AndroidHealthClinic

Nieuw en zoek wat advies

JakobusV

Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
110kg
Yo

Ik ben nieuw hier, aangeraden door een kotgenoot hier wat raad te vragen.

Ik ben redelijk nieuw met gewicht heffen. Ik doe nu 3 maand starting strength. Ik ben zeker sterker maar wil vooral er beter uitzien.

Maar wil meer naar een bodybuilding programma. Ik heb overgewicht en wil hier echt wel iets aan doen.
Ik had met SS geprobeerd cardio te doen maar dan was ik kaput, maakt ook een groot verschil in mijn lifst de workouts erna.

Een week heeft 7 dagen. Hoe graag wil jij van je overgewicht af?

Dit lijkt mij een hele goede:
Maandag SS
Dinsdag 45 a 60 minuten cardio.
Woensdag SS
Donderdag 45 a 60 minuten cardio
Vrijdag SS
Zaterdag 45 a 60 minuten cardio

De krachttraining zorgt voor meer spiermassa en dat je verbranding alle dagen hoger blijft. En de cardio zorgt ervoor dat je vet verbrand.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, ik zal het proberen, ik twijfelde of dit zou werken, dankje!

Heb je ook een voedingsschema? Of hou je dit tenminste bij? Natuurlijk ook erg belangrijk wil je van je overgewicht af......

Vooral een goed voedingsschema opstellen,anders zal al dat sporten niet het gewenste resultaat opleveren.

Wat voor cardio doe je? Er zijn nogal wat soorten en de impact kan nogal verschillen.

Mijn benen konden gewoon na een tijd niet meer mee :p
En ik ging voornamelijk stappen/joggen buiten.

Ook twijfel ik mij eerst meer te focussen op yoga omdat mijn flexibiliteit slecht is. Dit in combinatie cardio en bv callisthenics.

Vervang anders één of twee sessies joggen door fietsen (buiten of binnen), werkt prima voor het opbouwen van je conditie en werkvermogen, zonder de vaak belastende impact die hardlopen heeft op je benen.

Ik ben echt superslecht in fietsen en vind cardio binnen zo saai :p Het zijn trouwens niet echt mijn knieeën maar vooral beenspieren waar ik last van heb. Maar Ik zal het eens proberen. Ook al aan zwemen gedacht maar dan moet ik geld vinden haha

Ik ben echt superslecht in fietsen en vind cardio binnen zo saai :p Het zijn trouwens niet echt mijn knieeën maar vooral beenspieren waar ik last van heb. Maar Ik zal het eens proberen. Ook al aan zwemen gedacht maar dan moet ik geld vinden haha
Beginnen met zijwieltjes dan maar? :D

Ja, het is saai, maar als je je ergens mee kunt vermaken is de tijd zo voorbij. Muziek, filmpje etc.

Beginnen met zijwieltjes dan maar? :D

Ja, het is saai, maar als je je ergens mee kunt vermaken is de tijd zo voorbij. Muziek, filmpje etc.

Haha, zal wel lukken zonder zijwieltjes :p
Ook zoek ik al een tijd een goede workout voor callisthenics, maar ik vind niet echt iets om dat te leren opbouwen, tips?

Heb je er wel eens aan gedacht om. Verhalen tegaan schrijven:p

Een week heeft 7 dagen. Hoe graag wil jij van je overgewicht af?

Dit lijkt mij een hele goede:
Maandag SS
Dinsdag 45 a 60 minuten cardio.
Woensdag SS
Donderdag 45 a 60 minuten cardio
Vrijdag SS
Zaterdag 45 a 60 minuten cardio

De krachttraining zorgt voor meer spiermassa en dat je verbranding alle dagen hoger blijft. En de cardio zorgt ervoor dat je vet verbrand.

Cardio (hoge intensiteit aerobe training) of lage intensiteits aerobe training want 45-60min cardio is een heele ruk.

Ik schrijf al verhalen :D
Maar ik zal het hierbij laten en jullie goede raad meenemen?
Ik vermoed dat lage intesiteits aerobe training beter is voor mij om vol te houden.

Terug
Naar boven