MuscleMeat

Nicolas training for bigness

@ nicolas : Het hele idee van de arm 'vol' laten zitten is eigenlijk maar een mythe ... en dat heb ik zelf ookal ondervonden ...

Ik kan trainnen dat men arm dik staat van de pomp na 1 oefenning en stoppen en ik kan na die pomp verder blijven doen , zodat de pomp terug weggaat en ik doe al mijn oefenningen ..

Die 1 oefenning -> geen pijn
Alle oef gedaan -> veel pijn

Ik geloof dus niet in de 'mythe' van de pomp (op aanraden van mijn fitnesscoach)

Nice workout!

(gestrekte armen is zwaarder uiteraard, net als by flyes, einde disucussie :D)

nicolas wat ga je hard man :D

ik voel met flyes (licht gebogen armen) altijd een knik bovenin me linker arm, ben er dus mee gestopt en doe nu gewoon flyes met een arm die onderin de beweging op 90graden staat, dat is inderdaad veel lichter/minder intensief dan met een gestrekte arm. Dus dan pak je gewoon een zwaardere dumbbell :)

Wat maakt een bodybuilder? Iemand die bouwt aan et lichaam en ik doe gwn biceps tot ik voel dat ze vol zitten. Bicep groei hangt af van de grootte van je tricep. En yah ik train graag lats want ik wil ze huge!

kun je hier wat meer over vertellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Jma nee .. da heb ik wel niet gezegd..

Ik zeg

Gestrekte arm vs gebogen arm , met hand lager als elleboog

Dan wint de gebogen arm meet hand lager als elleboog ... Als die hand gelijk is met de ellebood dan is het inderdaad zwaarder .. dat weet ik ook wel ...

Je moet dus je arm rond de 25-30 ° naar onder laten hellen ... Je trekt dus een soort vanuit je elleboog en niet vanuit je hand :)

Ik heb het hier net getest met een licht gewicht en de gebogen arm met helling nr onder is zewaarder ... een stukje zwaarder zelfs...

je hand moet ALTIJD lager dan je elleboog blijven, of je je arm nu gestrekt of gebogen houdt.

Als je hand hoger dan je elleboog komt dan betekent dat dat je je schouder draait, je legt dan meer nadruk op front delts ipv side. Daarom is ie lichter.
Beste truc is gewoon zorgen dat je duimen ten alle tijde naar beneden wijzen, dan zorg je ervoor dat je goed nadruk legt op side delts.

ff ter illustratie;

deze ezel doet het niet helemaal correct;
http://www.youtube.com/watch?v=tQLf274OSkc

deze wel;
http://www.youtube.com/watch?v=YC8tmexqqWY

• Topic Starter Topic Starter
nicolas wat ga je hard man :D

ik voel met flyes (licht gebogen armen) altijd een knik bovenin me linker arm, ben er dus mee gestopt en doe nu gewoon flyes met een arm die onderin de beweging op 90graden staat, dat is inderdaad veel lichter/minder intensief dan met een gestrekte arm. Dus dan pak je gewoon een zwaardere dumbbell :)

kun je hier wat meer over vertellen?

Veel mensen denken dat de biceps voor het grootste deel verantwoordelijk is voor een zogenaamde ‘grote’ bovenarm. Hierbij wordt de triceps veelal vergeten. Dit terwijl de triceps gemiddeld 40% meer spiermassa bezit dan de biceps. Met andere woorden: de omvang van de bovenarmen wordt in grotere mate bepaald door de triceps dan de biceps. Doe hier je voordeel mee, geef je triceps minstens zoveel aandacht als je biceps!

De biceps bestaat uit 2 spieren. Een lange en een korte spier.
Veel mensen denken dat de biceps de grootste spier is van de arm, maar dat is zeker niet waar. Het volume van je arm wordt bepaald door de triceps, maar de biceps is wel belangrijk!

hierbij hoop ik een goed antwoord te hebben geheven :D

beetje bodybuilder weet dit toch wel

Wat is die Brachialis ofzo dan?

Veel mensen denken dat de biceps voor het grootste deel verantwoordelijk is voor een zogenaamde ‘grote’ bovenarm. Hierbij wordt de triceps veelal vergeten. Dit terwijl de triceps gemiddeld 40% meer spiermassa bezit dan de biceps. Met andere woorden: de omvang van de bovenarmen wordt in grotere mate bepaald door de triceps dan de biceps. Doe hier je voordeel mee, geef je triceps minstens zoveel aandacht als je biceps!

De biceps bestaat uit 2 spieren. Een lange en een korte spier.
Veel mensen denken dat de biceps de grootste spier is van de arm, maar dat is zeker niet waar. Het volume van je arm wordt bepaald door de triceps, maar de biceps is wel belangrijk!

hierbij hoop ik een goed antwoord te hebben geheven :D

+1. de triceps is +/- 3/4e van de bovenarm, dus de triceps bepaalt voornamelijk "de grote bovenarm" ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Brachials ontspring hafweg de humerus (opperarmbeen) en hevjt aan ter hoogte van de ulna (ellepijp). Zorgt voor supinatie en pronatie van de voorarm.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nice :) dus hij pakt nog een beetje aanhechting mee ook.

*als ik me niet vergis* bovenste gedeelte van de onderarm, net onder de aanhechting bicep/onderarm. Loo?

Dat is de brachioradialis die jij bedoelt denk ik (de spier met hammer curls veel mee doet).

De brachialis ligt onder de biceps, dus zeg maar tussen de biceps en triceps in.
Als je meer nadruk op brachialis wilt leggen dan moet je de barbell heel smal pakken, dus handen bijna tegen elkaar, of pronated curls.

Milos legt het hier nog ff uitstekend uit;

http://thefitshow.tv/remastered/season3/?videoId=1027011684

Zo veel nuttige info hier:)! Brachioradialis train je idd met de hammer curl. Gaat trouwens lekker met je nicolas;)

@ Loo , die laatste doet nog steeds de oefenning niet zo zwaar als ik hem zeg ...

als ik zo naar je training kijk van gister moet ik weer hard aan de slag :D

Hoop dat ik morgen mn routine weer op kan pakken, vandaag weer bijna volledig gegeten.Morgen weer 100% als het goed is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kijk dit bedoel ik nu .. Ok dit zijn wel bent over lateral raises .. maar zie de hoek van de arm .. als je een lijn zou trekken die gelijk loopt me de onderarm loopt die niet parallel met de grond , maar het zal de grond snijden VOOR je .. (niet achter natuurlijk anders hou je ze naar de lucht)

Dit doet ik met mijn gewone lateral raises ook , en ik moet zeggen dat ze zo nog veel zwaarder zijn :)

• Topic Starter Topic Starter
Goed vandaag wask freaky pump up kweenie hoet kwam!

squat

10*stang
15*45kg
12*55kg
10*65kg
10*75
8*85
6*60

legpress vertical

15*110
15*110

gwne legpress