AndroidHealthClinic

Nononsense progressie

• Topic Starter Topic Starter
Altijd goed om te blijven monitoren als dat in de familie voorkomt. Met voeding en sport verklein je je kansen op een te hoog cholesterol, maar erfelijkheid heb je geen invloed op.
Klopt inderdaad, gezien mijn levensstijl en dieetgewoonten had ik geen hoog cholesterol verwacht. Maar better safe then sorry :)

Klopt inderdaad, gezien mijn levensstijl en dieetgewoonten had ik geen hoog cholesterol verwacht. Maar better safe then sorry :)
Vegtarische eten werkt ook in dat opzicht in je voordeel, aangezien je weinig verzadigd vet binnenkrijgt wat je cholesterol doet stijgen.

Inmiddels al in de sportschool geweest?
Jazeker nu 2 keer (woensdag en donderdag) en een training gepland staan voor morgen en zondag. Trainingsschema ben ik echter niet helemaal tevreden over, dus daar gaat nog aan gesleuteld worden, maar het voelde fantastisch om er weer te zijn!
En jij?

Denk dat die huidplooimeting in mm is...lijkt me anders wel erg veel ;)
Anders voor vit d een vegen bak/braad product toevoegen. Daar zit vaak vit d in toegevoegd.
Ga je t slikken, dan altijd bij een maaltijd met vetten.

Denk dat die huidplooimeting in mm is...lijkt me anders wel erg veel ;)
Anders voor vit d een vegen bak/braad product toevoegen. Daar zit vaak vit d in toegevoegd.
Ga je t slikken, dan altijd bij een maaltijd met vetten.
Haha dank je wel, heb het aangepast.
Om in te bakken gebruik ik rijstolie.
En check vwb dat suppen met vetten.

Dank je wel 😘

Je ijzerwaarden zijn inderdaad normaal, maar nu ook niet super hoog.
Ik zou het toch half jaarlijks opvolgen :).
Vitamine D is geen ramp, is nog maar een insufficiëntie en geen deficiëntie..
Denk dat je er met een kuur wel door komt voor een paar maand, zeker als je ook wat extra zon kunt meepikken in de zomer ;).

Op 15% vet nog meer willen verliezen lijkt me ook geen strak plan. Dat is ruimte zat om massa aan te zetten en eventueel wat te stijgen zodat je cyclus weer op zijn plooit komt!
Succes!

Vegtarische eten werkt ook in dat opzicht in je voordeel, aangezien je weinig verzadigd vet binnenkrijgt wat je cholesterol doet stijgen.

Niet bepaald:p

Verzadigd vet vind je ook in vegetarische/veganistische bronnen (kaas, boter, kokosolie, cacaoboter) en daarnaast heeft voedingscholesterol zeer weinig invloed op je totale cholesterol.

Ontstekingswaarde (CRP) is ook te hoog. Oorzaak?

Nieuwe traingsschema was inmiddels gemaakt maar ben er niet tevreden over. Doel was om zogenaamde AMPK trainingen in te zetten en om zo, samen met een klein kcal tekort vet te verliezen.

Echter vandaag weer een huidplooimeting gedaan en ik ben wel enigzins geschrokken. Mijn verstoorde menstruatiecyclus zou hier heel goed aan te wijten kunnen zijn...

Supralliac: 11 mm
Abdominal: 6 mm
Chest: 4 mm
Bovenbeen: 15 mm
Tricep: 15 mm
Axilla: 8 mm
Subscapular: 10 mm
Vetpercentage dus 15,82%

Mijn gevoel zegt even geen drastisch vetverlies meer, maar rustig in een leanbulk spier- en vetmassa aankomen.
Nieuw trainingsschema volgt dus nog...

Overigens is het wel echt fucking lekker om weer in de sportschool te zijn en met gewichten in de weer te zijn! Ik voel me dan echt zo'n powervrouw haha. Afgelopen week 2 keer geweest en morgen en zondag staat nog op de planning!

Mooi vetpercentage!:)

Je B12 bloedwaarde is te hoog en ik lees ook dit:

Misschien wat minder B12 slikken?
Haar B12 is niet gek "te hoog" en dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze niet een paar dagen gestopt is met B12 slikken toen ze dat bloedonderzoek liet doen.
Een B12 dat te hoog ligt kan geeneens kwaad :scratch:

• Like
Waarderingen: Bubs
Waarom is er dan een bovengrens vastgesteld?
IMG_20200704_075232.jpg

IMG_20200704_074929.jpg

IMG_20200704_080035.jpg

https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjADegQIAxAB&usg=AOvVaw1sH_0Wo42EmO4On0v3zfR3

https://www.gezondheidsraad.nl › v...
Webresultaten
Voedingsnormen: vitamine B6, foliumzuur en vitamine B12 | Advies ...

Laatst bewerkt:
Waarom is er dan een bovengrens vastgesteld?
Voor B12 heeft de gezondheidsraad geen bovengrens vastgesteld.

´´Onlangs zijn de beschikbare gegevens over de mogelijke toxiciteit van vitamine B12 geëvalueerd door zowel een deskundigencommissie van het Institute of Medicine (VS) (IOM00) als van het Wetenschappelijk Comité voor de Menselijke Voeding (EU) (SCF00). Door beide deskundigencommissies is geconcludeerd dat er geen risico verbonden lijkt te zijn aan de inneming van hoge doseringen vitamine B12, en dat er onvoldoende gegevens beschikbaar zijn om een no observed adverse effect level (NOAEL) of lowest observed adverse effect level (LOAEL) te kunnen afleiden. De commissie deelt deze opvatting en meent op grond hiervan geen veilige bovengrens van inneming te moeten vaststellen. ´´

Ontstekingswaarde (CRP) is ook te hoog. Oorzaak?
Ik vermoed... Een ontsteking :roflol: .
Je moet ook niet overal iets achter gaan zoeken. Haar WBC zijn normaal, formule werd niet gedaan dacht ik. Anders had je mogelijks al zicht op viraal of bacterieel.
Het is nu ook niet dat het de pan uit swingt.

Ik vermoed... Een ontsteking :roflol: .
Je moet ook niet overal iets achter gaan zoeken. Haar WBC zijn normaal, formule werd niet gedaan dacht ik. Anders had je mogelijks al zicht op viraal of bacterieel.
Het is nu ook niet dat het de pan uit swingt.
Ontstekingswaarde kunnen verhoogd zijn door krachttraining toch? Iets met mircotrauma aan spiercellen?

Google weet alles:

In feite beschadig je een spier tijdens een training; er ontstaan kleine scheurtjes. Dit geeft een ontstekingsreactie, waardoor het herstel op gang komt. Er worden nieuwe eiwitten ingebouwd. De celkernen bevatten de blauwdrukken (het DNA) met de instructies voor welke eiwitten er bijgemaakt moeten worden. Als een spiercel te groot wordt voor één zo’n kern om aan te sturen, zorgen de satellietcellen ervoor dat er celkernen bijgezet worden, zodat er sneller op meer plekken aansturing plaats kan vinden voor het maken van de eiwitten. Een spiercel kan trouwens wel zo lang zijn als de hele spier zelf!

Onsteking is onderdeel van spiergroei
Onsteking, oftewel inflammatie, is een wezenlijk onderdeel van spierherstel. Je wilt dit ontstekingssignaal dus niet onderdrukken met onstekingsremmers zoals ibuprofen, naproxen of diclofenac (NSAIDs). Dit kan juist herstel en dus spiergroei beperken. Paracetamol kan altijd, dat is alleen gericht op pijnstilling.

• Like
Ontstekingswaarde kunnen verhoogd zijn door krachttraining toch? Iets met mircotrauma aan spiercellen?

Google weet alles:

In feite beschadig je een spier tijdens een training; er ontstaan kleine scheurtjes. Dit geeft een ontstekingsreactie, waardoor het herstel op gang komt. Er worden nieuwe eiwitten ingebouwd. De celkernen bevatten de blauwdrukken (het DNA) met de instructies voor welke eiwitten er bijgemaakt moeten worden. Als een spiercel te groot wordt voor één zo’n kern om aan te sturen, zorgen de satellietcellen ervoor dat er celkernen bijgezet worden, zodat er sneller op meer plekken aansturing plaats kan vinden voor het maken van de eiwitten. Een spiercel kan trouwens wel zo lang zijn als de hele spier zelf!

Onsteking is onderdeel van spiergroei
Onsteking, oftewel inflammatie, is een wezenlijk onderdeel van spierherstel. Je wilt dit ontstekingssignaal dus niet onderdrukken met onstekingsremmers zoals ibuprofen, naproxen of diclofenac (NSAIDs). Dit kan juist herstel en dus spiergroei beperken. Paracetamol kan altijd, dat is alleen gericht op pijnstilling.
Klopt :).
Zoals ik zei: je moet niet overal iets achter willen zoeken...

Klopt :).
Zoals ik zei: je moet niet overal iets achter willen zoeken...
Ik weet uit eerdere bloedonderzoeken dat mijn eigen bloedwaardes hier en daar buiten de norm vallen. Is vervolgens onderzoek naar gedaan maar nooit een oorzaak gevonden. Conclusie? Natuurlijke differentiatie. :scratch:
Iedereen, en ieder lichaam, is anders. Dat valt moeilijk te vatten in keiharde getallen. Daarvoor is de biologie te complex..

Laatst bewerkt:
  • Like
Wat betreft de bloedwaarden..

Vitamine D standaard gaan slikken, kan je nl niet uit je voeding halen. rest ziet er prima uit. B12 wat hoog, weet niet hoeveel je nu extra neemt, maar dat zou ik minderen.
CRP is niet schrikbarend hoog hoor. Ik rol er net in dus moet me verder nog een beetje inlezen. Dus excuus voor evt overbodige info.

Terug
Naar boven