Fitness Seller

Gesloten nog 1 keer

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Sicke bench hoor. Teach me master haha :D

Da's lastig, vooral op afstand.

Een goede vriend van mij, ook een veteraan (hij is niet alleen natural maar ook nog veganist), drukt 180kg en gaf me het advies om vooral hard triples en doubles te gaan doen. Bij mij leidde dit eigenlijk alleen tot schouderblessures. Toen ik in de vroege jaren 1980 naast bodybuilding een beetje aan powerlifting deed, maakten de echte lifters ook al gebruik van langere sets om sterker te worden. Voor mij is dat de beste manier gebleken, zowel om sterker te worden als om heel te blijven: een 7de en dan een 8ste rep proberen toe te voegen alvorens zwaarder te gaan. Die kameraad van mij, een klein mannetje, drukt overigens wel die 180kg bij een BW van net over de 80kg, zelf heb ik nooit zwaarder gedurfd dan 170kg terwijl ik 25kg meer weeg.

Epic, ruim 2x je bodyweight Benchen :cool:

Een goede vriend van mij, ook een veteraan (hij is niet alleen natural maar ook nog veganist), drukt 180kg en gaf me het advies om vooral hard triples en doubles te gaan doen. Bij mij leidde dit eigenlijk alleen tot schouderblessures. Toen ik in de vroege jaren 1980 naast bodybuilding een beetje aan powerlifting deed, maakten de echte lifters ook al gebruik van langere sets om sterker te worden. Voor mij is dat de beste manier gebleken, zowel om sterker te worden als om heel te blijven: een 7de en dan een 8ste rep proberen toe te voegen alvorens zwaarder te gaan. Die kameraad van mij, een klein mannetje, drukt overigens wel die 180kg bij een BW van net over de 80kg, zelf heb ik nooit zwaarder gedurfd dan 170kg terwijl ik 25kg meer weeg.
180kg bij net over 80kg bw? Is dat geen Nederlands record?
Edit: ik heb gevonden dat het record op 190Kg staat bij 83kg gewichtsklasse.

Lijkt me best scary om als kleine baas 180 kilo boven je borstkas te laten balanceren....

Ik zit vooral nog een beetje met de perfecte vorm te kloten. Ik ben vrij lang 1,93 en heb dus ook best lange armen, niet echt optimaal bij een Bench

PULL

Pulldowns naar borst/hals, iets achteroverleunend en wijde greep
8x50kg
8x70kg
8x90kg
8x110kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Cable rows, rechtop zittend, met medium wijde onderhandse greep op rechte stang
8x110kg
8x120kg
8x120kg
10x110kg

Facepulls met EZ-stang
8x50kg
8x60kg
8x70kg
14x55kg

Het wordt saai, maar dit zijn de oefeningen waarbij ik het minst last heb van mijn onderrug. Met T-bar of dumbbell rows heb ik soms problemen, barbell rows denk ik al helemaal niet meer aan; laat staan deadlifts of rack pulls.

Lekkere cable rows hoor op volume, voer je ze strict uit of beetje cheat reps?

Sicke bench hoor. Teach me master haha :D

Over de techniek kan ik eigenlijk heel weinig zeggen. Zelf gebruik ik een wijde greep, breng mijn schouderbladen naar binnen en beneden, plaats mijn voeten op de tenen achter mijn knieën en maak een kleine arch. Mijn zoon drukt ook ruim 1,5x zijn lichaamsgewicht, gebruikt weliswaar ook een wijde greep, maar doet niets met zijn schouderbladen, plaatst zijn voeten naar voren en plat op de grond en maakt geen arch...

Lekkere cable rows hoor op volume, voer je ze strict uit of beetje cheat reps?

Dank je. Helemaal strikt, als ik ga cheaten bij deze oefening krijg ik meteen last van mijn onderrug. Overigens doe ik zowat alle oefeningen bijna helemaal strikt, alleen met zwaar curlen soms een beetje cheaten.

Dank je. Helemaal strikt, als ik ga cheaten bij deze oefening krijg ik meteen last van mijn onderrug. Overigens doe ik zowat alle oefeningen bijna helemaal strikt, alleen met zwaar curlen soms een beetje cheaten.

Netjes hoor! Cable rows vind ik echt de fijnste rug oefening, omdat je deze in zoveel variaties kan pakken, isolateraal , close grip, wide grip, overhand grip, underhand grip je kan het zo gek niet bedenken.

Nog maar 1 keertje biceps gedaan voor het werk:

Alternate dumbbell curls, met supinatie
8x15kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Dumbbell concentration curls, Arnold style
10x25kg
8x25kg

106,5kg, het cutten gaat lekker langzaam maar dat is goed.

PUSH training, minimalistisch maar wel met PR's op de pushdowns

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x135kg
8x135kg
8x135kg
10x130kg

Pushdowns
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x75kg
8x77,5kg het begon een beetje op dips te lijken

Morgen wat pull bewegingen voor rug en schouders

Laatst bewerkt:
Daarnet even wezen kijken en praten bij Fitness Centrum Olympic in Haarlem. Vriendelijke eigenaar uit mijn leeftijdscategorie, eveneens met flinke biceps, die zich ook nog de goeie ouwe Haagse tijden met o.a. Robby Robinson, Alwin Djaoen, Chris Visser en Wout van der Toorn wist te herinneren.

106kg

Vanavond had ik snode plannen, zeg maar "bad intentions".

PULL

Cable rows met vrij wijde onderhandse greep op EZ-stang
8x50kg
6x80kg
6x100kg
6x120kg
5x135kg !!!
8x120kg

Pulldowns naar borst, licht achteroverleunend en zeer wijde greep
8x100kg
8x110kg
7x120kg
12x110kg
11x110kg

Facepulls met vrij wijde greep op EZ-stang
10x50kg
15x60kg
14x60kg

Side raises met dumbbell, unilateraal
8x15kg
8x20kg
10x20kg
10x20kg

Mijn zoon deed mee met cable rows en pulldowns en deed daarna hammer curls. Die ga ik zelf a.s. donderdag doen en dan zaterdag weer bankdrukken of een variant daarvan.

Laatst bewerkt:
Netjes man die gewichten! :thumbs:

Vind ik ook, ik train pas een half jaar rug en begin weer een beetje op gewicht te komen.

P.s. jij blijft ook maar vriendelijk en ondersteunend tegen iedereen, ondanks dat je aan het kreperen bent van de pijn en het ongemak. Diepe buiging! (hoewel, niet zo heel erg diep want deze jongen heeft ook niet de beste onderrug).

• Like
Waarderingen: Vonk
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven