Fitness Seller

Nononsense progressie

Bezoekers in dit topic

Gewoon even een vraagje tussendoor betreffende jouw losse vel dat ik hier eerder in de berichten las, ben jij ook veel afgevallen?
Betreffende trainingen kan ik je helaas geen advies geven, ben zelf een "beginner".
Volg een traject van 6 weken online coaching om op gang geholpen te worden. Bij Dreambodytraining. Tot nu toe tevreden, maar wat ik zeg, ik ben dan ook beginner.
Ja ik heb wel redelijk wat los vel, ik heb jaren ge-jojo-d tussen de 105 en 80 kg (in totaal 3 keer 105 en 80 aangetikt). Dat zit vooral op mijn bovenbenen en billen... overigens is mijn buik ook niet strak (geen abs zichtbaar) maar wel plat. Ik heb 2 kids gebaard, dat heeft wel zijn aanslag gehad op mijn buik ;)

Dreambodytraining ken ik niet, wat ga je na die 6 weken doen? Zelf aan de slag?
 
Wbt je vraag nog. Ja ik doelde op het schema dat ik hier voorbij zag komen, maar ook niets mis met eerst wat uitproberen:) Als je hulp wil bij een goed schema dan zijn er in ieder geval genoeg mensen hier die je kunnen en willen helpen! Ik wil er ook best naar kijken, maar dan doe ik dat liever via PB.

Helaas weet ik alles van het aankomen na een zwangerschap en daardoor overtollig vel hebben. Dit zal je helaas altijd blijven zien, maar gelukkig kan je met krachttraining wel je shape verbeteren.
 
Ja ik heb wel redelijk wat los vel, ik heb jaren ge-jojo-d tussen de 105 en 80 kg (in totaal 3 keer 105 en 80 aangetikt). Dat zit vooral op mijn bovenbenen en billen... overigens is mijn buik ook niet strak (geen abs zichtbaar) maar wel plat. Ik heb 2 kids gebaard, dat heeft wel zijn aanslag gehad op mijn buik ;)

Dreambodytraining ken ik niet, wat ga je na die 6 weken doen? Zelf aan de slag?
Herkenbaar, hier net zo, buik blijft altijd een dingetje. Maar ik zit er niet mee, ben al blij dat ik van zo ver kom en blij verrast over het feit dat mijn lichaam er nog zo uit ziet, op dat hangende velletje hier en daar na (buik benen, billen en armen vooral, borsten zijn er vandoor en wat er van over is is pickwick jaloers op haha). Tevens 2 zwangerschappen hier.
Ja, na die 6 weken ga ik weer zelf verder, en kijk ik wat er op mijn pad komt. Ik wil nog zo veel ;)
 
Besloten om het from scratch af weer met een ander schema te proberen... Met advies hier en daar besloten om met het volgende UB/LB split schema aan de gang te gaan. Voordeel van een split schema is voor mij omdat ik regelmatig 2 (een enkele keer zelfs 3) dagen achter elkaar train (net hoe het uitkomt met het thuisfront). Zodoende hebben de spieren voldoende tijd om te herstellen. Verder zitten er lekker veel bil-/been oefeningen in zodat deze goed worden getraind :D Hier ligt op dit moment mijn focus. Als je aanvullingen hebt, please shoot!

LBOefeningSets
1Legpress4
2Romanian deadlift4
3Barbell Hip thrust4
4Cable Hip Adduction3
5Leg extension (machine)3
6Leg curl (machine)3
7Calf raises4
8Russian twists4
9Hanging knee raise4
UBOefeningSets
1Dumbbell bench press4
2Latt. Pulldown4
3Overheadpress3
4Low seated row3
5Upright rows3
6Seated bicep curl3
7Tricep pushdown Vbar3

Vanaf morgen ga ik mijn 1RM testen en vervolgens mijn rep-range. Ik begin dus echt even helemaal opnieuw :-). Dit komt mede doordat ik vanaf medio januari niet meer serieus heb getraind (eerst door ziekte en later door de lockdown).
 
Hoeveel reps per set?
 
Besloten om het from scratch af weer met een ander schema te proberen... Met advies hier en daar besloten om met het volgende UB/LB split schema aan de gang te gaan. Voordeel van een split schema is voor mij omdat ik regelmatig 2 (een enkele keer zelfs 3) dagen achter elkaar train (net hoe het uitkomt met het thuisfront). Zodoende hebben de spieren voldoende tijd om te herstellen. Verder zitten er lekker veel bil-/been oefeningen in zodat deze goed worden getraind :D Hier ligt op dit moment mijn focus. Als je aanvullingen hebt, please shoot!

LBOefeningSets
1Legpress4
2Romanian deadlift4
3Barbell Hip thrust4
4Cable Hip Adduction3
5Leg extension (machine)3
6Leg curl (machine)3
7Calf raises4
8Russian twists4
9Hanging knee raise4
UBOefeningSets
1Dumbbell bench press4
2Latt. Pulldown4
3Overheadpress3
4Low seated row3
5Upright rows3
6Seated bicep curl3
7Tricep pushdown Vbar3

Vanaf morgen ga ik mijn 1RM testen en vervolgens mijn rep-range. Ik begin dus echt even helemaal opnieuw :-). Dit komt mede doordat ik vanaf medio januari niet meer serieus heb getraind (eerst door ziekte en later door de lockdown).

Ziet er niet verkeerd uit! Je kan ervoor kiezen om de per UB/LB dag te focussen op een spiergroep. Denk hierbij aan de ene LB dag meer focus op quads en de andere op de hamstrings. Tevens zou ik de compounds meer naar voren plaatsen uit persoonlijke voorkeur.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hoeveel reps per set?
De planning is om de eerste twee trainingen te richten op het testen van 1RM, de twee trainingen daarna wil ik mijn rep-range bepalen door op 80% van 1RM te trainen.

Veel liefs 😘
 
De planning is om de eerste twee trainingen te richten op het testen van 1RM, de twee trainingen daarna wil ik mijn rep-range bepalen door op 80% van 1RM te trainen.

Veel liefs 😘
80%lijkt me nog vrij hoog.

En welke oefeningen ga je 1rm testen?
 
En welke oefeningen ga je 1rm testen?
Bij de compound oefeningen wil ik graag 1RM gaan testen, bij de isolatie oefeningen 3RM.

80%lijkt me nog vrij hoog.
Jij zou dus lager gaan zitten? Hoeveel zou jij aanraden na het testen van de 1RM en 3RM.

Ik post sowieso een update van de gewichten na de training. Als je dan wilt meekijken graag :)
 
Ik zou de grote oefeningen (zoals OHP) ook meer naar voor zetten zoals Onit zegt. En daar dan 4-5 sets op nemen met iets lagere rep range.
Geen bench, squat of conventional DL. Waar test je dan 1RM op?
 
Waarom niet eerst een simpele progressive overload toepassen op een nieuw schema net na de corona beperkingen?
Ja bedoeling is ook progressive overload, elke training iets zwaarder in gewicht gaan.

Maar dan moet ik toch wel eerst bepalen hoeveel herhalingen ik moet gaan doen met welk gewicht?
Of zou je bij de compounds op 8 à 10 reps gaan zitten en bij de isolatie 10 à 15 bijvoorbeeld?
Maar hoe bepaal je het gewicht dan waarmee je start.
Of denk ik nou veel te ingewikkeld?
 
Je kan een 1rm testen maar imo niet perse nodig voor de oefeningen die je doet.
Je zal snel genoeg aanvoelen wat je kan.

Denk dat je het anders te ingewikkeld voor jezelf maakt.
 
Sorry als ik ietwat dommig overkom.
Begin me langzaam te realiseren dat, juist door een coach te hebben gehad, mijn algemene kennis over bb achterloopt...
Dus als ik domme vragen stel, of reacties geef die de plank misslaan, mijn excuses!
 
Je kan een 1rm testen maar imo niet perse nodig voor de oefeningen die je doet.
Je zal snel genoeg aanvoelen wat je kan.

Denk dat je het anders te ingewikkeld voor jezelf maakt.
Ok dank je! Dan gaan we gewoon knallen morgen 😅
 
Je maakt het inderdaad te ingewikkeld. De eerste week gewoon testen wat je aan kan qua gewicht en reps. Netjes bijhouden en van daaruit verder werken :). Je merkt vanzelf wat goed, te zwaar of te licht voelt.
Eens je die basis hebt ben je vertrokken.
 
Neem als voorbeeld OHP, stel je wilt 4x8 doen, dan heb je toch wel een idee of je daar 20,30 of 40kg op kunt pakken? Als je met een nieuw schema na een rustperiode begint is het niet erg om terughoudend te starten.
 
Neem als voorbeeld OHP, stel je wilt 4x8 doen, dan heb je toch wel een idee of je daar 20,30 of 40kg op kunt pakken? Als je met een nieuw schema na een rustperiode begint is het niet erg om terughoudend te starten.
Thanks Steks!
 
Wat je zou kunnen doen (als je bijvoorbeeld 3 setjes van 10 reps wil doen op de pulldown) is starten met een relatief laag gewicht voor 10 reps en dan ophogen tot de set wat zwaarder aan voelt (met bijvoorbeeld nog 3-4 reps in de tank). Daar doe je dan de resterende sets mee. Ik zou het inderdaad niet te ingewikkeld maken:) Je kan beter wat lager starten en van daaruit steeds meer gewicht / reps toevoegen.
 
Back
Naar boven