AndroidHealthClinic

Nononsense progressie

Inmiddels 15 pagina's in een "progressie" log, zonder echte logjes van trainingen e.d
Gaan die er nog komen? Lees alleen maar dat je niet tevreden bent over je schema. Misschien eens een week je trainingen loggen, zodat mensen je wat op weg kunnen helpen?

En zonder foto's, terwijl 15% vet super lean is als vrouw. Niets om onzeker over te zijn dus, en kunnen ook anoniem geplaatst worden natuurlijk. Genoeg mensen hier die hun gezicht afschermen.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels 15 pagina's in een "progressie" log, zonder echte logjes van trainingen e.d
Gaan die er nog komen? Lees alleen maar dat je niet tevreden bent over je schema. Misschien eens een week je trainingen loggen, zodat mensen je wat op weg kunnen helpen?
hoi mitsymo,

Bedankt voor je kritische opmerking in mijn log en je hebt helemaal gelijk.
Ik ben op dit moment van de sportschool, maar in de loop van de dag zal ik het trainingsschema van mijn coach (waar ik dus zelf niet tevreden mee ben) alswel het trainingsschema van de afgelopen 2 dagen delen.

hoi mitsymo,

Bedankt voor je kritische opmerking in mijn log en je hebt helemaal gelijk.
Ik ben op dit moment van de sportschool, maar in de loop van de dag zal ik het trainingsschema van mijn coach (waar ik dus zelf niet tevreden mee ben) alswel het trainingsschema van de afgelopen 2 dagen delen.
Zit je dan wel bij de juiste coach als je niet achter z'n schema kan staan? Of vertrouw je hem of haar gewoonweg niet voldoende?

Ben benieuwd naar je schema iig. En post dan niet alleen wat je moet trainen, maar wat je dan werkelijk traint. Zit namelijk ook nog wel eens een verschil in ;)

Succes iig met je trainingen

Zit je dan wel bij de juiste coach als je niet achter z'n schema kan staan? Of vertrouw je hem of haar gewoonweg niet voldoende?
Je slaat hier de spijker op zijn kop.
In het begin heb ik ontzettend veel aan haar bijdragen gehad (vooral op mentaal vlak). Dit heb ik aardig op de rit. Qua fysieke ontwikkeling heb ik gemerkt dat we de laatste tijd niet meer zo goed aalsluiten, dat betekent niet dat ik twijfel aan haar kennis en kunde. Maar het past me niet meer.
Dat gevoel werd versterkt door deelname hier aan het forum. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ik wil het zelf graag proberen (uiteraard met jullie kritische blik en advies op het forum).

Omdat ik het eigenlijk altijd met een coach heb gedaan heb ik heel weinig kennis van zaken. Als jullie vragen hebben waarom ik iets zo doe zal ik vast het antwoord verschuldigd moeten blijven. Maar ik wil graag leren en de skills ontwikkelen!

Dus, hier komen de trainingsschema's die ik zelf heb opgesteld en aan de hand waarvan ik heb getraind de afgelopen 2 dagen:

training A:
hip thrust 60kg (inclusief stang) 11, 11, 9, 9, 7
cable seated row 22kg 12, 12, 12, 11, 11
unilateraal leg curls 22,5kg 12, 11, 10
overhead press 20kg (alleen stang) 9, 6, 5, 4
kuiten in leg press 60kg 12, 10, 10, 9
Cable Hammer curl 7,5kg 12, 11, 10

training B:
Romanian Dl 60kg (inclusief stang) 12, 11, 9, 9, 8
latt. Pull down 30kg 11, 9, 8
Leg extension 30kg 12, 12, 11, 11
Hip extension 10 kg 11, 10, 9
Dumbell chest press 6kg 12, 12, 11, 10
One arm triceps dumbell overhead 4kg 12, 11, 10

Uiteraard is er room voor improvement :)

Als je kunt squatten zou ik de hip thrust daar mee vervangen.
Ja of aanvullen.

Je slaat hier de spijker op zijn kop.
In het begin heb ik ontzettend veel aan haar bijdragen gehad (vooral op mentaal vlak). Dit heb ik aardig op de rit. Qua fysieke ontwikkeling heb ik gemerkt dat we de laatste tijd niet meer zo goed aalsluiten, dat betekent niet dat ik twijfel aan haar kennis en kunde. Maar het past me niet meer.
Dat gevoel werd versterkt door deelname hier aan het forum. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ik wil het zelf graag proberen (uiteraard met jullie kritische blik en advies op het forum).

Omdat ik het eigenlijk altijd met een coach heb gedaan heb ik heel weinig kennis van zaken. Als jullie vragen hebben waarom ik iets zo doe zal ik vast het antwoord verschuldigd moeten blijven. Maar ik wil graag leren en de skills ontwikkelen!

Dus, hier komen de trainingsschema's die ik zelf heb opgesteld en aan de hand waarvan ik heb getraind de afgelopen 2 dagen:

training A:
hip thrust 60kg (inclusief stang) 11, 11, 9, 9, 7
cable seated row 22kg 12, 12, 12, 11, 11
unilateraal leg curls 22,5kg 12, 11, 10
overhead press 20kg (alleen stang) 9, 6, 5, 4
kuiten in leg press 60kg 12, 10, 10, 9
Cable Hammer curl 7,5kg 12, 11, 10

training B:
Romanian Dl 60kg (inclusief stang) 12, 11, 9, 9, 8
latt. Pull down 30kg 11, 9, 8
Leg extension 30kg 12, 12, 11, 11
Hip extension 10 kg 11, 10, 9
Dumbell chest press 6kg 12, 12, 11, 10
One arm triceps dumbell overhead 4kg 12, 11, 10

Uiteraard is er room voor improvement :)
Kijk vooral ook waar je je plezier uithaalt. En welke spiergroepen achterlopen of juist voor lopen. Dan zou je daar meer op kunnen focussen.
Hoeveel trainingen wil je in de week gaan doen?

Hoe vaak in de week train je? Misschien had je dat al gepost, maar kan het mij niet herinneren.

dan zou ik liever squat willen toevoegen ipv vervangen door hip thrust om mijn gluteus en hammies te trainen.

Of zou ik dan nog beter de squat kunnen toevoegen en de hip thrust vervangen door de cable pull

Ik bedoel de verhouding, nu doet ze alleen leg extension voor haar quads en hip thrusts, RDL’s, leg curl en in hip extensions voor glutes/hams.

Wat je doel ook is, alleen wat leg extension voor je quads is geen goede keuze.
Ligt eraan. Misschien heeft ze wel een schurfthekel aan squats en vind ze legextension geweldig. Met hipthrust pak je ook quads, maar dat terzijde:p

Als ik moest kiezen dan zou ik vooral focussen op compounds:)

Haha dit is wel waar, ik haatte squats maar ben ze iets meer gaan waarderen. Echt favoriet gaan ze nooit worden...
giphy.gif

Yeah!! Met je eens!
Al werkt het wel zo onwijs goed!

Ik probeer vaak wel alles een beetje in verhouding te trainen. Train je veel hammies, dan ook je quads.
Train je zwaar borst, dan dus ook bewust je rug trainen.
Probeer iig onbalans te voorkomen, dan ben je blessure gevoeliger.

Terug
Naar boven