Hmm.. dat zijn de zogenaamd "langzame" eiwitten hè. Voor de training moet je eiwitten hebben die snel opgenomen worden, zoals whey... dacht ik![]()
Ik ben nog maar een beginner hoor, maar ik dacht dat ik hierin 2 foutjes zag. Ik meende dat het juist goed was om voor het slapen gaan een whey-shake te pakken omdat deze langzaam werd opgenomen zodat je gedurende je nachtrust een redelijk constante stroom aan eiwitten opgenomen kon worden. Maar ik ben absoluut geen kenner, dus ik hoop dat iemand die er wel verstand van heeft hier commentaar op wil geven.
[edit] Oeps, ik lees net dat je gelijk hebt. Kwark is voor 's avonds ( traag ) en whey is sneller. [/edit]
Verder dacht ik eigenlijk dat het voor de training niet zo heel erg belangrijk is dat je extra veel eiwitten binnenkrijgt. Uiteraard wel koolhydraten voor de energiebehoefte, maar dat de eiwitten pas na 2 uur na de training weer echt nodig zijn.
Laatst bewerkt:

Op de verpakkingen staat vaak na de training maar het is beter als je voor de training je whey neemt.
). Zink tabletten neem ik ook sinds een dag of 3. Ik heb het juist bij de whey van XXL, voor de rest perfecte whey hoor. Ik heb hiervoor whey van power supplements gehad, en had er toen minder last van. Ik denk dat ik wat gevoelig voor lactose ben, en die zit minder in de van Power Supplements.