AndroidHealthClinic

Nicolas training for bigness

Waarom shrugs in een smith? ???
Als ik barbell shrugs zou doen zou ik een losse barbell of een cage gebruiken, werkt veel makkelijker dan een k*tsmith..

volgens mij veeeel te veeeeel sets voor schouders. 26 sets! omfg! that's serious overkill!

of je intensiteit is te laag, of je traint gewoon graag lange uren.

doe gewoon een oefening voor elke kop (= 3 oefeningen)...

front raises
side raises of presses
en bent overs...

van elk 3 setjes in een pittig tempo en je bent klaar.

just my two cents!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.463
Waarom shrugs in een smith? ???
Als ik barbell shrugs zou doen zou ik een losse barbell of een cage gebruiken, werkt veel makkelijker dan een k*tsmith..

Tja ik vind de smith goed aanvoelen voor traps ... En ikzelf gebruik af en toe eens de smith tja ik ben geen smithhater :P

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

ziet er goed uit.
enkele vraagjes, je bent precies geen fan van barbells :p? en waarom shrugs in de smith??

GEwoon in smith kan ik tot et uiterste gaan nu voel ik ze nog :P Barbells ehm neen ik verkies altijd dumbbells :P

Doe dan liever Dumbbell Shrugs, voel je ook goed genoeg. :thumbs:

• #2.465
volgens mij veeeel te veeeeel sets voor schouders. 26 sets! omfg! that's serious overkill!

of je intensiteit is te laag, of je traint gewoon graag lange uren.

doe gewoon een oefening voor elke kop (= 3 oefeningen)...

front raises
side raises of presses
en bent overs...

van elk 3 setjes in een pittig tempo en je bent klaar.

just my two cents!

MMM mya ik ben eerder bang dat ik te weinig doe ik ga graag to da limit :D

Ga to da limit met wat betere oefeningen.. :p
Shoulder Press en Side Raises op de ene training en Military Press en Front Raises op de ander? Dodelijke oefeningen en daar ga je flinke pijnscheuten van krijgen. :p
Zelf vind ik 1 schouderoefening meer dan zat. :p

• #2.467
Ga to da limit met wat betere oefeningen.. :p
Shoulder Press en Side Raises op de ene training en Military Press en Front Raises op de ander? Dodelijke oefeningen en daar ga je flinke pijnscheuten van krijgen. :p
Zelf vind ik 1 schouderoefening meer dan zat. :p

betere oefeningen :S dumbbell press is toch goed voor schouders en ik train de voorkant van schouders niet want naar mijn mening word die al genoeg belast bij bankdrukken of dumbbell drukken en shoudler press .

MP/PP
front raises
side raises
bent over raises
shrugs eventueel
klaar.

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

betere oefeningen :S dumbbell press is toch goed voor schouders en ik train de voorkant van schouders niet want naar mijn mening word die al genoeg belast bij bankdrukken of dumbbell drukken en shoudler press .
je traint je voorkant niet want die worden al genoeg belast? dus dan train je ook je triceps niet want die traint je al bij borst, en ook je biceps niet want die train je mee met rug, en ook je onderrug niet want die train je mee met squat, etc etc...

Laatst bewerkt door een moderator:
  • #2.469
MP/PP
front raises
side raises
bent over raises
shrugs eventueel
klaar.

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

je traint je voorkant niet want die worden al genoeg belast? dus dan train je ook je triceps niet want die traint je al bij borst, en ook je biceps niet want die train je mee met rug, en ook je onderrug niet want die train je mee met squat, etc etc...

Ik heb het eens ergens gelezen dat voorkant schouders al genoeg belast worden en dat alsje ze teveel traint je er veel last kan mee krijgen want die worden veel belast.

What the ****..Je traint de voorkant niet?? ???
Gewoon zoals G3rr3 aangaf.. Paar basic compounds zoals MP/PP en dan nog wat SP en raises.. Maar ga nou niet 3 side raises in 1 dag doen..

wrsl ben jij de enige die voorkant schouders niet isoleert dan... maargoed eigen keuze ;)

Beste is imo:
4 press sets.
4 sets side laterals.
Maar dan werkelijk elke set met de maximum intensiteit tot je geen één rep meer kan maken op eigen krachten. Onthoud dat een groot volume geen garantie is voor succes, het is de intensiteit waarmee je traint die telt.
Als je wil kan je nog incline laterals doen voor een paar setjes, maar ik zou deze bij de rug doen.
Er is geen enkele noodzaak om nog eens front raises te gaan doen, die worden inderdaad al genoeg belast met de presses.

Beste is imo:
4 press sets.
4 sets side laterals.
Maar dan werkelijk elke set met de maximum intensiteit tot je geen één rep meer kan maken op eigen krachten. Onthoud dat een groot volume geen garantie is voor succes, het is de intensiteit waarmee je traint die telt.
Als je wil kan je nog incline laterals doen voor een paar setjes, maar ik zou deze bij de rug doen.
Er is geen enkele noodzaak om nog eens front raises te gaan doen, die worden inderdaad al genoeg belast met de presses.

Exactly. Vind intensiteit meestal belangrijker dan volume. Als je beide kan combineren met een compound oefening (MP/PP) dan heb je gewoon een dodelijke compoundtraining! :)

wat DB zegt! front raises doe ik zelf ook niet omdat ik er de meerwaarde naast de presses niet van zie.

• #2.475
Today tam tam tam na nachtje stappen de legsss

SQUat
20*stang
12*60
12*60
8*80
8*80
4*100kg

leg press vertical
12*100
10*100
10*130
8*160

leg extension
10*50
10*50
8*60
6*70

leg curls
10*50
10*50
10*60
8*60

calve press
12*100
10*100
10*100
8*125

triceps

cable pushdown
10*20
10*20
10*25
8*30

Dips
10*bw
8*bw
6*bw
6*bw

Thats it :D

Legs en Triceps? ???
En tja.. Squat kan toch zekers beter!

Waar slaat dit nu op? Omdat voor jouw iets raar lijkt moet je het niet doen?

Dat niet, maar ik vraag me af waarom je zo'n combinatie zou maken. Triceps pak je meestal bij borstoefeningen dus dan lijkt het me logisch om die op 1 dag samen te trainen. Buik zou ik bij me benen toevoegen omdat je bij het Squaten ook een beetje buik aanspreekt. Triceps staan geheel los van een benentraining. Maar als jij mij een bepaalde reden/verklaring kan geven voor de combi Legs/Triceps?

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven