XXL Nutrition

Nicolas training for bigness

• Topic Starter Topic Starter
je doet flyes als opwarming en je traint je schouders?

Ik heb altijd geleerd vn de spiergroep op te warmen waar je vooral mee begint :p

flyes voor schouders zo je staat recht en pakt lichte dumbbells en doet ze naar boven en zakt tot net aan je neus en weer naar boven...

goeie schouder training , alleen heeft de neckpress niet zoveel zin meer vanwege je db press + upright row = genoeg voor je voorkant , dan had je er beter mee kunnen beginnen - voor de rest aardig weer wat setjes - hoe lang doe je over deze training ?

goeie schouder training , alleen heeft de neckpress niet zoveel zin meer vanwege je db press + upright row = genoeg voor je voorkant , dan had je er beter mee kunnen beginnen - voor de rest aardig weer wat setjes - hoe lang doe je over deze training ?

Nek press is meer belasting op achterste deelte van schouders tis met barbell behind nek he.. EN ik doe er 1uur30min over met af en toe wat puffen en blazen en plassen en zuipen :D

hier word wel meer de fout mee ingegaan , de neckpress is voor voorkant en zijkant schouders , dus vandaar dat ik dit zei want nu pak je dus 3 * een voorkant-oefening - de neckpress ie tevens een compound-oefening , en die kan je beter aan het begin van je training pakken . anderhalf uur is lang maar het kan dat jij iets meer rust neem dan ik

Mooie training maat :)

hier word wel meer de fout mee ingegaan , de neckpress is voor voorkant en zijkant schouders , dus vandaar dat ik dit zei want nu pak je dus 3 * een voorkant-oefening - de neckpress ie tevens een compound-oefening , en die kan je beter aan het begin van je training pakken . anderhalf uur is lang maar het kan dat jij iets meer rust neem dan ik

Klopt helemaal wat je zegt. Elke press oefening, of je hem nu voor-naast-of achter je nek langs pakt is hoofdzakelijk front delts en ook wat zijkant.
Ik dacht vroeger ook dat neck press voor achterkant schouders was; WRONG!!!!

behind neckpress is toch achterkant?? Dar krijg ik anders toch pijn vn

incline chest press

15*18kg
14*20kg
12*22kg
8*24kg

flat barbell chest

10*30kg
10*45kg
8*55kg
6*65kg

cable crossover

15*18kg
12*20kg
10*22kg
8*27kg

dumbbell flyes
10*10kg
10*10kg
10*12kg
10*12kg

skullcrushers

10*18kg
10*20kg
10*22kg
8*25kg

abs
thats it

eerste 2 oefeningen zijn incline bench en flat bench neem ik aan?

Ok, want met chest press bedoelen ze toch meestal een oefening op zo'n apparaat, nette weights

incline chest press

15*18kg
14*20kg
12*22kg
8*24kg

flat barbell chest

10*30kg
10*45kg
8*55kg
6*65kg

cable crossover

15*18kg
12*20kg
10*22kg
8*27kg

dumbbell flyes
10*10kg
10*10kg
10*12kg
10*12kg

skullcrushers

10*18kg
10*20kg
10*22kg
8*25kg

abs
thats it

ook hier gaat hij lekker

Laatst bewerkt door een moderator:

kan ik bijna niet geloven ... ok je gaat hem vanzelfsprekend ook opspannen , maar of hij feller wordt getraind als de achterkant weet ik niet ...

1 way to find out , ik doe hem volgende week en ik voel waar het ****ing pijn doet :rolleyes:

kan ik bijna niet geloven ... ok je gaat hem vanzelfsprekend ook opspannen , maar of hij feller wordt getraind als de achterkant weet ik niet ...
1 way to find out , ik doe hem volgende week en ik voel waar het ****ing pijn doet :rolleyes:

Nee dat is logisch, je bent ook pas 18 je kunt nog niet alles weten.
Ik dacht vroeger ook dat hij voor achterkant schouders was.
Maar soms moet je wat aannemen van mensen die al wat langer meedraaien ;)

Gaat goed hier, blijven knallen bro!

Kijk nou eens hoe je armen bewegen. Dan zie je toch dat er vooral kracht geleverd moet worden door de voorste schouderkop.
Makkelijk gezegd: die kop licht boven, en je beweegt tegen de zwaartekracht in, dus vooral de spier die bovenop liggen werken het meeste.
Maar anders zo als Loo doen: aannemen van de mensen die al langer trainen. Daar reken ik mezelf overigens niet bij. Maar loo, 3Xl enz enz.

Terug
Naar boven