XXL Nutrition

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Bizar weinig kcal in 30ml. Dat kan idd bijna niet "gezond" zijn.

Altijd grappig om te zien dat ze zo blij zijn met "0% vet".
Gros van de bevolking denkt nog altijd dat vetten de enige dikmakers zijn.

Ja en dat je van roomboter eerder dood gaat, van Aspartaam krijg je allerhande aandoeningen en van brood wordt je dik... de broodjes aap verhalen rondom voeding zijn eindeloos.

Zuivel is de duivel.

10kg Nutella potten?:scratch:

Hoezo 'de enige'? Dus vetten zijn een dikmaker en er zijn er nog meer?
Dik worden kun je van alles, zolang je maar (structureel) meer kcal binnenkrijgt dan dat je verbruikt.

En hoezo kan dat niet gezond zijn? Dan is Coca Cola Zero en XXL Light Sauce zeker ook ongezond? Tegenwoordig kun je niets meer eten/drinken. Zoetstoffen, E-nummers, brood (of zelfs carbs in z'n totaliteit), zuivel, verzadigde vetten, suikers, cafeïne; van al deze producten zijn er mensen die roepen dat het zo slecht is voor je gezondheid, maar ik heb nog maar weinig bewijs hiervan gezien. Het enige wat zeker is, is als je alles gaat vermijden je vrijwel niets meer kan eten en dus dood gaat. :P

Hoezo 'de enige'? Dus vetten zijn een dikmaker en er zijn er nog meer?
Dik worden kun je van alles, zolang je maar (structureel) meer kcal binnenkrijgt dan dat je verbruikt.

En hoezo kan dat niet gezond zijn? Dan is Coca Cola Zero en XXL Light Sauce zeker ook ongezond? Tegenwoordig kun je niets meer eten/drinken. Zoetstoffen, E-nummers, brood (of zelfs carbs in z'n totaliteit), zuivel, verzadigde vetten, suikers, cafeïne; van al deze producten zijn er mensen die roepen dat het zo slecht is voor je gezondheid, maar ik heb nog maar weinig bewijs hiervan gezien. Het enige wat zeker is, is als je alles gaat vermijden je vrijwel niets meer kan eten en dus dood gaat. :P

Met mijn opmerking doelde ik op het feit dat de gewone burger zich vaak zorgen maakt over het teveel binnenkrijgen van vetten.
Dit omdat men denkt dat alleen vetten de boosdoeners zijn en dit ook snel vet aanzet.

Echter houden ze geen rekening met het feit dat het niet zozeer om de vet gaat, maar vooral de kcal's die men (teveel) eet.
Of dit nu uit koolhydraten komt, of uit eiwitten of dus vetten, maakt voor je lichaam globaal gezien niet echt uit. Ik denk dat wij het dus aardig met elkaar eens zijn:cool:
Uiteraard zitten er in vetten meer kcal in verhouding dan in eiwit of in koolhydraten, maar dat even terzijde.

Tja, wat is de definitie van "gezond"?
Ik ben het met je eens dat je tegenwoordig echt letterlijk óveral op moet letten, wat simpelweg gewoon niet gaat.
Helaas denk ik dat er ook amper bewijs te vinden is betreft wat het eten van een bepaalde E-nummer, zoetstof of conserveermiddel op lange termijn met een lichaam doet.
Zo zijn er bijvoorbeeld ook studies over dat het gebruiken van parfum of deo, op lange termijn, neuromusculaire aandoeningen kan veroorzaken.

Als het zo dicht mogelijk bij de natuur staat, moet het allemaal wel meevallen denk ik. :fries:

Als het zo dicht mogelijk bij de natuur staat, moet het allemaal wel meevallen denk ik. :fries:
Dichtbij genoeg?
IMG_20190529_175244.jpg

Terug
Naar boven