XXL Nutrition

Nononsense progressie

@mitsymo @Bubs

Ik had nu zoiets bedacht.
Omdat ik vooral op mijn telefoon op dbb zit vind ik een spreadsheet fijner werken wat ik dan hiernaartoe kopieer.
Eventueel alleen de laatste training laten zien kan ook nog :)
12-07-202015-07-2020
Romanian deadliftRomanian deadlift
52,5x 12, 12, 12, 1153,5x 12, 12, 12, 11
Leg pressLeg press
57x 12, 12, 11, 1058x 12, 11, 11, 9
BB Hip thrustBB Hip thrust
62,5x 11, 10, 9, 863,5x 11, 11, 10, 9
Calf raises (smith machine)Calf raises (smith machine)
20x 12, 12, 12, 1121x 12, 12, 12, 12
Leg extension (machine)Leg extension (machine)
31x 12, 11, 1031,5x 12, 11, 10
Leg curl (machine)Leg curl (machine)
36x 12, 12, 1136,5x 12, 12, 11
Hip adductor (machine)Hip adductor (machine)
40x 12, 12, 1241x 12, 12, 11
Russian twistsRussian twists
4x 12, 12, 11, 94,5x 12, 12, 10, 9
Lying knee raisesLying knee raises
0x 6, 4, 4, 30x 7, 5, 4, 4
Whoot ideaal dit! Doe het je niet na zo netjes!

• Topic Starter Topic Starter
De kans is even groot dat ze weg gaan dan bij je sprookjestherapeut ja.
Bedankt voor jullie mening. Nogmaals ik ben ook meer van de reguliere geneeskunde dan van de alternatieve geneeswijzen. Ik kom ook uit een gezin waar nooit werd gesproken over alternatieve geneeswijzen alleen het reguliere circuit. Dus het is ook niet dat ik geïndoctrineerd ben door m'n ouders or what so ever. Sterker nog, tot mijn eerste kennismaking met bioresonantie therapie was ik ontzettend sceptisch, en nog.

Maar aangezien mijn klachten niet opgelost worden binnen het reguliere circuit, ik schijtziek wordt van het ongemak wat ik ervaar en ervan overtuigd ben dat het toedienen van hormonen in welke vorm dan ook (pil, spiraal e.d.) op de lange termijn niet de bedoeling kan zijn wil ik het een kans geven.

ik zal laten weten of de klachten aan het eind van de sessies weg zijn.

En nee ik heb geen aandelen hierin.

Maarhet placebo effect is sterk. Dus als jij er denkt baat bij te hebben dan zal dat wel iets doen. Zelfs als de behandeling zelf niets doet
Nou, als daarmee mijn klachten verholpen zijn zou ik dat alleen maar fijn vinden, maar dan had mijn huisarts me ook een doosje smarties kunnen voorschrijven...

Maar aangezien mijn klachten niet opgelost worden binnen het reguliere circuit, ik schijtziek wordt van het ongemak wat ik ervaar en ervan overtuigd ben dat het toedienen van hormonen in welke vorm dan ook (pil, spiraal e.d.) op de lange termijn niet de bedoeling kan zijn wil ik het een kans geven.
Waarom wil je geen hormonen gebruiken waar heel veel onderzoek en controle aan ten grondslag ligt, maar wel een bioresonantie therapie ondergaan?

Bedankt voor jullie mening. Nogmaals ik ben ook meer van de reguliere geneeskunde dan van de alternatieve geneeswijzen. Ik kom ook uit een gezin waar nooit werd gesproken over alternatieve geneeswijzen alleen het reguliere circuit. Dus het is ook niet dat ik geïndoctrineerd ben door m'n ouders or what so ever. Sterker nog, tot mijn eerste kennismaking met bioresonantie therapie was ik ontzettend sceptisch, en nog.

ik zal laten weten of de klachten aan het eind van de sessies weg zijn.

En nee ik heb geen aandelen hierin.

Nou, als daarmee mijn klachten verholpen zijn zou ik dat alleen maar fijn vinden, maar dan had mijn huisarts me ook een doosje smarties kunnen voorschrijven...
Ik snap wel dat als je in de reguliere geneeskunde niet de antwoorden vind die je wilt je ze ergens anders gaat zoeken. Ik hoop in ieder geval dat je op welke manier dan ook van je problemen af geraakt ;)

Waarom wil je geen hormonen gebruiken waar heel veel onderzoek en controle aan ten grondslag ligt, maar wel een bioresonantie therapie ondergaan?
Waarom zou je überhaupt medicijnen gebruiken om de klachten te onderdrukken (of in dit geval te overheersen aangezien de toegediende hormonen je eigen hormoonhuishouden overrulen) i.p.v. een oplossing te zoeken waarbij de klachten worden verholpen?

Het is toch ook beter om wanneer je een te hoog cholesterol hebt door middel van voeding en levensstijl je cholesterol te verlagen i.p.v. de rest van je leven cholesterolverlagers te slikken.

En het een sluit het ander niet uit hè, als over 3 sessies blijkt dat het niks heeft uitgehaald kan ik altijd nog aan de pil...

En nogmaals, medisch gezien zijn er geen afwijkingen gevonden door huisarts en gynaecoloog, ik kan dus nog steeds 100 worden... het gaat alleen om het ongemak wat ik ervaar...

Er zijn artsen die dat doen. Er bestaat zelfs een nocebo effect. Zoek maar op.

En als het jou helpt is dat prima. Want echt kwaad kan het niet, het kost alleen geld.

Manier van loggen ziet er netjes uit zo, leest direct een stuk makkelijker!

Er zijn artsen die dat doen. Er bestaat zelfs een nocebo effect. Zoek maar op.
Heb het net gegoogled, kende ik niet, thanks. Klinkt wel heel logisch eigenlijk.
Ik geloof ook wel in het placebo effect en pas het inmiddels dagelijks zelf toe (het bekende kusje op de zere plek bij m'n kinderen bijvoorbeeld).

En als het jou helpt is dat prima. Want echt kwaad kan het niet, het kost alleen geld.
Precies baat het niet dan schaadt het niet. 3/4 van de consultkosten worden zelfs vergoedt door mijn zorgverzekeraar (please don't shoot me). Dus als blijkt dat het uiteindelijk echt niet werkt, kan ik een keer minder uit eten... soit...

Was vanochtend om 08.00u al in de sportschool, maar het was er verrassend druk...
Goede training gehad! Zat in een goede flow en had te gekke muziek op, zo heerlijk! 🥰 helemaal happy!

Alle oefeningen verzwaard m.u.v. ohp, merkte vorige training dat 20,5kg echt al veel was en weet uit eerdere trainingen dat ik heel slecht ga op deze oefening als ik blijf verhogen met 0,5kg per keer, dus ik wacht even totdat mijn microplates binnen zijn :)

20200717_220440.jpg

Vanmiddag lekker op pad geweest met mijn ouders en mijn kids. Was een leuke dag, ouders kijken al niet meer op van mijn afwijkende eetpatroon en zat dus lekker relaxed aan mijn meegebrachte omelet...

Al met al dus prima dagje! Volgende training staat zondag gepland 💪

Prima training toch? Waarom al verhogen dan bij je ohp? Je kan ook eerst je reps verhogen

Was vanochtend om 08.00u al in de sportschool, maar het was er verrassend druk...
Goede training gehad! Zat in een goede flow en had te gekke muziek op, zo heerlijk! 🥰 helemaal happy!

Alle oefeningen verzwaard m.u.v. ohp, merkte vorige training dat 20,5kg echt al veel was en weet uit eerdere trainingen dat ik heel slecht ga op deze oefening als ik blijf verhogen met 0,5kg per keer, dus ik wacht even totdat mijn microplates binnen zijn :)

20200717_220440.jpg

Vanmiddag lekker op pad geweest met mijn ouders en mijn kids. Was een leuke dag, ouders kijken al niet meer op van mijn afwijkende eetpatroon en zat dus lekker relaxed aan mijn meegebrachte omelet...

Al met al dus prima dagje! Volgende training staat zondag gepland 💪
Klinkt goed en ziet er uit als een prima training. Dat idee van ons is zo verkeerd nog niet hoor, even samen er tegenaan, je kan me vast dingen bij brengen!

Vandaag weer heerlijk getraind! Vanochtend om 08.45 al in de sportschool. Ik was de eerste, muziek stond al goed hard aan toen ik binnen kwam. Ik was helemaal in mijn element :)

20200719_230506.jpg

Eten gaat nog steeds prima, geen cravings en haal mijn kcal en macro's. Wel de hele dag zin in eten, ook met dit aantal kcal zelf nog haha, maar dat heb ik altijd gehad.
Ik blijf nog steeds afvallen, inmiddels 79,7kg. Zou nu toch wel graag de weegschaal willen zien stijgen...

Planning is om morgen weer te gaan sporten. Maar door wat privé afspraken die tussendoor echt even moeten weet ik niet zeker of het lukt...

Prima training toch? Waarom al verhogen dan bij je ohp? Je kan ook eerst je reps verhogen
Dank je! Ja was zeker een prima training! Zou je adviseren om op het gewicht te blijven hanteren totdat ik 4x8 kan, of misschien eerst verder opbouwen naar meer reps?

Dat idee van ons is zo verkeerd nog niet hoor, even samen er tegenaan, je kan me vast dingen bij brengen!
Als we al aan sporten toekomen! 😉 Gezellig wordt het iig!

Mooi gedaan!!! En hier kan ik nog iets van leren, dank daarvoor. Je doet de deadlift met barebells neem ik aan? Ik doe ze vooralsnog alleen thuis, met dumbells dus en kan er niet meer dan 30kg totaal van maken.

Hahaha ja, vast wel, tenminste, gezellig kletsen kan ondertussen en na de training ook héél goed. Onder t genot van een lekkere lunch bijvoorbeeld😉

Jullie mogen best wat griesmeel komen eten bij mij hoor :eyebrow:

Hoppa!! Eerste twee trainingen van deze week zijn weer een feit! Keertje UB en een keer LB.
Ik heb de smaak te pakken, volgens mij ben ik geïnfecteerd met het bekende bodybuilding-virus. Ik verheug me nu al op de volgende training!

20200721_224130.jpg

Gewicht van de OHP zelfde gehouden als de vorige keer, wel 1 rep meer. Ik ga het zo proberen op te bouwen tot meer reps (12?) en dan weer gewicht verhogen en terug naar 8 reps.
Omdat deze training minder tijd kost dan LB trainingen besloten om de buikspieroefeningen tijdens de UB training te doen zodat de trainingstijd ongeveer hetzelfde is bij beide trainingen.

Vanavond weer UB getraind. Gaat prima. Halverwege was de batterij van mijn koptelefoon leeg, dus verder getraind met geluid en muziek van de sportschool om me heen. Ben dan toch minder gefocust. Volgende keer dus beter opladen...
20200721_224311.jpg

Voeding gaat ook nog steeds goed, en gewicht lijkt te stabiliseren. Al met al gaat het dus lekker 😎

Morgen rustdag en met de kids weer naar een pretpark. Donderdag weer lekker knallen in de sportschool 💪

Laatst bewerkt:
gisteren getraind, vandaag een rustdag...
Prima training! Het was super rustig (was er al om 08.00) dus ideaal!! Morgen weer naar de gym :)
20200724_142322.jpg

Gistermiddag een klein ongelukje gehad: https://forum.bodybuilding.nl/topics/wat-heeft-jouw-dag-verpest.264761/post-10505399
Gelukkig valt de pijn heel erg mee en moeten we gewoon geduld hebben :)

Mijn vader kwam gisteren met de schutting helpen, helaas heb ik niet de tijd genomen op een fatsoenlijke lunch voor mezelf te maken en heb ik slechts een krentenbolletje on the side gegeten... 's avonds bleven mijn ouders eten en hebben we frietjes gegeten en heb ik 2 glazen wijn op... niet echt een voedzame maaltijd.

Vandaag weer lekker on track en een hoop eten klaargemaakt voor aankomende dagen.

Ondanks dat ik mijn bulk zit en het volledig volgens plan is dat ik nu aankom voel ik me een dikke pad en totaal niet happy met al die kcal die ik naar binnen moet schuiven... :( :(

Terug
Naar boven