XXL Nutrition

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Lekkere training weer hoor met zeer mooie gewichten :thumbs:

Dank je Visser, het ging erg goed en ik had veel energie. Volgende maand naar een echte sportschool, helaas moest ik vaststellen dat ze daar geen 60kg dumbbells meer hadden, 50 max nu. Gelukkig wel pulley's met mogelijkheid tot pulldowns met 135kg.
 
Hoe moet je nu je side raises gaan doen? :p

Ik vraag er natuurlijk wel om (dit soort opmerkingen). Maar mijn zoon wist meteen wat ik bedoelde, die ziet me wel eens klooien met dumbbells van >60kg bij bankdrukken. Verstelbare dumbbells zijn bij het voorslaan erg lastig te hanteren met die puntige uiteinden. De power hooks die ik speciaal voor dit probleem bij dumbbell drukken had gekocht, blijken erg onpraktisch te zijn bij zware gewichten. Dit filmpje, dat ik vaak voor het bankdrukken kijk, blijft me namelijk fascineren:


En bij dumbbell rows heb ik ook weinig aan 50kg.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag er natuurlijk wel om (dit soort opmerkingen). Maar mijn zoon wist meteen wat ik bedoelde, die ziet me wel eens klooien met dumbbells van >60kg bij bankdrukken. Verstelbare dumbbells zijn bij het voorslaan erg lastig te hanteren met die puntige uiteinden. De power hooks die ik speciaal voor dit probleem bij dumbbell drukken had gekocht, blijken erg onpraktisch te zijn bij zware gewichten. Dit filmpje, dat ik vaak voor het bankdrukken kijk, blijft me namelijk fascineren:


En bij dumbbell rows heb ik ook weinig aan 50kg.

potver krijg wel kippenvel van dat gestunt vanaf 1.30, sterk maar wat een risico
 
Stan Efferding is een stuk ouder dan Steve Gentili, die heeft geen enkele moeite met het voorslaan terwijl opa Stan dat duidelijk wel heeft.

Let ook op de reactie van spotter Mark Bell, als blijkt dat Steve ook geen moeite heeft met de presses (3:48).
 
Laatst bewerkt:
109kg, gisteren een "paar" ijsjes gegeten.

Ik heb een beetje over mijn training nagedacht, mede omdat ik binnenkort ook in een sportschool ga trainen. Denk dat ik een PPL schema ga doen. Maar wel met verrassingsdagen, bv. armen of borst-rug of rug-benen i.p.v. een P,P of L. Om het een beetje old skool te houden, ook zware trainingen afgewisseld met minder zware met meer volume.

Eerst nog maar even een biceps training gedaan:

EZ-halter curls
8x20kg
8x40kg
8x60kg
8x70kg
8x75kg
12x65kg
15x60kg
 
Geslaagde PUSH met weer wat meer volume, mijn zoon deed ook ff mee op de bank.

Bankdrukken (what else)
8x70kg
8x100kg
8x120kg
6x140kg
6x145kg (ging net, iets te snel opgewarmd, voortaan weer een tussensetje met 130kg)
8x140kg

Smal bankdrukken (what else), voeten op de bank
8x120kg
6x130kg
7x140kg (tussensetjehypothese bewezen)
10x130kg

Pushdowns
8x60kg
8x70kg
8x75kg
10x70kg

Dumbbell flys
10x20kg
15x25kg
15x25kg tijdje niet gedaan, ff inkomen

Triceps kickbacks met dumbbell
8x15kg
12x25kg
15x25kg !!!###***wtf, hele tijd niet meer gedaan, maar juist sterker geworden


Mijn zoon begint ook steeds meer een tricepsdrukker te worden, die deed zijn werksetjes van 8reps op de bank met 85kg en nam hetzelfde gewicht met smaldrukken.

Om de pecs wat meer te stimuleren ga ik weer vaker zware flys doen. Hoewel ik flys in principe 1 van de leukste oefeningen vind, heb ik er na uitgebreid banken meestal geen zin meer in; voortaan weer even doorzetten.
 
Dalijk een PULL met wat rug en biceps oefeningen en dan dinsdagochtend voor de verandering eens een uitgebreide schoudertraining.
 
De bankdrukkoning van het forum haha wat een cijfers man! Wanneer ga je me nou eens die benchpower geven :D
 
Weet je al een beetje wat je straks voor je benen gaat doen als je weer in een gym gaat trainen? Veel frontsquats in ieder geval neem ik aan?
 
Weet je al een beetje wat je straks voor je benen gaat doen als je weer in een gym gaat trainen? Veel frontsquats in ieder geval neem ik aan?

Goeie vraag. Mijn benen zijn nog redelijk (68cm), EN ik heb ook behoorlijk last van mijn onderrug de laatste tijd. Hoewel dat laatste meer door mijn werk en door klussen lijkt te komen dan door gewichtheffen. Dus heel voorzichtig beginnen denk ik en een beetje gevoel (MMC) ontwikkelen. Eerst even kijken hoe de legpress aanvoelt en hoe de hacksquat slee loopt; leg extensions/curls vond ik vroeger ook een hele leuke oefening waar ik ook veel aan had, dus die ook maar eens uittesten. Daarna misschien inderdaad frontsquats en relatief lichte stiff legged deadlifts. Van zware backsquats krijg (i.i.g. kreeg) ik een enorme reet, ik wil me eigenlijk op het gebied net boven de knieën concentreren, dat heeft wel verbetering nodig. En kuiten! Als een echte Schwarzeneggertje ga ik in een korte broek rondlopen in de gym.
 
Laatst bewerkt:
De bankdrukkoning van het forum haha wat een cijfers man! Wanneer ga je me nou eens die benchpower geven :D

Die heb ik al aan iemand gegeven, mijn (stief)zoon vindt het de mooiste oefening en is er behoorlijk handig en sterk in geworden in de twee jaar die hij nu met mij traint; nu gaat hij zelfstandig wonen in een ander deel van NL. Ik geef hem, op zijn verzoek, zware dumbbells mee naar zijn nieuwe woning, dan kan hij floorpresses/flys en hammercurls doen als hij geen tijd heeft om in een gym te trainen. Maar zoals gezegd bankt hij helemaal anders dan ik (zonder brug, met zijn voeten naar voren en zonder zijn borst op te zetten).

Mijn beste advies is met iemand meetrainen die sterker is, hoewel dat natuurlijk ook demotiverend kan werken. Misschien met iemand die ongeveer net zo sterk is en dan een wedstrijd ervan maken, met korte, middenlange en lange termijn doelen.

Er zijn betere bankdrukkers op dit forum actief, ik volg bv. pol101 (o.i.d.), dat is een soort strongman en sterker dan ik.
 
Dalijk een PULL met wat rug en biceps oefeningen en dan dinsdagochtend voor de verandering eens een uitgebreide schoudertraining.

Voor de verandering eens rug/biceps i.p.v. rug/schouders gedaan.

Vreemd genoeg woog ik weer bijna 110kg???(zoveel heb ik ook weer niet gegeten de laatste week)

Pulldowns naar borst, licht achteroverleunend zonder beweging van het bovenlichaam
8x60kg
8x90kg
8x110kg
6x120kg
8x110kg

Cable rows met rechte stang, rechtop zittend zonder beweging van het bovenlichaam
8x110kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Dumbbell curls, met supinatie en unilateraal
8x20kg
8x27,5kg
8x27,5kg

Dumbbell hammer curls, unilateraal
8x27,5kg
12x37,5kg
10x37,5kg

Overmorgen eens kijken hoe een volledige schoudertraining met presses, raises, facepulls en misschien upright rows bevalt. Tot dusverre heb ik weinig aan schouders gedaan en meestal de voorkant/zijkant bij een PUSH training en de achterkant/zijkant bij een PULL.
 
Laatst bewerkt:
Damn wat een gewichten weer :eek:

Weer bedankt! Maar relateer het ook aan lichaamsgewicht, daar zit ik met de meeste compound oefeningen maar net boven, net als jij tegenwoordig. Het grootste verschil is dat ik waarschijnlijk wel meer gevaar loop bij het uitvoeren van die relatief zware oefeningen, en ik heb ook nog eens erg dunne botten (bv polsomtrek 17cm) en herniaklachten. Vandaar ook mijn aantekening bij GS m.b.t. het aan het eind van de training uitvoeren van deadlifts en squats.
 
Laatst bewerkt:
Weer bedankt! Maar relateer het ook aan lichaamsgewicht

I know ;) Maar aan de andere kant, om een bepaald gewicht te verplaatsen is nu eenmaal wel een bepaalde hoeveelheid kracht nodig en die kracht heb jij en dat vind ik wel wel tof om te zien.

Vandaar ook mijn aantekening bij GS m.b.t. het aan het eind van de training uitvoeren van deadlifts en squats.

Die opmerking staat ook opgeslagen op de harde schijf in mijn hoofd hoor en ben ik niet vergeten ;) En de volgorde van de oefening zijn natuurlijk niet in beton gegoten dus wordt de komende tijd ook een beetje een kwestie van aanvoelen wat het fijnste is en voelt, misschien een oefening erbij, of wat veranderen, beetje schaven en fine tunen zeg maar.
 
Vanmorgen ZiekZwakMisselijk, geen puf om de voorgenomen uitgebreide schoudertraining te doen voor mijn werk. Ik probeer mezelf voor het blok te zetten door a la SkaterMarvin van te voren aan te kondigen wat ik ga doen, maar bij mij blijkt dat meestal niet te werken.

Dan morgen, een vrije dag, maar een schoudergeoriënteerde PUSH, ik denk aan:

MP
incline DBP
Barbell triceps extensions
Flys
Side raises (zwaar (>20kg) met cheating)
Facepulls (zwaar)
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven