MuscleMeat

Niet negatieve muziek

dus er zijn nog mensen die van het nieuwe Ulver houden?

ik vind het overigens vreemd dat je over jezelf zegt dat je geconditioneerd wordt door zgn negatieve muziek; ik vraag me overigens af wat voor muziek dat dan is. Ik hoop dat we het niet over teenage angst muziek zoals linkin park en dergelijke hebben? Ik denk dat mensen al eens durven om de zaken simpeler voor te stellen dan ze zijn. De vorming van een karakter is volgens mij onderhevig aan heel wat factoren; in de eerste plaats genetische. Ik denk niet dat je op een magische manier zal veranderen in een nieuwe en betere persoon door even van muziekstijl te veranderen. Je hebt er wel baat bij om je horizon wat te verbreden; op elk gebied dan

Als je wil naar trieste muziek luisteren, doe dat dan; wil je de volgende dag naar circusmuziek luisteren, doe dat dan ook

hier: hier word je vrolijk van:

http://www.youtube.com/watch?v=sJFEVAbTzxo

(maar dat nummer kende je al)

persoonlijk heb ik m'n horizon nog niet verbreed wat Ulver betreft, alleen Shadows of the Sun ooit gedownload. Vind je het oudere werk een aanrader?

Ik denk dat het ervan af hangt; Ze hebben zogezegd 3 black metal cds gemaakt:

Bergtatt = meer folky black metal, met wat meer melodieën ingeweven
Kveldsanger = eigenlijk gewone folk/ambient
Nattens madrigal = voor mij een van dé black metal albums ooit gemaakt; door mijn muzieksmaak te verbreden ben ik de meeste black metal een beetje afgevallen, maar dit album zal er altijd blijven staan. Het zou volgens de overlevering (:D) opgenomen zijn in een bos

hier het openingsnummer: http://www.youtube.com/watch?v=57pPK9LIa34

In de black metal zelf zijn ze eigenlijk zelf al vernieuwend geweest en dan zijn ze beginnen experimenteren met ambient, zijn ze soundtracks beginnen maken

als je shadows of the sun goed vond dan moet je eens kijken naar lykantropen en svidd n*ger; twee soundtracks van noorse films; je moet ze wel in hun geheel beluisteren, het is alsof het 2 lange nummers zijn en perdition city ligt ook in dezelfde lijn.
Oorspronkelijk vond ik blood inside hun minste werk, maar nu betrap ik me erop dat ik het meeste naar die cd luister omdat hij zo verrassend is. Ik ben wel heel hard fan eigenlijk; ik heb limited edition pressings van enkele albums en zelfs één testpressing nr 2 van de 5 die gedrukt zijn

/fanboy rant

Terug
Naar boven