altijd af wat dat ding daar deed midden in het powerrack). :roflol:

Die seated triceps push downs..?
Zijn die "gewoon" aan de lat pully..?
Dan moeten de gewichten volgens mij toch wel (op z'n minst) door 2 gedeelt worden... ;)

Gode training! :thumb:

Die seated triceps push downs..?
Zijn die "gewoon" aan de lat pully..?
Dan moeten de gewichten volgens mij toch wel (op z'n minst) door 2 gedeelt worden... ;)

Gode training! :thumb:
De gewichten zitten waarschijnlijk gewoon met een katrol verbonden waardoor het idd de helft is van wat je eigenlijk pakt, zo is het bij mij ook.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.214
Feit is gewoon dat dumbbells en barbells beide massabouwers zijn. Alleen met een dumbbell is het makkelijker om te cheaten als het te zwaar wordt. Inderdaad wat al gezegd is (naar de zijkant gooien) En je hebt geen spotter nodig.

en deadlift

Squats en deadlifts kun je natuurlijk ook met dumbbells doen...
Alleen als je zwaar wilt gaan...
Tsja, dan moet je wel flinke dumbbells hebben! :D

Ach Nico is goed bezig en als hij graag met dumbbells traint, waarom niet? Dumbbells hebben inderdaad voordelen, dus ergens heeft hij wel gelijk.

Ach Nico is goed bezig en als hij graag met dumbbells traint, waarom niet? Dumbbells hebben inderdaad voordelen, dus ergens heeft hij wel gelijk.
Persoonlijk vind ik ook niet dat je met dumbbells meer kan cheaten dan met barbells.
Althans de oefeningen die ik zowel met barbells als met dumbbells doe...
Dumbbells dwingen je zelfs nog meer de assisterende spieren aan te spreken als wanneer je met barbells traint.
Behalve het feit(?) dat de meeste sportscholen niet heel zware dumbbells hebben is er volgens mij geen nadeel aan met dumbbells te trainen, tenzij je natuurlijk powerlifter bent, en je op wedstrijden altijd met barbells aan het stoeien bent... :p
Het grote voordeel van dumbbells vind ik de vrijheid die je hebt om de beweging te maken, en zodoende je gewrichten niet hoeft te dwingen tegen hun natuurlijke beweging in te bewegen (wat een rare zin! ;) )
En voor de mensen die bijv. bij een seated triceps extension zo neurotisch hun ellebogen bij elkaar willen houden, is de uitdaing alleen maar groter wanneer je met dumblls traint! :D

Go for it, Nicolas! :thumb:

Met cheaten van db zal wel bedoelt worden dat je tijdens de oefening de positie van je handen en armen zo kan aanpassen dat het eenvoudiger wordt (cheat). Bij een barbell wordt dat lastiger om tijdens de rep je handen te verschuiven.

Maar ik ben zeker niet anti dumbbell, de rom kan idd groter. Pas wel op dat deze niet te groot wordt anders kan het een blessure tot gevolg hebben.

Terug
Naar boven