Fitness Seller

Nieuw topic met weinig potentiele reacties, allochtonen meer aan het werk

We just don't care that you don't care. Het lijkt er soms op dat slechte berichten beter worden ontvangen dan goede berichten. Het laatste waarschijnlijk als een soort van zelfbevestiging.

Natuurlijk is het niet meer dan logisch dat allochtonen gaan werken maar feit blijft dat ze door meerdere factoren een achterstand hebben of hadden. De meeste factoren zijn overigens voor rekening van de allochtoon zelf maar dan nog is een grotere arbeidsparticipatie een positief punt.

Eigenlijk is het ronduit schandalig dat ze nog een achterstand hebben !
3de, 4de generatie allochtonen die nog geeneens fatsoenlijk Nederlands spreken, etc ...
Dit ondanks de mogelijkheden die de maatschappij ze biedt om bij te leren, zich te ontwikkelen

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk is het ronduit schandalig dat ze nog een achterstand hebben !
3de, 4de generatie allochtonen die nog geeneens fatsoenlijk Nederlands spreken, etc ...
Dit ondanks de mogelijkheden die de maatschappij ze biedt om bij te leren, zich te ontwikkelen

Ah daarom is het inburgeringsplan zeker ook zo'n succes. Echt goede mogelijkheden inderdaad. Natuurlijk is er een mogelijkheid om alles zelf te leren maar dan moeten de cursussen wel beschikbaar zijn.

Wet inburgering is een sof, mede door de complexiteit maar ook de beperkte capaciteit per gemeente.

Ah daarom is het inburgeringsplan zeker ook zo'n succes. Echt goede mogelijkheden inderdaad. Natuurlijk is er een mogelijkheid om alles zelf te leren maar dan moeten de cursussen wel beschikbaar zijn.

Wet inburgering is een sof, mede door de complexiteit maar ook de beperkte capaciteit per gemeente.

En misschien ligt dat dan weer aan het gebrek aan interesse ervoor ...
Of de goodwill van de allochtonen zelf om iets op poten te zetten. Ze kunnen per slot van rekening
toch ook samenkomen voor tal van dingen uit hun land te bespreken. Dus waarom niet om de simpele
dingen van een ander land te leren.

• Topic Starter Topic Starter
En misschien ligt dat dan weer aan het gebrek aan interesse ervoor ...
Of de goodwill van de allochtonen zelf om iets op poten te zetten. Ze kunnen per slot van rekening
toch ook samenkomen voor tal van dingen uit hun land te bespreken. Dus waarom niet om de simpele
dingen van een ander land te leren.

Hoe kan je zelf iets op poten zetten als je hier net bent? Let wel het gaat hier om nieuwkomers, voor degenen die hier al tig jaar wonen en de taal nog niet spreken heb ik geen goed woord over.

De overheid heeft een belofte gedaan om de inburgeringscursussen te gaan geven. Dan zou je niet al te snugger zijn als je duizenden euro's gaat uitgeven aan cursussen die meestal van niet al te hoge kwaliteit zijn.

Inspanningsverplichting van de kant van de allochtoon is er altijd maar van een overheid mag ook wel iets verwacht worden. Anders hadden ze nooit cursussen moet beloven. Huidige situatie laat duizenden nieuwkomers in het ongewisse welke cursus relevant is of niet.

Het probleem situeert zich hoofdzakelijk bij het mannelijk gedeelte van de allochtone bevolking. De meisjes/vrouwen willen echt wel verder studeren en iets van hun leven maken. Je ziet bijv. dat er hier veel van naar het hoger onderwijs doorstromen, terwijl dat bij de mannen quasi nihil is. Tenminste als die ze onder het juk van jun mannelijke familieleden onderuit geraken.

Het is natuurlijk ellendig om te zien dat "allochtonen" die hier geboren zijn weinig of geen Nederlands spreken. Langs de andere kant dient ook opgemerkt te worden dat de taalcursussen bomvol zitten en er ellelange wachtlijsten bestaan.

Hoe kan je zelf iets op poten zetten als je hier net bent? Let wel het gaat hier om nieuwkomers, voor degenen die hier al tig jaar wonen en de taal nog niet spreken heb ik geen goed woord over.

De overheid heeft een belofte gedaan om de inburgeringscursussen te gaan geven. Dan zou je niet al te snugger zijn als je duizenden euro's gaat uitgeven aan cursussen die meestal van niet al te hoge kwaliteit zijn.

Inspanningsverplichting van de kant van de allochtoon is er altijd maar van een overheid mag ook wel iets verwacht worden. Anders hadden ze nooit cursussen moet beloven. Huidige situatie laat duizenden nieuwkomers in het ongewisse welke cursus relevant is of niet.

Ah ha ... true !

Mijn punt is iig dat ik me toch zorgen begin te maken over het niveau van de gemiddelde gevangenisbewaarder (al zal ik daarbij de taakomschrijving op je contract wss geen eer aan doen) :D

Je hebt gelijk, mijn veiligheid (en uiteraard die van mijn andere collega's) is simpelweg in gevaar door deze 'positieve discriminatie'.

Epic self own reply dus jij werkt ook bij de Vomar :roflol:

Epic 'ik-heb-het-VMBO-niet-gehaald' opmerking. De twee alinea's staan los van elkaar. :rolleyes:

Tja voor zowel positieve als negatieve discriminatie heb ik geen goed woord over. Gewoon degene die het meest geschikt is voor de functie zou die ook moeten bekleden imo. Of dat een Moslim , Christen , een vrouw etc etc is maakt geen moer uit imo.

Verder is het goede zaak dat allochtonen meer aan het werk gaan. Ik hoop dat het geen moment opname is maar iets structureels.

We just don't care that you don't care. Het lijkt er soms op dat slechte berichten beter worden ontvangen dan goede berichten. Het laatste waarschijnlijk als een soort van zelfbevestiging.

Natuurlijk is het niet meer dan logisch dat allochtonen gaan werken maar feit blijft dat ze door meerdere factoren een achterstand hebben of hadden. De meeste factoren zijn overigens voor rekening van de allochtoon zelf maar dan nog is een grotere arbeidsparticipatie een positief punt.

Weet je wat ik zo jammer vind.
Dat de turken, marokanen, indo's, Suri's antilianen enz enz die ik ken (laat ik het anders zeggen, waar ik mee omga, in de vrienden/kenissenkring zitten), toevallig wel allemaal werken, fatoenslijk NL spreken, geen gezanik over godsdienst hebben, coïtus hebben, eten wat ze willen eten en gewoon relaxed zijn.

Achterstanden bij een 3e of 4e generatie allochtoon hoort imo niet meer te bestaan.

Maar als ik filmpjes zie van Nederlandse (autochtone) jongeren uit de randstad die praten als een halve marokaan moet ik gewoon lachen.
Dan denk ik echt: wat een randdebielen in dit land.

Een bericht van Donner? Dan is het dus puur gelul.

Ietsje beter, maar nog steeds zwaar onvoldoende natuurlijk. En die onzin over discriminatie, alsof werkgevers aan de grond van het probleem liggen, is natuurlijk flauwekul. Werkloosheid is vooral een probleem van de werknemer, niet de werkgever (uitzonderingen daar gelaten).

Zo makkelijk is het niet.. het is een feit dat werknemers op basis van nationaliteit de deuren gewoon sluiten voor een werknemer.. en daar ligt het probleem al.. is niet de werknemer te verwijten en ook niet eens de werkgever.. het is een ontwikkeling die is ontstaan waardoor veel jongens gewoon minder kans hebben.. en DAT is nou wat ik zo sneu vind aan dit alles...

Zo makkelijk is het niet.. het is een feit dat werknemers op basis van nationaliteit de deuren gewoon sluiten voor een werknemer.. en daar ligt het probleem al.. is niet de werknemer te verwijten en ook niet eens de werkgever.. het is een ontwikkeling die is ontstaan waardoor veel jongens gewoon minder kans hebben.. en DAT is nou wat ik zo sneu vind aan dit alles...
Sorry maar ik snap niet veel van deze zin/post. Ik veronderstel dat je bedoelt dat er in het verleden bepaalde allochtonen het verprutst hebben waardoor 'de goeien' nu soms ook moeilijker werk vinden? Uit een recente studie blijkt echter dat werkgevers totaal geen belang hechten aan afkomst.

Sorry maar ik snap niet veel van deze zin/post. Ik veronderstel dat je bedoelt dat er in het verleden bepaalde allochtonen het verprutst hebben waardoor 'de goeien' nu soms ook moeilijker werk vinden? Uit een recente studie blijkt echter dat werkgevers totaal geen belang hechten aan afkomst.

Uit een recent onderzoek? over welk onderzoek heb je het? ik heb het over de harde realiteit.. en de realiteit is dat het absoluut WEL zo is.. ik ben zelf ondernemer en ken behoorlijk wat ondernemers en kan je vertellen dat veel van de ondernemers die ik ken absoluut WEL belang hechten aan afkomst.. onderzoekjes zijn leuk en ook leuk maar vaak is de realiteit anders..
Wanneer je een probleem wilt oplossen moet je het probleem analyseren om tot een oplossing te komen.. dus niet alléén herkennen wat je uitkomt of wat 'in je straatje past'...

Jaja tuurlijk je bent ondernemer en je kent... dat verhaal is zeer betrouwbaar. Ik heb het over een grote studie uitgevoerd door een bekend interim bureau. Heb niet direct een bron maar is uitgebreid in het nieuws geweest. Waarom zouden werkgevers belang hebben bij iemand kiezen op afkomst, het gaat juist om de beste werknemer vinden, werkgevers willen geld verdienen, niet mierennken over een kleurtje :rolleyes:

ps: ik ben ook ondernemer en kom ook andere tegen, nooit heb ik iets gemerkt van discriminatie, wel integendeel.

Terug
Naar boven