MuscleMeat

Nononsense progressie

Ik weet uit eerdere bloedonderzoeken dat mijn eigen bloedwaardes hier en daar buiten de norm vallen. Is vervolgens onderzoek naar gedaan maar nooit een oorzaak gevonden. Conclusie? Natuurlijke deficiëntie. :scratch:
Iedereen, en ieder lichaam, is anders. Dat valt moeilijk te vatten in keiharde getallen. Daarvoor is de biologie te complex..
Dit heb ik dus ook altijd. Grote rode bloedcellen te veel, witte bloedcellen te weinig, chronisch bloedarmoede....kansloos hoopje uitslagen maar functioneer prima. Wij zorgen gewoon voor de gemiddelden ;)

Dit heb ik dus ook altijd. Grote rode bloedcellen te veel, witte bloedcellen te weinig, chronisch bloedarmoede....kansloos hoopje uitslagen maar functioneer prima. Wij zorgen gewoon voor de gemiddelden ;)
Precies! :)

Gemiddeld zijn is toch niks aan.. :P

• Topic Starter Topic Starter
Ontstekingswaarde (CRP) is ook te hoog. Oorzaak?
Ik vermoed... Een ontsteking
Wat de ontstekingswaarde zou kunnen veroorzaken was de kiespijn 2 weken daarvoor met als gevolg een wortelkanaalbehandeling en antibiotica. Of dat ik heftige griepklachten had (vermoedelijk corona). De ontstekingswaarden heeft de huisarts het verder niet over gehad, dus daar maak ik me niet zo druk om dat die iets te hoog waren, volgens mij zijn ze ook niet zo schrikbarend hoog :)

Wat de ontstekingswaarde zou kunnen veroorzaken was de kiespijn 2 weken daarvoor met als gevolg een wortelkanaalbehandeling en antibiotica. Of dat ik heftige griepklachten had (vermoedelijk corona). De ontstekingswaarden heeft de huisarts het verder niet over gehad, dus daar maak ik me niet zo druk om dat die iets te hoog waren, volgens mij zijn ze ook niet zo schrikbarend hoog :)
Hebben we de boosdoener al!! Is zeker niet schrikbarend hoog, alles behalve.

Je ijzerwaarden zijn inderdaad normaal, maar nu ook niet super hoog.
Ik zou het toch half jaarlijks opvolgen :).
Vitamine D is geen ramp, is nog maar een insufficiëntie en geen deficiëntie..
Denk dat je er met een kuur wel door komt voor een paar maand, zeker als je ook wat extra zon kunt meepikken in de zomer ;).

Op 15% vet nog meer willen verliezen lijkt me ook geen strak plan. Dat is ruimte zat om massa aan te zetten en eventueel wat te stijgen zodat je cyclus weer op zijn plooit komt!
Succes!

Ik slik standaard vitamine D; maar is dit eigenlijk niet overbodig in de zomer? Ik begrijp dat ik dit het beste kan laten testen, maar dat kost weer geld... Ben een een student tenslotte.

Wat betreft de bloedwaarden..

Vitamine D standaard gaan slikken, kan je nl niet uit je voeding halen. rest ziet er prima uit. B12 wat hoog, weet niet hoeveel je nu extra neemt, maar dat zou ik minderen.
CRP is niet schrikbarend hoog hoor. Ik rol er net in dus moet me verder nog een beetje inlezen. Dus excuus voor evt overbodige info.
Wat is het argument om B12 te minderen?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het argument om B12 te minderen?
In de Multivitamine die ik gebruik (now foods - Multivitamine voor vrouwen zit 8,3mg B1 (754%RI); 8,3mg B2 (592%RI) en 67ųg B12 (2680%RI). Daarnaast slik ik nog apart vitamine B12 (1000mcg).

Aangezien mijn B12 aan de hoge kant is en ik het zowel via de multivitamine als uit de aparte b12 supps binnen krijg kan het volgens mij geen kwaad om met de aparte B12 te stoppen.
Maar ik begrijp dat jij dat niet zou doen @Kathlinoo?

In de Multivitamine die ik gebruik (now foods - Multivitamine voor vrouwen zit 8,3mg B1 (754%RI); 8,3mg B2 (592%RI) en 67ųg B12 (2680%RI). Daarnaast slik ik nog apart vitamine B12 (1000mcg).

Aangezien mijn B12 aan de hoge kant is en ik het zowel via de multivitamine als uit de aparte b12 supps binnen krijg kan het volgens mij geen kwaad om met de aparte B12 te stoppen.
Maar ik begrijp dat jij dat niet zou doen @Kathlinoo?
Als je deze multivitamine blijft nemen kan je eventueel die aparte B12 eruit halen als je dat wilt, maar als je die multivitamine van XXL neemt (had je eerst gezegd volgens mij? ) zou ik dat niet doen want die bevat te weinig B12 voor een (semi) veganist.

Als je deze multivitamine blijft nemen kan je eventueel die aparte B12 eruit halen als je dat wilt, maar als je die multivitamine van XXL neemt (had je eerst gezegd volgens mij? ) zou ik dat niet doen want die bevat te weinig B12 voor een (semi) veganist.
@Nononsense Idd, extra er uit. Daar doelde ik op. Ik verwachtte al meer dan 1 supplement gezien de hoogte van de waarde bij veganistische leefstijl. Dan over een halfjaar even weer laten bepalen. Weet je precies waar je staat. En kan je vanaf daar weer bepalen wat t beste voor je is

Ik slik standaard vitamine D; maar is dit eigenlijk niet overbodig in de zomer? Ik begrijp dat ik dit het beste kan laten testen, maar dat kost weer geld... Ben een een student tenslotte.
D gewoon altijd slikken, ook in de zomer. Dan hoef je ook niet te laten testen, zonde van t geld. (Beleid bij ons, huisartsenzorg). Zelf slik ik ook hele jaar D. Ondanks dat ik veel buiten ben waarde ver onder normaalwaarde.

• Like
Waarderingen: Onit
D gewoon altijd slikken, ook in de zomer. Dan hoef je ook niet te laten testen, zonde van t geld. (Beleid bij ons, huisartsenzorg). Zelf slik ik ook hele jaar D. Ondanks dat ik veel buiten ben waarde ver onder normaalwaarde.

En welke dosering dan? Ik gebruik momenteel deze, dat is wel een hoge dosering.

Heb je het nu over veganisten, vegetariërs of iedereen?

Iedereen. Merk de laatste jaren dat veel mannen en vrouwen ook op jonge leeftijd al D tekort hebben. Je zou kunnen laten bepalen of dit bij jou ook t geval is. Deze vitamine haal je overigens ook niet uit voeding.
B12 is een heel ander verhaal

Iedereen. Merk de laatste jaren dat veel mannen en vrouwen ook op jonge leeftijd al D tekort hebben. Je zou kunnen laten bepalen of dit bij jou ook t geval is. Deze vitamine haal je overigens ook niet uit voeding.
B12 is een heel ander verhaal
Volgens het Voedingscentrum wel: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx
Vitamine D is een vetoplosbare vitamine. Vitamine D is een van de weinige vitamines die het lichaam zelf kan maken. Onder invloed van zonlicht wordt in de huid vitamine D gevormd. Daarnaast levert de voeding vitamine D.

• Like
Waarderingen: Onit
Terug
Naar boven