AndroidHealthClinic

Nononsense progressie

Gisteravond laat weer in de sportschool staan beuken. Echt een fan-tas-tis-che workout gehad! Ik was moe maar ontzettend voldaan!! Wat een heerlijk schema 😍 (had ik jullie al bedankt voor het meedenken?? ;)).
20200716_110349.jpg

Morgenochtend staat UB weer op het programma :)

Zoals ik eerder zei verhoogd met kcal sinds gisteren. Vanochtend weer -/- 200gram... dus het lijkt nog niet echt zoden aan de dijk te zetten, maar we gaan het nog even proberen. Voeding gaat overigens uitstekend!

Tja dan m'n menstruatiecyclus... deze week stopweek en dat gaat eigenlijk wel goed. Morgen zou ik moeten beginnen met de 2e strip maar besloten om het even uit te stellen. De eerste strip was drama en ondanks dat het vaak beter gaat naarmate je de pil langer slikt (3 maanden). Wil ik eerst wat anders proberen. Ik merk namelijk ook dat de pil van invloed is op mijn mentale gesteldheid (somberder, vlakker).

Vanochtend had ik contact met de bioresonantie therapeut waar ik in het verleden ben geweest voor mijn migraine klachten. Ik belde haar omdat ik graag mijn blaasmeridiaan weer wil opschonen maar toen kwam mijn cyclus en de pil ter sprake. Zij gaf aan dat een verstoorde hormoonbalans vaak de reden is van premenstruele spotting e.d. en dat een hormoonprogramma van 3 sessies in 80 tot 90% van de gevallen de hormonen weer in balans zijn en dus het probleem van de premenstruele spotting zouden zijn verholpen.
Gezien mijn bevindingen in het verleden met bioresonantie therapie, het principe baat het niet dan schaadt het niet en omdat de pil ook zo zijn mentale weerslag heeft heb ik besloten dit eerst te gaan proberen, aankomende maandag staat de eerste afspraak gepland :)

Overigens verkies ik normaliter reguliere gezondheidszorg boven alternatieve geneeswijzen. Maar omdat er medisch gezien niets uit de onderzoeken naar voren kwam, mijn huisarts en gynaecoloog een hormoononderzoek niet zien zitten en de pil ook niet de oplossing voor de lange termijn is ga ik dit proberen :)
Leuk dat je de trainingen hier plaatst, maar als ik even mag zeuren .. het is echt niet te lezen op een mobiel.
Bij 6 keer scrollen denk ik laat maar. :dunno:

• Topic Starter Topic Starter
Leuk dat je de trainingen hier plaatst, maar als ik even mag zeuren .. het is echt niet te lezen op een mobiel.
Bij 6 keer scrollen denk ik laat maar. :dunno:
He! Tof dat je mn log leest. Kan je aangeven wat niet te lezen is? En hoe zou je het liever willen zien?

Gisteravond laat weer in de sportschool staan beuken. Echt een fan-tas-tis-che workout gehad! Ik was moe maar ontzettend voldaan!! Wat een heerlijk schema 😍 (had ik jullie al bedankt voor het meedenken?? ;)).
20200716_110349.jpg

Morgenochtend staat UB weer op het programma :)

Zoals ik eerder zei verhoogd met kcal sinds gisteren. Vanochtend weer -/- 200gram... dus het lijkt nog niet echt zoden aan de dijk te zetten, maar we gaan het nog even proberen. Voeding gaat overigens uitstekend!

Tja dan m'n menstruatiecyclus... deze week stopweek en dat gaat eigenlijk wel goed. Morgen zou ik moeten beginnen met de 2e strip maar besloten om het even uit te stellen. De eerste strip was drama en ondanks dat het vaak beter gaat naarmate je de pil langer slikt (3 maanden). Wil ik eerst wat anders proberen. Ik merk namelijk ook dat de pil van invloed is op mijn mentale gesteldheid (somberder, vlakker).

Vanochtend had ik contact met de bioresonantie therapeut waar ik in het verleden ben geweest voor mijn migraine klachten. Ik belde haar omdat ik graag mijn blaasmeridiaan weer wil opschonen maar toen kwam mijn cyclus en de pil ter sprake. Zij gaf aan dat een verstoorde hormoonbalans vaak de reden is van premenstruele spotting e.d. en dat een hormoonprogramma van 3 sessies in 80 tot 90% van de gevallen de hormonen weer in balans zijn en dus het probleem van de premenstruele spotting zouden zijn verholpen.
Gezien mijn bevindingen in het verleden met bioresonantie therapie, het principe baat het niet dan schaadt het niet en omdat de pil ook zo zijn mentale weerslag heeft heb ik besloten dit eerst te gaan proberen, aankomende maandag staat de eerste afspraak gepland :)

Overigens verkies ik normaliter reguliere gezondheidszorg boven alternatieve geneeswijzen. Maar omdat er medisch gezien niets uit de onderzoeken naar voren kwam, mijn huisarts en gynaecoloog een hormoononderzoek niet zien zitten en de pil ook niet de oplossing voor de lange termijn is ga ik dit proberen :)
Jezus, gooi dan gewoon je geld in een rioolputje ipv naar zo een kwakzalver te gaan.

• Haha
Waarderingen: Bubs
Op een mobiel het makkelijker te lezen als je het bv uitschrijft onder elkaar in je log
Dat is jou mobiel wss nergens last van prima te lezen
Ok, ik wil het best onder elkaar uitschrijven in m'n log, no problemo!
Maar dan alleen van m'n laatste training? Dacht zelf dat het wel leuk was om de vorige training(en) ook te laten zien om zo de progressie te zien. Als je denkt neeeeeh N² dat slaat nergens op, ook helemaal prima, dan log ik alleen m'n laatste training hier!!

Ok, ik wil het best onder elkaar uitschrijven in m'n log, no problemo!
Maar dan alleen van m'n laatste training? Dacht zelf dat het wel leuk was om de vorige training(en) ook te laten zien om zo de progressie te zien. Als je denkt neeeeeh N² dat slaat nergens op, ook helemaal prima, dan log ik alleen m'n laatste training hier!!
Wat je zelf wil hoor. En het is geen must! Ik ben gewoon te lui om steeds te scrollen ...

Wat je zelf wil hoor. En het is geen must! Ik ben gewoon te lui om steeds te scrollen ...
Maar ik wil wel graag dat je meeleest ;) dus ga het gewoon proberen. Als ik het niks vind log ik op de oude manier en krijg je een vergrootglas cadeau op de dbb meeting ;) deal?

Goeie tip! Zal het eens proberen. Jij denkt dat mijn klachten daarmee weg gaan?
Van beiden niet.

Maarhet placebo effect is sterk. Dus als jij er denkt baat bij te hebben dan zal dat wel iets doen. Zelfs als de behandeling zelf niets doet.

Is wel bekend dat veel vrouwen diverse bijwerkingen hebben van de pil. Dus niet heel gek dat jij ook eea merkt. Een spiraaltje werkt dan ook prima. Zo’n mirena heeft vrijwel geen effect omdat er maar heel weinig hormonen in zitten die ook lokaal hun werk doen.

Ik vind het ook niet zo aangenaam om te lezen tbh. Je oefening en laatste sets/reps staan ook ver uit elkaar waardoor ik bijna met mijn vinger de lijn moet volgen.
Een uitgetypte oplijsting leest gewoon makkelijker, en bij een PR zet je dat er dan bij.
Je kan altijd eens piepen in andere logs om inspiratie op te doen ;).

Je moet natuurlijk doen wat voor jou het makkelijkste is. Het belangrijkste is dat je zelf je vooruitgang vlot kan bijhouden :).

@mitsymo @Bubs

Ik had nu zoiets bedacht.
Omdat ik vooral op mijn telefoon op dbb zit vind ik een spreadsheet fijner werken wat ik dan hiernaartoe kopieer.
Eventueel alleen de laatste training laten zien kan ook nog :)
12-07-202015-07-2020
Romanian deadliftRomanian deadlift
52,5x 12, 12, 12, 1153,5x 12, 12, 12, 11
Leg pressLeg press
57x 12, 12, 11, 1058x 12, 11, 11, 9
BB Hip thrustBB Hip thrust
62,5x 11, 10, 9, 863,5x 11, 11, 10, 9
Calf raises (smith machine)Calf raises (smith machine)
20x 12, 12, 12, 1121x 12, 12, 12, 12
Leg extension (machine)Leg extension (machine)
31x 12, 11, 1031,5x 12, 11, 10
Leg curl (machine)Leg curl (machine)
36x 12, 12, 1136,5x 12, 12, 11
Hip adductor (machine)Hip adductor (machine)
40x 12, 12, 1241x 12, 12, 11
Russian twistsRussian twists
4x 12, 12, 11, 94,5x 12, 12, 10, 9
Lying knee raisesLying knee raises
0x 6, 4, 4, 30x 7, 5, 4, 4

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven