AndroidHealthClinic

Nononsense progressie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat je zou kunnen doen (als je bijvoorbeeld 3 setjes van 10 reps wil doen op de pulldown) is starten met een relatief laag gewicht voor 10 reps en dan ophogen tot de set wat zwaarder aan voelt (met bijvoorbeeld nog 3-4 reps in de tank). Daar doe je dan de resterende sets mee. Ik zou het inderdaad niet te ingewikkeld maken:) Je kan beter wat lager starten en van daaruit steeds meer gewicht / reps toevoegen.

Precies! En denk eraan: uitvoering is de sleutel tot succes.

Het is belangrijk om eerst de uitvoering op orde te hebben, dan meteen veel gewicht te doen. Uitvoering aanpassen in het latere traject is lastig. Gewicht toevoegen daar in tegen niet. Deloaden ligt dan al snel op de loer.

Laat iemand de uitvoering beoordelen en blijf jezelf filmen, checken en verbeteren.
 
Eens met sp.

Zelf bepaalde ik t gewicht bij assistence waar ik 3x10 mee kon. Dan ophogen. Met de tijd loop je vast en haal je bij dat gewicht bijvoorbeeld een set maar 9 reps... Dan dar gewicht volgende x weer tot je de 10 weer haalt en dan verder ophogen.
 
Eerste training met het nieuwe schema is een feit :)
Nog een beetje gehusseld met de oefeningen. Voelde goed, benen voelden aan het eind beetje als spaghetti, maar toen kon ik aan de bak met de buikspieroefeningen. Hanging knee raise geprobeerd maar ging voor geen meter... m'n buikspieren zijn echt pudding... dus daar zoek ik nog een andere oefening voor.
Al met al lekkere training. Zaterdagochtend weer :)

Gewicht was ondanks ophogen kcal op trainingsdagen toch weer omlaag gegaan (gewicht nu 80,2kg). Kijk het nog even aan en anders toch kcal iets ophogen.

Iedereen bedankt voor de input voor m'n trainingsschema, much appreciated!
 

Bijlagen

  • 20200709_183105.jpg
    20200709_183105.jpg
    179,2 KB · Weergaven: 87
Schema ziet er goed uit en een erg mooi handschrift zeg! :D
 
Mooi handschrift inderdaad! :D

Ik schrijf ook nog ouderwets in een papieren notitieboekje. Thuis neem ik het digitaal over in een excel, maar in de gym wil ik niet constant met mijn telefoon lopen. Die blijft opgeborgen.
 
Mooi handschrift inderdaad! :D

Ik schrijf ook nog ouderwets in een papieren notitieboekje. Thuis neem ik het digitaal over in een excel, maar in de gym wil ik niet constant met mijn telefoon lopen. Die blijft opgeborgen.

Ik zit dit ook te overwegen. Welk maat boekje gebruiken jullie?

Gebruik nu de XXL Base app. Raak snel afgeleid en zoek een andere manier om alles bij te houden. Alleen lijkt een notitieboekje me veel werk qua noteren etc.
 
Ik pakte altijd een printje van mijn schema van Excel mee. Gewoon set x rep invullen.
Schema gewoon al op de print.

Probeer anders lying leg raises voor buikspieren.
 
Ik zit dit ook te overwegen. Welk maat boekje gebruiken jullie?

Gebruik nu de XXL Base app. Raak snel afgeleid en zoek een andere manier om alles bij te houden. Alleen lijkt een notitieboekje me veel werk qua noteren etc.
En het in je telefoon intypen is niet veel werk?

15943162079189149378542273369415.jpg
 
Importeer het schema steeds. Hoef ik alleen gewicht nog in te vullen.
Als ik mijn telefoon gebruik ben ik 3 uur later nog niet klaar met trainen.
 
Alleen lijkt een notitieboekje me veel werk qua noteren etc.
Ik noteer kort en bondig, om het thuis in excel rustig over te nemen.
Vandaag dus alleen genoteerd:

''FSQ 5x5x100kg

Leg press
15x300
3x10x350
13x300

Leg ext. unilateraal 4 sets AMRAP''


Dan type ik het thuis netjes en wat uitgebreider over in Excel. Ik zie die notitie echt als een geheugensteuntje zodat ik thuis nog weet wat ik in de gym aan reps gedaan heb. Ik kort in mijn notitieboekje alles af. FSQ is front squat, AMRAP is as much reps as possible (tot falen dus), lat pull down wordt LPD enzovoorts..
Kost nauwelijks tijd zo. Alles in zo'n app invoeren kost minstens twee keer zoveel tijd.
 
Nog makkelijker... opschrijven --> foto maken --> foto openen in acrobat pro DC --> tekstherkenning --> opslaan als excel

Moet je alleen wel acrobat pro DC hebben. :o
 
  • Haha
Waarderingen: Onit
een erg mooi handschrift zeg
Mooi handschrift inderdaad
Thanks en dat voor een lefty ;)
Ik schrijf ook nog ouderwets in een papieren notitieboekje. Thuis neem ik het digitaal over in een excel
Oh ik neem het niet eens digitaal over, ik vind het prima zo. In 1 oogopslag kan ik zien wat ik de vorige training aan gewicht en reps heb gedaan en of er deze training progressie in zit... helemaal prima
Wel een prachtig schriftje trouwens ;)

Ik zit dit ook te overwegen. Welk maat boekje gebruiken jullie?
ik gebruik A5, dus half A4. Vntl ook zo te zien. Ik vind zelf met ruitjespapier fijner, 3 stuks voor € 1,50 bij de Hema. Ik gok aan het kaftje van Vntl's boekje te zien dat hij hem bij de Action vandaan heeft...

Ik pakte altijd een printje van mijn schema van Excel mee. Gewoon set x rep invullen
Dat is ook heel handig idd! Of van een paar velletjes dan een boekje vormen, zodat je iig je laatste trainingen bij de hand hebt om je progressie tijdens de training te zien (motiveert mij altijd enorm)

Probeer anders lying leg raises voor buikspieren.
thanks! Ga ik de volgende keer doen!

Als ik mijn telefoon gebruik ben ik 3 uur later nog niet klaar met trainen
Nou precies dit. Liefst leg ik tel in mijn locker maar dat red Bluetooth net niet. Ik raak veel te veel afgeleid, schiet me iets te binnen, ga ik meteen googlen enzo. Of dit forum checken, of in mfp invullen wat ik ga eten....

oen ik jouw leeftijd had, hadden we nog geen internet en smartphones
Nee erg he! Hoe we die tijd toch overleefd hebben 🙈. Vertelde mijn dochter van de week dat toen ik zo jong was we geen YouTube, Netflix, Disneychannel en de hele santemekraam hadden, snapte ze helemaal niks van....

Nog makkelijker... opschrijven --> foto maken --> foto openen in acrobat pro DC --> tekstherkenning --> opslaan als excel
Hahahaha grapjas, klinkt inderdaad echt super easy 😟
 
Laatst bewerkt:
Ik noteer kort en bondig, om het thuis in excel rustig over te nemen.
Vandaag dus alleen genoteerd:

''FSQ 5x5x100kg

Leg press
15x300
3x10x350
13x300

Leg ext. unilateraal 4 sets AMRAP''


Dan type ik het thuis netjes en wat uitgebreider over in Excel. Ik zie die notitie echt als een geheugensteuntje zodat ik thuis nog weet wat ik in de gym aan reps gedaan heb. Ik kort in mijn notitieboekje alles af. FSQ is front squat, AMRAP is as much reps as possible (tot falen dus), lat pull down wordt LPD enzovoorts..
Kost nauwelijks tijd zo. Alles in zo'n app invoeren kost minstens twee keer zoveel tijd.

Heel handig dit! Ga ik uitproberen.
 
Thanks en dat voor een lefty ;)
Tsssssss alsof alle linkshandige een slecht handschrift hebben. Oh wait nevermind.. had gewoon dokter moeten worden aan m'n handschrift te zien :dunno:
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Tsssssss alsof alle linkshandige een slecht handschrift hebben. Oh wait nevermind.. had gewoon dokter moeten worden aan m'n handschrift te zien :dunno:
Hahaha je hebt gelijk! Mijn man is rechtshandig en die heeft me toch een beroerd handschrift, hij kan het vaak zelf niet eens meer lezen 🤣. En nee niet eens een een dokter.... ;)
 
Hahaha je hebt gelijk! Mijn man is rechtshandig en die heeft me toch een beroerd handschrift, hij kan het vaak zelf niet eens meer lezen 🤣. En nee niet eens een een dokter.... ;)
Ik ben linkshandig ;)
 
Back
Naar boven