XXL Nutrition

Gesloten nog 1 keer

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
wat is de oorzaak van je longklachten champ?

Aardig dat je ernaar vraagt (ik zat ook wel een beetje om aandacht te roepen).

Er is al tientallen jaren gedacht aan COPD, de variant van astma die niet goed met medicatie onder controle te brengen is en die daarom 1 van de drie grote doodsoorzaken is (naast kanker en hart- en vaatziekten). Je longblaasjes sterven langzaam af, op het laatst stik je letterlijk. Mijn steeds kleiner wordende longinhoud en de haast continue hoestbuien bij fietstrainingen brachten mij er 2 jaar geleden toe, om helemaal te stoppen met mountainbiken. Omdat ik minstens 4-5 keer per week trainde, soms wel 20 uur, viel er toen wel iets weg. Juist in die tijd vroeg mijn stiefzoon of ik zin had om samen met hem aan krachtsport te gaan doen, de sport uit mijn jeugd. Hierbij, vooral bij AMRAP sets die ik graag doe, had ik echter ook regelmatig veel last van hoesten en begin dit jaar werd ik erg ziek en nu weer (als longpatiënt ben je extra vatbaar voor koudjes, de griep, etc.). De longverpleegkundige die ik consulteerde vond de situatie onaanvaardbaar: de medicijnen werken namelijk nooit goed bij mij, wat bij COPD in ieder geval wel tijdelijk het geval zou moeten zijn en ik word steeds benauwder. Bij een recent onderzoek bleek echter, dat mijn longblaasjes niet verder achteruit gaan. Zoals gezegd sloegen geneesmiddelen tegen COPD ook nooit goed aan. Mijn allergie (ben bijna overal allergisch voor) wordt daarom nu gezien als de oorzaak van mijn longklachten. Het hoesten stak ook weer de kop op toen ik kasten uit elkaar haalde en er veel oud stof tevoorschijn kwam. Ik ga dus waarschijnlijk niet dood aan COPD, maar ondertussen kan er weinig aan de klachten gedaan worden.

Laatst bewerkt:
Daarnet in de (voor mij) nieuwe sportschool getraind, ging behoorlijk goed.

Dumbell presses, 30 graden incline
12x20kg
12x40kg
12x50kg (zwaarste dumbbells die ze hebben)
12x50kg
12x50kg

Smal bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
6x130kg
8x125kg
8x120kg

Flys
10x20kg
10x30kg
9x30kg
10x25kg

Pushdowns
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x60kg

Pecdeck
10x50kg (had de machine overschat)
10x70kg
10x100kg
10x95kg

Triceps extensies, met EZ-stang, zittend
8x45kg
8x55kg
6x60kg
7x55kg

Standing calf raises
10x50kg
10x70kg
10x60kg

Laatst bewerkt:
Ik heb daarnet ook mijn eerste doping gebruikt. Aan de bar koos ik een lekker uitziend cranberry drankje, bleek 2000mg l-carnitine in te zitten...

Er is al tientallen jaren gedacht aan COPD, de variant van astma die niet goed met medicatie onder controle te brengen is en die daarom 1 van de drie grote doodsoorzaken is (naast kanker en hart- en vaatziekten). Je longblaasjes sterven langzaam af, op het laatst stik je letterlijk. Mijn steeds kleiner wordende longinhoud en de haast continue hoestbuien bij fietstrainingen brachten mij er 2 jaar geleden toe, om helemaal te stoppen met mountainbiken. Omdat ik minstens 4-5 keer per week trainde, soms wel 20 uur, viel er toen wel iets weg. Juist in die tijd vroeg mijn stiefzoon of ik zin had om samen met hem aan krachtsport te gaan doen, de sport uit mijn jeugd. Hierbij, vooral bij AMRAP sets die ik graag doe, had ik echter ook regelmatig veel last van hoesten en begin dit jaar werd ik erg ziek en nu weer (als longpatiënt ben je extra vatbaar voor koudjes, de griep, etc.). De longverpleegkundige die ik consulteerde vond de situatie onaanvaardbaar: de medicijnen werken namelijk nooit goed bij mij, wat bij COPD in ieder geval wel tijdelijk het geval zou moeten zijn en ik word steeds benauwder. Bij een recent onderzoek bleek echter, dat mijn longblaasjes niet verder achteruit gaan. Zoals gezegd sloegen geneesmiddelen tegen COPD ook nooit goed aan. Mijn allergie (ben bijna overal allergisch voor) wordt daarom nu gezien als de oorzaak van mijn longklachten. Het hoesten stak ook weer de kop op toen ik kasten uit elkaar haalde en er veel oud stof tevoorschijn kwam. Ik ga dus waarschijnlijk niet dood aan COPD, maar ondertussen kan er weinig aan de klachten gedaan worden.

Rot om te horen man. Wel ergens geruststellend dat je longblaasjes niet verder achteruit gaan en dat de hoofdoorzaak waarschijnlijk een allergie is. Respect om nog zo hard te gaan, we moeten roeien met de riemen die we hebben...

idd balen om te horen!

Daarnet in de (voor mij) nieuwe sportschool getraind, ging behoorlijk goed.

Dumbell presses, 30 graden incline
12x20kg
12x40kg
12x50kg
12x50kg
12x50kg

Smal bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
6x130kg
8x125kg
8x120kg

Flys
10x20kg
10x30kg
9x30kg
10x25kg

Pushdowns
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x60kg

Pecdeck
10x50kg (had de machine overschat)
10x70kg
10x100kg
10x95kg

Triceps extensies, met EZ-stang, zittend
8x45kg
8x55kg
6x60kg
7x55kg

Standing calf raises
10x50kg
10x70kg
10x60kg

Flinke kracht man! Ik ben in

Rot om te horen man. Wel ergens geruststellend dat je longblaasjes niet verder achteruit gaan en dat de hoofdoorzaak waarschijnlijk een allergie is. Respect om nog zo hard te gaan, we moeten roeien met de riemen die we hebben...

Precies (dat laatste).

idd balen om te horen!

Flinke kracht man! Ik ben in

Dat waren nog relatief lichte gewichten, maar door de gezellige en tegelijkertijd stimulerende omgeving van de sportschool (eerste sportschoolbezoek sinds bijna 35 jaar!) kon ik veel meer volume aan dan gebruikelijk.

Haha, lijkt me toch het beste nieuws wat een mens kan krijgen...???

Haha, lijkt me toch het beste nieuws wat een mens kan krijgen...???

Helaas niet. Mijn longvolume EN het zuurstoftransport naar het bloed blijven achteruitgaan en ik word steeds gevoeliger voor andere longaandoeningen. Omdat er hoogstwaarschijnlijk geen behandeling mogelijk is, zullen het beloop en eindresultaat niet veel verschillen van die van COPD.

In de sportschool ben ik vreemd genoeg wat minder sterk dan in de homegym, ben natuurlijk wel ziek geweest en flink afgevallen, maar ik kan hier veel meer volume aan???

PULL training, 103kg

Pulldowns naar nek
8x40kg
8x70kg
8x90kg
8x100kg
6x110kg (had gedacht 10-20kg meer te kunnen)
9x100kg

Seated rows met pulley, V handle
8x70kg
8x90kg
8x100kg
6x110kg (had gedacht zeker 10kg meer te kunnen)
8x95kg

Facepulls
5 in gewicht oplopende sets van 10 reps, allemaal te licht, er zit zo te zien een overbrenging in deze pulley
Tot 90kg (weight stack ging tot 105kg)

Hammer dumbbell curls
8x30kg
8x34kg
8x32kg

Machine Scott curls
Onduidelijk gewicht, 5 sets met rond de 40kg van de weight stack, wel moeilijk want ik haalde niet altijd 8 reps

Upright rows, zeer wijde greep Wesley Vissers stijl
8x40kg
8x50kg
12x40kg, enorme pomp in de side delts, meestal heb ik dat niet zo van deze oefening

FF wennen nog, maar de pomp is af en toe ongebruikelijk goed.

misschien dat er verschil zit in het gewicht van de plates?

misschien dat er verschil zit in het gewicht van de plates?

Ik ga het haast denken, maar de schijven van deze sportschool zijn enorm sleets, terwijl mijn eigen schijven van FS gloednieuw zijn - dan zou ik juist sterker moeten zijn in de sportschool??? Misschien is het de enorme hitte in de sportschool, mijn grip is hier minder dan eerst thuis. Niet dat het veel uitmaakt, ik wordt hier enorm gestimuleerd door mannen te zien trainen die gespierder zijn dan ik en een enkeling is zelfs sterker.

Ik ga het haast denken, maar de schijven van deze sportschool zijn enorm sleets, terwijl mijn eigen schijven van FS gloednieuw zijn - dan zou ik juist sterker moeten zijn in de sportschool??? Misschien is het de norm hitte in de sportschool, mijn grip is hier minder dan eerst thuis. Niet dat het veel uitmaakt, ik wordt hier enorm gestimuleerd door mannen te zien trainen die gespierder zijn dan ik en een enkeling is zelfs sterker.

dat ziek zijn kan er ook even inhakken he.

gaat helemaal goed komen

Weer een PUSH training gedaan. Er trainen flink wat klerenkasten in deze sportschool. Twee erg sterke mannen gingen dezelfde borstoefeningen doen als ik en ik kon aansluiten. Ze moesten lachen, omdat haast niemand dat durft. Door het, zeer gewaardeerde, spotten en aanmoedigen verlegde ik mijn eigen grenzen en kon na de eerste basisoefening niet eens mijn opwarmgewicht van de tweede basisoefening meer fatsoenlijk drukken!

Incline dumbbell press, zeer korte rust
8x20kg
8x40kg
8x50kg
12x60kg (ze waren er toch)
10x60kg
7x60kg

Bench press
7x100kg, helemaal kapot van die dumbbell presses, meteen gestopt en verdergegaan met:

Pec Deck flys
10x80kg
12x100kg
10x100kg
9x100kg, zelfde gewicht als vorige training

Machine dips
opgebouwd naar hele weightstack en daarna nog stack-10kg, 5 sets, 8-10 reps

Pushdowns
8x60kg
8x70kg
10x60kg

Overhead triceps extensies met dumbbell, unilateraal
8x22kg
8x20kg
10x18kg

Zittende calf raises. (Staande calf raises zijn te belastend voor mijn onderrug, heb ik vorige keer gemerkt.)
5 sets van 10-15 reps met als zwaarste gewicht 70kg (2 sets)

Na de training 105kg (veel water gedronken).

Volgende borsttraining weer bankdrukken en dumbbell flys, denk dat ik dan borst en biceps ga doen; bij de PULL van a.s. zondag ga ik de chest-supported row machine eens uitproberen.

Laatst bewerkt:
Ff snel voor de start van de MotoGP mijn training loggen:

Pulldowns naar nek
8x40kg
8x60kg
8x80kg
8x100kg
7x110kg
8x100kg

Chest supported rows
8x80kg
8x110kg
7x110kg

Pulldowns naar borst met V-handle
8x70kg
8x90kg
8x80kg

Facepulls
3 sets met de hele weightstack (100kg), 8-10reps

Upright rows, zeer wijde greep
3x8x55kg

Side raises met dumbbells
8x16kg
8x20kg
8x22kg (ik bleek een 22 en een 24 te pakken te hebben, niet eens gemerkt)
8x18kg

Reverse pec deck
12x60kg
12x80kg
10x80kg
12x70kg

Beetje gepiel met machines en dumbbelltjes, maar van het echte werk met T-bars, barbell overhead presses e.d. (laat staan deadlifts en rackpulls) krijg ik blessures.

Laatst bewerkt:
Het leven van een natural bodybuilder gaat niet altijd over rozen. Daarnet thuis een training gedaan met precies dezelfde gewichten waarmee ik begin dit jaar trainde toen ik ziek was geweest - terug naar af.

Borst

Bankdrukken
8x70kg
8x100kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Dumbbell flys
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Biceps

EZ-halter curls
8x30kg
8x50kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Alternate dumbbell curls, met supinatie
8x25kg
8x25kg
8x25kg

Morgen rug en triceps in de sportschool

Het leven van een natural bodybuilder gaat niet altijd over rozen. Daarnet thuis een training gedaan met precies dezelfde gewichten waarmee ik begin dit jaar trainde toen ik ziek was geweest - terug naar af.
IKIFEEL.jpg

I cannot relate, sorry :o

De vorige training, in de sportschool, kreeg ik van een jonge vrouw te horen dat ik niet fit was. Ik was namelijk enorm aan het hijgen (niet door haar aanwezigheid!) na een AMRAP setje rows. Dus meteen gereageerd met: "Mooi, want ik ben hier ook helemaal niet om fit te worden. Sterker nog (mijn favoriete gezegde), van deze sport word je helemaal niet fit als je het goed doet." Had ik niet moeten zeggen, want hierop ontspon zich een absurdistische discussie met van beide partijen steeds extremere uitspraken en afsluitend, dringend advies om veel lichter te gaan trainen met kleine gewichtjes. O tempora, o mores.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven