AndroidHealthClinic

Nieuw en zoek wat advies

JakobusV

Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
110kg
Yo

Ik ben nieuw hier, aangeraden door een kotgenoot hier wat raad te vragen.

Ik ben redelijk nieuw met gewicht heffen. Ik doe nu 3 maand starting strength. Ik ben zeker sterker maar wil vooral er beter uitzien.

Maar wil meer naar een bodybuilding programma. Ik heb overgewicht en wil hier echt wel iets aan doen.
Ik had met SS geprobeerd cardio te doen maar dan was ik kaput, maakt ook een groot verschil in mijn lifst de workouts erna.

Een week heeft 7 dagen. Hoe graag wil jij van je overgewicht af?

Dit lijkt mij een hele goede:
Maandag SS
Dinsdag 45 a 60 minuten cardio.
Woensdag SS
Donderdag 45 a 60 minuten cardio
Vrijdag SS
Zaterdag 45 a 60 minuten cardio

De krachttraining zorgt voor meer spiermassa en dat je verbranding alle dagen hoger blijft. En de cardio zorgt ervoor dat je vet verbrand.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, ik zal het proberen, ik twijfelde of dit zou werken, dankje!

Heb je ook een voedingsschema? Of hou je dit tenminste bij? Natuurlijk ook erg belangrijk wil je van je overgewicht af......

Vooral een goed voedingsschema opstellen,anders zal al dat sporten niet het gewenste resultaat opleveren.

Wat voor cardio doe je? Er zijn nogal wat soorten en de impact kan nogal verschillen.

Mijn benen konden gewoon na een tijd niet meer mee :p
En ik ging voornamelijk stappen/joggen buiten.

Ook twijfel ik mij eerst meer te focussen op yoga omdat mijn flexibiliteit slecht is. Dit in combinatie cardio en bv callisthenics.

Vervang anders één of twee sessies joggen door fietsen (buiten of binnen), werkt prima voor het opbouwen van je conditie en werkvermogen, zonder de vaak belastende impact die hardlopen heeft op je benen.