In het kader van een op handen zijnde verhuizing had ik vanmiddag wat kleren ingepakt. Vanavond de lege klerenkast (sic) gedemonteerd. In een ondoordacht moment verwijderde ik de onderkant van een dragend gedeelte, terwijl de bovenkant al zo goed als los was. Eerst kreeg ik de hoogste plank op mijn hoofd en toen de hele bovenkant, waarbij ik werd geraakt door een scherp gedeelte. Omdat ik tegenwoordig verpleegkundige ben, raakte ik slechts in lichte paniek door de grote hoeveelheid bloed. De boel kon nog worden gerepareerd, mijn hoofd kon worden gelijmd, voor de kast heb ik een paar nieuwe schroeven nodig: beter dan andersom.
Omdat de lijm niet nat mag worden heb ik de voorgenomen PULL training maar wat ingekort om het zweten enigszins beperkt te houden:
Pulldowns naar borst
10x50kg
8x70kg
8x90kg
8x90kg
10x85kg
Facepulls
12x50kg
12x60kg
12x60kg
15x55kg
Sideraise, unilateraal met dumbbell
10x15kg
10x20kg
10x20kg
15x17,5kg
Ik vind het altijd een geweldig gevoel om bij de boven aangehouden volgorde de pomp te voelen verschuiven van lats naar rear delts naar side delts. Dat is ook wel mijn bezwaar tegen het staggered trainen van spieren die minder mooi een keten vormen.