XXL Nutrition

No More Whey!!

• Topic Starter Topic Starter
Je weet toch dat er nooit een verband is gevonden tussen voedsel en acné. Ligt meer aan je leeftijd denk ik.

Maar op zich kan het ook zonder whey, daar ben ik zeker van. Ik gebruik de laatste tijd ook steeds minder whey omdat het me gewoon de neus uit komt.

Van die sojawhey zou ik afblijven, want sojaproducten verlagen testo.

Misschien dat er geen verband is tussen voedsel en acné, maar puisten krijgen door de lactose kan wel, toch?

zal eerder ergens anders aan liggen ik neem er 3 per dag en heb af en toe wel wat puisten maar niet erg of veel.

Miss krijg je teveel ongezonde vetten binnen dan heb ik er zelf wel last van.

Gezien me voedingsschema krijg ik niet echt ongezonde vetten binnen denk ik zelf. Ik merkte wel dat ik van cola ook puisten kreeg.. dus ben meteen gestopt met drinken van frisdrank en gaan letten op hoeveel suiker ik binnen krijg.

Kerel, je hebt echt niet meer dan 200gr eiwit per dag nodig! Je kan dus prima groeien zonder die whey! Zorg dat je voeding gewoon genoeg kcal bevat uit voldoende koolhydraten en onverzadigde vetten. Dat is minstens net zo belangrijk als voldoende eiwit, en voldoende bij krachttraining is al 1,2gr per kilogram lichaamsgewicht!

Ik ging uit van zo'n 2,5 gram per kg lichaamsgewicht dus in totaal: 181 gram eiwitten. Daar zit ik met dit voedinsschema ruim boven, als ik geen whey zou nemen zit ik er nog ruim boven. Zou ik dan gewoon dit voedingsschema kunnen doen zonder whey maar wel telkens progressie blijven boeken?

Van welk merk is die allergy free protein? En facewasch doe ik al 2 a 3 keer in de week + vichy norma derm creme:rolleyes::D

Die is er van XXL nutrition

De smaak lijkt echter totaal niet op andere wheys (er staat vanille op, maar dit is ver te zoeken). Ik heb m ook gekocht ivm allergische reacties. Die allergische reacties waren binnen een week weg. Hiervoor in de plaats zijn kokhalsneigingen gekomen bij elke shake omdat het zulk ranzig spul is.

Het is dus maar wat je liever hebt.

Die is er van XXL nutrition

De smaak lijkt echter totaal niet op andere wheys (er staat vanille op, maar dit is ver te zoeken). Ik heb m ook gekocht ivm allergische reacties. Die allergische reacties waren binnen een week weg. Hiervoor in de plaats zijn kokhalsneigingen gekomen bij elke shake omdat het zulk ranzig spul is.

Het is dus maar wat je liever hebt.

Oja ik zie het, dat is die trasher ook aanrade. Alleen las ik net in dit topic dat je testo hierdoor daalt.???

Maar inderdaad liever kotsneigingen als puisten!

Dat normaderm spul enzo werkt toch niet jonge, is allemaal hoop in een flesje.

2 keer per week scrubben (niet meer! en daarna wel iets om je huid mee in te smeren, neem dan maar die normaderm), 2x per week sauna, 1 per maand naar de zonnebank en je puisten zijn veel minder. Een verband met eten is nooit gevonden, tenzij je allergie hebt. Daarvoor kan je bij de dokter een spulletje (inderm ofzo) krijgen om je huid rustig te maken. Succes!

Misschien dat er geen verband is tussen voedsel en acné, maar puisten krijgen door de lactose kan wel, toch?

Jazeker.

Ik wil nu geen bla verhaal op gaan hangen, maar ik weet uit eerste hand en van mijn oudste zoon, dat als je overgevoelig bent voor bepaalde voedingsstoffen dit ook via de huid zichtbaar kan worden. Uitslag, droge huid, puisten, bulten enz.

Bij mijn zoontje dus koemelk allergie, bij mij zelf te snel veel meer eiwitten innemen. Ik heb ben dit nu rustig aan het opbouwen met de eiwitten en dit gaat voorlopig nog goed, maar zit absoluut nog niet vergelijkbare inname als de topicstarter.

@ train and gain

Gaat het een beetje met de progress??
Ik ben 1.80 en 72 kg, bf 11 -12 %

Eiwit inname > 100 gram per dag ( ei, kipfilet, tonijn, kwark, rijst en pasta's )
en verder (nog) geen shakes. Vooruitgang is voor mijn gevoel prima maar vraag me af of het beter kan. Bf is stabiel en wil ik liefst nog iets hoger hebben voor het mooie.

Hoe is dat bij jou?? Want volgens mij moet je ook zonder de shakes ook prima vooruitgang kunnen boeken.

Ik ging uit van zo'n 2,5 gram per kg lichaamsgewicht dus in totaal: 181 gram eiwitten. Daar zit ik met dit voedinsschema ruim boven, als ik geen whey zou nemen zit ik er nog ruim boven. Zou ik dan gewoon dit voedingsschema kunnen doen zonder whey maar wel telkens progressie blijven boeken?

ja natuurlijk, whey gebruiken is in elk geval geen voorwaarde dat je progressie boekt. Dat is verstandig eten, trainen en rusten wel.

ja natuurlijk, whey gebruiken is in elk geval geen voorwaarde dat je progressie boekt. Dat is verstandig eten, trainen en rusten wel.

Helemaal mee eens. Ik heb ook een periode zonder whey-shakes getraint en in die periode boekte ik vrijwel evenveel vooruitgang als in de periodes met whey-shakes.

Ik wil niet zeggen dat whey geen belangrijk gedeelte van je voedingsschema is, maar je kan ook best zonder.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook last van puistjes op me rug vooral dan , maar ik dacht dat het ook kwam door de whey maar toen ik er een tijdje mee stopte kwam het zelfs erger terug , heeft gewoon met je hormonen te maken.

Jazeker.

Ik wil nu geen bla verhaal op gaan hangen, maar ik weet uit eerste hand en van mijn oudste zoon, dat als je overgevoelig bent voor bepaalde voedingsstoffen dit ook via de huid zichtbaar kan worden. Uitslag, droge huid, puisten, bulten enz.

Bij mijn zoontje dus koemelk allergie, bij mij zelf te snel veel meer eiwitten innemen. Ik heb ben dit nu rustig aan het opbouwen met de eiwitten en dit gaat voorlopig nog goed, maar zit absoluut nog niet vergelijkbare inname als de topicstarter.

@ train and gain

Gaat het een beetje met de progress??
Ik ben 1.80 en 72 kg, bf 11 -12 %

Eiwit inname > 100 gram per dag ( ei, kipfilet, tonijn, kwark, rijst en pasta's )
en verder (nog) geen shakes. Vooruitgang is voor mijn gevoel prima maar vraag me af of het beter kan. Bf is stabiel en wil ik liefst nog iets hoger hebben voor het mooie.

Hoe is dat bij jou?? Want volgens mij moet je ook zonder de shakes ook prima vooruitgang kunnen boeken.

Thnx voor je reactie!

Ik ben nu 2 maanden bezig met me voedingsschema + rippetoe. Iedere maand kom ik ongeveer 1 kg bij. Dit was met het nemen van shakes. Ook al neem ik niet me whey zit ik nog boven het aantal eiwitten wat ik nodig heb. Het lijkt mij dat ik dan eigenlijk net zoveel progressie moet blijven boeken, het teveel aan eiwitten word namelijk weer afgebroken, en ik neem te veel eiwitten...En de whey is natuurlijk geen wondermiddel, alleen maar extra.

Ok, ik denk dat ik dan gewoon ga trainen en eten zonder de whey en kijken of ik iedere maand een kg in lichaamsgewicht kan bijkomen, zoniet dan ga ik zoeken naar een geschikte whey, iets zonder lactose etc.

Ik zal alvast zeggen deat stoppen met wei eiwitten. helemaal geen reet uitmaakt qwa groei van van spier massa

Ik zal alvast zeggen deat stoppen met wei eiwitten. helemaal geen reet uitmaakt qwa groei van van spier massa

Zolang ik maar ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht uit gewone voeding haal, toch? Ben blij te horen dat het geen moer zal uitmaken:o

ik heb er zelf geen last van (gelukkig)
maar gewoon lekker vaak magere kwark eten...b.v. 3 x 500gr per dag!!!
krijg je aardig wat eiwitten binnen!!!

ik heb er zelf geen last van (gelukkig)
maar gewoon lekker vaak magere kwark eten...b.v. 3 x 500gr per dag!!!
krijg je aardig wat eiwitten binnen!!!

Hmm.. dat zijn de zogenaamd "langzame" eiwitten hè. Voor de training moet je eiwitten hebben die snel opgenomen worden, zoals whey... dacht ik:o

Terug
Naar boven