MuscleMeat

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Vanmorgen ZiekZwakMisselijk, geen puf om de voorgenomen uitgebreide schoudertraining te doen voor mijn werk. Ik probeer mezelf voor het blok te zetten door a la SkaterMarvin van te voren aan te kondigen wat ik ga doen, maar bij mij blijkt dat meestal niet te werken.

Dan morgen, een vrije dag, maar een schoudergeoriënteerde PUSH, ik denk aan:

MP
incline DBP
Barbell triceps extensions
Flys
Side raises (zwaar (>20kg) met cheating)
Facepulls (zwaar)

Nou, het is me bijna gelukt dit allemaal te doen. Is de vorige post toch een mooie stok achter de deur geweest.

>gewicht: 110kg???
>trainingsduur: 2x (What's the story) morning glory; halverwege de 1x keer drong de betekenis tot me door
>spierpijn in re schouder was weer een beetje terug, misschien het halter te ver laten zakken bij smal bankdrukken, dus geen gekke dingen gedaan

Military presses, halter eerst voorslaan van de grond
8x30kg
8x50kg
8x70kg
8x90kg (makkelijk)
6x100kg (viel tegen, geen volledige reps Vissertje1980: dit is ook het gewicht dat ik nog zonder veel moeite -en gewichtheftechniek die ik niet heb- kan voorslaan)
9x90kg
10x90kg (ik kreeg weer een beetje kapsones)

Dumbbell bench presses, lichte incline, voorslaan ging goed voor de verandering, hier had ik een tijdje geleden die power hooks voor nodig toen mijn re schouder echt pijnlijk was
10x30kg
10x40kg
10x50kg
12x55kg
12x55kg
11x55kg

Dumbbell triceps extensions op schuine bank in hoge stand, met twee handen
10x55kg
8x65kg
13x55kg

Facepulls
12x50kg
12x60kg
12x60kg
15x60kg

Dumbbell side raises, unilateraal, zonder cheaten
8x15kg
8x20kg
12x20kg
10x20kg

Een VPR voor de hele training en natuurlijk veel AMRAP!
 
6x100kg (viel tegen, geen volledige reps Vissertje1980: dit is ook het gewicht dat ik nog zonder veel moeite -en gewichtheftechniek die ik niet heb- kan voorslaan)

Gast doe normaal... Ik doe met moeite 5X 47Kg vanuit het reck man.... Wat voor eten neem jij op een dag tot je?? 26 blikken spinazie ofsow?? :D
 
Gast doe normaal... Ik doe met moeite 5X 47Kg vanuit het reck man.... Wat voor eten neem jij op een dag tot je?? 26 blikken spinazie ofsow?? :D

Nee, ik eet niet zoveel (vandaar mijn vraagtekens bij mijn weer toenemende lichaamsgewicht, ik was bezig met een cut en van 115 naar 106kg gezakt):

11:00 bak sterke koffie met veel rietsuiker (11:00 want vrije dag)
14:00 2 gebakken eieren, op brood (zonder boter)
16:00-17:30 training, 1l zoete ijsthee
18:00 bord pasta met gehakt en tomaten, medium portie
vanavond nog 1 of twee snacks, bv een dubbele boterham met veel leverpastei
 
scary military press....

Ja, scary voor mij. Een jaar of 10 geleden scheurde ik de pees van mijn li m. infraspinatus toen ik voor de 'lol' een halter oppakte en MP's deed. En nu heb ik last van mijn onderrug, het schiet er af en toe in. Ga voortaan maar weer zittende presses doen met een rugsteuntje. Dalijk pulldowns, dat is goede therapie (tractie).
 
Ja, scary voor mij. Een jaar of 10 geleden scheurde ik de pees van mijn li m. infraspinatus toen ik voor de 'lol' een halter oppakte en MP's deed. En nu heb ik last van mijn onderrug, het schiet er af en toe in. Ga voortaan maar weer zittende presses doen met een rugsteuntje. Dalijk pulldowns, dat is goede therapie (tractie).

Volgens mij is last hebben van je onderrug na overhead presses een teken van een te zwakke onderrug/core.
 
Godverdomme wat een getallen op de military presses. En ik maar denken dat ik met 6-8 reps op 70kg goed bezig was haha, dit is nog een stapje hoger :D Heb je altijd al zulke sterke schouders gehad?
 
Volgens mij is last hebben van je onderrug na overhead presses een teken van een te zwakke onderrug/core.

Bij mij ligt het aan structurele problemen, ik heb al vanaf mijn 25ste chronische herniaklachten. Zit ook in de familie, ik ben zelf de stevigste en heb het minste last.
 
Laatst bewerkt:
Godverdomme wat een getallen op de military presses. En ik maar denken dat ik met 6-8 reps op 70kg goed bezig was haha, dit is nog een stapje hoger :D Heb je altijd al zulke sterke schouders gehad?

Ja, in mijn jeugd was ik nog veel sterker met sommige oefeningen, zoals die voor schouders. Ik kon toen (sterke verhalen modus aan) andere powerlifters zomaar oppakken en overhead pressen, had ik in een oude Tarzan film gezien en leek me ook leuk om te doen (s.v.m. uit). Maar met bankdrukken was ik toen minder.

Reps met 70kg op de MP doet ook niet iedereen trouwens, inderdaad goed bezig.
 
Therapeutisch getraind, heb de close grip pulldown met de handpalmen naar me toe maar eens geprobeerd, die heeft een goede reputatie in dat opzicht (nooit eerder gedaan). Was ff aftasten, met de lagere gewichten kon ik de stang onder mijn borst trekken, met de hogere dus niet.

Close grip pulldown
8x50kg
8x70kg
8x80kg
8x90kg
8x100kg
8x110kg
6x120kg
10x105kg
9x105kg
8x105kg

EZ- barbell curl
8x30kg
8x50kg
8x60kg
10x70kg
15x60kg

Dumbbell concentration curl, Arnold style
10x20kg
12x25kg
12x25kg
 
Nog een leuk filmpje gevonden:

 
  • Like
Waarderingen: BB_
Morgen staat er een borsttraining op het programma. Niet dat ik een programma heb.

Incline DB press op light incline
BP
Flys

Maandag rug en schouders.
Dinsdag armen
 
Maar eens een deload gedaan, weet niet of ik dat vol ga houden:

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
10x125kg
10x125kg
10x125kg
10x125kg het werd steeds makkelijker

Flys
10x25kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Mijn gewicht is omhoog gegaan, terwijl ik probeerde te cutten, maar mijn powerliftriem zit nog steeds op hetzelfde gaatje???
 
Laatst bewerkt:
Maar eens een deload gedaan, weet niet of ik dat vol ga houden:

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
10x125kg
10x125kg
10x125kg
10x125kg het werd steeds makkelijker

Flys
10x25kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Mijn gewicht is omhoog gegaan, terwijl ik probeerde te cutten, maar mijn powerliftriem zit nog steeds op hetzelfde gaatje???

Deloaden met 125kg bench? Normaal is een deload toch rond 50% van je normale werksets? :D
 
Mooi toch dat dat kan, helaas geldt dat niet voor mij.
 
Mooi toch dat dat kan, helaas geldt dat niet voor mij.

Zeker weten, ik vraag mij dan wel af hoeveel er dan blijft liggen... stel dat voeding/training optimaal zijn en dan wat gear erbij...ik denk dat we dan allemaal achterover zullen slaan van zijn resultaten.
 
Zeker weten, ik vraag mij dan wel af hoeveel er dan blijft liggen... stel dat voeding/training optimaal zijn en dan wat gear erbij...ik denk dat we dan allemaal achterover zullen slaan van zijn resultaten.

Dank u, dank u, maar ik ben een ouwe lul van bijna 60 en ik had totaal geen verwachtingen behalve een beetje samen sporten met mijn stiefzoon. Ik train zoals ik train omdat mijn spieren dunner worden als ik minder gewicht gebruik. De manier van trainen uit de jaren 1970-1980 heb ik een beetje opgegeven en nu kopieer ik de schema's die ik lees in de logs van mannen als jij, Punjab en Vntl.

Ondanks dat ik eigenwijs ben sta ik open voor tips, de spiergroei loopt weer een beetje vast.
 
Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven