MuscleMeat

"Nieuwe" Dexaprine wordt verboden?!

Een product staat weer op de rand verboden te worden en iedereen raakt weer in paniek :roflol:
Zelfde verhaal van Dmaa, iedereen nam het *plots* verbied de regering het + plakken ze er een verhaaltjé bij van slecht voor dit slecht voor dat blabla.. En iedereen gelijk denken dat ze puur vergif innemen ...

Alle producten die openbaar worden uitgebreid getest en gecontroleerd, enige reden waarom die verboden worden is door butt****ers die overdoseren - de inspecties lijkt ook te wachten tot zoiets te wachten want ze springen er onmiddellijk op? Ik vraag me af wnnr ze caffeine gaan verbieden..

Dit is een stukje uit het persbericht van NVWA ... waaruit wordt de conclusie getrokken dat het om misbruik van het middel zou gaan?

Bij het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC) van UMC Utrecht en de NVWA zijn in totaal 11 ernstige klachten binnengekomen van mensen die Dexaprine gebruiken als afslankmiddel. Al na 1 tablet kunnen bijwerkingen optreden als hartstilstand, hartkloppingen, pijn op de borst, misselijkheid en hoofdpijn. Op sociale media staan daarnaast berichten van bodybuilders die dergelijke klachten hebben gekregen na het innemen van Dexaprine. Deze sporters gebruiken het product om meer energie te krijgen en af te vallen.

Ondanks dat op dit moment niet duidelijk is om welke varianten Dexaprine het hier gaat, zijn de 11 ernstige meldingen voor de NVWA voldoende aanleiding om direct actie te ondernemen,

Het hele persbericht is hier te lezen http://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/n...oor-afvallers-en-sporters-slik-geen-dexaprine

Alle producten die openbaar worden uitgebreid getest en gecontroleerd

lolwut

Het zijn geen medicijnen kerel. Iedere oetlul kan wat vage Thaise kruiden bij elkaar gooien, er een labeltje op plakken en het als de nieuwe heilige graal verkopen. Er is vrijwel geen regulatie en de regulatie die er is wordt maar mondjesmaat gehandhaafd.

Overigens mocht Dexaprine helemaal nooit verkocht worden in Nederland. Het bevat namelijk theofylline (zogenaamd gestandariseerd uit groene thee extract), een geregistreerd medicijn waarvan de dosis zeer nauw luistert en veel bijwerkingen kan hebben.

Hopelijk gaat er geen ban op, ik vind dexaprine heerlijk zolang ik er niet mee overdrijf fcourse :D

Is er eigelijk al officieel een ban op geranamine?

achja ik pak nog een halve ;) werkt als een tierelier

Zag het vanmiddag in een mail van B&F. Als ik dit geweten had had ik nog even 2 potjes gekocht van te voren :(

ik wed dat alle 11 uit het artikel allemaal of pubertjes of obesitas figuren zijn die de makkelijke weg zochten
geen 1 is een gezonde sporten in de cut

Ik kreeg n.a.v. een mail die ik stuurde, reactie van B & F. Ook zij weten niet over de wijze van gebruik ( misbruik? ) dat tot de klachten heeft geleid. Alle postst daarover zijn dus maar aannamen/speculaties.

Binnen enkele dagen/weken zal dexaprine wel terug verkocht mogen worden! Gewoon even geduld oefenen :p

Wel opvallend dat de Dexaprine XR vorige week nog bij B&F in de aanbieding was... :rolleyes:

Dexaprine is echt troep. Ik heb ook een potje staan thuis en het is echt heel naar spul. Ervaring met Efedrine/DMAA/Cafeïne/FatAttack (XXL) en andere pre-workouts waren over het algemeen positief. Dexaprine, nee.

Dexaprine is echt troep. Ik heb ook een potje staan thuis en het is echt heel naar spul. Ervaring met Efedrine/DMAA/Cafeïne/FatAttack (XXL) en andere pre-workouts waren over het algemeen positief. Dexaprine, nee.

Het is ook geen pre WO man, lees maar eerst even wat het is voordat je het gaat gebruiken ;)

Is het uberhaubt nog ergens te te koop? mijne is op, gebruik het al een jaar.
pfff 11 mensen klagen, van de hoeveel die het gebruiken...?
gedoetje zeg

Ik heb juist gemerkt dat de dexaprine die ik hier nog liggen had een beetje zacht is geworden... Als je hard duwt, breek je het pilletje zo terwijl voorheen die groene pillen toch vrij hard waren. Zou dit de werking beïnvloeden en zou ik ze nog durven nemen?

Terug
Naar boven