XXL Nutrition

Nieuw topic met weinig potentiele reacties, allochtonen meer aan het werk

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Een jaar eerder was de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen in de maanden juli, augustus en september nog meer dan drie keer zo hoog. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

DEN HAAG - Niet-westerse allochtonen lopen hun achterstand op de arbeidsmarkt iets in. In het derde kwartaal vorig jaar zaten bijvoorbeeld Marokkanen en Turken gemiddeld ruim twee keer zo vaak zonder werk als autochtonen.

Donner
Dat blijkt uit nieuwe cijfers die minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) in de Tweede Kamer bekendmaakte tijdens een debat over discriminatie op de arbeidsmarkt.
De gemiddelde werkloosheid onder de beroepsbevolking met een niet-westerse achtergrond bedroeg in het derde kwartaal van 2007 8,7 procent, tegen 3,7 procent onder autochtonen.

Toekomst
Donner noemde het ook geruststellend voor de toekomst dat uit onderzoek blijkt dat problemen met discriminatie verdwijnen zodra mensen met een exotische achtergrond eenmaal aan het werk zijn gekomen.
Discriminatie speelt vooral een rol bij de werving en selectie en niet op de werkvloer. Dat betekent volgens Donner dat er meer sprake is van 'onbekend maakt ombemind'.

Bezorgd
Daarbij benadrukte de CDA-bewindsman nog tegenover de Kamer dat nu allochtonen hun achterstand iets inlopen het niet betekent dat hij de ogen sluit voor discriminatie op de arbeidsmarkt. Zo is hij bezorgd dat negatieve beeldvorming vooral bepaalde groepen, in het bijzonder Marokkaanse en Antilliaanse jongeren, tegenwerkt op de arbeidsmarkt.

Reacties
PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer vroeg ook om apart beleid voor deze groepen. Haar PVV-collega Sietse Fritsma verzette zich heftig tegen positieve discriminatie en wees op het hoge aantal voortijdig schoolverlaters op het vmbo onder Marokkaanse Amsterdammers.
PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) wees ook de eigen verantwoordelijkheid van jongeren, maar zei tevens dat het aantal dropouts op het platteland net zo zorgwekkend is als in de stad.

nu.nl/economie | Arbeidsmarkt verbeterd voor allochtonen

De meesten werken dus, de meesten zijn niet crimineel, de meesten hangen geen radicalisme aan. Maar soms lijkt het net of we de aan de vooravond staan van een Armageddon veroorzaakt door al die 'verrotte' allochtonen.

Reageer vooral niet, bashingthreads zijn toch veel leuker.

Ik ga wel reageren hoor. Op dit moment werken ze. Zou tijd worden ook en geen wereldnieuws moeten zijn. Verder zullen ze voor langere tijd het werk niet vasthouden omdat ze sneller willen doorgroeien dan mogelijk is en meer geld willen hebben.

slinkse propaganda!

Heb het niet allemaal gelezen maar meer Dönner is altijd goed.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga wel reageren hoor. Op dit moment werken ze. Zou tijd worden ook en geen wereldnieuws moeten zijn. Verder zullen ze voor langere tijd het werk niet vasthouden omdat ze sneller willen doorgroeien dan mogelijk is en meer geld willen hebben.

Alsof jij kan voorspellen of weten wat iedereen wil. Er zijn genoeg allochtonen die blij zijn met een baan en weten dat meer geld ook inhoudt dat er meer kennis en opleiding noodzakelijk is.

Zou tijd worden is natuurlijk wel erg makkelijk gesteld, zo kan je alles afdoen als iets negatiefs. Wees blij dat de meerderheid bijdraagt aan de samenleving i.p.v. een uitkering te trekken.

Alsof jij kan voorspellen of weten wat iedereen wil. Er zijn genoeg allochtonen die blij zijn met een baan en weten dat meer geld ook inhoudt dat er meer kennis en opleiding noodzakelijk is.

Zou tijd worden is natuurlijk wel erg makkelijk gesteld, zo kan je alles afdoen als iets negatiefs. Wees blij dat de meerderheid bijdraagt aan de samenleving i.p.v. een uitkering te trekken.

Er moest toch iemand met iets reageren? :D

Ik kan niet voorspellen wat iedereen wil. Wel heb ik een goed beeld wat 90% van de jongeren wil die op een VMBO- of MBO-opleiding zit en in de groep valt waarover geschreven wordt. Die willen dus allemaal geld en status en het liefst heel snel ook. Laten we eerlijk zijn... dat is heel moeilijk met een opleiding op dat niveau.

Zou tijd worden lijkt me trouwens vrij reeel.

tuurlijk, dat is ook wel zo. Zit op dit moment tegenover een lief dametje, ook moslima, en doet keurig iedere dag dr werk. Deze mensen zijn ook niet het probleem, het zijn de mensen die op dit moment niét op hun werk zijn, die voor ergernis zorgen. En vaak rijden ze dan ook nog s in dikke bmw's, hoe ze dat doen is me ook een raadsel.

tuurlijk, dat is ook wel zo. Zit op dit moment tegenover een lief dametje, ook moslima, en doet keurig iedere dag dr werk. Deze mensen zijn ook niet het probleem, het zijn de mensen die op dit moment niét op hun werk zijn, die voor ergernis zorgen. En vaak rijden ze dan ook nog s in dikke bmw's, hoe ze dat doen is me ook een raadsel.

Dat meen je toch niet he?

Wat pat21 klopt wel hoor. Ze willen idd te veel en te snel.

Verder ben ik erg blij met deze vooruitgang.

altijd weer die k*t allochtonen :rolleyes:

Ze werken 26 weken en komen dan weer in aanmerking voor een uitkering :D
Het is gewoon een vicieuze cirkel

OMFG-Cat.jpg

EricR propaganda! :barf:

wat een uitspraak!
en dat in Eric's pro buitenlanders topic... :eek:

goede shit :thumbs:

Al is het natuurlijk je hart vasthouden als al die zelfmoordterroristen in de dop genoeg gaan verdienen om hun eigen bomgordel te bekostigen. (om vervolgens, als ze volgens de nieuwe geniale inzichten toch wel allemaal te snel willen, de baan niet krijgen, deze bomgordel te gebruiken.)

*hier stond een heel erg negatieve post, ik kan helaas geen complimentje over m'n lippen krijgen.

Terug
Naar boven