MuscleMeat

Nieuws Nieuw Lady Gaga album eindelijk in zicht!

Dat is ook wel waar, vergeleken met die nummers is Lady Gaga's muziek idd 2 keer niets. (ook al heeft ze veel meer talent dan Madonna). Zal wel komen omdat we toen in de jaren 80 zaten en de muziek toen in het algemeen veel hemelser, specialer was.

Maar jij kan die verschrikkelijke poeha, gimmicks er omheen juist wel waarderen of gaat het je alleen om de muziek ?

Meer talent dan Madonna? Betwijfel ik sterk :)

yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah !!!!!

• Topic Starter Topic Starter
Maar jij kan die verschrikkelijke poeha, gimmicks er omheen juist wel waarderen of gaat het je alleen om de muziek ?

Naast haar muziek kan ik zeker ook haar excentriek gedrag, haar drang tot shockeren en zo waarderen. Het feit dat haar stijl zo apart is vind ik ook gewoon top, dat freak-gehalte zoals Prince.. :heart:

Meer talent dan Madonna? Betwijfel ik sterk :)

Madonna kan amper een noot juist zingen als ze live zingt, terwijl Gaga toch wel aardig sterk is live en bovendien ook nog eens vrij goed met de piano overweg kan..

Denk dat je gewoon een wat mindere live performance hebt gezien, hebben ze allemaal wel eens. Ik hoor hier geen valse noten:

http://www.youtube.com/watch?v=s8oJV81jq6A

http://www.youtube.com/watch?v=nrSTENib52s

Deze video's zijn idd een pak beter dan diegene die ik al gezien had. Blijkbaar is ze soms live toch nog zo slecht niet dan ik dacht:P
Maar op alle video's die ik al gezien heb van haar (met uitzondering hier van die eerste video waar het zingen haar tot mijn verbazing precies wel aardig gemakkelijk afgaat), vind ik dat ze haar echt altijd enorm moet inspannen om juist te kunnen zingen, lijkt telkens wel een soort strijd, opgave voor haar om telkens de juiste noten te kunnen scoren.. Terwijl bij Lady Gaga het zingen haar imo een pak beter afgaat, ze precies totaal geen moeite heeft om juist te zingen.

Zoals hier bv:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHrMflS493I

In tegenstelling tot Madonna weet zij gewoon dat in zeker 90% van de tijd ze er altijd juist opzit en daarom komt ze ook veel ontspannender over als ze zingt, is voor haar gewoon no big deal om juist zingen. Je kan gewoon niet ontkennen dat ze toch wel een pak talent heeft. :D

ik heb madonna 1x live bezig gezien en was met momenten niet om aan te horen echt vals.. Lady Gaga is veel toonvaster

Precies, zou daarom ook nooit een concert bijwonen van Madonna. Heb al genoeg gehoord dat het soms echt niet om aan te horen is. Lady Gaga heeft ook echt een stem als een klok. Vaak wijkt ze dan ook nog eens van de gewone standaardmelodie af en zo, ze speelt er gewoon veel meer mee, wat alleen maar echte artiesten doen.

Laatst bewerkt:
ik heb madonna 1x live bezig gezien en was met momenten niet om aan te horen echt vals.. Lady Gaga is veel toonvaster

[/COLOR]http://www.youtube.com/watch?v=EtmPCuOTYMg&feature=related
Er is een groot verschil tussen een rustig nummer aan de piano, en op een podium een hele performance doen waarbij zowel fysieke inspanning als stemcontrole een rol gaan spelen. Appelen en peren vergelijken dus.

Grappig dat Madonna nu plots geen noot meer juist kan zingen omdat je toevallig een minder optreden hebt gezien. Al eens aan gedacht dat ze beiden al mindere en betere optredens hebben gedaan?

Geef het op T, jij en ik weten ook dat we over 100 jaar terugkijken op een periode die "The Age of Gaga" genoemd zal gaan worden.

Er is een groot verschil tussen een rustig nummer aan de piano, en op een podium een hele performance doen waarbij zowel fysieke inspanning als stemcontrole een rol gaan spelen. Appelen en peren vergelijken dus.

Grappig dat Madonna nu plots geen noot meer juist kan zingen omdat je toevallig een minder optreden hebt gezien.

filmpje was gewoon even een voorbeeld dat gaga wel degelijk kan zingen

en ik heb ook nergens gezegd dat Madonna plots geen noot meer juist kan zingen. Wel tijdens het optreden wat ik heb gezien, en andere commentaren die ik op het net heb gelezen over andere concerten

Geef het op T, jij en ik weten ook dat we over 100 jaar terugkijken op een periode die "The Age of Gaga" genoemd zal gaan worden.
Wishful thinking. Sowieso worden artiesten vandaag de dag veel sneller versleten dan vroeger, kijk naar al die andere Amerikaanse zangeressen waar we nog maar relatief weinig over horen enkele jaren na hun piek. Maar die hadden vaak nog kwaliteitsnummers, terwijl dit gewoon wegwerp-dancemuziek is, gehyped door de media en het web.

filmpje was gewoon even een voorbeeld dat gaga wel degelijk kan zingen
Had dat filmpje uiteraard al gezien, en dat ze kan zingen lijkt me logisch. Maar kunnen zingen en mooie muziek maken zijn twee verschillende dingen.

en ik heb ook nergens gezegd dat Madonna plots geen noot meer juist kan zingen. Wel tijdens het optreden wat ik heb gezien, en andere commentaren die ik op het net heb gelezen over andere concerten
Ga je bij alle artiesten wel een keer vinden, zelfs bij Gaga:

http://www.youtube.com/watch?v=rewWf3Mso2Q
http://www.youtube.com/watch?v=q6_SGlhZfGY

Zelfs de grootste madonna fans in mijn omgeving zijn er over eens dat Madonna live bijzonder slecht zingt maar meer dan goed maakt met de rest van haar show. In mijn omgeving is het ook zo'n soort van veelgebruikte metafoor. Als de dames ruzie hebben onderling, of wat dan ook, en er woorden vallen als "wat ben jij een vals wijf!", dan wordt Madonna er vaker wel dan niet bijgesleept.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:24 ----------

en dat ze kan zingen lijkt me logisch. Maar kunnen zingen en mooie muziek maken zijn twee verschillende dingen.

Dit klopt, want kunnen zingen is objectief vast te stellen. Mooi zingen echter niet.

nvt

Laatst bewerkt:
Ja, want Madonna is keiharde underground, non-commerciële cult, (of misschien beter gezegd hoogwaardige kunst) dat op die manier wereldwijde bekendheid geniet.

Zelfs de grootste madonna fans in mijn omgeving zijn er over eens dat Madonna live bijzonder slecht zingt maar meer dan goed maakt met de rest van haar show. In mijn omgeving is het ook zo'n soort van veelgebruikte metafoor. Als de dames ruzie hebben onderling, of wat dan ook, en er woorden vallen als "wat ben jij een vals wijf!", dan wordt Madonna er vaker wel dan niet bijgesleept.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:24 ----------

Dit klopt, want kunnen zingen is objectief vast te stellen. Mooi zingen echter niet.
Ik heb vroeger een live optreden gezien en heb daar toen niets van gemerkt, wel heb ik de indruk dat ze op latere leeftijd nonchalanter is bij live optredens en daarom wel eens fouten maakt. Maar het wordt hier natuurlijk enorm overdreven 'bijzonder slecht zingt' is gewoon belachelijke uitdrukking en dat heb ik al aangetoond met de video's in een vorige posts waarin ze gewoon prima zingt.

nvt

Laatst bewerkt:

Dan zijn geen echte fails imo, is er gewoon omgedaan. Ik kan je btw genoeg live video's tonen van Madonna die gewoonweg afschuwelijk zijn.

en op een podium een hele performance doen waarbij zowel fysieke inspanning als stemcontrole een rol gaan spelen

Bekijk dat filmpje van Gaga eens, zingen en dansen kost haar totaal geen moeite, terwijl Madonna soms bijna staat te sterven op het podium om haar act op te voeren en nog eens juist te zingen wat haar enorm vaak, soms totaal niet lukt. (wegens een enorm gebrek aan toonvastheid zoals Timmeeuh zegt)

Laatst bewerkt:
Madonna is rijp voor pensioen, maar ze hoopt dit uit te stellen door de liters botox die ze al in haar lichaam gepropt heeft gekregen. Nog even wat dollars meepikken met op te treden als een half spook en dan neemt haar dochtertje het wel over met de kledinglijn.

Het feit dat er serieuze discussies worden gevoerd over de vergelijking Madonna en Gaga bevestigd eigenlijk al hetgeen ik hier tracht duidelijk te maken. Gaga is al een wereldster, een fenomeen en cultfiguur, terwijl ze nog in de lente moet aankomen van haar carrière.

Terug
Naar boven