MuscleMeat

No More Whey!!

Hmm.. dat zijn de zogenaamd "langzame" eiwitten hè. Voor de training moet je eiwitten hebben die snel opgenomen worden, zoals whey... dacht ik:o

Ik ben nog maar een beginner hoor, maar ik dacht dat ik hierin 2 foutjes zag. Ik meende dat het juist goed was om voor het slapen gaan een whey-shake te pakken omdat deze langzaam werd opgenomen zodat je gedurende je nachtrust een redelijk constante stroom aan eiwitten opgenomen kon worden. Maar ik ben absoluut geen kenner, dus ik hoop dat iemand die er wel verstand van heeft hier commentaar op wil geven.
[edit] Oeps, ik lees net dat je gelijk hebt. Kwark is voor 's avonds ( traag ) en whey is sneller. [/edit]

Verder dacht ik eigenlijk dat het voor de training niet zo heel erg belangrijk is dat je extra veel eiwitten binnenkrijgt. Uiteraard wel koolhydraten voor de energiebehoefte, maar dat de eiwitten pas na 2 uur na de training weer echt nodig zijn.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog maar een beginner hoor, maar ik dacht dat ik hierin 2 foutjes zag. Ik meende dat het juist goed was om voor het slapen gaan een whey-shake te pakken omdat deze langzaam werd opgenomen zodat je gedurende je nachtrust een redelijk constante stroom aan eiwitten opgenomen kon worden. Maar ik ben absoluut geen kenner, dus ik hoop dat iemand die er wel verstand van heeft hier commentaar op wil geven.
[edit] Oeps, ik lees net dat je gelijk hebt. Kwark is voor 's avonds ( traag ) en whey is sneller. [/edit]

Verder dacht ik eigenlijk dat het voor de training niet zo heel erg belangrijk is dat je extra veel eiwitten binnenkrijgt. Uiteraard wel koolhydraten voor de energiebehoefte, maar dat de eiwitten pas na 2 uur na de training weer echt nodig zijn.

Whey shakes ook voor de training hè!!:D Op de verpakkingen staat vaak na de training maar het is beter als je voor de training je whey neemt.

Daar hebben we kwark voor.

wat winterpeen zegt, beter na de training nog een goede maaltijd!

banaan is ook een goede Kh bron voor na de training

Niet direct er vanuit gaan dat het van de whey komt, dacht ik zelf eerst ook maar bleek achteraf van varkensvlees te komen.

Ik heb er ook een beetje last van. Mijn voedingsschema is prima en gezond, maar zodra ik Whey shakes neem, krijg ik er wat meer last van, vooral rond mijn mond, nek en rug. Ik heb er niet overdreven veel last van, maar misschien komt dat ook omdat ik sinds kort de Whey isolaat (neutraal) gebruik van XXL. Hiervoor een of ander beroerd merk gehad die de situatie verergerde. Je kan ook de Allergie vrije shake proberen, alleen de effectiviteit hiervan is minder wordt gezegd, zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wel heb ik zink tabletten besteld, maar ik moet nog afwachten of dit het probleem (deels) oplost voor mijn lichaam. Sinds kort gebruik ik trouwens ook Mammoth 2500 als weight gainer, geen idee nog of deze de klachten verergerd, we zullen zien!

eet gewoon veel kip, eiwit en tonijn. Heb je echt geen whey nodig. Wordt je nog rete gespierd.

Ik heb er ook een beetje last van. Mijn voedingsschema is prima en gezond, maar zodra ik Whey shakes neem, krijg ik er wat meer last van, vooral rond mijn mond, nek en rug. Ik heb er niet overdreven veel last van, maar misschien komt dat ook omdat ik sinds kort de Whey isolaat (neutraal) gebruik van XXL. Hiervoor een of ander beroerd merk gehad die de situatie verergerde. Je kan ook de Allergie vrije shake proberen, alleen de effectiviteit hiervan is minder wordt gezegd, zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wel heb ik zink tabletten besteld, maar ik moet nog afwachten of dit het probleem (deels) oplost voor mijn lichaam. Sinds kort gebruik ik trouwens ook Mammoth 2500 als weight gainer, geen idee nog of deze de klachten verergerd, we zullen zien!

Ik heb er ook niet heeeeel veel last van, maar vooral op me kin en bij me kaken (raar woord eigenlijk:rolleyes:). Zink tabletten neem ik ook sinds een dag of 3. Ik heb het juist bij de whey van XXL, voor de rest perfecte whey hoor. Ik heb hiervoor whey van power supplements gehad, en had er toen minder last van. Ik denk dat ik wat gevoelig voor lactose ben, en die zit minder in de van Power Supplements.

eet gewoon veel kip, eiwit en tonijn. Heb je echt geen whey nodig. Wordt je nog rete gespierd.

Inderdaad, eet ik nu ook veel. Ik krijg zonder whey te neem al voldoende eiwitten binnen, geen idee eigenlijk waarom ik er dan bovenop nog eens whey nam:rolleyes:

Kerel, je hebt echt niet meer dan 200gr eiwit per dag nodig! Je kan dus prima groeien zonder die whey! Zorg dat je voeding gewoon genoeg kcal bevat uit voldoende koolhydraten en onverzadigde vetten. Dat is minstens net zo belangrijk als voldoende eiwit, en voldoende bij krachttraining is al 1,2gr per kilogram lichaamsgewicht!

zo dat werd tijd, iemand die het door heeft. je hebt ook geen whey nodig. met zijn stats en normale voeding krijgt ie meer dan genoeg eiwitten binnen

Ok, ik heb nog 1 vraagje waar ik ff duidelijkheid over wil hebben:o. Ik moet na me training nog wat kH binnen krijgen, maar ik druivensuiker naar nouw geschikt voor?

Je weet toch dat er nooit een verband is gevonden tussen voedsel en acné. Ligt meer aan je leeftijd denk ik.

misschien niet de ernstige acné, maar ik weet 100% zeker dat ik van bepaalde voeding puisten krijg en zo ken ik nog tientallen mensen die dat ook hebben...dus wel een link tussen voeding en huiduitslag

trainandgain gewoon andere whey proberen en anders stoppen met whey

ik krijg juist de puisten van de kwark, misschien is dat het probleem ook wel bij jou

Ik heb er ook niet heeeeel veel last van, maar vooral op me kin en bij me kaken (raar woord eigenlijk:rolleyes:). Zink tabletten neem ik ook sinds een dag of 3. Ik heb het juist bij de whey van XXL, voor de rest perfecte whey hoor. Ik heb hiervoor whey van power supplements gehad, en had er toen minder last van. Ik denk dat ik wat gevoelig voor lactose ben, en die zit minder in de van Power Supplements.

Hier heeft xxl ook een oplossing voor:

http://www.xxlnutrition.nl/best_pro...laat?SESPHP5=243f431c92d2222e098f6ed49232c8c1

(ook nog eens sneller opneembaar)

Dit supplement gebruik in sinds een aantal weken. Ik bouw het ook wat rustiger op, dus geen grote scheppen meteen. Tot nog toe niet extreem veel last gehad, maar ik moet zeggen de eerste week toch wel het een en ander aan puistjes op mijn gezicht gehad rondom mijn kin/nek idd. Sowieso is een normaal whey concentraat een minder geschikte optie voor ons geval lijkt mij, daarom heb ik voor het isolaat gekozen. Als dit ook voor problemen zorgt kan je dus die allergie vrije proberen, alleen die is minder efficient heb ik me laten vertellen. Hoe is jouw ervaring met zink tot nu toe? En wat gebruik je als creme om het te beperken tot een minimum?

Om eerlijk te zijn heb ik nog geen ervaring met zinktabletten en de Isolaat. Cremes heb ik eigenlijk alleen in het begin ff gedaan, maar dat is naar mijn mening alleen maar commerciele onzin.

Zelf ga ik 2x in de week onder de lamp en af en toe pak ik een sauna.

The nightprotein + isolaat whey zijn beiden bijna lactose vrij en die ga ik bestellen wanneer mijn huidige potten (Whey protein instant + Protein 80) leeg zijn.

Ook zal ik het eens moeten uitproberen zonder melk ('s morgens namelijk 500 ml halfvolle melk icm brinta)

Zinktabletten bestel ik binnenkort en laat dan nog wel weten wat het resultaat daarvan is.

Terug
Naar boven