XXL Nutrition

No More Whey!!

Whey shakes ook voor de training hè!!:D Op de verpakkingen staat vaak na de training maar het is beter als je voor de training je whey neemt.

sinds wanneer?
als er een periode is dat je ze moet nemen is het wel na je training :s
platte kaas,banaan, wat suiker voor de training
dextrose en snelle eiwitten erna
peace out

Om eerlijk te zijn heb ik nog geen ervaring met zinktabletten en de Isolaat. Cremes heb ik eigenlijk alleen in het begin ff gedaan, maar dat is naar mijn mening alleen maar commerciele onzin.

Zelf ga ik 2x in de week onder de lamp en af en toe pak ik een sauna.

The nightprotein + isolaat whey zijn beiden bijna lactose vrij en die ga ik bestellen wanneer mijn huidige potten (Whey protein instant + Protein 80) leeg zijn.

Ook zal ik het eens moeten uitproberen zonder melk ('s morgens namelijk 500 ml halfvolle melk icm brinta)

Zinktabletten bestel ik binnenkort en laat dan nog wel weten wat het resultaat daarvan is.

Ik zal mijn ervaring met zink binnenkort ook vertellen. In ieder geval een zonnebank op zijn tijd en veel water drinken en gezond eten is voor mij een werkende basis om het probleem te beperken. Ik heb zelfs ergens gelezen dat een sauna slecht is voor mensen met acne (ik heb zelf geen acne) het zou je talg celwanden ofzo breken wat zorgt voor een verergerde situatie. Wat het precies was, en de theorie erachter is mij niet helemaal duidelijk meer, ik kan het ook zo even niet vinden, zodra ik het gevonden heb zal ik het hier posten.

sinds wanneer?
peace out

Ik zou de VOOR de training nemen en wel om het volgende;

De Whey heeft een opnametijd van ongeveer 2 uur. In mijn geval;

45 min voor de training Whey. Dan een uur trainen. Dus 15 min na de training wordt de Whey opgenomen door het lichaam. Lijkt mij dus voor de training een beter moment dan na de training

Ok.

Ook 2x per dag 40 gram?

Ik zelf merk dat als ik het niet neem na een paar dagen me puisten weg gaan.:o

Hoe weet jij dat je puisten door de shakes komen?
Voordat je shakes nam had je toen helemaal geen last van puisten?
Als ik jou was zou ik eens kijken of het geen andere reden heeft.
Mischien dat je een allergie hebt voor een voedingsstof?
Het is te simpel om te zeggen dat de shake de oorzaak heeft.

Eiwitten zijn cruciaal voor bb. Lijkt me lastig om die niet meer te nemen.

:rolleyes:

Bij de meeste mensen die ik ken helpt alleen een Whey Hydrolisate, met water mengen.

• Topic Starter Topic Starter
Dit supplement gebruik in sinds een aantal weken. Ik bouw het ook wat rustiger op, dus geen grote scheppen meteen. Tot nog toe niet extreem veel last gehad, maar ik moet zeggen de eerste week toch wel het een en ander aan puistjes op mijn gezicht gehad rondom mijn kin/nek idd. Sowieso is een normaal whey concentraat een minder geschikte optie voor ons geval lijkt mij, daarom heb ik voor het isolaat gekozen. Als dit ook voor problemen zorgt kan je dus die allergie vrije proberen, alleen die is minder efficient heb ik me laten vertellen. Hoe is jouw ervaring met zink tot nu toe? En wat gebruik je als creme om het te beperken tot een minimum?

Ik gebruik nu ongeveer 5 dagen zink tabletten, iedere keer 1 tijdens avond eten. Ik kan er nu nog niet veel over zeggen, maar merk wel dat de acne veel minder word. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik vichy normaderm scrubgel gebruik, het crèmetje van vichy en al een 1,5 week geen whey neem.

sinds wanneer?
peace out

Als je whey na de training neemt verbrand je lichaam het hè.

Ik denk dat je lichaam het alleen verbrand als de kh-voorraad op is en er wel eiwit voorhande is. Ik vermoed als je goed eet voor de training, tijdens goed drinkt ( met iets van suiker erin ) en na de training goed eet je eiwit niet meteen verbruikt wordt. Volgens mij zijn suikers makkelijker/sneller op te nemen dan eiwitten en als je zorgt dat de suikers gewoon aanwezig zijn in je lichaam zal het eiwit gebruikt worden waar het voor nodig is; spierherstel/groei.

Denk ik als rechtlijnig denkende programmeur ( 1+1=2 ) die er echt nog geen verstand van heeft.

Voordat ik geen shakes nam was ik een jaar of 15 dus toen had ik wel wat puisten als pubertje. Maar nu ben ik dat "tijdperk" wel voorbij en heb ik ook bijna geen puisten meer.. alleen wanneer ik me whey ga nemen krijg ik na een dag of 2 weer de puisten.

Klinkt naar een koemelkallergie en mogelijk meer specifiek een allergie tegen wei-eiwit: je kunt eens alle zuivel laten staan en kijken wat er dan gebeurt. Mogelijk kan je eiwitpoeder op andere basis (bijv rijst, hennep, soja of geitemelk) wel verdragen, maar gezien je ruime inname van 200g eiwit zonder verdere suppletie is dat niet echt nodig

Klinkt naar een koemelkallergie en mogelijk meer specifiek een allergie tegen wei-eiwit: je kunt eens alle zuivel laten staan en kijken wat er dan gebeurt. Mogelijk kan je eiwitpoeder op andere basis (bijv rijst, hennep, soja of geitemelk) wel verdragen, maar gezien je ruime inname van 200g eiwit zonder verdere suppletie is dat niet echt nodig

Ik volg me voedingsschema nu zo'n 2 weken zonder whey, maar neem wel volop melk + kwark. Puisten zijn nu bijna allemaal weg en komt niet meer terug ook, heb nu alleen nog wat paarsige vlekjes van de acne. Ik zelf denk dat ik echt niet tegen die lactose kan die erin zit.

Zou mooi zijn als dat bij mij ook het geval is. Sinds kort al het melk geschrapt in mijn schema en binnenkort zo goed als lactosevrije whey + casseine bestelen

jankbal. heel die whey heeft niks met je puisten te maken. Damm wat ben ik chaggie en nu ik weer zo n triest topic lees word het er niet beter op

Het is ook wel enigzins een kansloos topic. Zoals er hier over whey gesproken wordt, alsof het een of ander magisch middel is. Goededag zeg. Of zoals die knaap in de kleedruimte stellig zei, toen ik mijn post workout shake nam: "Eiwit drank? Dat kan toch nooit goed voor je zijn?! Dat is niet natuurlijk." ...

Ik volg me voedingsschema nu zo'n 2 weken zonder whey, maar neem wel volop melk + kwark. Puisten zijn nu bijna allemaal weg en komt niet meer terug ook, heb nu alleen nog wat paarsige vlekjes van de acne. Ik zelf denk dat ik echt niet tegen die lactose kan die erin zit.

oja want in melk en kwark zit geen lactose.. btw de meeste whey is vrijwel lactose vrij..

Terug
Naar boven