Fitness Seller

Gesloten nog 1 keer

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vanavond een geluk bij een ongeluk. Door erger wordende rugklachten heb ik vandaag afgezien van rows. Blijkbaar stop ik hier altijd zoveel energie in, dat ik erna niet veel meer over heb. Nu had ik i.i.g. een hele fijne PULL training, met voor de eerste keer nog zin in biceps aan het eind. Deze training had ik echt even nodig om weer motivatie te vinden: lekker zwaar maar zonder grinders en AMRAP, wel op het laatst nog een PR.

Pulldowns "reverse style" (zonder kniesteunen), met brede greep naar borst
8x50kg
8x70kg
8x90kg
8x90kg
8x90kg

Facepulls met EZ-stang
10x40kg
10x50kg
10x60kg
10x70kg

Side raises, beide dumbbells tegelijkertijd
8x15kg
8x20kg
8x20kg
8x20kg

Prone grip curls met EZ-halter
8x40kg
8x50kg
8x60kg
8x70kg PR denk ik

Hanging dumbbell curls, unilateraal, Victor Martinez style:

8x20kg
8x20kg
8x20kg

Victor Martinez versie 2007 staat trouwens hoog in mijn persoonlijke top 10 aller tijden. Nu ik toch aan het woord ben, hier is die TOP 10:

1) Robby Robinson
2) Kevin Levrone
3) Kenneth Wheeler
4) Phil Heath versie rond 2010
5) Arnold Schwarzenegger 1970-1975
6) Victor Martinez 2007
7) Larry Scott
8) Melvin Anthony
9) Mike Mentzer
10 Danny Padilla

Laatst bewerkt:
Lekkere training weer man.

Vraagje: Hoe doe jij de facepull met een EZ stang? Ik gebruik daar altijd een touw voor maar heeft de EZ stang daar extra voordelen?

En de armen van die gast op het filmpje :eek:.... Die wil ik ook wel hebben :p

Lekkere training weer man.

Vraagje: Hoe doe jij de facepull met een EZ stang? Ik gebruik daar altijd een touw voor maar heeft de EZ stang daar extra voordelen?

En de armen van die gast op het filmpje :eek:.... Die wil ik ook wel hebben :p

Facepulls zijn voor mij een nieuwe oefening (deden we niet rond 1980) en ik vind het een hele goeie voor de rear delts. Door mijn voorkeur voor zwaar bankdrukken dreigden die achter te raken. Zelf ben ik ook begonnen met zo'n touw, maar daar kan je niet echt veel gewicht mee nemen zonder dat de uitvoering eronder lijdt. Op een (EZ) stang kan je veel meer kracht kwijt en met de EZ greep lijkt de uitvoering nog een beetje op die met een touw. Dan is de korte pauze bij de peak contraction bij de dubbele biceps pose die je aanneemt beter te doen dan met een rechte stang. Boven de 50kg ga ik achterover, loodrecht op de baan van de kabel, hangen; bij 70kg kan ik met mijn eigen 110kg de oefening dan nog netjes uitvoeren.

Armen van 23inch zijn helaas niet voor naturals weggelegd... 19inch was mijn doel maar ook dat blijkt heel moeilijk bereikbaar te zijn.

P.s. Je nieuwe avatar is cool.

Laatst bewerkt:
Je kan je ook afvragen wat het “doel” van facepulls is, imo is het veel meer dan alleen een rear-delt oefening. Met lichte gewichten, een grote ROM en gecontroleerde uitvoering pak allerlei spieren mee die je schouderbladen samen en naar beneden doen trekken en veel spieren die voor externe rotatie van je schouder zorgen.

Armen van 23inch zijn helaas niet voor naturals weggelegd... 19inch was mijn doel maar ook dat blijkt heel moeilijk bereikbaar te zijn.

Ik ga er ook niet vanuit dat ik ooit zulke armen zal krijgen, maar dat neemt niet weg dat ik het wel gaaf vind om te zien :D

P.s. Je nieuwe avatar is cool.

Thanx man :thumbs:

Je kan je ook afvragen wat het “doel” van facepulls is, imo is het veel meer dan alleen een rear-delt oefening. Met lichte gewichten, een grote ROM en gecontroleerde uitvoering pak allerlei spieren mee die je schouderbladen samen en naar beneden doen trekken en veel spieren die voor externe rotatie van je schouder zorgen.

Dat is exact hoe ik ze ook doe, met idd niet extreem veel gewicht. Ik heb begrepen dat het ook een oefening is die er voor zorgt dat de kans op schouderproblemen in de toekomst kleiner wordt omdat je een redelijk complexe beweging maakt met de schouder waardoor eigenlijk veel meer spieren worden getraind dan je in eerste instantie denkt. Ik vind het in ieder geval een erg fijne oefening die ik niet graag kwijt wil.

Ga je gang.

Ik schoot in de lach toen ik de tekst op het T-shirt van dr Jordan Shallow zag.

Dat is exact hoe ik ze ook doe, met idd niet extreem veel gewicht.

Ik lieg hier trouwens een klein beetje, ik zie op het filmpje dat de man met het groene shirt heel erg naar voren buigt als hij zijn armen strekt, dat doe ik niet. Ik sta heel iets achterover omdat ik anders de neiging heb om voorover te vallen als ik de kabel aantrek.

Sommigen doen aan bodybuilding, anderen weten alles beter en zijn blijkbaar met iets anders bezig.

Laatst bewerkt:
Sommigen doen aan bodybuilding, anderen weten alles beter en zijn met iets anders bezig.

Huh, ik weet niet of je hiermee op mij doelt, maar ik probeer gewoon zo goed mogelijk te trainen en kan daarbij alle hulp goed gebruiken hoor. Ik weet het alles behalve beter, vergeleken met jullie ben ik wat dat aangaat een echte noob ;)

Huh, ik weet niet of je hiermee op mij doelt, maar ik probeer gewoon zo goed mogelijk te trainen en kan daarbij alle hulp goed gebruiken hoor. Ik weet het alles behalve beter, vergeleken met jullie ben ik wat dat aangaat een echte noob ;)

Nee, niet op jou. Maar is zoveel pseudowetenschap in omloop in onze sport. Zo wordt bijvoorbeeld de volledige range of motion van een gewricht vaak verward met de volledige range of motion van de spieren die voor de articulatie van het gewricht zorgen of er anderszins bij betrokken zijn.

Daarnet nog een Triceps training:

Extensies met EZ-halter, liggend
10x30kg
8x50kg
8x60kg
8x70kg
6x75kg
6x75kg
6x75kg

Pushdowns met EZ-stang
8x50kg
8x60kg
8x70kg
10x60kg

Kickbacks met dumbbell
10x20kg
10x25kg
10x25kg

Morgen 3 dagen motorrijden in de Eiffel. In het hotel hebben ze geen gym, maar wel Riesenschnitzel.

Een Triumph Speed Four die bijna aan z'n pensioen toe is (2004, 100.000+ km), maar het nog goed doet. Rij jij ook motor?

Heb vroeger veel crossmotor gereden. De wens is er al enkele jaren maar er komt telkens wat tussen. Denk dat ik pas over een jaar of twee een motor bezit. Lijkt mij heerlijk...

Dat zijn ook mooie dingen die modern classics.

Met een carbon Two Brothers slipon maakt mijn 600tje een enorme herrie:

Hierna wordt het waarschijnlijk weer een Triumph, een Street Triple denk ik.

Hier krijg ik dus de kriebels van, vind zo’n naked wel heel stoer. Zit je net wat comfortabeler op als op een buikschuiver waardoor hij ook geschikt is voor het touren, wel wat meer last van de wind...

Vanavond weer eens trainen, beetje borst en biceps.

Vanavond weer eens trainen, beetje borst en biceps.

Borst en biceps werd het.

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
8x130kg
8x135kg
8x135kg
10x130kg AMRAP

Flys
10x20kg
10x25kg
10x30kg
10x30kg
12x25kg

Hammer curls
8x20kg
8x30kg
8x40kg
8x45kg PR

Hanging dumbbell curls a la Victor Martinez
10x25kg
10x25kg

Morgen of overmorgen pulldowns, facepulls, upright rows, side raises en daarna een PUSH met (waarschijnlijk) dumbbell drukken, schuin bankdrukken, smal bankdrukken en pushdowns.

Laatst bewerkt:
voor de duidelijkheid, het gewicht van de hammercurls is het gewicht van 1 dumbbell en in kg's?

45kg hammer curls, motherfuckeerrrr Hoe dan, maak de volgende keer is een video van je formcheck ik heb bij 22-24kg al zoiets van dit is de max.:eek:
hahaha dat kan wel hoor. Hammer curls zijn veel easier als ''gewone'' curls
Ik kan ze zelf ook erg erg zwaar reppen :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven