Fitness Seller

Nononsense progressie

• Topic Starter Topic Starter
nein ,ist verboten ,de commissie buigt zich nog over de juiste en passende straf,u hoort nog van ons
He bah! Nog geen maand actief en nu al strafpunten.....
Dus ook geen pruimenwijn bij de AYCE met de dbbers??? Nou dan weet ik niet of ik kom hoor...

Klinkt goed! Jouw enthousiasme zegt genoeg in deze.
Thanks! Het gaat ook weer als vanouds lekker!! Leuk om te lezen dat het enthousiasme te lezen is!

Is dit nu weer je eigen schema of aangepast coach schema
Nee dit schema heb ik opgesteld met een hoop hulp van hier. De 'overeenkomst' met mijn coach loopt eind deze maand af, dus langzaamaan moet ik het zelf gaan doen. Het leek me beter om niet neer aan een coach schema te beginnen aangezien ik vanaf nu zelf kennis op wil doen en wil afgaan op de tips van hier.

Tijdens een etentje is het altijd maar weer afwachten he? Gelukkig heb je ook daar een goed gevoel over.
Ja klopt, maar zolang ik geen brood vooraf, frietjes of toetje eet is het volgens mij allemaal wel ok, zeker als je daar de rest van de maaltijden ook rekening mee houdt...

Voor nu nog een heel fijn weekend en op naar dinsdag!
Thanks! Jij ook!! Hou jij trouwens een log bij? Ik kon hem zo snel niet vinden...

Thanks! Het gaat ook weer als vanouds lekker!! Leuk om te lezen dat het enthousiasme te lezen is!

Nee dit schema heb ik opgesteld met een hoop hulp van hier. De 'overeenkomst' met mijn coach loopt eind deze maand af, dus langzaamaan moet ik het zelf gaan doen. Het leek me beter om niet neer aan een coach schema te beginnen aangezien ik vanaf nu zelf kennis op wil doen en wil afgaan op de tips van hier.

Ja klopt, maar zolang ik geen brood vooraf, frietjes of toetje eet is het volgens mij allemaal wel ok, zeker als je daar de rest van de maaltijden ook rekening mee houdt...

Thanks! Jij ook!! Hou jij trouwens een log bij? Ik kon hem zo snel niet vinden...
Nee, geen log. Ben nog te amateurisch vind ik zelf. Misschien komt t nog. Als ik me er goed bij voel. Ik heb nog 3 weken een online coach en schema, dan gaan we t weer alleen oppakken, dus ben alvast aan t inventariseren wat ik wil/handig is/beste bij me past.

Oké! Ja, wist dat je niet helemaal tevreden was. Als t hiermee ook prima kan,scheelt je tevens een hoop geld!

Vanavond weer heerlijk UB getraind! Training ging prima! Elke oefening gewicht verhoogd t.o.v. van vorige training!
20200714_220930.jpg

Morgenavond staat LB weer op het programma en heb er zin in!!

Gewicht blijft dalen (80,4 op dit moment). Weekgemiddelde uiteindelijk -/- 400 gram t.o.v. weekgemiddelde vorige week. En hoewel ik het best eng vind om aan te komen ga ik toch kcal verhogen. Rustdagen gaat naar 2590 kcal (K/E/V 275/125/110) en trainingsdagen naar 2828 kcal (K/E/V 350/141/96).

Pas op dat je niet elke training gewicht gaaf verhogen. De kans op overtraining ligt dan op de loer.

Zelf hoog ik wekelijks het gewicht op.

Pas op dat je niet elke training gewicht gaaf verhogen. De kans op overtraining ligt dan op de loer.

Bedankt, maar volgens mij is dit niet zo zwart-wit. Ik geloof dat als je increment laag genoeg is (microloaden) je prima elke training kan verhogen in gewicht. Bij de meeste oefeningen hanteer ik op dit moment een increment van 0,5kg. Bij de oefeningen die me nu nog makkelijk afgaan (het is nog zoeken naar werkgewicht) met 1 tot 2,5kg.
Op dit moment heb ik geen gewichten lager dan 0,5kg, maar de microplates zijn onderweg :)

Bell zegt hierover:
"Zolang de werklast maar blijft toenemen kan er telkens weer adaptatie optreden (indien je leefstijlfactoren erop zijn afgestemd). Op lange termijn betekent dit namelijk dat je spiermassa blijft opbouwen. Microloaden is hier een goede methode voor: elke training met een zo klein mogelijke ophoging verzwaren, denk aan microplates van 0,5 kg of zelfs nog lichter: 0,25 kg of 0,125 kg. Hoe kleiner het increment, hoe minder de noodzaak voor deloads."

• Like
Waarderingen: Onit
Bedankt, maar volgens mij is dit niet zo zwart-wit. Ik geloof dat als je increment laag genoeg is (microloaden) je prima elke training kan verhogen in gewicht. Bij de meeste oefeningen hanteer ik op dit moment een increment van 0,5kg. Bij de oefeningen die me nu nog makkelijk afgaan (het is nog zoeken naar werkgewicht) met 1 tot 2,5kg.
Op dit moment heb ik geen gewichten lager dan 0,5kg, maar de microplates zijn onderweg :)

Bell zegt hierover:
"Zolang de werklast maar blijft toenemen kan er telkens weer adaptatie optreden (indien je leefstijlfactoren erop zijn afgestemd). Op lange termijn betekent dit namelijk dat je spiermassa blijft opbouwen. Microloaden is hier een goede methode voor: elke training met een zo klein mogelijke ophoging verzwaren, denk aan microplates van 0,5 kg of zelfs nog lichter: 0,25 kg of 0,125 kg. Hoe kleiner het increment, hoe minder de noodzaak voor deloads."

Akkoord!

Vanavond weer heerlijk UB getraind! Training ging prima! Elke oefening gewicht verhoogd t.o.v. van vorige training!
20200714_220930.jpg

Morgenavond staat LB weer op het programma en heb er zin in!!

Gewicht blijft dalen (80,4 op dit moment). Weekgemiddelde uiteindelijk -/- 400 gram t.o.v. weekgemiddelde vorige week. En hoewel ik het best eng vind om aan te komen ga ik toch kcal verhogen. Rustdagen gaat naar 2590 kcal (K/E/V 275/125/110) en trainingsdagen naar 2828 kcal (K/E/V 350/141/96).
Wat goed!! Klinkt stom maar je zal zien dat áls het zo ver is het niet zo "eng" is. Omdat het gedoseerd gaat. Maar om eerst op dat punt te komen is erg moeilijk. Je kan het!!💪

Overtraining? 🤦‍♀️ 🤦‍♀️ 🤦‍♀️

99% hier komt nog niet eens in de buurt van overtraining. Het enige risico van te snel verhogen is dat je vorm er onderlijdt.

Gisteravond laat weer in de sportschool staan beuken. Echt een fan-tas-tis-che workout gehad! Ik was moe maar ontzettend voldaan!! Wat een heerlijk schema 😍 (had ik jullie al bedankt voor het meedenken?? ;)).
20200716_110349.jpg

Morgenochtend staat UB weer op het programma :)

Zoals ik eerder zei verhoogd met kcal sinds gisteren. Vanochtend weer -/- 200gram... dus het lijkt nog niet echt zoden aan de dijk te zetten, maar we gaan het nog even proberen. Voeding gaat overigens uitstekend!

Tja dan m'n menstruatiecyclus... deze week stopweek en dat gaat eigenlijk wel goed. Morgen zou ik moeten beginnen met de 2e strip maar besloten om het even uit te stellen. De eerste strip was drama en ondanks dat het vaak beter gaat naarmate je de pil langer slikt (3 maanden). Wil ik eerst wat anders proberen. Ik merk namelijk ook dat de pil van invloed is op mijn mentale gesteldheid (somberder, vlakker).

Vanochtend had ik contact met de bioresonantie therapeut waar ik in het verleden ben geweest voor mijn migraine klachten. Ik belde haar omdat ik graag mijn blaasmeridiaan weer wil opschonen maar toen kwam mijn cyclus en de pil ter sprake. Zij gaf aan dat een verstoorde hormoonbalans vaak de reden is van premenstruele spotting e.d. en dat een hormoonprogramma van 3 sessies in 80 tot 90% van de gevallen de hormonen weer in balans zijn en dus het probleem van de premenstruele spotting zouden zijn verholpen.
Gezien mijn bevindingen in het verleden met bioresonantie therapie, het principe baat het niet dan schaadt het niet en omdat de pil ook zo zijn mentale weerslag heeft heb ik besloten dit eerst te gaan proberen, aankomende maandag staat de eerste afspraak gepland :)

Overigens verkies ik normaliter reguliere gezondheidszorg boven alternatieve geneeswijzen. Maar omdat er medisch gezien niets uit de onderzoeken naar voren kwam, mijn huisarts en gynaecoloog een hormoononderzoek niet zien zitten en de pil ook niet de oplossing voor de lange termijn is ga ik dit proberen :)

Zoals ik eerder zei verhoogd met kcal sinds gisteren. Vanochtend weer -/- 200gram... dus het lijkt nog niet echt zoden aan de dijk te zetten, maar we gaan het nog even proberen. Voeding gaat overigens uitstekend!

Het heeft zijn tijd nodig. Niet meteen gaan verhogen nu, omdat je vanmorgen gewicht verloren bent. Trust te process! Het gaat om gemiddelden, schommelingen in gewicht kunnen per dag uiteenlopen.

Ik merk namelijk ook dat de pil van invloed is op mijn mentale gesteldheid (somberder, vlakker).

Oh, vandaar...

Overigens verkies ik normaliter reguliere gezondheidszorg boven alternatieve geneeswijzen. Maar omdat er medisch gezien niets uit de onderzoeken naar voren kwam, mijn huisarts en gynaecoloog een hormoononderzoek niet zien zitten en de pil ook niet de oplossing voor de lange termijn is ga ik dit proberen :)
Onderschat het placebo-effect niet!

Onderschat het placebo-effect niet!
Eens, ik geloof best dat dit in veel gevallen kan meespelen. En hé als het zo werkt voor iemand ook helemaal prima :)

Als ik maar van die irritante klachten afkom. Dan liever via het placebo effect dan hormonen blijven slikken en daarmee het probleem min of meer onderdrukken....

Fijn dat je zo een goed gevoel bij de training van gisteravond hebt!
Wat voeding betreft, soms geen pijl op te trekken. Soms ook wel. Conclusie: nog even proberen lijkt me een mooi voornemen.

Precies, als er in het reguliere circuit niets te behalen valt kan je het altijd op deze manier proberen. Zou fijn zijn als dit wel een oplossing zou geven.

Fijne dag!

Terug
Naar boven