persoonlijk heb ik m'n horizon nog niet verbreed wat Ulver betreft, alleen Shadows of the Sun ooit gedownload. Vind je het oudere werk een aanrader?
Ik denk dat het ervan af hangt; Ze hebben zogezegd 3 black metal cds gemaakt:
Bergtatt = meer folky black metal, met wat meer melodieën ingeweven
Kveldsanger = eigenlijk gewone folk/ambient
Nattens madrigal = voor mij een van dé black metal albums ooit gemaakt; door mijn muzieksmaak te verbreden ben ik de meeste black metal een beetje afgevallen, maar dit album zal er altijd blijven staan. Het zou volgens de overlevering (

) opgenomen zijn in een bos
hier het openingsnummer:
http://www.youtube.com/watch?v=57pPK9LIa34
In de black metal zelf zijn ze eigenlijk zelf al vernieuwend geweest en dan zijn ze beginnen experimenteren met ambient, zijn ze soundtracks beginnen maken
als je shadows of the sun goed vond dan moet je eens kijken naar lykantropen en svidd n*ger; twee soundtracks van noorse films; je moet ze wel in hun geheel beluisteren, het is alsof het 2 lange nummers zijn en perdition city ligt ook in dezelfde lijn.
Oorspronkelijk vond ik blood inside hun minste werk, maar nu betrap ik me erop dat ik het meeste naar die cd luister omdat hij zo verrassend is. Ik ben wel heel hard fan eigenlijk; ik heb limited edition pressings van enkele albums en zelfs één testpressing nr 2 van de 5 die gedrukt zijn
/fanboy rant