MuscleMeat

No More Whey!!

Een vriend van mij is ook weer begonnen met de ''whey shake's'' en raad eens wat hij kreeg een week later?,,

Ik heb hetzelf gelukkig niet met de ''whey's'' ik drink mijn ''whey's'' ook met water i.p.v melk.
Ik krijg wel ongelovelijk veel puisten van Mayo!chips!hamburgers!patat en noem maar op,dus die dingen eet ik al gewoon 3jaar lang niet meer.

Kerel, je hebt echt niet meer dan 200gr eiwit per dag nodig! Je kan dus prima groeien zonder die whey! Zorg dat je voeding gewoon genoeg kcal bevat uit voldoende koolhydraten en onverzadigde vetten. Dat is minstens net zo belangrijk als voldoende eiwit, en voldoende bij krachttraining is al 1,2gr per kilogram lichaamsgewicht!

M@rsel heeft een goed punt. Tweehonderd gram eiwit per dag is in jouw geval ruim voldoende.

Meer over eiwitbehoefte kan je lezen in mijn scriptie:
http://www.powersupplements.nl//eiwit/index.htm

Wat betreft whey. Dit supplement is meer dan gewoon maar 'een bron van eiwit'. Het geeft een snelle piek van aminozuren. Vooral veel BCAA's en andere essentiele aminozuren. Dit kan het effect van je training vergroten als de timing goed is. Whey is vooral op zijn plaats als het korte tijd voor een training ingenomen wordt.

Verdraag je geen whey, dan zou je BCAA's kunnen proberen voor een vergelijkbaar effect.

Doe je powerlift training dan is dit soort 'trick' voeding minder van belang.

Ik zie dat je na je training helemaal geen kh eet???

Goed punt. Na de workout zijn koolhydraten belangrijk. Met name na een volumineuze verzurende BB workout!

Kris :)

Whey is vooral op zijn plaats als het korte tijd voor een training ingenomen wordt.

Wat versta jij onder 'korte tijd'. Ik doe op dit moment zelf 45 min voor de training

Terug
Naar boven