AndroidHealthClinic

Nicolas training for bigness

Oke dan nico :thumbs:

Je kan wel merken dat je lekker in de bulk zit:D!

Steken in de onderrug? Dat klinkt fout. Wel een goede warming up gedaan? Of had het al voor de training?

bwa, ik heb die steken ook als ik gedeadlift heb, de dag erna voel ik er niks meer van, misschien is dit iets dat verschilt van persoon tot persoon

• Topic Starter Topic Starter
Steken in de onderrug? Dat klinkt fout. Wel een goede warming up gedaan? Of had het al voor de training?

effe paar reps op cable seated row en toenk 1e keer wou deadlift vaspakken de 60kg wasset bij de 1e rep te doen na 2-3reps voelde ik et niejmeer tot ik ruste en overging naar volgend setje en voelde et weer 2-3reps ??? Nu gewoon rug rechthouden en warm badje en vroeg in bed :D

c'est ça, warm badje/douche werkt ook altijd bij mij :p

effe paar reps op cable seated row en toenk 1e keer wou deadlift vaspakken de 60kg wasset bij de 1e rep te doen na 2-3reps voelde ik et niejmeer tot ik ruste en overging naar volgend setje en voelde et weer 2-3reps ??? Nu gewoon rug rechthouden en warm badje en vroeg in bed :D
Ik zou er toch mee uitkijken. Gewoon erg goed rusten idd, maar als je er ook maar een beetje last van krijgt zou ik de volgende week ff deadlifts overslaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
die steken heb ik ook soms
net alsof er iets in me gestoken word .. maar dat trek gwn even en dan gaat het weer weg ..

soms ook alsk ga liggen enzo , ik heb wel de indruk dat sinds ik zo een riem draag voor ondersteunning van men onderrug da het minder is

ik heb elke keer als ik deadlifts doe, de rest van de training een beetje last van de rug, maar als ik geslapen heb is dat allemaal van me af, niks aan eht handje dus :)

Goed bah nog steeds wat rugpijn maar al wat minder toch kunnen squatten :D

squat:
20*40kg
15*50kg
15*60kg
12*60kg
10*70kg
10*85kg

leg curls
10*32kg
10*32kg
10*32kg
10*32kg

leg extension
10*45kg
10*50kg
10*55kg
8*55kg

calve raise
10*40kg
10*40kg
12*45kg
10*45kg

legpress
15*110
15*110
10*110
5*130

(vertical en knie'n tot aan buik)

triceps pushdown
15*20
15*20
8*24
8*24

skullcrusher
15*22
15*22
10*22
8*22 (ver naar achteren)

Voeding:
na trainen 1zakje rijst + 300gr stoomgroenten en 3gebakken pangasiusfilets en strx bak kwark met appel :D Hellyeah

netjes nico , hou je rug goed in de gaten he

Span je je dwarse buikspieren wel aan?

Goede training; let goed op je houding en of alle gewichten goed zitten. Je rug is 1 van de meest gevoelige spieren dus goed opletten.;) Ga trouwens mijn seizoen gewoon afmaken al zal ik volgende week alles met links moeten gooien.

Ik let eigenlijk meer op de houding van benen en rug misschien eens de concentratie op de buik zetten. Want de core is de basis toch :D Volgende keer eens proberen!

Het is redelijk essentieel. Met een slechte techniek kun je kleine gewichten ook wel omhoog krijgen. Bij grotere gewichten zal je er toch op moeten gaan letten anders krijg je klachten. Je voelt die prikkels niet voor niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
doe zo een riem aan , dan voel je drekt hoe het met je buik zit :)

Buikspieren werkt beter dan een riem, een riem wordt vaak gebruikt om de buik tegen uit te zetten om zo kracht over te dragen op de rug om deze te fixeren. De buikspieren op zich zijn ook al sterk en zouden echt gefixeerd moeten zijn gedurende de gehele beweging. Dit helpt je instabiliteit (volgens mij kom je prikkels daar door). Als die prikkels echt pijnlijk zijn zou ik me zelfs afvragen of je er wel mee door moet goed gaan. Lijkt me niet echt best namelijk

Terug
Naar boven